MENU

HR Business Partner. Koncepcja i praktyka

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2019

  • Seria / cykl: HR

  • Autor: Grzegorz Filipowicz

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

HR Business Partner. Koncepcja i praktyka

\n\nHR Business Partner to osoba, która współpracując z kierownictwem organizacji, projektuje i wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania kadrami, tak aby wspomagać realizację celów strategicznych firmy.
\n\n Autor w przystępny i praktyczny sposób przedstawił:

istotę koncepcji HR business partneringu,
role i zadania HR business partnera,
budowanie pozycji HR business partnera w organizacji i jej rozwój,
wnioski z badań,
przykłady najlepszych praktyk.

\n\nLektura książki może przyczynić się do podjęcia kluczowych decyzji dotyczących zmiany funkcjonowania całego obszaru HR w organizacji. Jest to przewodnik wskazujący optymalne rozwiązania w procesie zmiany roli specjalistów HR w kierunku HR Business Partnerów.
\n\n Adresaci:\nOpracowanie to powinno zainteresować wszystkie osoby, które kształtują czynniki wpływające na realizację strategicznych celów organizacji z wykorzystaniem jej najcenniejszego zasobu, jakim są sami pracownicy.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie | str. 9
Megatrendy wpływające na role i zadania HR | str. 10
Zmiany | str. 11
Demografia | str. 16
Globalizacja | str. 18
Technologie informatyczne oraz automatyzacja | str. 20
Podsumowanie | str. 23

Rozdział 1. Czas na zmiany | str. 25
Dlaczego firmy nie potrzebują już działów HR? | str. 25
Oczekiwania biznesu | str. 29
Najlepsi pracownicy | str. 32
Wysoka efektywność | str. 33
Wsparcie procesów zmian i rozwoju organizacji | str. 35
Model funkcjonowania HR Business Partnera | str. 37

Rozdział 2. Wyzwania | str. 39
Zrozumieć organizację | str. 40
Cele (biznesowe) firmy | str. 40
Paradygmat efektywności | str. 53
Efektywność pracowników | str. 53
Źródła efektywności | str. 60
Dopasowanie działań rozwojowych | str. 66
Kluczowe wyzwania w obszarze HR | str. 68
Kształtowanie ról lidera i menedżera w organizacji | str. 69
Budowanie zaangażowania i satysfakcji pracowników | str. 74
Jakich mamy pracowników? | str. 77
Pozyskiwanie najlepszych pracowników (talentów) | str. 80
Zarządzanie kompetencjami pracowników | str. 88
Zarządzanie talentami | str. 95
Szkolenia i rozwój | str. 101
Zarządzanie efektywnością (performance management) | str. 104
Prowadzenie analiz i wyciąganie wniosków w obszarze HR | str. 109
Zmiana/rozwój roli HR | str. 111
Jakość pracy i bariery rozwojowe | str. 115
Zarządzanie różnorodnością | str. 117
Wykorzystanie technologii w HR | str. 119

Rozdział 3. Budowanie pozycji HR Business Partnera | str. 124
Ewolucja pozycji procesów i zespołów HR | str. 124
Administrator | str. 125
Profesjonalista | str. 126
Agent zmian | str. 128
Partner biznesowy | str. 129
Rzeczywista pozycja HR w firmach | str. 130
HR we własnej ocenie | str. 130
HR w ocenie kadry zarządzającej i menedżerskiej | str. 131
Wnioski | str. 132
Pozycja HR Business Partnera w organizacji | str. 132
Funkcje i partnerzy HR Business Partnera | str. 134
Funkcje HR Business Partnera | str. 135
Grupy interesariuszy | str. 136

Rozdział 4. Role HR Business Partnera | str. 144
Menedżer rozwoju kapitału ludzkiego | str. 145
Ekspert HR | str. 149
Agent zmian | str. 150
Partner strategiczny | str. 153
Rzecznik pracowników | str. 155
Oczekiwania wobec HR Business Partnera | str. 156

Rozdział 5. Rozwój w roli HR Business Partnera | str. 158
Predyspozycje do roli HR Business Partnera | str. 158
Talenty ważne dla HR Business Partnera | str. 159
Kluczowe kompetencje HR Business Partnera | str. 163
Kompetencje osobiste i społeczne | str. 164
Kompetencje biznesowe | str. 165
Kompetencje profesjonalne (specjalistyczne z obszaru HR) | str. 165
Profil kompetencji HR Business Partnera | str. 166
Ocena kompetencji HR Business Partnerów | str. 170
Możliwości rozwoju kompetencji | str. 175
Dwa modele rozwoju | str. 179
Społeczność HR Business Partnerów | str. 182
Chartered Institute of Personal Development | str. 183
Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner | str. 184
Certyfikaty dla HR Business Partnerów | str. 186

Rozdział 6. Wdrożenie koncepcji w firmie | str. 188
Kiedy jesteśmy gotowi do budowania partnerstwa biznesowego? | str. 189
Kultura organizacyjna | str. 189
Kadra menedżerska | str. 195
Ocena skuteczności i efektywności działań HR Business Partnera | str. 196
Mierniki skuteczności działania procesów HR | str. 198
Mierniki efektywności działania procesów HR | str. 201
Wymiarowanie wskaźników | str. 204
Narzędzia monitorowania | str. 205
Korzyści z monitoringu wskaźników | str. 207
Strategia/plan wdrożenia | str. 208
Wyzwania biznesowe/rozwojowe organizacji | str. 209
Kluczowe wyzwania dla polityki ZZL | str. 210
Planowane i wdrażane działania | str. 211
Monitoring | str. 212
Wkład HR Business Partnera w budowanie efektywnych organizacji | str. 213
Wiedza ekonomiczna dla HR Business Partnerów | str. 217
Budżet | str. 217
Koszty | str. 218
Przychody (z projektów/procesów HR) | str. 220
Zwrot z inwestycji | str. 221
Czas zwrotu z inwestycji (BEP) | str. 223
Wskaźnik rentowności kapitału ludzkiego (HCI – Human Capital Index) | str. 224

Rozdział 7. Studia przypadków | str. 225
Zarządzanie efektywnością – pobożne życzenie czy realne oczekiwania? | str. 225
Rynek celów | str. 230
Zarządzanie talentami | str. 236
Nowa funkcja w zderzeniu kultur organizacyjnych | str. 242
Ograniczenie poziomu rotacji pracowników | str. 248

Bibliografia | str. 257

Indeks | str. 261
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

83,16 zł
99,00 zł

Zwinne zarządzanie zespołami projektowymi. Praktyki zwinne w tworzeniu wartości dla interesariuszy projektów wytwarzania oprogramowania

Autorzy dokonali przeglądu najważniejszych pojęć i koncepcji dotyczących zwinnego zarządzania zespołami, projektami i przedsiębiorstwami zorientowanymi projektowo.Zakres pracy i jej struktura łączą omówienie problematyki zarządzania ...
33,52 zł
39,90 zł

Teoria i praktyka zarządzania

Autor poddał analizie teorie najczęściej wyrażana w nauce o zarządzaniu i zaprezentował własną ocenę praktycznej przydatności tej nauki. Uwaga została skupiona na: przednaukowych badaniach nad organizacją i zarządzaniem (w tym polskim dorobku w tej dzi...
76,50 zł
85,00 zł

Budowanie marki miasta - koncepcje, warunki, modele

Publikacja jest próbą opracowania teoretycznych podstaw budowania marki miasta ze szczególnym uwzględnieniem elementów formułowania jej tożsamości. Autorka wyjaśnia w niej prawidłowości dotyczące wyboru wyróżników toż...
108,36 zł
129,00 zł

Egzamin na tłumacza przysięgłego w praktyce. Język angielski - analiza językowa. Wydanie 2

W dniu 27 stycznia 2005 roku weszła w życie ustawa o zawodzie tłumacza przysięgłego, która reguluje warunki i tryb nabywania uprawnień do wykonywania zawodu, jak również obowiązki i uprawnienia tłumaczy. Osoby zainteresowane uzyskaniem pr...
41,40 zł
69,00 zł

Teoria i praktyka rozwiązywania zadań optymalizacji

Publikacja Wydawnictwa WNT, dodruk Wydawnictwo Naukowe PWNW książce omówiono podstawy teoretyczne zadań optymalizacji, rodzaje tych zadań oraz metody ich rozwiązywania. Szczególny nacisk położono na formułowanie problemu i jeg...
130,50 zł
174,00 zł

Postępowanie w obrażeniach ciała w praktyce SOR

Kontynuacja podręcznika dotyczącego postępowania przedszpitalnego w obrażeniach ciała. Tym razem autorzy skupiają się na etapie działań w szpitalu i centrum urazowym. Szczególną uwagę zwracają działania w tzw. złotej godzinie, czyli decyzje kryt...
49,50 zł
55,00 zł

Metody podejścia procesowego w organizacjach Teoria i praktyka

Problematyka podejścia procesowego, wykorzystywanych metod i narzędzi stanowi podstawę wielu rozważań i dyskusji naukowych badaczy, jak również praktyków. Metodologiczne podstawy została ukształtowane na podstawie klasycznych rozwiązań or...
36,82 zł
47,20 zł

Wynagrodzenia 2020.Rozliczanie płac w praktyce

Ustalenie wysokości wynagrodzenia, a także innych świadczeń pracowniczych oraz sporządzenie listy płac często sprawiają kłopoty służbom kadrowo-płacowym. Szczególnie duże wątpliwości pojawiły się w związku ze zwolnieniem z PIT dla pracownik&oacu...
99,00 zł
110,00 zł

Koordynowana opieka zdrowotna w praktyce

Publikacja to praktyczny przewodnik wdrażania opieki koordynowanej w podstawowej opiece zdrowotnej. Prezentuje najważniejsze metody, narzędzia oraz wskazówki przygotowania, wdrożenia i oceny koordynowanej opieki zdrowotnej w POZ. Nie tylko...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!