Handel elektroniczny
Książka poświęcona jest wprowadzeniu do wybranych zagadnień związanych z handlem prowadzonym przy użyciu środków elektronicznych. Oprócz ogólnej charakterystyki biznesu elektronicznego, uwagę zwrócono w niej przede wszystkim na sposób funkcjonowania sklepów internetowych. W związku z tym poruszono zagadnienia m.in. użyteczności aplikacji internetowej, form i systemów płatności elektronicznych, sposobów promocji w sieci oraz regulacji prawnych. Książka obejmuje także zagadnienia aukcji internetowych oraz handlu wykorzystującego urządzenia mobilne. Opracowanie przeznaczone jest dla osób interesujących się handlem elektronicznym zarówno z punktu widzenia sprzedawcy, jak i kupującego. Mogą z niego skorzystać również studenci kierunku Informatyka, słuchacze studiów podyplomowych i uczestnicy kursów dokształcających.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-63103-24-8
- ISBN druku: 978-83-63103-14-9
- Liczba stron: 131
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1 Wstęp 11 1.1 Idea handlu w sieci Internet 11 1.2 Przewodnik po treści 12 2 Biznes elektroniczny 15 2.1 Elektroniczny system wymiany dokumentów 15 2.1.1 Definicja 15 2.1.2 Standaryzacja 16 2.1.3 Realizacja EDI 17 2.1.4 Standardy bazujące na XML 17 2.2 Sektory handlu elektronicznego 18 2.3 Zalety i wady e-biznesu 20 2.4 Rynek elektroniczny w Polsce 21 3 Sklepy internetowe 23 3.1 Przegląd w rankingach 23 3.1.1 Kryteria ocen 23 3.1.2 Kategorie 24 3.1.3 Trendy 25 3.2 Porównywanie cen towarów 26 3.2.1 Idea działania 26 3.2.2 Historia 27 3.2.3 Przegląd 28 3.2.4 Porównywarki dla urządzeń mobilnych 30 3.3 Formy płatności 30 3.3.1 Płatności gotówkowe 30 3.3.2 Internetowe przelewy bankowe 32 3.3.3 Portfele elektroniczne 33 3.3.4 Karty płatnicze 35 3.3.5 Mikropłatności 37 3.4 Systemy płatności 38 3.4.1 Idea działania 38 3.4.2 Przegląd systemów 38 3.4.3 Wybór systemu płatności 40 3.4.4 Korzyści ze stosowania systemów płatności internetowych 41 3.5 Bezpieczeństwo 41 3.6 Złote reguły zakupów w sieci 42 4 Wprowadzanie handlu elektronicznego 45 4.1 Od pomysłu do biznesu 45 4.2 Oprogramowanie 47 4.3 Zakładanie sklepu internetowego na platformie iStore 50 4.3.1 Możliwości platformy 50 4.3.2 Rejestracja sklepu 51 4.3.3 Konfiguracja 53 4.4 Użyteczność biznesowych aplikacji WWW 54 4.4.1 Strony internetowe przyjazne użytkownikowi 55 4.4.2 Analiza procesu zakupowego 56 4.4.3 Najczęściej spotykane usterki 59 4.5 Regulacje prawne 62 4.5.1 Regulamin 62 4.5.2 Najczęstsze błędy w regulaminach 64 4.5.3 Zwrot kosztu towaru i jego przesyłki 66 4.5.4 Prawo autorskie 67 4.6 Promocja biznesu elektronicznego w sieci 68 4.6.1 Reklama za pomocą poczty elektronicznej 68 4.6.2 Programy lojalnościowe 70 4.6.3 Aktywizacja klientów 71 4.6.4 Pozycjonowanie stron internetowych 72 4.6.5 Systemy wymiany łączy 73 4.6.6 Reklamy w Internecie 76 4.6.7 Reklamy w wyszukiwarkach 78 4.6.8 Reklama kontekstowa na stronie internetowej 80 4.7 Użyteczne narzędzia. 83 4.7.1 Google AdWords 83 4.7.2 Google AdSense 87 4.7.3 Google Trends 89 5 Handel aukcyjny 91 5.1 Idea i modele aukcji 91 5.2 Zarządzanie kupnem w Internecie 92 5.2.1 Wyszukiwanie przedmiotu 92 5.2.2 Metody realizacji zakupów 93 5.2.3 Aukcja wieloprzedmiotowa 96 5.2.4 Program ochrony kupujących 97 5.2.5 Ocenianie sprzedających 98 5.3 Zarządzanie sprzedażą w Internecie 99 5.3.1 Opłaty w serwisie aukcyjnym 99 5.3.2 Prezentacja przedmiotu licytacji 100 5.3.3 Wybór sposobu sprzedaży 103 5.3.4 Aukcja grzecznościowa 105 6 Handel mobilny 107 6.1 Historia 107 6.2 Metody płatności w środowisku mobilnym 108 6.2.1 Premium SMS 109 6.2.2 Protokół USSD 110 6.2.3 Karty bezstykowe 111 6.3 Aplikacje sklepowe w urządzeniach mobilnych 113 6.3.1 Przegląd rynku 113 6.3.2 Google Android Market 114 7 Inne formy handlu 117 7.1 Geomarketing 117 7.2 Handel w wirtualnym świecie 118 7.3 E-barter 120 7.3.1 Idea transakcji wiązanych 120 7.3.2 Barter w Internecie 122 7.3.3 Koszty transportu 124 Literatura 127