MENU

Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych

(eBook)

Wartości jako cele działań i wyborów

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2009

  • Seria / cykl: Współczesne problemy psychologii

  • Autor: Artur Domurat

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 16,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 10,32 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

14,36
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych

Monografia z zakresu metodologii badań psychologicznych, dotycząca wskazywania wartości osobistych jako motywów ludzkich zachowań i wyborów. Autor opisuje podejście środków i celów w badaniach nad wartościami. Następnie prezentuje metodę ladderingu realizującą to podejście i służącą do wskazywania atrybutów obiektów i działań, konsekwencji ich wyboru i wartości z nimi związanych. Laddering łączy jakościowy sposób zbierania danych z ilościową ich analizą, prowadzącą do zbudowania map poznawczych, wyrażających zależności między atrybutami, konsekwencjami i wartościami.

Autor przedstawia własne propozycje odnośnie do kodowania i analizy danych, eliminujące wady oryginalnej wersji ladderingu, a zastosowanie metody ilustruje przykładami badań z własnej praktyki. Lektura pracy może wzbogacić warsztat badawczy nie tylko psychologów i studentów psychologii, lecz także badaczy rynku i twórców reklam.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9

Rozdział I. Wprowadzenie teoretyczne	13

	O wartościach	13
		Wartości jako przedmiot badań psychologicznych	13
		Wartości w motywacji i systemie poznawczym człowieka	17
		Kontekstowe funkcjonowanie wartości a metody ich pomiaru	24
	Laddering: podstawy teoretyczne	31
		Kelly’ego teoria konstruktów osobistych i ich pomiar	31
		Laddering D. Hinklego	33
		Zachowania celowe: cele, środki, czynności	36
		Pojęcia, kategorie, kategoryzacja	38
		Koncepcja środków i celów J. Gutmana: geneza i terminologia	40

Rozdział II. Laddering: pomiar, analiza i interpretacja	51

	Pomiar: zbieranie danych surowych	51
		Wywiad pogłębiony	51
		Laddering miękki lub laddering twardy	54
		Techniki zachęcania osób badanych do wypowiadania się	57
		Kiedy zakończyć wywiad?	60
		Technika papier-ołówek	61
		Wybór techniki: wywiad indywidualny czy technika papier-ołówek?	62
	Kodowanie danych	65
		Procedura kodowania	65
		Ocena zgodności sędziów kompetentnych	69
	Macierz implikacji (M)	72
	Konstrukcja hierarchicznej mapy wartości i interpretacja wyników	74
		Ogólny algorytm konstruowania hierarchicznej mapy wartości, H	76
		Dodatkowe wskaźniki	78
	Interpretacja wyników	79
	Zastosowanie metody	81
		Zastosowania w badaniach zachowań konsumenckich	81
		Identyfikacja wartości w pozostałych dziedzinach psychologii stosowanej	83
		Ilustracja zastosowania metody: badania nad przywiązaniem do marki	84

Rozdział III. Rozszerzenie ladderingu o nowe procedury i metody analizy danych	99

	Uzasadnienie rozszerzenia: zastrzeżenia wobec metody oryginalnej	99
		Etap gromadzenia danych: pojawianie się odpowiedzi rozgałęziających się	99
		Ocena zgodności sędziów kompetentnych (wiarygodność kodowania)	101
		Wyrazistość danych, wieloznaczność wypowiedzi i bliskoznaczność pojęć	102
		Określenie kategorii z właściwego poziomu abstrakcji	104
		Redundancja danych	105
		Analiza relacji pośrednich	107
		Pojawianie się pojęcie izolowanych i relacji zwrotnych	108
		Budowa hierarchicznej mapy wartości: ustalenie właściwego poziomu odjęcia	109
		Macierz implikacji i hierarchiczna mapa wartości w ladderingu miękkim	110
	Pojęcia matematyczne wykorzystane w metodzie rozszerzonej	111
		Zbiory klasyczne, rozmyte i przybliżone	111
		Relacje klasyczne, rozmyte i przybliżone	113
		Grafy zwykłe, rozmyte i przybliżone	116
	Kodowanie danych	120
		Podstawowe założenia i wymagania	120
		Laddering twardy	122
		Laddering miękki	123
		Określenie przestrzeni pomiaru (zbiór danych)	124
		Kodowanie klasyczne, rozmyte i przybliżone – kiedy stosować?	125
	Oceny zgodności sędziów kompetentnych: nowe wskaźniki statystyczne	127
		Założenia teoretyczne	127
		Wskaźniki zgodności dla kategoryzacji klasycznej i rozmytej	131
		Jakość pracy sędziów kompetentnych: udział w niezgodności	137
		Reguły zgodności w klasyfikacji przybliżonej	140
	Wyrazistość kategoryzacji	143
		Idea wyrazistości danych	143
		Wskaźnik wyrazistości	144
		Zgodność i wyrazistość danych: możliwe sytuacje	150
	Oszacowanie przynależności	153
	Budowa jednostkowych i zbiorczych macierzy implikacji (M)	155
		Laddering twardy: analiza par fragmentów zamiast drabin	155
		Laddering miękki: kodowanie treści całego wywiadu do macierzy M	163
	Budowa hierarchicznej mapy wartości (H)	166
		Optymalizacja grafów: poziom odcięcia (_)	166
		Wskaźnik pojemności informacyjnej B	167
		Wskaźnik podobieństwa grafu do drzewa, H	167
		Jednoczesna optymalizacja wskaźników B i H	168
		Optymalizacja grafów: wyznaczanie drzewa ekonomicznego	170
		Hierarchiczne mapy wartości	171
	Ilustracja zastosowania metody rozszerzonej – badanie 2	173
		Materiały i techniki	173
		Schemat badania i problem badawczy	173
		Wyniki	174
		Interpretacja treści hierarchicznych map wartości	182

Rozdział IV. Podsumowanie	184

	Ocena rozwiązań formalnych	184
	Uwagi ogólnometodologiczne	188

Bibliografia	191

Załącznik 1. Zbiory, grafy i relacje: klasyczne, rozmyte i przybliżone	198
	Z1.1. Zbiory zwykłe, rozmyte i przybliżone	198
	Z1.2. Relacje zwykłe, rozmyte i przybliżone	209
	Z1.3. Grafy zwykłe, rozmyte i przybliżone	217
Załącznik 2. Badanie zgodności sędziów kompetentnych	222
	Z2.1. Wyprowadzenie wskaźników zgodności	222
	Z2.2. Wyprowadzenie reguł zgodności dla kodowania przybliżonego	225
Załącznik 3. Optymalizacja mapy H	230
	Z3.1. Wyprowadzenie wzoru wskaźnika podobieństwa do drzewa	230
	Z3.2. Wyznaczanie drzewa ekonomicznego	231
Załącznik 4. Koncepcja oprogramowania wspomagającego analizę danych w ladderingu	234
Załącznik 5. Znaczenie użytych symboli	238
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

23,52 zł
33,60 zł

Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości. T. 1

Przedstawiona w dwóch tomach monografia pt. Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości stanowi oryginalne opracowanie w zakresie szeroko rozumianej twórczości dziecka i twórczej pracy nauczyciel...
23,40 zł
26,00 zł

Sport i wychowanie fizyczne w badaniach naukowych. Teoria – praktyce

Specyfika wychowania fizycznego jest jedną z istotnych determinant trudności, których mogą doświadczać nauczyciele w procesie wychowania i kształcenia. Rzeczywista realizacja celów wychowawczych i dydaktycznych w warunkach zajęć nac...
23,48 zł
27,30 zł

Socjolingwistyczne badania w teorii i praktyce. Ujęcie interdyscyplinarne. Tom 4

W przedstawionym tomie znalazły się teksty uwzględniające aspekt socjolingwistyczny w kontekście badania wspólnot dwujęzycznych oraz rozpatrywania płci jako czynnika różnicującego wypowiedź, w zbiorze znalazły się też artykuły z pogranicz...
4,30 zł
5,00 zł

Metody stochastyczne w badaniach porównawczych wybranych rynków energii elektrycznej

Celem pracy jest analiza ryzyka zmiany ceny na rynku energii elektrycznej oraz porównane ryzyka zmiany ceny na polskim rynku energii elektrycznej z ryzykiem zmiany ceny występującym na rynkach niemieckim i skandynawskim z wykorzystaniem metod st...
43,20 zł
54,00 zł

Badania etnograficzne i obserwacyjne

Praktyczne wprowadzenie do metodologii badań terenowych, od samego wyboru miejsca dokonywania badań, przez zbieranie materiałów, po interpretację i w końcu prezentację badań etnograficznych. Autor rozważa najważniejsze dylematy, również e...
14,36 zł
16,70 zł

Wybrane pisma psychologiczne. Tom 2

Drugi tom prac wybranych Stefana Baleya dotyczy psychologii muzyki (m.in. lokalizacji dychotycznego słyszenia oraz harmonii dźwięków) i psychologii wychowawczej (m.in. psychologii charakteru oraz badań nad etyką i estetyką dzieci w wieku przedsz...
7,36 zł
9,20 zł

Badania marketingowe. Rozdział 4

ROZDZIAŁ 4 Z PUBLIKACJI PT "BADANIA MARKETINGOWE" REDAKCJA NAUKOWA KRYSTYNA MAZUREK ŁOPACIAŃSKA. Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińsk...
20,58 zł
29,40 zł

Sztuka i jej wartości

„W monografii zatytułowanej Sztuka i jej wartości zagadnienia te ukazane zostały w trzech logicznie powiązanych częściach: w rozważaniach teoretycznych związanych ze sztuką, w praktycznym podejściu do sztuki, w jej osobistym przeżywaniu, doświad...
14,36 zł
16,70 zł

Identyfikacja typów przestrzeni publicznej

Autorka wyróżnia i definiuje 15 typów przestrzeni publicznej, takich jak: quazi-plaza, miejsce do celebrowania, „oswojony” las, ukierunkowany teren rekreacyjny, zakątek „obywatelski”, zieleniec, dzika promenada, za...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!