Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Inni, Obcy – ale Swoi. O edukacji międzykulturowej i wspólnocie w szkole integracyjnej(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Bydgoszcz, 1, 2018

  • Autor: Przemysław Paweł Grzybowski, Grzegorz Idzikowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 23,10 zł
20,79
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,31 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Inni, Obcy – ale Swoi. O edukacji międzykulturowej i wspólnocie w szkole integracyjnej

W książce zostały przedstawione w przystępnej formie ideowe i historyczne podstawy edukacji międzykulturowej oraz wypowiedzi uczniów, rodziców i nauczycieli na co dzień uczestniczących w jej procesie w środowisku szkoły integracyjnej. Opracowanie może służyć jako minipodręcznik edukacji międzykulturowej. Ma charakter poglądowy i kronikarski, zawiera bowiem teksty będące wyrazem idei, postaw i opinii o edukacji na kulturowych pograniczach oraz okolicznościach budowania wspólnoty ponad podziałami. Pierwszą część stanowi esej popularnonaukowy, w którym zostały przedstawione podstawowe pojęcia oraz informacje historyczne dotyczące edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo. Część druga to zbiór wypowiedzi uczniów, rodziców i nauczycieli związanych z jedną z bydgoskich szkół integracyjnych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE (P. P. GRZYBOWSKI, G. IDZIKOWSKI)	11 
Część 1. O MULTIKULTI, EDUKACJI I WSPÓLNOCIE NAJPROŚCIEJ. ZRÓŻNICOWANIE KULTUROWE Z PERSPEKTYWY PEDAGOGA (P. P. GRZYBOWSKI)	15 
	Swoi, Inni, Obcy	20 
	Wielokulturowość i międzykulturowość	27 
	Edukacja w warunkach zróżnicowania kulturowego	35 
	Indywidualizm i wspólnota w szkole	48 
Część 2. JAK WIELOBARWNA MOZAIKA. ZRÓŻNICOWANIE KULTUROWE Z PERSPEKTYWY UCZNIÓW, RODZICÓW I NAUCZYCIELI (G. IDZIKOWSKI)	57 
	Wypowiedzi uczniów	62 
		Oskar: Są bardziej interesujący niż niejeden z twoich przyjaciół	62 
		Wiktoria: Inność to rzecz normalna	63 
		Supy Monrodgewell: W kontakcie z „inną” nie ma się czego bać	65 
		Julia: Nasza rodzina nie jest zwyczajna		66 
		Helena: Najważniejszy jest charakter	67 
		Aleksandra: Inność nie jest niczym złym 	68 
		Daria: Gdyby nie Inność świat stałby się nudny	69 
		Julia: Atrakcją był dla mnie dzwonek	70 
		Martyna: Warto poznawać nowe osoby	70 
		Miłosz: Nie mam kłopotów z nauką	71 
		Kunegunda: Zapominają, że jestem Hiszpanką	72 
		Amira: Wiem, że świat jest różnorodny	73 
		Hassan: Polecam każdemu, żeby poznawali inne narodowości	73 
		Inna: Lubię spotykać się z nowymi ludźmi	74 
		Ąrzej: Warto jest poznawać osoby Inne 	74 
		Laura i Olivia: Osoby Inne również żyją na tym świecie	75 
		Martyna (Gąbka, Cyganka): Inność nie robi różnicy w przyjaźni	76 
		Rafał (Werlog 14, Foksers 28): Inność jest wyjątkowa	76 
		Agnieszka: Czuję się tutaj raczej bezpiecznie	77 
		Eligiusz (Young Aghan): Nie mam kłopotów z Innością	77 
		Julia: Wyróżnia mnie tolerancja	78 
		Oskar: Te osoby są takie same jak my	78 
		Mikołaj: Nie ma się czego obawiać	79 
		Zoe, Alex (Kruszyna, Smerf): Lepiej nie oceniać książki po okładce	79 
		Grzegorz: Mój przodek pochodził z Ukrainy	80 
		Mikołaj (Tofencjusz): Nauczyciele są o niebo milsi	80 
		Mane: Nie należy się obawiać osób Innych	81 
		Boris: Najważniejsza jest rodzina	81 
		Adrian: Przeżyłem tu wesołe przygody	82 
	Wypowiedzi rodziców	83 
		Anita: Mam duszę artysty	83 
		Izabela: Wielki światowy supermarket	85 
		milia: Bardzo lubię poznawać Innych	86 
		Ali: Nie czuję się gorszy, ani lepszy	88 
		Monika: Każdy napotyka na swojej drodze Inność	89 
		Kasia: Trzeba poznać człowieka	90 
		Marlena Odważna: Inność nie jest niczym strasznym	91 
		Paulina: Odmienność uczy	91 
		Magdalena: Inność powoduje, że świat jest piękny	92 
		Katarzyna: To ciekawe spotkanie kultur	93 
		Ewa: Nie należy się bać Innych	93 
		Mama: Każdy może być Inny	94 
		Izabela: Nie należy obawiać się Inności	94 
		Agnieszka: Inność jest ciekawa	95 
		Alicja: Warto poznawać osoby Inne	95 
		Aliona i Slavik: Żeby wszystko było dobrze	96 
		Magdalena: Inności nie należy się bać	96 
		Barbara: Chciałabym, żeby moje dzieci nauczyły się tolerancji	96 
		Gugo: Nie należy się obawiać osób Innych	97 
	Wypowiedzi nauczycieli	98 
		Izabela: Każdy z nas jest innym kolorem	98 
		Grzegorz: Moja Inność ukształtowała moją osobowość	100 
		Dagmara: Najpiękniejsze w nas jest to, że jesteśmy różni	102 
		Aleksandra: Najważniejsze, by być otwartym na nieznane	103
		Hania: Wychodzę poza stereotyp	104 
		Agnieszka: Marzę, by znaleźli swoją drogę	106 
		Marlena: Smucimy się, gdy nam coś nie wychodzi	106 
		Ania: Na bieżąco rozwiązujemy problemy	107 
		Agnieszka: Wielokulturowość wzbogaca	108 
		Liliana: Kocham moją rodzinę i uczniów	109 
		Małgosia: Pracuję tu z dziewczynką z Armenii	110 
		Beata: Zawsze próbuję poznać ucznia	110
ZAKOŃCZENIE (P. P. GRZYBOWSKI, G. IDZIKOWSKI)	113
BIBLIOGRAFIA 	123
Część 3. CO JESZCZE WARTO PRZECZYTAĆ? (P. P. GRZYBOWSKI)	129 
	Lektury dla dorosłych	132 
		Swoi, Inni, Obcy w kontekstach teoretycznym, historycznym, społeczno-kulturowym	132 
		Szkoła i oświata w warunkach zróżnicowania kulturowego	133 
		Migranci i uchodźcy w szkole	136 
		Raporty i doniesienia z badań edukacji antydyskryminacyjnej i międzykulturowej w polskich szkołach	137 
		Nauczyciele w środowiskach zróżnicowanych kulturowo	138 
		Opracowania dydaktyczne i metodyczne do edukacji międzykulturowej	139 
		Polityczne i prawne aspekty edukacji międzykulturowej	143 
	Lektury dla dzieci i młodzieży	144 
		Swoi, Inni i Obcy	144 
		Nietolerancja, rasizm, antysemityzm, ludobójstwo	145 
		Obce kultury	146 
		Wiek	146 
		Chorowanie i cierpienie	147 
		Prawa człowieka	149 
		Umieranie, śmierć i żałoba	150 
		Religia	151 
		Bajki, baśnie i legendy z różnych stron świata	151
SUPLEMENT	155 
	Prace plastyczne uczniów uczestniczących w konkursie „Każdy Inny – każdy fajny”	155 
O AUTORACH	170
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

19,90 zł

Wykonywanie zadań służby bhp w szkole

Publikacja to praktyczny poradnik zawierający rozwiązania najbardziej problemowych sytuacji z dziedziny bhp w szkole. Ekspert rozwiązuje wątpliwości czytelników.
39,90 zł

Inny zapis

Socjologia literatury – jakie możliwości poznawcze stwarza? Co się dzieje, kiedy nie sprowadza się ona do badań recepcji dzieła literackiego czy do analizy powieściowych treści? By nie wspomnieć o bardziej standardowych tematach socjologicznych. ...
4,00 zł

Edukacja i zdrowie w dobie globalizacji - WPŁYW ZMĘCZENIA (ZWIĄZANEGO Z BRAKIEM SNU) NA SPRAWNOŚĆ PSYCHOMOTORYCZNĄ I WYDOLNOŚĆ FIZYCZNĄ MŁODZIEŻY LICEALNEJ

Skutki globalizacji noszą znamiona przełomu cywilizacyjnego, przenikając do wszystkich sfer aktywności współczesnego człowieka. Uwzględnianie kontekstu tego faktu w analizach procesów edukacji stało się więc nie tylko potrzebne, ale jest ...
15,92 zł

Umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.

W wyniku zmian w zakresie umów zlecenia, które wejdą w życie od 1 stycznia 2017 r. zostanie wprowadzona minimalna stawka godzinowa dla osób wykonujących pracę na podstawie określonych umów zlecenia oraz umów o świadcz...
8,00 zł

Zgon Oliwiera Becaille i inne opowiadania

Émile Zola (ur. 2 kwietnia 1840 w Paryżu, zm. 29 września 1902 tamże) - francuski pisarz, główny przedstawiciel naturalizmu. Tom zawiera opowiadania: ZGON OLIWIERA BECAILLE, ATAK NA MŁYN, POWÓDŹ, JAK LUDZIE UMIERAJĄ. Znakomicie opi...
21,60 zł

Czasopiśmiennictwo drugiej połowy XX wieku jako źródło do historii edukacji

Praca ta jest jedną z trzech książek poświęconych czasopiśmiennictwu traktowanemu jako źródło do dziejów edukacji. Obejmuje artykuły, w których zamieszczone zostały rezultaty badań nad wybranymi periodykami drugiej połowy XX wieku....
32,00 zł

Żeglarze nocy i inne opowiadania

Budząca grozę epicka opowieść o eksploracji kosmosu W głębinach kosmosu ekspedycja złożona z ośmiu nieprzystosowanych naukowców i telepaty zajmuje się badaniami nad volcrynami, tajemniczą rasą obcych. Wygląda jednak na to, że na ich statku kryją...
4,00 zł

CZŁOWIEK – SPOŁECZEŃSTWO – PAŃSTWO W SYTUACJACH KRYZYSU t.3. - WOJEWÓDZKIE PROGRAMY Z ZAKRESU EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA REALIZOWANE NA POMORZU ZACHODNIM

Wpisując się w temat przewodni opracowania dotyczący człowieka, społeczeństwa oraz państwa w sytuacjach kryzysowych, chciałbym zaproponować chwilę refleksji naukowej nad możliwościami przewidywania kryzysów. Współcześnie rosnąca niepewnoś...
2,50 zł

Co nowego w nowych mediach? Transformacje, perspektywy, oczekiwania - 04 Beata Gałan, Ewa Półtorak: Nowoczesne technologie w nauczaniu języków obcych: oczekiwania, wyzwania, perspektywy

Publikacja wieloautorska „Co nowego w nowych mediach? Transformacje, perspektywy, oczekiwania” to zbiór referatów (niektórych w wersji rozszerzonej, uzupełnionej) wygłoszonych podczas ogólnopolskiej konferencji n...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!