Inspiracje pedagogią freinetowską. Tom 1 - Studia, źródła, wspomnienia dedykowane Halinie Semenowicz
Przypomnienie autorytetu i tego, co i jak go tworzyło, to ważny drogowskaz dla wielu współczesnych zagubionych Polaków, nie tylko nauczycieli. Przypomnienie, że być cenionym pedagogiem, jakim była Halina Semenowicz, także i dziś, to przede wszystkim być Człowiekiem- oto ważne przesłanie tej pracy i wyzwanie dla pracy samodoskonaleniowej nauczycieli. […] Książka ujawnia zróżnicowanie oglądu i inspiracji pedagogiką freinetowską. Obok informacji o charakterze historycznym oraz osobistych wspomnień, spotykamy w nim krytyczną refleksję pedagogiczną oraz propozycje metodologiczne. Tom niezwykle interesujący poznawczo i wielowątkowy, o dużym ładunku emocjonalnym, pełen inspiracji dla dalszych rozważań nad edukacją, a także sprawdzonych pomysłów dla edukacji praktyki. Z recenzji prof. dr hab. Elżbiety Dubas
- Kategorie:
- Redakcja: Agata Szwech, Aleksandra Semenowicz, Hanna Solarczyk-Szwec
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-3233-2
- Liczba stron: 508
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Prolog / 9 I. STUDIA: W KRĘGU FREINETOWSKIEJ PEDAGOGI(K)I Ewa Filipiak: Nieprzemijające wartości pedagogiki Freineta / 19 Zdzisław Aleksander, Wanda Frankiewicz: Socjolingwistyczna i psychopedagogiczna interpretacja wartości Freinetowskie pedagogii w edukacji wczesnoszkolnej i akademickiej / 37 Kazimierz Kossak-Główczewski: Pedagogika Celestyna Freineta a edukacja regionalna. Źródła realizacji / 65 Zofia Napiórkowska: Budowanie demokracji w edukacji / 81 Małgorzata Muszyńska: Wprowadzenie do czytania metaforycznego języka pedagogiki Freineta / 95 Rozalia Ligus: Tropem epizodów biograficznych dziecka-poety w pedagogicznej szkole wrażliwości Haliny Semenowicz /117 Mirosław Brzana: O tym, jak Celestyn Freinet wpłynął na moje nauczycielskie życie / 135 II. ŹRÓDŁA DO DZIEJÓW RUCHU FREINETOWSKIEGO I BIOGRAFII HALINY SEMENOWICZ 1. Halina Semenowicz i ruch freinetowski w Polsce Maria Kościuszko: Dr Halina Semenowicz – pedagog poszukujący. Twórczyni ruchu freinetowskiego w Polsce / 147 Tomasz Maliszewski: Problematyka freinetowska w polskim piśmiennictwie pedagogicznym po 1989 roku /161 Maria Kościuszko: O Szkole Podstawowej im. Celestyna Freineta w Otwocku / 187 Marzena Kędra: O filozofii pracy Publicznej Szkoły Podstawowej im. Haliny Semenowicz w Moszczance / 195 Maria Kościuszko: Polskie Stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta w latach 1992–2002 / 211 Kazimiera Piwko: O działalności Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta w latach 2002–2012 / 227 2. „Freinetowskie Inspiracje” – pismo polskich freinetowców Maria Kościuszko: Geneza „Freinetowskich Inspiracji” / 247 ElżbietaWieczór:„Freinetowskie Inspiracje” – przyczynek do analizy czasopisma / 251 Halina Semenowicz: Jak to się zaczęło? / 269 Halina Semenowicz: Krótka historia „Ruchu” Pedagogiki Celestyna Freineta w Polsce (1957–1990) / 273 Halina Semenowicz: Nauczyciel freinetowiec / 285 3. Dzienniki Haliny Semenowicz na teoretyczno-metodologicznym tle Agata Szwech: Wyjątki z dzienników Haliny Semenowicz / 295 Danuta Kowalewska: Literatura dokumentu osobistego jako forma przywoływania pamięci / 333 Hanna Kędzierska: Dziennik osobisty jako tekst (auto)biograficzny – komentarz metodologiczny / 347 Agata Szwech: Obszary uczenia się w dziennikach Haliny Semenowicz / 365 III. WSPOMNIENIA o HALINIE SEMENOWICZ Kinga Majchrzak: O potencjale pamięci / 385 Aleksandra Semenowicz: O mojej Mamie Halinie / 401 Maria Kościuszko: Halina / 405 Anna Olszańska: Druhna Steselek / 411 Halina Herbert-Żebrowska: Pierwszy animator Szkoły Nowoczesnej w Polsce / 421 Teresa Śliwińska: Organizatorka ruchu animatorów technik freinetowskich / 427 Regina Chorn: Od fascynacji do współpracy. Wspomnienie wsparte słowami listów / 433 Władysława Błachowicz-Kochańska: Podróż bez biletów. Jak upowszechniałyśmy techniki Freineta / 441 Peter Steiger: Halina w oczach Szwajcara / 445 Beata Lechnio: Wspomnienia dziesięcioletniej dziewczynki / 447 Elżbieta Szańkowska: Wspaniała mama Oli / 451 Katarzyna Renata Kowalska: Pani Halina w pamięci pielęgniarki z Pensjonatu „Złoty Wiek” w Ładach / 453 Barbara Dziedzic: Anioł z sanatorium / 463 Kazimiera Michalczak-Kościan: Brak nam Ciebie, Halino! / 469 „Zawsze razem, bez względu na pogodę” – wywiad z Aleksandrą Semenowicz / 479 EPILOG Hanna Kostyło: Szkoła na miarę społeczeństwa czy człowieka? Szkoła jako instytucja świecka, racjonalna i państwowa / 491 Alicja Jurgiel-Aleksander: Edukacja dorosłych jako „zakładnik” edukacji młodych / 503 Hanna Solarczyk: Eklektyzm w edukacji (dorosłych). Dlaczego? / 511 Renata Góralska: W stronę edukacji emocjonalnej / 527 NOTY O AUTORACH / 539