Instytucje a konkurencyjność przedsiębiorstwa
Autorzy opracowania przywiązują dużą wagę do rosnącej roli instytucji na wszystkich poziomach procesu gospodarowania. Instytucje mogą i powinny stanowić czynnik sprzyjający wzrostowi potencjału rynkowego przedsiębiorstw. Problematyka ta przenika, w różnym stopniu, poszczególne rozdziały niniejszego opracowania. Na uznanie zasługuje obecna w większości prac charakterystyka gospodarki cyfrowej i analiza społeczno-gospodarczych skutków jej funkcjonowania (...). Cyfryzacja gospodarki i przeobrażenia społeczne przyczyniają się do wzrostu roli zasad w kształtowaniu źródeł konkurencyjności firm, co znajduje odzwierciedlenie m.in. w rozwoju gospodarki współdzielenia i - szerzej - w instytucjonalnych uwarunkowaniach funkcjonowania rynków. (...) Relacje instytucji formalnych, nieformalnych i organizacji stanowię istotę równowagi instytucjonalnej jako jednego z warunków efektywności adaptacyjnej systemu instytucjonalnego. Podmioty gospodarcze coraz częściej poszukuję zaś nowych źródeł konkurencyjności w swoim otoczeniu instytucjonalnym. Z recenzji dr. hab. Zbigniewa Stańka, profesora Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-8030-186-3
- Liczba stron: 182
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie Teresa Pakulska Rozdział 1. Rynek XXI wieku - w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Wstęp 1.1. Transformacja makroekonomiczna - od ery przemysłowej do cyfryzacji 1.2. Zmiany popytowe a cyfryzacja 1.3. Strona podażowa czynników produkcji - rosnąca substytucyjność i jej wykorzystanie 1.4. Przewaga konkurencyjna a rosnąca współzależność czynników popytowo-podażowych Podsumowanie Bibliografia Stanisław Kowalczyk, Daria Oleszczuk Rozdział 2. Zmiany regulacji w zakresie prawa żywnościowego a konkurencyjność firm spożywczych w Unii Europejskiej Wstęp 2.1. Główne przyczyny powstawania nowych regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania rynku żywności w UE 2.1.1. Nasilające się turbulencje polityczne i gospodarcze 2.1.2. Nowe zjawiska na rynku unijnym (skandale żywnościowe nowego typu - oszustwa żywnościowe dużej skali) 2.1.3. Niewydolność dotychczasowych rozwiązań (głównie w zakresie nadzoru weterynaryjnego) 2.2. Nowe regulacje w zakresie ochrony konsumentów i poprawy bezpieczeństwa żywności 2.2.1. Nowe regulacje prawne w zakresie ochrony konsumentów 2.2.2. Nowe regulacje w zakresie poprawy bezpieczeństwa żywności 2.2.3. Wpływ zmian regulacji prawa żywnościowego na konkurencyjność firm spożywczych w UE 2.2.4. Sankcje jako instytucje w obszarze prawa żywnościowego 2.3. Pozalegislacyjne inicjatywy w zakresie regulacji rynku żywnościowego UE 2.3.1. Operacja OPSON 2.3.2. Food Integrity Project Podsumowanie Bibliografia Małgorzata Skrzek-Lubasińska Rozdział 3. Konkurencyjność samozatrudnionych w świetle koncepcji logik instytucjonalnych Wstęp 3.1. Koncepcja logik instytucjonalnych 3.2. Logiki instytucjonalne a przedsiębiorczość 3.3. Identyfikacja logik instytucjonalnych w przypadku samozatrudnionych 3.4. Typologia samozatrudnionych uwzględniająca różnice w logikach instytucjonalnych wyznaczone na podstawie badań jakościowych 3.5. Pozycja konkurencyjna samozatrudnionych Podsumowanie Bibliografia Dorota Ciesielska-Maciągowska Rozdział 4. Wybrane aspekty konkurencyjności międzynarodowej przedsiębiorstw z rynków wschodzących Wstęp 4.1. EMMs i proces ich umiędzynarodowienia 4.2. Czynniki konkurencyjności EMMs Podsumowanie Bibliografia Mariusz Sagan Rozdział 5. Instytucjonalne zaangażowanie korporacji międzynarodowych - w kierunku osiągania trwałej przewagi konkurencyjnej? Wstęp 5.1. Konkurencyjność przedsiębiorstw międzynarodowych w ujęciu Nowej Ekonomii Instytucjonalnej 5.1.1. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa 5.1.2. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw międzynarodowych i sposób postrzegania jej źródeł w ujęciach tradycyjnych i koncepcji Nowej Ekonomii Instytucjonalnej 5.2. Korporacje międzynarodowe jako twórcy i biorcy instytucji formalnych i nieformalnych w kontekście przewagi konkurencyjnej 5.3. Modele zaangażowania instytucjonalnego korporacji międzynarodowych 5.4. Instytucjonalne zaangażowanie korporacji międzynarodowych- w kierunku osiągania trwałej przewagi konkurencyjnej? Podsumowanie Bibliografia Małgorzata Poniatowska-Jaksch Rozdział 6. Geoblokowanie a konkurencyjność przedsiębiorstw Wstęp 6.1. Specyfika produktu cyfrowego 6.2. Transgraniczne aspekty e-commerce w UE 6.3. Obszary dyskryminacji cyfrowej w UE 6.4. Geoblokowanie w kontekście przewagi instytucjonalnej Podsumowanie Bibliografia Zakończenie