MENU

Instytucje a konkurencyjność przedsiębiorstwa

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2017

  • Autor: Małgorzata Poniatowska-Jaksch, Roman Sobiecki

  • Wydawca: Szkoła Główna Handlowa

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 26,60 zł
23,94
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Instytucje a konkurencyjność przedsiębiorstwa

Autorzy opracowania przywiązują dużą wagę do rosnącej roli instytucji na wszystkich poziomach procesu gospodarowania. Instytucje mogą i powinny stanowić czynnik sprzyjający wzrostowi potencjału rynkowego przedsiębiorstw. Problematyka ta przenika, w różnym stopniu, poszczególne rozdziały niniejszego opracowania. Na uznanie zasługuje obecna w większości prac charakterystyka gospodarki cyfrowej i analiza społeczno-gospodarczych skutków jej funkcjonowania (...). Cyfryzacja gospodarki i przeobrażenia społeczne przyczyniają się do wzrostu roli zasad w kształtowaniu źródeł konkurencyjności firm, co znajduje odzwierciedlenie m.in. w rozwoju gospodarki współdzielenia i - szerzej - w instytucjonalnych uwarunkowaniach funkcjonowania rynków. (...) Relacje instytucji formalnych, nieformalnych i organizacji stanowię istotę równowagi instytucjonalnej jako jednego z warunków efektywności adaptacyjnej systemu instytucjonalnego. Podmioty gospodarcze coraz częściej poszukuję zaś nowych źródeł konkurencyjności w swoim otoczeniu instytucjonalnym. Z recenzji dr. hab. Zbigniewa Stańka, profesora Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie



Teresa Pakulska

Rozdział 1. Rynek XXI wieku - w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa




Wstęp

1.1. Transformacja makroekonomiczna - od ery przemysłowej do cyfryzacji

1.2. Zmiany popytowe a cyfryzacja

1.3. Strona podażowa czynników produkcji - rosnąca substytucyjność i jej wykorzystanie

1.4. Przewaga konkurencyjna a rosnąca współzależność czynników popytowo-podażowych

Podsumowanie

Bibliografia



Stanisław Kowalczyk, Daria Oleszczuk

Rozdział 2. Zmiany regulacji w zakresie prawa żywnościowego a konkurencyjność firm spożywczych w Unii Europejskiej




Wstęp

2.1. Główne przyczyny powstawania nowych regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania rynku żywności w UE

2.1.1. Nasilające się turbulencje polityczne i gospodarcze

2.1.2. Nowe zjawiska na rynku unijnym (skandale żywnościowe nowego typu - oszustwa żywnościowe dużej skali)

2.1.3. Niewydolność dotychczasowych rozwiązań (głównie w zakresie nadzoru weterynaryjnego)

2.2. Nowe regulacje w zakresie ochrony konsumentów i poprawy bezpieczeństwa żywności

2.2.1. Nowe regulacje prawne w zakresie ochrony konsumentów

2.2.2. Nowe regulacje w zakresie poprawy bezpieczeństwa żywności

2.2.3. Wpływ zmian regulacji prawa żywnościowego na konkurencyjność firm spożywczych w UE

2.2.4. Sankcje jako instytucje w obszarze prawa żywnościowego

2.3. Pozalegislacyjne inicjatywy w zakresie regulacji rynku żywnościowego UE

2.3.1. Operacja OPSON

2.3.2. Food Integrity Project

Podsumowanie

Bibliografia



Małgorzata Skrzek-Lubasińska

Rozdział 3. Konkurencyjność samozatrudnionych w świetle koncepcji logik instytucjonalnych

Wstęp

3.1. Koncepcja logik instytucjonalnych

3.2. Logiki instytucjonalne a przedsiębiorczość

3.3. Identyfikacja logik instytucjonalnych w przypadku samozatrudnionych

3.4. Typologia samozatrudnionych uwzględniająca różnice w logikach instytucjonalnych wyznaczone na podstawie badań jakościowych

3.5. Pozycja konkurencyjna samozatrudnionych

Podsumowanie

Bibliografia



Dorota Ciesielska-Maciągowska

Rozdział 4. Wybrane aspekty konkurencyjności międzynarodowej przedsiębiorstw z rynków wschodzących

Wstęp

4.1. EMMs i proces ich umiędzynarodowienia

4.2. Czynniki konkurencyjności EMMs

Podsumowanie

Bibliografia



Mariusz Sagan

Rozdział 5. Instytucjonalne zaangażowanie korporacji międzynarodowych - w kierunku osiągania trwałej przewagi konkurencyjnej?

Wstęp

5.1. Konkurencyjność przedsiębiorstw międzynarodowych w ujęciu Nowej Ekonomii Instytucjonalnej

5.1.1. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa

5.1.2. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw międzynarodowych i sposób postrzegania jej źródeł w ujęciach tradycyjnych i koncepcji

Nowej Ekonomii Instytucjonalnej

5.2. Korporacje międzynarodowe jako twórcy i biorcy instytucji formalnych i nieformalnych w kontekście przewagi konkurencyjnej

5.3. Modele zaangażowania instytucjonalnego korporacji międzynarodowych

5.4. Instytucjonalne zaangażowanie korporacji międzynarodowych- w kierunku osiągania trwałej przewagi konkurencyjnej?

Podsumowanie

Bibliografia



Małgorzata Poniatowska-Jaksch

Rozdział 6. Geoblokowanie a konkurencyjność przedsiębiorstw

Wstęp

6.1. Specyfika produktu cyfrowego

6.2. Transgraniczne aspekty e-commerce w UE

6.3. Obszary dyskryminacji cyfrowej w UE

6.4. Geoblokowanie w kontekście przewagi instytucjonalnej

Podsumowanie

Bibliografia



Zakończenie
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

44,25 zł
59,00 zł

Kapitał społeczny w relacjach z klientami. CRM a społeczny potencjał przedsiębiorstwa

Książka stanowi odpowiedź na pytanie, jakie powinny zadać sobie współczesne przedsiębiorstwa, które podejmują inicjatywy zarządzania relacjami z klientem, mające najczęściej wyraz we wdrażaniu CRM. Podejmując te inicjatywy przedsiębiorstw...
14,40 zł
16,00 zł

Konkurencyjność rolnictwa Polski Wschodniej

Konkurencyjność jest zagadnieniem o skomplikowanym charakterze, a jego złożoność uwidacznia się jeszcze mocniej wobec współczesnych wyzwań związanych z procesami globalizacji światowej gospodarki. Niejednoznaczność definiowania oraz pomiaru konk...
24,59 zł
27,32 zł

Zarządzanie instytucjami publicznymi i prywatnymi w kontekście niepewności, zagrożeń, kryzysów i ryzyka

Publikacja ta dotyka zasadniczych problemów związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych, kontekstów podejmowania decyzji w tych sytuacjach, ratownictwa i zabezpieczenia logistycznego, a także wielowymia...
41,28 zł
48,00 zł

Asymetryczne relacje banku i przedsiębiorstwa wobec zagrożenia upadłością

W pracy podjęto ważką tematykę relacji bank – przedsiębiorstwo na tle zagrożenia upadłością. Zagadnienie kryzysu w przedsiębiorstwie, kryteria oceny zagrożeń i wykorzystywane narzędzia analityczne stanowiły podstawę do podjęcia próby sp...
36,00 zł
40,00 zł

Przedsiębiorstwa w obliczu wyzwań XXI wieku

Wielowątkowe studium funkcjonowania przedsiębiorstwa w warunkach współczesnej gospodarki.Publikacja podejmuje ważny temat, szczególnie w kontekście wyzwań, przed którymi stoją kierujący przedsiębiorstwami w XXI wieku. A...
36,75 zł
49,00 zł

Prorynkowa orientacja instytucji finansowych w erze informacji

Przełom wieku XIX i XX to bez wątpienia era informacji, w której na skutek nowych rozwiązań telekomunikacyjnych i informatycznych, rzeczywistość go­spodarcza nabrała multimedialnego, interaktywnego oraz wirtualnego charakteru. Dzięki dynamic...
21,50 zł
25,00 zł

Przedsiębiorstwa wobec współczesnych realiów rynkowych

Skuteczne zarządzanie podmiotami gospodarczymi jest procesem niezwykle trudnym i złożonym – wymaga bowiem od menedżerów aktualnej i interdyscyplinarnej wiedzy. Wiedza ta powinna dostarczać informacji dotyczących koncepcyjnego ujęcia podmio...
55,20 zł
69,00 zł

Analiza dynamiczna wpływu usieciowienia na wartość przedsiębiorstwa

Praca dotyczy aktualnego tematu w naukach o zarządzaniu, jakim są sieci przedsiębiorstw i wpływ pozycji sieciowej na określone efekty ekonomiczne przedsiębiorstwa.Przedstawiony problem ma charakter odkrywczy i w znacznym stopniu wypełnia lukę bad...
25,80 zł
30,00 zł

Konkurencyjność międzynarodowa i regionalna państw Grupy Wyszehradzkiej. Polski, Węgier, Czech i Słowacji

W ostatnich dekadach w krajach Europy Środkowej i Wschodniej zachodzą istotne zmiany w ich gospodarkach narodowych oraz regionach. Zmienia się charakter i kierunek wymiany zagranicznej, ma miejsce konwergencja makroekonomiczna sfery realnej i finansowe...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!