MENU

Internacjonalizacja przedsiębiorstw działających w branżach high-tech

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2016

  • Autor: Nelly Daszkiewicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 34,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

55,20
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Internacjonalizacja przedsiębiorstw działających w branżach high-tech

Publikacja jest monografią naukową, zawierającą całościowe ujęcie procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw z branż wysokich technologii.
Autorka przedstawia w niej między innymi:
• przegląd podstawowych pojęć, zwłaszcza terminologii związanej z wysokimi technologiami i przedsiębiorstwami high-tech,
• kompleksowy przegląd teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw,
• szczegółową analizę zagadnień związanych z wczesną i szybką internacjonalizacją przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw high-tech,
• analizę związków między innowacjami a internacjonalizacją przedsiębiorstw,
• empiryczną analizę internacjonalizacji przedsiębiorstw działających w branżach high-tech w Polsce, opartą na badaniach empirycznych, których celem była identyfikacja wzorców i mechanizmów internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw.
Książka może być inspiracją dla naukowców, badaczy i doktorantów do prowadzenia dalszych badań. Może być również polecana jako literatura uzupełniająca studentom kierunków ekonomicznych i zarządzania, zgłębiającym zagadnienia związane z internacjonalizacją przedsiębiorstw, wysokimi technologiami i innowacyjnością.
Dr hab. Nelly Daszkiewicz – jest profesorem nadzwyczajnym Politechniki Gdańskiej na Wydziale Zarządzania i Ekonomii w Katedrze Nauk Ekonomicznych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp                                                               7

ROZDZIAŁ 1. Przedsiębiorstwa zaawansowane technologicznie                11
	1.1. Branże high-tech według różnych klasyfikacji                       11
	1.2. Specyfika przedsiębiorstw high-tech                                   16
	1.3. Przedsiębiorstwa high-tech jako przedsiębiorstwa oparte na wiedzy i jako organizacje „uczące się”                                        19
	1.4. Przedsiębiorstwa high-tech a wzrost gospodarczy                    23
	1.5. Kierunki badań nad przedsiębiorstwami high-tech                       26

ROZDZIAŁ 2. Teorie internacjonalizacji przedsiębiorstw                           31
	2.1. Wczesne teoretyczne koncepcje internacjonalizacji przedsiębiorstw         31
	2.2. Teorie neotechnologiczne                                       33
	2.3. Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw                    36
	2.4. Modele etapowej internacjonalizacji                              40
	2.5. Podejście zasobowe                                            45
	2.6. Podejście sieciowe                                             46
	2.7. Podejście szkoły przedsiębiorczości międzynarodowej                    50
	2.8. Modele oparte na wiedzy                                            53
	2.9. Holistyczne podejście do internacjonalizacji                        56
	2.10. Podejścia alternatywne                                         57
	2.11. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw                        59
	2.12. Sposoby wejścia na rynki zagraniczne (instrumenty internacjonalizacji)     60
	2.13. Strategie internacjonalizacji                                     62
	2.14. Pomiar poziomu internacjonalizacji przedsiębiorstw                     65

ROZDZIAŁ 3. Wczesna i szybka internacjonalizacja przedsiębiorstw działających w branżach high-tech                                    69
	3.1. Definiowanie born globals (BGs)                                     69
	3.2. Międzynarodowe nowe przedsięwzięcia (INVs)                     73
	3.3. Ewolucja kierunków badań nad firmami born globals oraz INVs           75
	3.4. Współczesne kierunki badań nad INVs i BGs                           78
	3.5. Wybrane modele internacjonalizacji born globals                   81
	3.6. Czynniki internacjonalizacji born globals                          87
	3.7. Orientacja przedsiębiorcza a teoria internacjonalizacji – koncepcja międzynarodowej orientacji przedsiębiorczej                           91

ROZDZIAŁ 4. Innowacje a internacjonalizacja przedsiębiorstw                 95
	4.1. Pojęcie i typy innowacji                                         95
	4.2. Innowacyjność                                                98
	4.3. Proces innowacyjny                                            99
	4.4. Innowacyjne modele internacjonalizacji                           102
	4.5. Internacjonalizacja a innowacyjność                              105
	4.6. Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej                   110

ROZDZIAŁ 5. Empiryczna analiza internacjonalizacji przedsiębiorstw działających w branżach high-tech                                    121
	5.1. Założenia metodyczne badania                                  121
	5.2. Znaczenie badania                                                 122
	5.3. Metodyka badania                                             123
	5.4. Analiza internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw                    127
	5.5. Podsumowanie wyników badań                                  146

Zakończenie  149

Spis rysunków 153

Spis tabel 157

Bibliografia 161

Indeks nazwisk 175

Indeks rzeczowy 179
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

79,20 zł
99,00 zł

Doskonalenie przedsiębiorstw. Kryzys drogą do sukcesu

Celem książki jest przekazanie praktycznej wiedzy o skutecznym rozwiązywaniu problemów, jakie występują w działalności biznesowej, a także w innych przedsięwzięciach, w których zmierza on do osiągnięcia określonych celów. Niepowodz...
54,00 zł
60,00 zł

Uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w kontekście stosowania koncepcji otwartych innowacji

Problematyka innowacyjności przedsiębiorstw oraz jej uwarunkowań od kilkudziesięciu lat jest obszarem zainteresowań wielu teoretyków i badaczy, zarówno w literaturze polskiej, jak i zagranicznej. Przedmiotem szczególnych dociekań n...
45,58 zł
53,00 zł

Zarządzanie ryzykiem transmisji zakłóceń we współdziałaniu przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw

Celem poznawczym pracy jest diagnoza transmisji i wzmacniania zakłóceń we współdziałaniu przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw. W rozważaniach podporządkowanych realizacji celu poznawczego przyjęto zasadę strukturalizmu metodologicznego. Gł...
34,40 zł
40,00 zł

Czynniki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw – ujęcie systemowe

Niniejsza monografia stanowi odpowiedź na brak wiedzy w obszarze czynników CSR oraz systemowych zależności pomiędzy nimi. Prezentuje identyfikację czynników CSR w nurtach ekonomii neoklasycznej, ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawi...
46,50 zł
62,00 zł

Reakcja małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys

Dynamiczne zmiany koniunktury gospodarki, obserwowane w latach 2009-2014, wywołały określone reakcje małych i średnich przedsiębiorstw, wpłynęły na zmiany ich zachowań, sposobów funkcjonowania, skutkowały także podejmowaniem określonych działań ...
39,75 zł
53,00 zł

Wartości wzorcowe wskaźników finansowych przedsiębiorstw giełdowych

Autor podjął się tematu bardzo aktualnego i o dużym praktycznym znaczeniu. Ocena kondycji finansowej dokonywana jest zarówno przez mene­dżerów przedsiębiorstwa, jak i różne podmioty zewnętrzne. W tym celu często stosuje się ana...
18,92 zł
22,00 zł

Wybrane problemy wzrostu innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw

Niniejsza monografia jest poświęcona problematyce wzrostu innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw. Celem monografii jest przedstawienie koncepcji teoretycznych i doświadczeń empirycznych dotyczących wzrostu innowacyjności i konkurencyjności p...
43,00 zł
50,00 zł

Od eksportu do innowacji. Uczenie się przez eksport polskich przedsiębiorstw

Książka jest pierwszym w polskim piśmiennictwie ekonomicznym zwartym opracowaniem przedstawiającym w sposób kompleksowy koncepcję uczenia się przez eksport (learning by exporting). Tytułowe uczenie się dotyczy przedsiębiorstw, które wc...
31,50 zł
35,00 zł

Modele biznesowe przedsiębiorstw związane z funkcjonowaniem elektrowni wiatrowych w Polsce

Energetyka odnawialna rozwija się nieprzerwanie od dziesięcioleci.Jest to efekt zmieniających się uwarunkowań mających swoje źródłow podejmowanych działaniach z zakresu międzynarodowej politykisurowcowej, ochrony środowiska n...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!