Internacjonalizacja przedsiębiorstw działających w branżach high-tech
Publikacja jest monografią naukową, zawierającą całościowe ujęcie procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw z branż wysokich technologii.
Autorka przedstawia w niej między innymi:
• przegląd podstawowych pojęć, zwłaszcza terminologii związanej z wysokimi technologiami i przedsiębiorstwami high-tech,
• kompleksowy przegląd teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw,
• szczegółową analizę zagadnień związanych z wczesną i szybką internacjonalizacją przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw high-tech,
• analizę związków między innowacjami a internacjonalizacją przedsiębiorstw,
• empiryczną analizę internacjonalizacji przedsiębiorstw działających w branżach high-tech w Polsce, opartą na badaniach empirycznych, których celem była identyfikacja wzorców i mechanizmów internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw.
Książka może być inspiracją dla naukowców, badaczy i doktorantów do prowadzenia dalszych badań. Może być również polecana jako literatura uzupełniająca studentom kierunków ekonomicznych i zarządzania, zgłębiającym zagadnienia związane z internacjonalizacją przedsiębiorstw, wysokimi technologiami i innowacyjnością.
Dr hab. Nelly Daszkiewicz – jest profesorem nadzwyczajnym Politechniki Gdańskiej na Wydziale Zarządzania i Ekonomii w Katedrze Nauk Ekonomicznych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-18804-7
- ISBN druku: 978-83-011-8775-0
- Liczba stron: 183
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 ROZDZIAŁ 1. Przedsiębiorstwa zaawansowane technologicznie 11 1.1. Branże high-tech według różnych klasyfikacji 11 1.2. Specyfika przedsiębiorstw high-tech 16 1.3. Przedsiębiorstwa high-tech jako przedsiębiorstwa oparte na wiedzy i jako organizacje „uczące się” 19 1.4. Przedsiębiorstwa high-tech a wzrost gospodarczy 23 1.5. Kierunki badań nad przedsiębiorstwami high-tech 26 ROZDZIAŁ 2. Teorie internacjonalizacji przedsiębiorstw 31 2.1. Wczesne teoretyczne koncepcje internacjonalizacji przedsiębiorstw 31 2.2. Teorie neotechnologiczne 33 2.3. Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw 36 2.4. Modele etapowej internacjonalizacji 40 2.5. Podejście zasobowe 45 2.6. Podejście sieciowe 46 2.7. Podejście szkoły przedsiębiorczości międzynarodowej 50 2.8. Modele oparte na wiedzy 53 2.9. Holistyczne podejście do internacjonalizacji 56 2.10. Podejścia alternatywne 57 2.11. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw 59 2.12. Sposoby wejścia na rynki zagraniczne (instrumenty internacjonalizacji) 60 2.13. Strategie internacjonalizacji 62 2.14. Pomiar poziomu internacjonalizacji przedsiębiorstw 65 ROZDZIAŁ 3. Wczesna i szybka internacjonalizacja przedsiębiorstw działających w branżach high-tech 69 3.1. Definiowanie born globals (BGs) 69 3.2. Międzynarodowe nowe przedsięwzięcia (INVs) 73 3.3. Ewolucja kierunków badań nad firmami born globals oraz INVs 75 3.4. Współczesne kierunki badań nad INVs i BGs 78 3.5. Wybrane modele internacjonalizacji born globals 81 3.6. Czynniki internacjonalizacji born globals 87 3.7. Orientacja przedsiębiorcza a teoria internacjonalizacji – koncepcja międzynarodowej orientacji przedsiębiorczej 91 ROZDZIAŁ 4. Innowacje a internacjonalizacja przedsiębiorstw 95 4.1. Pojęcie i typy innowacji 95 4.2. Innowacyjność 98 4.3. Proces innowacyjny 99 4.4. Innowacyjne modele internacjonalizacji 102 4.5. Internacjonalizacja a innowacyjność 105 4.6. Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej 110 ROZDZIAŁ 5. Empiryczna analiza internacjonalizacji przedsiębiorstw działających w branżach high-tech 121 5.1. Założenia metodyczne badania 121 5.2. Znaczenie badania 122 5.3. Metodyka badania 123 5.4. Analiza internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw 127 5.5. Podsumowanie wyników badań 146 Zakończenie 149 Spis rysunków 153 Spis tabel 157 Bibliografia 161 Indeks nazwisk 175 Indeks rzeczowy 179