MENU

Internet a konkurencyjność banków w Polsce (wyd. II). Rozdział 2. Orientacja internetowa jako czynnik kreacji konkurencyjności banku

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2007

  • Autor: Michał Kisiel

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 5,96 zł
4,47
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Internet a konkurencyjność banków w Polsce (wyd. II). Rozdział 2. Orientacja internetowa jako czynnik kreacji konkurencyjności banku

Celem niniejszej książki jest nie tylko wskazanie możliwości wykorzystania Internetu w kształtowaniu konkurencyjności współczesnego banku w Polsce (głównie w obszarze bankowości detalicznej), ale przede wszystkim dobitne podkreślenie, iż sieć ma dla bankowości znaczenie pierwszoplanowe. Pa­trząc na Internet jak na „ogólnoświatową plątaninę kabli” traci się z oczu fakt, że globalna sieć już dawno stała się czymś więcej niż kolejną technolo­gią - stała się środowiskiem, do którego powoli, lecz nieuchronnie, przenosi się coraz większa część ludzkiej aktywności. Podjęty temat wydaje się i fra­pujący i przyszłościowy. Pozycja ta stanowi jedno z pierwszych w Polsce pionierskich kompleksowych opracowań dotyczących bankowości interneto­wej [...] jest dowodem odwagi jej Autora, który podjął problem nie uboczny, marginalny, przyczynkarski lecz pierwszorzędny w piśmiennictwie polskim i zagranicznym oraz publicystyce przełomu minionego i obecnego stulecia [...]. Analizuje z różnych punktów widzenia problematykę wykorzystania Inter­netu jako czynnika wpływającego na konkurencyjność banków komercyjnych w Polsce [...], fenomen znajdujący się nie tylko w Polsce in stotu nascen­di. Autor umiejętnie łączy rozważania teoretyczne z analizą empiryczną, wywody o charakterze akademickim ze spostrzeżeniami o wymiarze praktycz­no-aplikacyjnym.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Rozdział l
Podstawy konkurencyjności banku komercyjnego w kontekście formowania
się gospodarki sieciowej 11
1.1. Istota i przesłanki konkurencyjności banku komercyjnego w obszarze
bankowości detalicznej 11
1.1.1. Ogólna charakterystyka konkurencji na rynku usług bankowych 12
1.1.2. Pojęcie konkurencyjności i strategii konkurencyjnej 15
1.1.3. Model makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego banku 20
1.1.4. Istota i specyfika bankowości detalicznej 23
1.1.5. Podstawowe determinanty zmian w bankowości detalicznej 28
1.1.6. Źródła przewagi konkurencyjnej banku na rynku bankowości
detalicznej 31
1.2. Internet - geneza, właściwości, kierunki rozwoju 38
1.2.1. Geneza i rozwój Internetu 40
1.2.2. Główne właściwości Internetu 43
1.2.3. Przyszłość Internetu - podstawowe trendy 46
1.3. Internet jako czynnik zmiany w makrootoczeniu i otoczeniu
konkurencyjnym - kształotowanie się gospodarki sieciowej i społeczeństwa
informacyjnego 56
1.3.1. Gospodarka sieciowa i społeczeństwo informacyjne - charakterystyka
pojęć 57
1.3.2. Gospodarka sieciowa - wpływ Internetu na funkcjonowanie rynku
i procesy konkurencji 60
1.3.3. Wpływ Internetu na makrootoczenie - wybrane kierunki 67
1.3.4. Rola i funkcje banków w gospodarce sieciowej - próba identyfikacji
podstawowych wyzwań 69

Rozdział 2
Orientacja internetowa jako czynnik kreacji konkurencyjności banku 79
2.1. Bankowość internetowa - charakterystyka, stan rozwoju w Polsce 79
2.1.1. Bankowość internetowa - definicja pojęcia, etapy rozwoju 80
2.1.2. Rozwój bankowości internetowej w Polsce - próba oceny 85
2.1.3. Modele umiejscowienia bankowości internetowej w działalności
banku komercyjnego 93
2.1.4. Główne kierunki rozwoju bankowości internetowej na świecie 97
2.2. Modele wykorzystania Internetu w działalności rynkowej banku
i ich wpływ na konkurencyjność 114
2.2.1. Wykorzystanie Internetu jako narzędzia komunikacji z rynkiem 116
2.2.2. Internet jako kanał dystrybucji - bankowość internetowa 120
2.2.3. Bank wirtualny - Internet jako tworzywo organizacji 130
2.3. Orientacja internetowa jako strategiczna odpowiedź banku na wyzwania
gospodarki sieciowej 133
2.3.1. Orientacja internetowa - prezentacja koncepcji, etapy implementacji
do praktyki 135
2.3.2. Strategie konkurencyjne oparte na orientacji internetowej -
modele 138
2.3.3. Wdrożenie orientacji internetowej do praktyki bankowej - rola
otoczenia zewnętrznego 147

Rozdział 3
Zewnętrzene uwarunkowania implementacji orientacji internetowej w Polsce
- szansę i zagrożenia 149
3.1. Otoczenie ekonomiczne 149
3.1.1. Potencjał detalicznego rynku bankowego w Polsce 150
3.1.2. Zmiany popytu na detalicznym rynku bankowym w Polsce 154
3.1.3. Stan i perspektywy rozwoju gospodarki sieciowej w Polsce 158
3.1.4. Otoczenie ekonomiczne a orientacja internetowa banku - szansę
i zagrożenia. Podsumowanie 163
3.2. Otoczenie prawno-regulacyjne 167
3.2.1. Prawne regulacje uwierzytelniania i składania oświadczeń woli
w środowisku elektronicznym 168
3.2.2. Regulacje świadczenia usług bankowych w środowisku
elektronicznym 172
3.2.3. Pieniądz elektroniczny w polskim prawie 176
3.2.4. Regulacje nadzoru bankowego a bankowość internetowa 179
3.2.5. Pozostałe regulacje prawne - transgraniczne świadczenie
internetowych usług bankowych, outsourcing 181
3.2.6. Regulacje prawne a orientacja internetowa w działalności banku
- szansę i zagrożenia. Podsumowanie 184
3.3. Środowisko techniczno-technologiczne 187
3.3.1. Infrastruktura Internetu w Polsce i jej dostępność 187
3.3.2. Bezpieczeństwo komunikacji w Internecie - technologie
i zagrożenia 196
3.3.3. Infrastruktura i technologie w rozliczeniach bezgotówkowych
jako czynnik wspierający rozwój bankowości internetowej 204
3.3.4. Otoczenie techniczno-technologiczne a orientacja internetowa banku
- szansę i zagrożenia. Podsumowanie 210
3.4. Uwarunkowania psychospołeczne 213
3.4.1. Bankowość internetowa jako innowacja - model teoretyczny 214
3.4.2. Społeczna percepcja bankowości internetowej w świetle wyników
badań w Polsce i za granicą 219
3.4.3. Użytkownicy Internetu i bankowości internetowej w Polsce - profil
demograficzny i psychospołeczny w kontekście procesu akceptacji
innowacji 226
3.4.4. Wirtualne społeczności i ich wykorzystanie w działalności rynkowej
banków 234
3.4.5. Otoczenie psychospołeczne a orientacja internetowa banku - szansę
i zagrożenia. Podsumowanie 236
3.5. Otoczenie konkurencyjne 240
3.5.1. Sektor banków komercyjnych w Polsce - zakres pojęcia, struktura 241
3.5.2. Czynniki kształtujące natężenie konkurencji na rynku detalicznych
usług bankowych w Polsce w kontekście rozwoju gospodarki
sieciowej 245
3.5.3. Działanie sił konkurencji a orientacja internetowa banku.
Podsumowanie 265
Zakończenie 269
Bibliografia 273

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

30,60 zł
34,00 zł

Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji

* Wydanie drugie, poprawione i uzupełnione *„W biznesie nie ma mężczyzn i kobiet. Są partnerzy, którzy powinni grać według tych samych zasad. Książka Ireny Kamińskiej-Radomskiej Etykieta biznesu jest instrukcją do równej...
54,52 zł
60,58 zł

Czy życie seniora może być przyjemne? Porady dla seniorów i ich bliskich

Poradnik to podstawowe kompendium z praktycznymi poradami dla seniorów i ich bliskich oparte na 3 najważniejszych zasadach życia na emeryturze. Te trzy zasady to: 1. Optymizm (czyli akceptacja problemów, otwieranie się na drugiego człowie...
32,10 zł
36,90 zł

Szczęśliwa skóra

Wypryski... Suchość... Zaczerwienienie... Nadmierne przetłuszczanie się... Jeśli jesteś taka, jak większość kobiet, zapewne już od dawna prowadzisz nieustanną walkę, wręcz batalię, o idealnie (lub przynajmniej dobrze) wyglądającą sk&...
7,02 zł
9,00 zł

Potrawy z cielęciny

Poradnik kulinarny „Potrawy z cielęciny” autorstwa Elżbiety Kiewnarskiej (publikującej w międzywojennej Polsce pod pseudonimem „Pani Elżbieta”) to jedna z wielu niezwykle wartościowych książek kucharskich. Poradnik ten zawiera 7...
22,50 zł
25,00 zł

Wygraj z rekruterem, czyli skuteczne przygotowanie do rozmowy o pracę

Być może masz już bagaż doświadczeń z rozmów rekrutacyjnych oraz setki przeczytanych poradników. Lub przeciwnie, nie byłeś jeszcze na żadnej rozmowie i przygotowujesz się do tej pierwszej.W obu przypadkach jesteś w dobrym miejscu i ...
27,36 zł
30,40 zł

Мистецтво бізнес-війни

Війна в бізнесі може бути не менш жорстокою, ніж на полі бою — конкуренти запросто пускають в хід найпідступнішу зброю в боротьбі за прибуток та нових клієнтів. Сильніші компанії при цьому не зупиняються, допоки не знищать дрібних конкурентів, а ...
26,52 zł
34,00 zł

Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji

Prezentowane materiały mają charakter teoretyczno-badawczy z właściwymi procedurami metodologicznymi oraz interdyscyplinarną podbudową teoretyczną […]. W przedstawionym tu spektrum walorów pracy należy podkreślić praktyczną przydatność za...
26,91 zł
29,90 zł

Zarys postępowania korekcyjnego w praktyce szkolnej Ruch lek dla wszystkich

Podręcznik Stanisława Żołyńskiego pt. „Zarys postępowania korekcyjnego w praktyce szkolnej. Ruch - lek dla wszystkich” to poradnik będący zbiorem niezbędnych informacji i zaleceń dla nauczycieli prowadzących gimnastykę korekcyjno-kompensacy...
31,50 zł
35,00 zł

Konsumpcja w wielkomiejskich gospodarstwach domowych w Polsce w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego

Analiza teorii dotyczących zarówno konsumpcji, jak i wyniki badań własnych, wykorzystujących metodę wywiadów bezpośrednich wśród konsumentów wybranych miast Polski, miały istotny wpływ na całokształt problematyki tej monogra...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!