Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

JAVA. Uniwersalne techniki programowania. Rozdział 1-2(eBook)

5.00  [ 1 ocena ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2015

  • Seria / cykl: Minibook

  • Autor: Krzysztof Barteczko

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 13,15 zł
7,89
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 5,26 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: programowanie Java 9 Java 8 Java

JAVA. Uniwersalne techniki programowania. Rozdział 1-2

Rozdziały 1-2 z publikacji pt. "Java. Uniwersalne techniki programowania", redakcja naukowa: Krzysztof Barteczko. Rozdział 1. Klasy Rozdział 2. Ponowne wykorzystanie klas. Książka przedstawia sposoby i techniki programowania użyteczne we wszelkich zastosowaniach języka Java. W publikacji akcentowany jest kontekst praktyczny: jak i do czego poszczególnych narzędzi językowych używać. Specjalna uwaga zwracana jest na nowe elementy języka, dostępne w wersjach 8 i 9. Rozbudowane rozdziały o kolekcjach, wejściu-wyjściu, programowaniu współbieżnym i dynamicznym stanowią swoiste kompendia, które dają nie tylko orientację co do zestawu dostępnych środków programowania, ale również omawiają ważne szczegóły i niuanse ich zastosowań. Publikacja adresowana jest do czytelnika zorientowanego w podstawach programowania w języku Java, apragnącego rozwijać swoje umiejętności.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp      9

1. Klasy       13

1.1. Abstrakcja i hermetyzacja       15
1.2. Enumeracje       17
1.3. Definiowanie klas     22
1.4. Wykorzystanie składowych statycznych       25
1.5. Przeciążanie metod i konstruktorów        26
1.6. Klasy i obiekty niezmienne      27
1.7. Inicjowanie        28
1.8. Singletony        35
1.9. Klasy opakowujące typy proste     36

2. Ponowne wykorzystanie klas      41

2.1. Dziedziczenie       43
2.2. Konwersje referencyjne        48
2.3. Stwierdzanie typu     50
2.4. Dziedziczenie w Javie         52
2.5. Przedefiniowanie metod        52
2.6. Kowariancja typów wyników      56
2.7. Przedefiniowanie metod w wyliczeniach      57
2.8. Przedefiniowanie a wyjątki       58
2.9. Przedefiniowanie a przeciążanie, przesłanianie i pokrywanie   59
2.10. Adnotacja @override        60
2.11. Metody wirtualne i polimorfizm    62
2.12. Kompozycja       67
2.13. Kompozycja a dziedziczenie      68
2.14. Reguły ponownego wykorzystania klas       71

3. Wyjątki      73

3.1. Obsługa wyjątków          75
3.2. Zgłaszanie wyjątków         83
3.3. Ponowne zgłaszanie wyjątków     85
3.4. Niskopoziomowe przyczyny i łańcuchowanie wyjątków     90
3.5. Wykorzystanie informacji o śladzie stosu      91

4. Interfejsy i klasy wewnętrzne      93

4.1. Metody i klasy abstrakcyjne      95
4.2. Pojęcie interfejsu     97
4.3. Problem wielodziedziczenia      97
4.4. Definiowanie i implementowanie interfejsów    99
4.5. Interfejsy jako typy danych      102
4.6. Implementacja metod w interfejsach        106
4.7. Mixiny          107
4.8. Właściwości metod domyślnych    108
4.9. Prywatne metody w interfejsach    111
4.10. Pojęcie klasy wewnętrznej       113
4.11. Przykładowe zastosowanie klasy wewnętrznej    114
4.12. Anonimowe klasy wewnętrzne     117
4.13. Lokalne klasy wewnętrzne       119

5. Typy i metody sparametryzowane (generics)   123

5.1. Definiowanie typów sparametryzowanych. Typy surowe i czyszczenie typów  125
5.2. Ograniczenia parametrów typu     128
5.3. Restrykcje        129
5.4. Metody sparametryzowane      131
5.5. Uniwersalne argumenty typu     131

6. Elementy programowania funkcyjnego w Javie 8. Przegląd pragmatyczny	 137

6.1. O programowaniu funkcyjnym     139
6.2. Interfejsy na pomoc          140
6.3. Lambda-wyrażenia: pierwsze spotkanie       141
6.4. O gotowych interfejsach funkcyjnych        144
6.5. O przetwarzaniu strumieniowym    145

7. Lambda-wyrażenia     149

7.1. Interfejsy funkcyjne i lambda-wyrażenia      151
7.2. Składnia i cechy lambda-wyrażeń         152
7.3. Referencje do metod i konstruktorów        158
7.4. Gotowe interfejsy funkcyjne      161
7.5. Interfejsy z pakietu java.util.function a wyjątki kontrolowane   169
7.6. Lambda-wyrażenia i obiekty typu Optional    172

8. Proste narzędzia       177

8.1. Analiza składniowa tekstów i wyrażenia regularne        179
8.2. Uproszczenia stosowania wyrażeń regularnych w klasach String i Scanner 191
8.3. Działania na liczbach         199
8.4. Daty i czas        204
8.4.1. Tradycyjna klasa Calendar i operacje na datach    204
8.4.2. Daty i czas w Javie 8 – elementy nowego API      210
8.5. Formatowanie liczb i dat       217
8.6. Metody tablicowe     222

9. Kolekcje           225

9.1. Architektura kolekcji (JCF). Interfejsy i implementacje      227
9.2. Programowanie w kategoriach interfejsów     231
9.3. Ogólne operacje na kolekcjach     233
9.4. Operacje opcjonalne oraz wyjątki zgłaszane przez metody kolekcyjne     234
9.5. Przekształcanie kolekcji. Kolekcje z tablic      235
9.6. Przykłady ogólnych operacji na kolekcjach     237
9.7. Iterowanie po kolekcjach       243
9.7.1. Tradycyjny iterator i rozszerzone for        243
9.7.2. Iteracje wewnętrzne      247
9.7.3. Spliteratory          249
9.7.4. Konkurencyjne modyfikacje        256
9.8. Listy           258
9.8.1. Podstawowe implementacje i operacje   258
9.8.2. Szczególne implementacje list: niuanse metody Arrays.asList(...)     264
9.8.3. Iteratory listowe        267
9.8.4. Przykłady operacji na listach        269
9.9. Kolejki          273
9.10. Zbiory typu HashSet, metody hashCode() i equals()    276
9.11. Porównywanie i porządkowanie elementów kolekcji       283
9.12. Zbiory uporządkowane i nawigowalne       291
9.13. Mapy          293
9.13.1. Wprowadzenie        293
9.13.2. Implementacje i interfejsy. Ogólne operacje na mapach       296
9.13.3. Iterowanie po mapach    301
9.13.4. Użycie domyślnych metod interfejsu Map       304
9.13.5. Sortowanie map       307
9.14. Algorytmy, widoki, fabrykatory kolekcji       313
9.15. Własne implementacje kolekcji    316

10. Przetwarzanie strumieniowe      317

10.1. Pojęcie strumienia. Rodzaje i cechy operacji strumieniowych   319
10.2. Uzyskiwanie strumieni        321
10.3. Przegląd operacji na strumieniach         322
10.4. Filtrowanie i leniwość strumieni    325
10.5. Metoda forEach dla strumieni    326
10.6. Sortowanie strumieni         327
10.7. Redukcja        328
10.8. Proste kolektory     329
10.9. Kolektory budujące mapy       330
10.10. Generatory        332
10.11. Strumienie równoległe         334
10.12. Przykłady innych użytecznych metod        336

11. Wejście-wyjście       339

11.1. Programowanie wejścia-wyjścia: obraz ogólny    341
11.2. Abstrakcyjne strumienie wejścia-wyjścia. Operacje elementarne       342
11.3. Strumieniowe klasy przedmiotowe         346
11.4. Instrukcja try-with-resources. Automatyczne zarządzanie zasobami a obsługa tłumionych wyjątków    349
11.5. Strumieniowe klasy przetwarzające – przegląd   356
11.6. Buforowanie       359
11.7. Binarne strumienie wejścia-wyjścia         360
11.8. Kodowanie-dekodowanie przy użyciu strumieni wejścia-wyjścia       362
11.9. Serializacja obiektów         364
11.10. Potoki          369
11.11. Analiza składniowa strumieni – StreamTokenizer      371
11.12. Obiekty plikowe i klasa File     373
11.13. Wygodne metody klasy java.nio.fi le.Files        374
11.14. Skaner          378
11.15. Przeglądanie katalogów        381
11.16. Archiwa         390
11.17. Pliki o dostępie swobodnym      397
11.18. Nowe wejście-wyjście (NIO): przegląd       398
11.19. NIO: bufory       401
11.20. NIO: kanały i bufory. Kanały plikowe        406
11.21. Widoki buforów bajtowych      410
11.22. NIO: bufory – uporządkowanie bajtów (endianess)       414
11.23. NIO: bufory znakowe. Kodowanie i dekodowanie        416
11.24. NIO: operacje kanałowe na wielu buforach (scattering i gathering)   418
11.25. NIO: mapowanie plików        420
11.26. NIO: bezpośrednie transfery kanałowe       424

12. Programowanie współbieżne i równoległe      425

12.1. Procesy i wątki      427
12.2. Uruchamianie równoległych działań. Tworzenie wątków     428
12.3. Zadania i wykonawcy         432
12.4. Zamykanie wykonawców. Oczekiwanie na zakończenie zadań i serwis kompletacji (CompletionService)   439
12.5. Zadania powtarzalne, opóźnione i okresowe    444
12.6. Wykonawcy a pule wątków      449
12.7. ForkJoinPool i zadania rekursywne       452
12.8. Kompletery typu CountedCompleter       463
12.9. CountedCompleter jako kontynuacja       469
12.10. Kiedy i jak używać zadań typu ForkJoinTask? Praktyczny przykład użycia kompleterów    473
12.11. Zadania kompletowalne (CompletableFuture)        478
12.12. Przerywanie zadań z zewnątrz i kończenie pracy wątków    491
12.13. Synchronizacja      498
12.14. Synchronizacja za pomocą jawnego ryglowania   507
12.15. Rygle do odczytu i zapisu: ReentrantReadWriteLock i StampedLock  510
12.16. Synchronizatory wyższego poziomu        514
12.17. Unikanie synchronizacji: struktura kodu, volatile, atomiki i konkurencyjne kolekcje     519
12.18. Koordynacja pracy wątków – mechanizm wait-notify     526
12.19. Koordynacja: warunki         532

13. Dynamiczna Java      535

13.1. Mechanizm refleksji          537
13.2. Uchwyty metod      543
13.3. Znaczenie refleksji – praktyczne przykłady     551
13.4. Refleksja a generics          558
13.5. Dynamiczne klasy proxy       562
13.6. JavaBeans        568
13.6.1. Koncepcja JavaBeans    568
13.6.2. Nasłuch i wetowanie zmian właściwości za pomocą obsługi zdarzeń 569
13.6.3. Introspekcja         575
13.7. Adnotacje        576
13.7.1. Istota adnotacji i sposoby ich definiowana       576
13.7.2. Przetwarzanie adnotacji w fazie wykonania      580
13.7.3. Przetwarzanie adnotacji w fazie kompilacji. Transformowanie kodu bajtowego     582
13.8. Skrypty w Javie      589

14. Lokalizacja i internacjonalizacja aplikacji      595

14.1. Lokalizacje        597
14.2. Jeszcze trochę o formatorach liczbowych      602
14.3. Waluty          603
14.4. Strefy czasowe      604
14.5. Kalendarze i zlokalizowane daty    606
14.6. Porównywanie i sortowanie napisów        607
14.7. Internacjonalizacja aplikacji i dodatkowe zasoby (resource bundle)      608

Literatura	614
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Krzysztof Barteczko

Zajmuje się informatyką i modelowaniem matematyczno-ekonomicznym. Prowadzi działalność naukową i dydaktyczną (m.in. wykłada w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych).

Autor książek: Praktyczne wprowadzenie do programowania obiektowego w języku C++ (LUPUS, 1993); Java – wykłady i ćwiczenia (MIKOM 2000); Podstawy programowania w Javie (Wydawnictwo PJWSTK 2002), a także współautorem Ćwiczeń z programowania w języku Java (MIKOM 2003).

    Polecamy

    Inne autora

    Inni Klienci oglądali również

    2,00 zł

    Polacy na Dalekim Wschodzie - Rozdział XXIX

    Edward Kajdański urodził się, wychował i kształcił w Harbinie, gdzie jego ojciec zatrudniony był jako inżynier przy budowie i eksploatacji Kolei Wschodniochińskiej. Po ukończeniu studiów przez wiele lat pracował w polskich placówkach hand...
    4,00 zł

    Słowo jako energia czyli co niesie słowo - Rozdział Scenariusze. Słowo jako emocja

    Kolejna książka z cyklu "poradnik edukacji siebie". Zawiera wiele odniesień zarówno do rodziców jak i do pracy nauczycielskiej i każdej innej związanej z ludźmi. Jest szczególnie ważna w uświadomieniu sobie oddziaływania ...
    16,80 zł

    Stymulowanie zdolności twórczych dziecka - weryfikacja techniki obrazków dynamicznych

    Opisane w tej książce badania o charakterze eksperymentalnym odnoszą się do pedagogicznych sposobów pobudzania zdolności twórczych dziecka we wczesnej edukacji. Książka zawiera informacje na temat koncepcji twórczości i zdolności. ...
    4,00 zł

    Jak się uczyć? - Jak się uczyć Rozdział krok jedenasty

    Kolejna książka z cyklu - "instrukcja obsługi siebie samego - czyli co i czego do czego używać?". Wewnątrz wiele "instrukcji obsługi": m.in. emocji, wyobraźni i wiele cennych, prostych ćwiczeń, pozwalających spojrzeć na uczenie inac...
    4,00 zł

    Jak się uczyć? - Jak się uczyć Rozdział Wierzę w siebie

    Kolejna książka z cyklu - "instrukcja obsługi siebie samego - czyli co i czego do czego używać?". Wewnątrz wiele "instrukcji obsługi": m.in. emocji, wyobraźni i wiele cennych, prostych ćwiczeń, pozwalających spojrzeć na uczenie inac...
    4,00 zł

    Psychosynteza - Rozdział 20. Kurs edukatorski. Zajęcia 4

    Psychosynteza jest stale nieznaną dziedziną "psychologii całego człowieka", wyrosłą ponad 100 lat temu z psychoanalizy, którą jej twórca, dr Roberto Assagioli miał wprowadzić do Włoch. Wkrótce zauważył, że ta ostatnia roz...

    Zawód psycholog. Rozdział 13

    ROZDZIAŁ 13 Z PUBLIKACJI PT. "ZAWÓD PSYCHOLOG" AUTOR DOROTA BEDNAREK. Niezależnie od charakteru i obszaru działalności wspólna dla psychologów jest szczególna natura więzi z podmiotem oddziaływań i wynikające z nie...
    13,00 zł

    Zakażenia szpitalne w jednostkach opieki zdrowotnej. Rozdział 3

    Rozdział 3 z publikacji pt. "Zakażenia szpitalne w jednostkach opieki zdrowotnej" redakcja Małgorzata Bulanda, Jadwiga Wójkowska-Mach. Pierwszy na rynku wydawniczym podręcznik, w którym uwzględniono wszystkie elementy konieczne ...

    Terapia w chorobach układu nerwowego. Rozdział 5

    Rozdział 5. z publikacji pt. „Terapia w chorobach układu nerwowego”, redakcja naukowa: Wojciech Kozubski. Nowoczesny podręcznik leczenia chorób układu nerwowego. Publikacja obejmuje najistotniejsze zagadnienia klinicznej neurologii. ...

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!