Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki
W książce znalazły się przykłady planowania pracy zarówno dziećmi przedszkolnymi, jak i dziećmi starszymi z poważnymi deficytami rozwoju intelektualnego, które czasem wymagają zupełnie innych metod i warunków pracy. Zamieszczone w książce konspekty i scenariusze mogą służyć za przykład rozwiązań metodycznych dla mniej doświadczonych pedagogów specjalnych, pracujących z dziećmi wieku przedszkolnym, nauczycielek przedszkoli lub przedszkolnych grup integracyjnych, reedukatorów, logopedów, a także rodziców dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, którzy niejednokrotnie aktywnie włączają się do pracy na rzecz przedszkola, czy szkoły.
W opracowaniu znajdziemy wiele przykładów, propozycji zadań, które dziecko może rozwiązywać, wesoło i efektywnie się bawiąc, a przy tym przyjemnie spędzając czas z dorosłymi. Chyba nic bardziej nie może angażować dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, aktywizować je i zachęcać do efektywnej współpracy na rzecz swego rozwoju, jak wspólna zabawa z dorosłymi, kochanymi i kochającymi osobami.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-770-0
- Liczba stron: 196
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie Przykład charakterystyki dziecka, jego stanu i potrzeb rozwoju w kontekście wpływu środowiska wychowawczego Charakterystyka dziecka Środowisko rodzinne dziecka Historia rozwoju dziecka na podstawie wywiadu z matką i dokumentów Diagnoza logopedyczna Wnioski Wskazówki dla rodziców Przykłady zajęć logopedycznych „Wymowa a znak graficzny” Konspekt zajęć logopedycznych „Dróżka” Scenariusz zajęć logopedycznych „Liście” Scenariusz zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Zwierzęta domowe – kura i jej dzieci, kurczątka” Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Myjemy owoce przed ich spożyciem” Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Tańczące kółeczka” Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Bawimy się kolorową piłką” Program rozwoju funkcji manualnych Scenariusz „Bawimy się piłeczką” Krąg tematyczny: Cztery pory roku Krąg tematyczny: Spotkanie andrzejkowe Scenariusz „Wróżby andrzejkowe” Krąg tematyczny: Boże Narodzenie Krąg tematyczny: Tradycje świąteczne Scenariusz „Świąteczny stroik” Krąg tematyczny: Zwyczaje Bożonarodzeniowe Scenariusz „Nasza choinka” Krąg tematyczny: Nowy Rok Krąg tematyczny: Wiosna w naszym ogrodzie Scenariusz „Kwiaty na balkonie” Krąg tematyczny: Warzywa Krąg tematyczny: Wielkanoc Scenariusz „Świąteczne śniadanie” Krąg tematyczny: Przygotowanie do pisania Aneks Karta badania motoryki artykulacyjnej Karta oceny zdolności porozumiewania się dzieci od dwóch do pięciu lat Trening aktywności poznawczej poprzez zabawę Bajka-dziwajka Bajki i bajeczki do słuchania i/lub czytania Kalendarz przyrodniczy