MENU

Jak uczy się mózg

(eBook)
3.30  [ 3 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2012

  • Autor: Manfred Spitzer

  • Tłumacz: Małgorzata Guzowska-Dąbrowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 84,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 42,00 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

67,20
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Jak uczy się mózg

Książka poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Autor w ciekawy sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych podstaw uczenia się, opierając się na najnowszych badaniach nad mózgiem. Stara się przekonać czytelnika, że z badań nad mózgiem można wyprowadzić wnioski praktyczne istotne dla szkoły, uniwersytetu i społeczeństwa. Szczegółowo przedstawia proces uczenia się w ciągu życia, także w okresie prenatalnym. Wyjaśnia dlaczego dzieci przejawiają trudności w uczeniu się (np. czytanie, matematyka). Omawia procesy uczenia się w świetle różnych zagadnień i problemów społecznych (kooperacja, wartości, przemoc).
Prezentuje wnioski dotyczące nauczania szkolnego, np. wyniki międzynarodowych badań nad poziomem osiągnięć szkolnych (PISA) przeprowadzonych także w Polsce.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa  11
1. Wprowadzenie   15
	Lejek norymberski   15
	Supermarket „Internet”   16
	Aktywność   17
	Manipulowanie treściami   17
	Przyjemność i daremność   21
	Lęk  22
	Ślady  22
	Mózg   23
	Pól mózgu  24
	Plan   24
Część 1 JAK SIĘ UCZYMY 27
2. Zdarzenia  29 
	Hipokamp   30
	Nawigacja dzięki komórkom miejsc   31
	Reprezentacje neuronowe  34
	Wzrost neuronów odpowiadających za miejsca i słówka  35
	Wykrywacz nowości  38
	Historie   38
	Uczenie się bez hipokampa  39
	Podsumowanie   39
	Metodyczne postscriptum: Obrazowanie czynności mózgu  40
3. Neurony   43
	Impulsy i synapsy   43
	Reprezentacja przez silę synaps  45
	Anatomia w liczbach  49
	Wejście i wyjście   51
	Podsumowanie   52
	Postscriptum dla zaawansowanych: Neuronowy rachunek wektorowy  53
4. Wiedza i umiejętności  55
	Duże umiejętności i mała wiedza  55
	Siła synaps wiele umie  57
	Synapsy się uczą, ale powoli   59
	Powolne uczenie się umiejętności   59
	Rozwój języka: uczenie się zasad przez przykłady  62
	Radzenie sobie z przeszłością   64
	Pomidory w głowie  66
	Regularny świat   67
	Podsumowanie   67
5. Reprezentacje neuronowe  69
	Więcej niż wewnętrzne obrazy   69
	Reprezentacja w populacjach neuronów  70
	Neuronowe aspekty i perspektywy  71
	Od krawędzi do zasad  73
	Neurony kategorii  74
	Neurony reguł   76
	Plastyczność neuronów: zmieniające się reprezentacje  79
	Podsumowanie   80
6. Plastyczne mapy  83
	Mapy   84
	Zasady map   85
	Powstawanie map  87
	Plastyczne mapy   87
	Plastyczne rozumienie mowy   88
	Czy w głowie robi się ciasno?   89
	O dotykaniu i mówieniu  90
	Daleko posunięta plastyczność korowa   93
	Poznawcze mapy korowe u pracowników poczty   93
	Współdziałanie map  95
	Podsumowanie   95
7. Sen i marzenia senne  97
	Konsolidacja i fazy snu   97
	Uczenie się we śnie  99
	Zeberki uczą się śpiewu we śnie   100
	Uczenie się w marzeniach sennych?  100
	Pozostałości dnia w marzeniach sennych  103
	Higiena snu w życiu i uczeniu się   104
	Podsumowanie   104
	Postscriptum: Delfiny, ptaki i pytanie dlaczego  105
Część 2 CO WPŁYWA NA UCZENIE SIĘ 109
8. Uwaga  111
	Czujność  111
	Uwaga selektywna  112
	Aktywność w uczeniu się  114
	Koncentracja na miejscu albo na obiekcie  117
	Zwracać uwagę lub nie  118
	Podsumowanie   120
9. Emocje  121
	Wzburzenie: zaangażowanie w sprawę   122
	Lęk zżera duszę  124
	Podpatrywanie mózgu w trakcie emocjonalnego uczenia się   126
	Stres  127
	Stres ostry i przewlekły  129
	Podsumowanie   130
	Postscriptum: Skąd się bierze stres   130
10. Motywacja  133
	Lepiej niż myśleliśmy   134
	Dopamina  134
	Kokaina   136
	Nagroda  136
	Nowość i ocena   137
	Nagroda i plastyczność  138
	Czekolada, muzyka, kontakt wzrokowy   139
	Wytwarzanie motywacji?  144
	Motywacja w szkole   145
	Podsumowanie: dopamina, nowość i nagroda  146
	Psychiatryczne postscriptum: Szaleństwo - kiedy system oceny wariuje 146
11. Uczenie się przed narodzeniem i po nim  149
	Uczenie w łonie matki  149
	Wrodzone i/lub wyuczone  152
	Okresy krytyczne   152
	Wczesne dostrajanie do dźwięków   154
	Prototypy twarzy   155
	Realizacja możliwości  158
	Ciche połączenia  159
	Komputer w pokoju dziecinnym?   163
	Podsumowanie   164
Część 3 UCZENIE SIĘ W CIĄGU CAŁEGO ŻYCIA 167
12. Dzieciństwo  169
	Połączenia dojrzewają  169
	Obszary pracują w trybie on-line  171
	Zdrowe dzieci i nauka mówienia  173
	Język migowy  174
	Ewolucja: bycie gotowym czy stawanie się gotowym  175
	Podsumowanie: czego Jaś się nie nauczy  176
13. Czytanie   177
	Poznanie   177
	Okablowanie   178
	Diagnoza mikrozaburzeń w zakresie połączeń nerwowych   179
	Terapia i neuroplastycznośc 181
	Podsumowanie 182
14. Kształcenie: matematyka, nauki przyrodnicze i humanistyczne  183
	Matematyka  183
	Mózg Einsteina  185
	Matematyka £ matematyce: moduły  185
	Oś, zmysł i moduł  186
	Dokładnie liczyć czy szacować z grubsza  188
	Lekcje matematyki   192
	Kształcenie w zakresie przedmiotów przyrodniczych i humanistycznych  195
	Podsumowanie   196
15. Szybka młodość, mądra starość  199
	Kończąca się egzystencja i dopasowana powolność  199
	Statystyka: o dokładności wartości średnich  200
	Powoli do mądrości   201
	Szybka fizyka i powolny pokój   201
	Im więcej tym lepiej   203
	Mężczyźni: doświadczenie albo siła  203
	Słonice i płodność  204
	Dlaczego się starzejemy?  206
	Podsumowanie: sens starości  207
Część 4 UCZENIE SIĘ WSPÓLNOTY 209
16. Współpraca  211
	Ewolucyjne mechanizmy współpracy   212
	Od wymiany towarów do wymiany myśli   213
	Uwięzieni w grze  214
	Dylemat w skanerze   215
	Rzeczywistość: wielu graczy, wiele gier  216
	Gniew i kara  217
	Dobra opinia   221
	Warunki zewnętrzne społecznego uczenia się   223
	Wilk czy owca?  224
	Podsumowanie: korzenie współpracy  225
17. Oceny   227
	Depresja i mania   227
	Kapusta, jabłka i banany  228
	Dylemat zwrotnicy   229
	Moralność w skanerze   232
	O funkcji reprezentacji ocen   233
	Dobry smak   235
	Koty, Whiskas i moralność   236
	Podsumowanie   237
18. Wartości   239
	Wartości w mózgu   240
	Choroby i odkrycie modułów  240
	Przypadek Phineasa Gage’a  241
	Ocena i wartość jak dom i rzeczownik   242
	Kardex i kodeks   244
	Zasady: lingwistyka i etyka  245
	Rozwój: wartości dojrzewają późno   246
	Zróżnicowanie doświadczeń otwiera przestrzenie   248
	Wychowanie: co mamy robie?  249
	Podsumowanie   250
19. Uczenie się przemocy z telewizji  253
	25 000 godzin przed telewizorem  254
	Czy telewizja wyzwala przemoc?  254
	Efekty po dwóch dziesięcioleciach   255
	Uczenie się przez modelowanie: przemoc w laboratorium  256
	Eksperymenty naturalne  257
	Telewizja tworzy przemoc  258
	Wpuścić czy wypuścić?  258
	Desensytyzacja   259
	Dzieci przed telewizorem   259
	Także dziewczynki, także bez skłonności  260
	Podsumowanie: przemoc jako zanieczyszczenie środowiska   262
	Postscriptum: Gry komputerowe - uczenie się przez robienie  264
Część 5 WNIOSKI: OD BADANIA PISA DO PIZY 267
20. Badania PISA   269
	Sto osiemdziesiąt tysięcy uczniów i uczennic  269
	Czytanie, liczenie, nauki przyrodnicze   270
	Wyniki: średnie i rozrzuty  271
	Fińskie szkoły z fińskiego punktu widzenia  272
	Niemieckie szkoły z tasmańskiego punktu widzenia   273
	PISA-E   274
	Podsumowanie   275
	Postscriptum: OCED odkrywa mózg  275
21. Szkoła   277
	Co się dzieje naprawdę  278
	Nauczanie klasyczne, wariancja, Jim i słowo na O  279
	Niemiecki w przedszkolu   281
	Angielski w szkole podstawowej   283
	Uczenie się: dla życia, nie do klasówki!  284
	Dyscyplina   284
	Osoba nauczyciela  284
	Kształcenie nauczycieli   286
	Powiązania   287
	... i zdarzenia  287
	... zamiast przekazywania   288
	Pochwała i nagana, lęk i stres   288
	Komputery w szkole  289
	Podsumowanie   290
22. Lekcje religii   293
	Religia i państwo   294
	Przedmiot szkolny w ustawie zasadniczej   294
	Islam i nowe kraje związkowe  296
	Neuroplastycznośc, piaty czołowe i trzeźwa rzeczywistość   297
	Oświecenie  298
	Filozofia, etyka, religioznawstwo   299
	Etyka w 7 klasie?   300
	Obszar problematyczny: kolędy   300
	Podsumowanie: Od piatów czołowych do zmiany konstytucji  302
	Postscriptum: Medytacje na temat trawy, pierwiastka z dwóch, Boga i świata 303
23. Treści życia     309
	Pokemony i ochrona środowiska  310
	Warunki życia  311
	Jakie treści?  312
	Struktury.  313
	... historie  313
	... metafory  313
	... i mity   314
	Natura   314
	... i kultura   315
	Kiedy inni decydują  315
	... i sami decydujemy   316
	Postscriptum: Piza   316
24. Epilog: Terra II   319
Literatura  335
Indeks   343
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

13,26 zł
17,00 zł

Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych

Książka Iwony Janowskiej jest próbą objęcia całokształtu zagadnień związanych z podejściem zadaniowym do uczenia się i nauczania języków obcych. Celem książki jest prezentacja podstawowych założeń programowych tego podejścia oraz interpre...
44,91 zł
49,90 zł

Wizerunek kobiety w mediach. Analiza porównawcza tematyki poświęconej kobietom w prasie polskiej i niemieckiej u schyłku pierwszej dekady XXI wieku

Kobieto - jaka naprawdę jesteś? W pracy przeanalizowano medialny obraz kobiety na polskich i niemieckich stronach internetowych oraz w prasie drukowanej. Oglądowi poddano teksty zarówno traktujące o kobietach, jak i adresowane do kobiet, stąd te...
19,60 zł
28,00 zł

Bunt młodzieńczy. Uwarunkowania. Formy. Skutki

Książka Anny Oleszkowicz jest pierwszą w języku polskim tak obszerną monografią poświęconą buntowi z punktu widzenia psychologicznych mechanizmów rozwojowych. O buncie mówi się często przy okazji różnych problemów wychowawcz...
27,30 zł
35,00 zł

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Pub...
25,20 zł
31,50 zł

Dylematy współczesnego wychowania i kształcenia

Kluczowym problemem współczesnej edukacji są wartości, które wyznaczają system norm naszych poczynań. System wartości jest źródłem inspiracji i dyrektyw, które zmuszają do dokonywania wyborów i podejmowania decyzji. D...
31,32 zł
36,00 zł

Nieświadomy mózg

Sądzisz, że świadomie kierujesz swoim życiem, podejmujesz racjonalne decyzje i z rozwagą kształtujesz swoje relacje z innymi? Jeśli tak, jesteś w błędzie. Dzięki zaawansowanym badaniom mózgu wiemy dziś z całą pewnością, że nasze wszystkie doświa...
32,97 zł
37,90 zł

Zachłanny mózg

Spory odsetek ludzi zadowala się głównie jedzeniem i płodzeniem, nie przejmując się tym, że takie postępowanie prowadzi do nieracjonalnych zachowań, które niszczą ludzkość i wykańczają planetę. Tymczasem seks i pożywienie to tylko c...
62,91 zł
69,90 zł

Jak się uczymy?

Odkrywcze spojrzenie na badania nad fenomenalnymi zdolnościami mózgu do nauki a także nad potencjałem imitujących je programów komputerowych. Ludzki mózg jest rewelacyjnym urządzeniem. Posiada nadzwyczajną ...
67,35 zł
89,80 zł

Ćwiczenia fizyczne a mózg

Ćwiczenia fizyczne to zdrowie – prawda znana od lat. Jednak czy wiedziałeś, że aktywność fizyczna ma dobroczynny wpływ nie tylko na twoją sylwetkę, ale również na zdrowie twojego mózgu! Badania naukowe dowodzą, że ćwiczenia aerobowe...

Recenzje (1):

Pisemne recenzje mogą być dodawane wyłącznie przez klientów zarejestrowanych w sklepie. Na liczbę gwiazdek wyświetlanych przy produkcie składają się również oceny produktów, dodanie których nie wymaga posiadania konta.

Publikujemy wszystkie recenzje produktów, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Jeśli wiemy, że produkt został zakupiony przez recenzenta, oznaczamy to ikonką

Najnowsze | Najbardziej pomocne

Super książka! Autor przedstawia się jako neurolog, ale ksiązka nie jest przeładowana jakimiś rezonansami i językiem dla innych neurologów. Zamiast tego jest próba wyjaśnienia jak się uczymy, jak poznajemy świat. Co kto z tego wyciągnie to już jego, ale szanuję autora właśnie za to, że nie narzuca swojego poglądu, a jedynie przedstawia fakty płynące z nauki w bardzo ciekawy sposób.

Ocena: