Jakość dermokosmetyków w ocenie konsumentów i ekspertów
Celem badań przedstawionych w książce było zidentyfikowanie i ocena różnicy w jakości dermokosmetyków w porównaniu do kosmetyków, przy uwzględnieniu cech produktów, oczekiwań i decyzji zakupowych konsumentów oraz opinii eksperckich. Na wstępie pracy zaprezentowano wyniki analizy oferty rynkowej dermokosmetyków, jak również omówiono problem produktów z pogranicza na przykładzie ich komunikacji marketingowej. W dalszej części pracy zidentyfikowano istnienie różnicy między dermokosmetykami a kosmetykami w opinii konsumentów i ekspertów z branży kosmetycznej. Wskazano główne determinanty podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów wybierających
dermokosmetyki w aptece, skupiając się głównie na ocenie roli jakości w tym procesie. Ponadto wyodrębniono czynniki określające jakość dermokosmetyków w opinii konsumentów i ekspertów z branży kosmetycznej, a także oceniono różnicę w jakości sensorycznej między dermokosmetykami a kosmetykami.
Wnioski z przeprowadzonych badań są cenną wskazówką dla przedsiębiorstw w zakresie zarządzania jakością i komunikacją marketingową dermokosmetyków. Mogą być szczególnie przydatne w działach jakości, badań i rozwoju, regulacji prawnych oraz marketingu w projektowaniu i wprowadzaniu na rynek nowych produktów spełniających wymagania jakościowe i prawne, jak również zaspokajających wysokie oczekiwania konsumentów.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8211-023-4
- ISBN druku: 978-83-8211-021-0
- Liczba stron: 268
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie – koncepcja i cel pracy Rozdział 1 Znaczenie jakości produktów 1.1. Definiowanie pojęcia jakości 1.2. Jakość z punktu widzenia producenta i konsumenta 1.3. Cechy jakościowe produktów kosmetycznych 1.4. Metody badania cech jakościowych produktów kosmetycznych Rozdział 2 Rynek dermokosmetyków w Polsce – charakterystyka i sposoby komunikowania się przedsiębiorstw z konsumentami 2.1. Pojęcie dermokosmetyku i jego miejsce na rynku aptecznym 2.2. Uwarunkowania funkcjonowania rynku dermokosmetyków w Polsce 2.3. Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw oferujących dermokosmetyki na polskim rynku 2.3.1. Specyfika komunikacji marketingowej przedsiębiorstw oferujących dermokosmetyki 2.3.2. Komunikowanie jakości dermokosmetyków Rozdział 3 Analiza problemu tzw. produktów z pogranicza na przykładzie komunikacji marketingowej dermokosmetyków 3.1. Wprowadzenie do problemu tzw. produktów z pogranicza 3.2. Najczęstsze problemy klasyfikacji produktów kosmetycznych na przykładzie dermokosmetyków dostępnych w aptekach 3.3. Analiza oświadczeń marketingowych dermokosmetyków i kosmetyków do pielęgnacji skóry trądzikowej 3.3.1. Cel, materiał i metodyka analizy oświadczeń marketingowych 3.3.2. Zgodność komunikacji marketingowej dermokosmetyków i kosmetyków z ustawodawstwem kosmetycznym Rozdział 4 Analiza oferty rynkowej producentów dermokosmetyków i kosmetyków przeciwtrądzikowych 4.1. Formy fizykochemiczne dermokosmetyków i kosmetyków przeciwtrądzikowych 4.2. Składniki aktywne dermokosmetyków i kosmetyków przeciwtrądzikowych Rozdział 5 Rola jakości w procesie zakupu dermokosmetyków 5.1. Charakterystyka badań konsumenckich 5.2. Determinanty wyboru dermokosmetyków w aptece zamiast kosmetyków w drogerii 5.3. Preferencje konsumenckie dotyczące marek dermokosmetyków 5.4. Determinanty podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentki wybierające konkretne dermokosmetyki w aptece 5.5. Jakość jako determinanta w procesie zakupu dermokosmetyków Rozdział 6 Czynniki określające jakość dermokosmetyków 6.1. Konsumencka ocena czynników określających jakość dermokosmetyków 6.2. Jakość dermokosmetyków według ekspertów z branży kosmetycznej 6.2.1. Charakterystyka badań eksperckich 6.2.2. Opinie ekspertów na temat istnienia różnic między dermokosmetykami a kosmetykami 6.2.3. Jakość jako cecha odróżniająca dermokosmetyki od kosmetyków 6.2.4. Czynniki określające jakość dermokosmetyków w opinii ekspertów 6.3. Porównanie opinii konsumentek i ekspertów na temat jakości dermokosmetyków Rozdział 7 Jakość sensoryczna dermokosmetyków i kosmetyków 7.1. Ocena jakości sensorycznej dermokosmetyków i kosmetyków przez przeszkolony zespół oceniających 7.1.1. Charakterystyka i cele sensorycznych badań analitycznych 7.1.2. Ocena wyróżników jakościowych oraz ogólnej jakości dermokosmetyków 7.1.3. Ocena wyróżników jakościowych oraz ogólnej jakości kosmetyków 7.1.4. Porównanie jakości sensorycznej dermokosmetyków i kosmetyków 7.2. Ocena jakości sensorycznej dermokosmetyków i kosmetyków przez panel konsumencki 7.2.1. Charakterystyka i cele sensorycznych badań konsumenckich 7.2.2. Pożądalność konsumencka dermokosmetyków i kosmetyków 7.2.3. Preferencje konsumenckie dotyczące dermokosmetyków i kosmetyków 7.2.4. Zależność między preferencjami konsumentek a ich oceną pożądalności dermokosmetyków i kosmetyków 7.2.5. Zależność między zwyczajami zakupowymi a ogólną oceną pożądalności dermokosmetyków i kosmetyków 7.2.6. Zależność między najczęściej kupowanymi przez konsumentki markami kremów a ogólną oceną pożądalności dermokosmetyków i kosmetyków 7.2.7. Związek między opinią konsumentek na temat cech idealnego kremu matującego a oceną pożądalności analogicznych wyróżników jakościowych dermokosmetyków i kosmetyków 7.2.8. Zależność między opinią konsumentek na temat ceny bardzo dobrej jakości kremu matującego a oszacowanymi i rzeczywistymi cenami badanych dermokosmetyków i kosmetyków 7.3. Porównanie eksperckich i konsumenckich ocen jakości sensorycznej dermokosmetyków i kosmetyków Podsumowanie Załącznik 1 Załącznik 2 Załącznik 3 Załącznik 4 Literatura Spis tabel Spis rysunków The quality of dermocosmetics in the opinion of consumers and experts (Summary)