Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Akcja akademicka

Jakościowe metody badań społecznych. Podejście aplikacyjne(Miękka)

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 79,00 zł
61,62
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 17,38 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 h w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 300 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.


Płatność elektroniczna
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- ORLEN Paczka
8,99 zł
7,49 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
8,99 zł
6,99 zł
- Kurier pocztowy
10,99 zł
8,99 zł
- InPost Paczkomaty 24/7
10,99 zł
8,99 zł
- Kurier
12,99 zł
10,99 zł

Płatność za pobraniem
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
11,99 zł
9,99 zł
- Kurier pocztowy
13,99 zł
11,99 zł
- Kurier
15,99 zł
13,99 zł

Pewuenowskie wykłady »


Jakościowe metody badań społecznych. Podejście aplikacyjne

Jakościowe metody badań społecznych – podejście aplikacyjne to kompleksowy przewodnik po tym jak planować i prowadzić badania jakościowe w obszarze nauk społecznych, a także jak wyciągać z nich prawidłowe wnioski i przekładać je na praktyczne rozwiązania problemów społecznych. Autorka prowadzi Czytelnika przez wszystkie etapy procesu badawczego z zastosowaniem metod jakościowych, swój wywód ilustrując barwnymi przykładami z praktyki.

Jakościowe metody badań nie są metodą ani lepszą, ani gorszą od badań ilościowych. Każda z nich służy innym celom, odpowiada na inne pytania badawcze, każda daje możliwość uzyskania innego typu informacji. Dlatego obie metody znakomicie się uzupełniają i dopiero wykorzystywane razem dają pełen obraz badanych przez nas zjawisk. Wynikami badań ilościowych możemy całkiem dobrze opisać człowieka, ale nie jesteśmy w stanie go w pełni zrozumieć – to dają nam właśnie wyniki badań jakościowych.

We współczesnym świecie zadaje się coraz więcej pytań dotyczących wpływu społecznego, czyli o to, jak zmienić różne zachowania ludzi: co zrobić, żeby ludzie jeździli bezpieczniej samochodami, nie stosowali przemocy w rodzinie, żyli w zdrowszy sposób, uprawiali więcej sportu, jedli wartościowe jedzenie, bardziej dbali o planetę czy pomagali słabszym lub biedniejszym. Są to typowe przykłady pytań, na które odpowiedzi poszukujemy w tzw. aplikacyjnych badaniach społecznych – badaniach z pogranicza psychologii i socjologii odpowiadających na pytania o psychologiczną i społeczną naturę obserwowanych zjawisk.

W naukowych badaniach psychologicznych podstawową metodą badawczą są eksperymenty, z których wnioskuje się o związkach przyczynowo-skutkowych. Badania eksperymentalne dobrze testują teorie naukowe, dają dosyć precyzyjną odpowiedź na temat zależności między kilkoma wyodrębnionymi zmiennymi, jednak zazwyczaj nie przystają do złożoności realnych problemów, których rozwiązania oczekujemy w aplikacyjnych badaniach społecznych. Jeżeli chcemy rozwiązać konkretny życiowy problem, np. pomóc organizacji społecznej w osiągnięciu jej celu, musimy sięgnąć po odmienne narzędzia badawcze, często pochodzące z tradycji badań socjologicznych i marketingowych, takie jak sondaże czy właśnie metody jakościowe.

Praca jest interesująca, zwięzła, dobrze napisana, dotyczy ważnych problemów w zakresie metodologii jakościowych aplikacyjnych badań społecznych.
prof. dr hab. Piotr T. Kwiatkowski,
Opracowanie zawiera ciekawe i ważne spostrzeżenia, oparte nie tylko na ogromnym doświadczeniu badawczym Autorki, ale też na dobrze dobranych, adekwatnych i uzasadnionych nawiązaniach literaturowych. Z jednej strony w książce znajdujemy więc odniesienia do tła teoretycznego, z drugiej zaś wyraźne i konkretne wskazówki (wręcz know-how) jak krok po kroku stworzyć dobry projekt i nie popełnić błędów, które mogłyby sprawić, że badanie nie będzie poprawne metodologicznie i nie zrealizuje zakładanych celów badawczych.
dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska,
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni robocze
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Fragment książki(pdf)
str. XI-XIV
73 KB

Dominika Maison

Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, pracownik naukowy Wydziału Psychologii. Prowadzi wykłady na temat emocji i motywacji, psychologii reklamy, zachowań konsumenckich, badań marketingowych oraz zastosowania technik projekcyjnych w marketingu. Od lat, we współpracy z różnymi międzynarodowymi uniwersytetami (m.in. University of Washington w Seattle) zajmuje się badaniami procesów nieświadomych w postawach i zachowaniach konsumenckich.

Autorka wielu badań dotyczących zagadnień finansowych prowadzonych na ogólnopolskich, reprezentatywnych próbach, w tym:

  • cyklicznego badania MoneyTrack badającego postawy Polaków wobec finansów i instytucji finansowych oraz oszczędzania i inwestowania pieniędzy,
  • cyklu badań prowadzonych dla Narodowego Banku Polskiego dotyczących obrotu bezgotówkowego,
  • badań dla Fundacji Kronenberga na temat edukacji finansowej Polaków.

Od początku lat 90. zajmuje się badaniami marketingowymi. W 2005 roku założyła Dom Badawczy Maison – firmę specjalizującą się w strategicznych badaniach marek i komunikacji marketingowej, badaniach społecznych oraz w badaniach finansowych.

Autorka licznych publikacji i książek, m.in.: Utajone postawy konsumenckie. Analiza możliwości zastosowania metody IAT, Zogniskowane wywiady grupowe, Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Jakościowe badania marketingowe. Jak zrozumieć konsumenta.

W latach 2003–2008 prezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO), od 2009 roku przedstawiciel Europejskiego Stowarzyszenia Badaczy Opinii Publicznej i Rynku (ESOMAR – European Society for Opinion and Marketing Research) na Polskę – największej międzynarodowej organizacji badań opinii i badań marketingowych.

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Fragment książki(pdf)
str. XI-XIV
73 KB

Inni Klienci oglądali również

80,00 zł

Metody przesłuchań stosowane przez FBI

FBI jest prestiżową służbą specjalną o światowej renomie w zakresie pracy śledczej. Jako awangardowa agencja sięga po najnowsze osiągnięcia naukowe, rozwiązania taktyczne i technologiczne oraz zatrudnia profesjonalistów z wielu obszarów w...

Rak jajnika Najnowsze metody leczenia

Wydanie onkologiczne w serii „W gabinecie lekarza specjalisty”, pod redakcją prof. dr hab. n. med. Mariusza Bidzińskiego zostało poświęcone najnowszym metodom leczenia raka jajnika. Oprócz metod leczenia Czytelnik znajdzie tu również informacje dotyczą...

Rak tarczycy Aktualne metody diagnostyki i leczenia

W ostatnich latach obserwuje się w krajach uprzemysłowionych, w tym także w Polsce, wzrost zachorowań na raka tarczycy – do niedawna choroby rzadkiej. Książka - „Rak tarczycy. Aktualne metody diagnostyki i leczenia”- omawia najnowsze ...

Kulturowe ramy zachowań społecznych

Pierwsze wydanie podręcznika Kulturowe ramy zachowań społecznych, opublikowane w 2009 roku, zostało z dużym uznaniem przyjęte przez środowisko naukowe. Wkrótce po wydaniu publikacja otrzymała Nagrodę Teofrasta i tytuł najlepszej ksi...

Elementarz Czytamy metodą sylabową

To najlepsza książka do nauki czytania, z jaką spotkałam się do tej pory w mojej praktyce zawodowej. Metoda sylabowa jest znana nie od dziś i polecana przez najlepszych nauczycieli i metodyków nauczania wczesnoszkolnego jako bardzo skuteczna, sz...

Badanie podmiotowe i przedmiotowe w pediatrii

Mimo bardzo szybkiego rozwoju nowoczesnych metod diagnostycznych badanie podmiotowe (wywiad) oraz badanie przedmiotowe (fizykalne) stanowią dla lekarza najważniejsze źródło informacji o stanie pacjenta.Autorzy, opierając się na bogatym wła...

Metody twórczej resocjalizacji

Autorska koncepcja nowoczesnego podejścia do resocjalizacji nieprzystosowanych społecznie nieletnich!Książka jest pierwszą w Polsce monografią alternatywnego podejścia do resocjalizacji, wyrastającego z humanistycznego paradygmatu w ps...

Czytanki metodą sylabową

Czytanki metodą sylabową to książka idealna dla każdego dziecka, które zna już literki, umie samodzielnie czytać, ale ma jeszcze z tą umiejętnością problemy i potrzebuje odpowiedniej książki, która zapewni możliwość jej rozwijania - cieka...

Modelowanie sylwetki metodą Delaviera

Publikacja jest owocem współpracy między Frédérikiem Delavierem i Michaelem Gundillem, światowej sławy specjalistami w zakresie kulturystyki i fitnessu. Wydany wcześniej tom I koncentruje się na zdobyciu pierwszych kilogram&o...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!