MENU

Japoński cyberpunk. Od awangardowych transgresji do kina popularnego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2018

  • Autor: Agnieszka Kiejziewicz

  • Wydawca: Kirin

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 15,36 zł
13,82
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Japoński cyberpunk. Od awangardowych transgresji do kina popularnego

Cyberpunk jako podgatunek fantastyki naukowej wykształcił się na Zachodzie w latach 80. XX wieku. Choć miał on znaczny wpływ na pojawienie się analogicznego nurtu w Japonii, ze względu na liczne bariery kulturowe i językowe nie jest jego jedynym źródłem. Japoński cyberpunk, czerpiąc tyleż samo z zachodnich dzieł literackich i filmowych, co z rodzimego folkloru, powieści i komiksów czy chociażby z teatru awangardowego i estetyki ero guro nansensu, wytworzył w efekcie nową jakość, całkowicie odmienną od swojego zachodniego odpowiednika. Różnice są tu zauważalne zarówno w treści, powracających motywach, jak i w formie, jako że znaczna część wybitnych dzieł japońskiego cyberpunku to animacje, które z kolei zainspirowały zachodnich twórców postcyberpunku.
Niniejsza publikacja przedstawia historię japońskiego cyberpunka, wskazując możliwe źródła inspiracji jego twórców, sylwetki najważniejszych reżyserów wraz z ich flagowymi dziełami oraz kierunki rozwoju gatunku na Zachodzie i w Japonii.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

SŁOWEM WSTĘPU: WEJŚCIE W CYBERPRZESTRZEŃ
ROZDZIAŁ I: W KRĘGU INSPIRACJI
Japońskie science fiction
Inspiracje kinem zachodnim
Inspiracje niezależnych cyberpunków: japoński teatr awangardowy i nowofalowe transgresje
ROZDZIAŁ II: NARODZINY GATUNKU
zbuntowani muzycy i zniewolony feminoid, czyli niezależni prekursorzy japońskiego cyberpunka
inne spojrzenie na początki cyberpunkowej animacji
ROZDZIAŁ III: CYBERPUNKOWE KINO TRANSGRESJI SHINYI TSUKAMOTO
Przybrany ojciec japońskiego cyberpunka
Młodzieńcze inspiracje i pierwsze potwory
Okres teatralny w twórczości Shinyi Tsukamoto
Powrót do sztuki filmowej. Potwór rzeczywistych rozmiarów (1986) jako zapowiedź trylogii o Tetsuo
Tetsuo: człowiek z żelaza (1989) i cyberpunkowe kino transgresji
Tetsuo II: Body Hammer  (1992) jako sequel w awangardowym kinie cyberpunkowym
„Awangada dla widza masowego”. Tetsuo: The Bullet Man (2009)
ROZDZIAŁ IV: CYBERPUNKOWE KINO TRANSGRESJI W LATACH 1989–1992
Eksperymenty na króliku 
Erotyczny pinokio
ROZDZIAŁ V: JAPOŃSKI CYBERPUNK W LATACH 1995–2000
Wiele wcieleń „Ducha w pancerzu”
W laboratorium z gumowym kochankiem
Cybernetyczny gangster
ROZDZIAŁ VI: CYBERPUNKOWE KINO NIEZALEŻNE I SPLATTERPUNK PO 2000 ROKU
Smok i gitara
Cyberpunki w świecie gore
ROZDZIAŁ VII: CYBERPUNKOWE KINO POPULARNE I RENESANS ANIMACJI PO 2000 ROKU
ROZDZIAŁ VIII: DUCH WYZWOLONY Z PANCERZA? ECHA JAPOŃSKIEGO CYBERPUNKA NA ZACHODZIE I ROZWÓJ POSTCYBERPUNKA
Wybrany spośród wielu, czyli o micie wyjątkowości
Technofobie i technosny
Uporządkować chaos, czyli posthumanistyczna utopia
ZAKOŃCZENIE
PODZIĘKOWANIA
BIBLIOGRAFIA
FILMOGRAFIA
TWÓRCY JAPOŃSKIEGO CYBERPUNKA

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

4,50 zł
5,00 zł

Kino Szpak

Trzecia w dorobku pisarza powieść mówi o minionym czasie, o młodości, miłości i zagubieniu. To pełen ciepła i nostalgii zbiór zapomnianych historii z podwarszawskiej Falenicy, która młodemu narratorowi potrafiła zastąpić wielki świ...
16,88 zł
22,50 zł

Transgresje Moniki Wetter

Współczesna Warszawa. Rozlewisko uczuć, emocji, intryg i podstępów. W tętniącej życiem metropolii mieszka 39-letnia Monika. Popadająca w stagnację i niezbyt ambitna kobieta wydaje się być pogodzona ze swoim losem. „Oto ja – pa...
39,69 zł
56,70 zł

Literatura popularna. T. 1: Dyskursy wielorakie

Literatura popularna jest zbiorem analiz, w którym poddano refleksji badawczej teksty i konteksty zarówno konkretnych (bestsellerowych i mniejszej rangi) utworów, jak też biografii pisarskich i obiegów wydawniczych. W książc...
18,75 zł
25,00 zł

Janion Transe - Traumy - Transgresje 1

Owszem, prawda jest taka, że i ja, za romantykami, kreśliłam apologię polskiego, romantycznego szaleństwa. I ja idealizowałam Polaków jako naród jednolicie bohaterski. I ja widziałam w naszym mesjanizmie przede wszystkim słuszną gloryfika...
41,40 zł
46,00 zł

„Tylko ziemia się nie zmienia” Wyobrażenia geopolityczne w polskiej muzyce popularnej po 1989 roku

Zdjęcie - Jarosław Macała, historyk i politolog. Profesor uczelni w Instytucie Nauk o Polityce i Administracji Uniwersytetu Zielonogórskiego. Autor ponad 130 publikacji naukowych. Zainteresowania badawcze: myśl polityczna, geopolityka, ruchy spo...
23,40 zł
30,00 zł

Historia kina Tom 3 Kino epoki nowofalowej

Z jednej strony – filmy wielkich autorów, z drugiej – pierwsze blockbustery. Ogarniające kolejne kraje “nowe fale”, kontestacja, wschodzące kinematografie tzw. Trzeciego Świata, artystyczny awans filmu animowanego i dokum...
20,28 zł
26,00 zł

Na fali nostalgii. Lata osiemdziesiąte i dziewięćdziesiąte w najnowszej kulturze i literaturze popularnej

Przygotowana przez Dariusza Piechotę monografia jest fascynującą opowieścią o popkulturze, którą mam zamiar postawić na półce pomiędzy Understanding Popular Culture Johna Fiske’a a III Rzeszą Popkultury Bartłomieja Dobroczyńskiego. ...
25,74 zł
33,00 zł

Filmowe zarządzanie pamięcią Kino polskie 2005-2020 o historii najnowszej

Od 2005 roku – wraz z powstaniem Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej – nastąpił w polskim kinie renesans historii. Rodzime kino o historii stało się podstawą nowej narracji tożsamościowej i jednym z najważniejszych narzędzi odpowiedzialnych...
23,40 zł
30,00 zł

Kino nieme

Kino nieme to pierwszy tom przygotowywanej w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego czterotomowej Historii kina pod redakcją Tadeusza Lubelskiego, Iwony Sowińskiej i Rafała Syski. W zamierzeniu redaktorów ma to być książka...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!