MENU

Język w internecie - 12 Akronimy jako element komunikacji językowej

(eBook)

Antologia

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2016

  • Seria / cykl: Podręczniki i Skrypty UŚ; Językoznawstwo Polonistyczne

  • Redakcja naukowa: Iwona Loewe, Małgorzata Kita

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Język w internecie - 12 Akronimy jako element komunikacji językowej

Tom " Język w internecie. Antologia" jest uszczegółowieniem poprzedniej publikacji redaktorek pt. "Język w mediach. Antologia". W tym cyklu ukazał się też niedawno zbiór "Język w telewizji. Antologia" (2016).

Internet jest medium i zarazem środowiskiem komunikacyjnym niewyobrażalnie rozległym, zróżnicowanym i sfragmentaryzowanym. Wybrane do antologii teksty ukazują zjawiska ważne w komunikacji werbalnej, ale też będące fragmentami czy wycinkami „galaktyki języka internetu”.

W tomie Czytelnik znajdzie artykuły znawców problematyki z różnych ośrodków naukowych. Są tu teksty podejmujące problematykę ogólną, teoretyczną, jak też opisy i analizy oraz interpretacje zjawisk szczegółowych, ujmujące istotne i nowe zjawiska charakterystyczne dla języka w internecie, wypracowującego praktyki komunikacyjne charakterystyczne dla niego, ale też wchłaniającego właściwości wcześniejszych mediów. To, co dla niego typowe, to duża dynamika zmian dokonujących się w przestrzeni komunikacji w Sieci.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp (Małgorzata Kita, Iwona Loewe) / 7

Małgorzata Kita
Język w internecie. Rozpoznanie stanu wiedzy / 10

Zagadnienia ogólne

Stanisław Gajda
Nowe media w perspektywie lingwistycznej / 59

Krystyna Gąsiorek
„Komputer jest nieskończenie cierpliwy…”, czyli personifikowanie nowoczesnych środków technicznych / 66

Agnieszka Ogonowska, Bogusław Skowronek
„Język na nielegalu”, czyli wpływ multimediów na komunikację werbalną młodego pokolenia. O nową metodologię badań / 77

Jan Grzenia
Co język polski zawdzięcza Internetowi? / 90

Analizy języka w internecie

Bożena Witosz
Lingwistyczne koncepcje tekstu wobec wyzwań komunikacji wirtualnej / 101

Urszula Żydek-Bednarczuk
Hipertekst w perspektywie lingwistycznej, komunikacyjnej i kulturowej / 113

Barbara Czopek-Kopciuch
Nick — nowa kategoria antroponimiczna? / 123

Grażyna Stachyra
Blog — tekst elektroniczny / 128

Przemysław Szews
Mikroblog — odmiana blogu czy oddzielny gatunek? / 141

Małgorzata Latoch-Zielińska, Anita Kozak
Nowe formy komunikacji na przykładzie serwisu www.demotywatory.pl / 158

Małgorzata Kuruc
Akronimy jako element komunikacji językowej / 175

Dorota Suska
O kulturze języka w internecie dziś — rekonesans badawczy / 187

Zbigniew Greń
Zabawy językowe w dyskusjach internetowych / 199

Eliza Grzelak
Między wolnością a zniewoleniem, czyli w jakim stopniu rozwój technologiczny determinuje komunikację międzyludzką / 209

Alina Naruszewicz-Duchlińska
Intencjonalne językowe zakłócenia komunikacji internetowej (trolling, flaming, hejting) / 221

Małgorzata Karwatowska, Beata Jarosz
Forum internetowe, czyli (cyber)komunikacja o ograniczonym zasięgu społecznym / 230
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

13,14 zł
21,90 zł

Jak ulepszyć swojego Fiacika?

Tuning Fiata 126p. Spraw, aby Twój "Maluch" stał się wyjątkowy. Jak zmienić samochód nie do poznania? “Jak ulepszyć swojego Fiacika?” to praktyczny poradnik, skierowany do wszystkich posiadaczy Fiat&oac...
9,09 zł
10,10 zł

Jak być zbawionym?

Książka wprowadza czytelnika w plan który został ułożony przed wiekami, przed stworzeniem świata. Jak być zbawionym łączy ze sobą wiele innych tematów jak uświęcenie czy poddanie się Bogu. Przedstawia charakter Boga, jaki On jest. Czy B&o...
3,59 zł
3,99 zł

K jak Klara 13 - Czy jest tu ktoś?

Klara i jej cała klasa szykują się do nocowania w szkole. Nie mogą się doczekać. Julia proponuje grę „Duch w szklance". Twierdzi, że dzięki niej można rozmawiać z duchami. Róża i Malou uważają, że to trochę straszne. A kiedy zaczyna g...
9,09 zł
10,10 zł

Jak milion wskrzeszeń

Generalnie jest to zbór wierszy o miłości, miłości w wielu aspektach. Miłości trudnej. O stanach emocjonalnych autora, o uczuciach i emocjach jakie nim targały i targają.
7,19 zł
7,99 zł

K jak Klara (23): Ja się tu przecież urodziłam!

Nadia – nowa uczennica w klasie – jest trochę nieśmiała. Jednak kiedy Klara lepiej ją poznaje, okazuje się, że Nadia jest miła i zabawna. Problem w tym, że pozostałe dziewczyny z klasy nie starają się, by nowa uczennica poczuła się mile wid...
23,75 zł
25,00 zł

Jak tworzyć produkty i usługi

W tytule "Jak tworzyć produkty i usługi" Agnieszka Mróz – projektantka usług – odczarowuje proces design thinking. Krok po kroku zapoznasz się z jego poszczególnymi etapami, otrzymasz wskazówki, jak zastosować...
23,75 zł
25,00 zł

Jak się mądrze motywować?

W tytule "Jak się (mądrze) motywować?" Piotr Bucki uczy, jak wytrwać w swoich postanowieniach i jak osiągać zamierzone cele. Z tym e-bookiem zobaczysz, jak wielkim manipulatorem jest Twój mózg i gdzie mieszka siła woli. Poznasz ...
39,60 zł
44,00 zł

Komunikacja społeczno-symboliczna starożytnej Krety. Próba charakterystyki okresu minojskiego

Ze WstępuPrzez komunikację społeczną rozumie się zwykle przekazywanie informacji różnego typu. Proces ten odbywać się może za pomocą różnych przekaźników (ludzie, media) i w różny sposób. Tymi przekaźnikami i sp...
14,90 zł
17,13 zł

Jak dobrze żyć z cukrzycą

CUKRZYCĘ MA JUŻ TRZY MILIONY POLAKÓW, ALE MILION Z NICH JESZCZE NIE WIE, ŻE CHORUJEKiedyś uznawano ją za chorobę dość prostą. Dziś staje się coraz bardziej złożona. Wciąż przybywa informacji, które pozwalają skuteczniej panować nad ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!