MENU

Języki (pop)kultury w literaturze, mediach i filmie

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2016

  • Redakcja naukowa: Kamil Szafraniec, Monika Kocot

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 19,95 zł
17,16
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Języki (pop)kultury w literaturze, mediach i filmie

W prezentowanej publikacji podjęto problematykę dotyczącą opisu i odbioru zjawisk szeroko pojętej popkultury. Autorzy, prowadząc interdyscyplinarny dialog i konfrontując różne perspektywy badawcze, eksplorują oblicza popkultury w dziedzinach: literatury, filmu, sztuk audiowizualnych i mediów. Wychodząc od tytułowego zagadnienia, otwierają przestrzeń intermedialnego dialogu, który odsłania bogactwo ujęć i (czasami zaskakującą) wielopoziomowość (pop)kulturowych dyskursów we współczesnej humanistyce.
Nicią przewodnią tomu jest wzajemne przenikanie się i oddziaływanie na siebie popkultury i kultury wysokiej, zatarcie granic między nimi. Refleksja nad popkulturą stanowi zatem również namysł nad ważnymi przemianami zachodzącymi we współczesnej kulturze: czytelnik ma okazję wspólnie z autorami zastanowić się nad takimi kwestiami, jak wpływ języka potocznego na poezję, związki między filozofią, nauką i komiksem, dialog filozofii i kultury popularnej, gry o sens, związki powieści z tradycją filmowego westernu, charakter zmian w obrębie gatunków dziennikarskich i wiele innych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 	7
Magdalena Majchrzyk, Mass kultura, popkultura, postkultura – transformacje pojęcia „kultury współczesnej” (zarys problemu) 	13

I. Literatura
Marianna Chłopek-Labo, Literatura jako projekt, czyli zamysł literacki autora. Na przykładzie utworów Borisa Akunina 	25
Radosław Sławomirski, Władimir Wysocki – pomiędzy kulturą wysoką a popularną 	35
Natalia Kućma, Logikomiks – filozofia i nauka w komiksie 	43
Adam Nowakowski, Tako rzecze Bane. Nadczłowiek w Drodze zagłady Drew Karpyshyna 	53
Monika Kocot, Konkretne transgresje, konkretne interferencje – o łamaniu kodów gatunkowych w poezji Edwina Morgana 	63
Piotr Pochel, Różewicz i symulakry 	77
Katarzyna Mulet, Retoryka popkultury w Pięknych dwudziestoletnich Marka Hłaski 	87
Kristjan Mavri, Cormac McCarthy and Popular Culture . A New Old West 	97
Anja Mrak, Popculture in postcolonial literature . Motifs of popular culture in Arundhati Roy’s The god of small things and Eden Robinson’s Monkey Beach 	109
Malwina Bednarek, Macierzyństwo: błogosławieństwo czy przekleństwo – wprowadzenie do dyskursu feministycznego 	119

II. Media
Paulina Czarnek, Rozrywka w radiu komercyjnym na przykładzie porannego programu Radia Zet „Dzień Dobry Bardzo” 	131
Katarzyna Burska, O analityzmach i syntetyzmach leksykalnych w publicystyce sportowej – na przykładzie peryfraz i uniwerbizmów 	141
Zbigniew Bednarek, Język wojny na przestrzeni wieków 	155
Martyna Paszkowska, „Poker face”, czyli hiperboliczna (auto)kreacja, czy kreacja hiperboli? – o twórczości Lady Gagi w dyskursie kultury popularnej 	167

III. Film
Mateusz Mirys, Świat opuszczony przez Boga w serialu The Wire 	181
Beata Stefaniak-Maślanka, Baśń, storytelling i popkultura 	191
Ewelina Warumzer, Miłość jako metafora szczęścia . Seks, miłość i partnerstwo w polskim filmie 	203
Magda Ciereszko, Porno, które pragnie być pop . O przenikaniu elementów popkultury do filmowej pornografii 	215
Sabina Kwak, Etykiet(k)a wielkiego miasta . O seksualizacji przestrzeni, utowarowieniu relacji międzyludzkich i regułach damsko-męskich gier w nowoczesnym i ponowoczesnym mieście 	227

Noty o Autorach 	239
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

18,06 zł
21,00 zł

Biznes w kulturze – kultura w biznesie

Celem publikacji jest identyfikacja oraz ocena kierunków rozwoju relacji zachodzących pomiędzy wybranymi jednostkami kultury w Polsce a szeroko pojętym otoczeniem biznesowym. Jego realizację oparto na bogatych źródłach literaturowych, sta...
24,94 zł
29,00 zł

Retoryka mediów Retoryka w mediach

Retoryka to sztuka mówienia. Słowo sztuka pokazuje wysoki stopień umiejętności. Słowo sztuka jest bardzo piękne – i wtedy, kiedy myślimy o artyzmie, i wtedy, kiedy myślimy o dobrym rzemiośle. Ale od słowa sztuka pochodzi bardzo zły przymio...
36,98 zł
43,00 zł

Media społecznościowe w tworzeniu innowacji przedsiębiorstw

Badania nad wykorzystaniem mediów społecznościowych w tworzeniu innowacji przedsiębiorstw, w dzieleniu się wiedzą wciąż znajdują się na wczesnym etapie rozwoju. Obecna literatura oferuje niewiele wskazówek dotyczących skutecznego zastosow...
45,36 zł
50,40 zł

Współczesne media - gatunki w mediach. Tom 2. Gatunki w mediach elektronicznych

Niniejsza książka jest ósmą z serii „Współczesne media”. [...] Trzon publikacji stanowią teksty wygłoszone podczas konferencji „Współczesne media – gatunki w mediach” zorganizowanej w kwietniu 2016 rok...
36,00 zł
40,00 zł

Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Tadeuszowi Wallasowi POLITYKA I KULTURA W WARUNKACH PONOWOCZESNOŚCI TOM II

Niniejsza księga jubileuszowa jest wyrazem szacunku, ale przede wszystkim sympatii, jaką darzą Jubilata przyjaciele, koleżanki i koledzy po fachu, a także uczniowie. Szerokie kontakty Profesora ze wszystkimi ośrodkami politologicznymi w kraju spr...
23,63 zł
31,50 zł

Sztuka w Świętokrzyskiem. Studia z historii kultury i sztuki w XIX i XX wieku

Niniejszy tom zawiera 15 tekstów poświęconych różnym zagadnieniom związanym ze sztuką i kulturą regionu świętokrzyskiego okresu ostatnich dwóch stuleci. Jest kontynuacją i nawiązaniem do opublikowanego w 2017 r. studium Sztuka w Św...
9,36 zł
12,00 zł

Estetyka pośród kultur

Artykuły prezentowane w niniejszym zbiorze odnoszą się do popularnego w ostatnich latach pojęcia transkulturowości. Termin ten wprowadzony został w estetyce w latach 90. minionego wieku. Prefiks trans- miał wskazywać, że nie ma kultur monolitycznych, w...
12,90 zł
15,00 zł

Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej - wyzwania w dobie pandemii COVID-19

Celem publikacji jest prezentacja wybranych zagadnień dotyczących wykorzystania nowych technologii i nowych mediów w komunikacji marketingowej w kontekście pandemii COVID-19. W rozważaniach poruszono kwestie: – content marketingu jak...
31,08 zł
37,00 zł

Klucz do kultury chińskiej

Czy tradycja jest tylko sposobem rozumienia przeszłości, czy może również odpowiedzią na wyzwania współczesnoś­ci? Czy racjonalizm sprawdza się zawsze, gdy przekraczamy indywidualne granice i wchodzimy w kontakt z innymi? Czy warto je...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!