MENU

Językoznawcze aspekty modelu kształtowania kompetencji języka obcego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2010

  • Autor: Jacek Florczak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Językoznawcze aspekty modelu kształtowania kompetencji języka obcego

Czytelnik tomu odnajdzie w toku jego lektury wiele cennych informacji o poszczególnych utworach literatury włoskiej, a (…) nie jest ona zbyt dobrze w Polsce znana. Odnajdzie też wielce interesujące zarówno dla dzieł literackich, jak i filmowych konteksty natury historycznej, politycznej i stricte kulturowej, co wzbogaca sposób widzenia i interpretacji poszczególnych tekstów. Pragnę także podkreślić bardzo dobrą kompozycję tomu. Jego tytuł wskazuje, iż książka będzie ciekawym przewodnikiem nie tylko po obszarze literatury włoskiej od romantyzmu po współczesność. Zwraca także uwagę na te momenty historii Włoch i ich kultury, w których sztuka kina – zwracając się ku literaturze – poszukuje swojej intelektualnej i estetycznej świadomości. Prof. zw. dr hab. Ewelina Nurczyńska-Fidelska Książka Od Manzoniego do Maraini. Ekranizacje literatury włoskiej powinna znaleźć zainteresowanie wśród filmoznawców, italianistów oraz wszystkich zainteresowanych kulturą włoską. Tom inicjuje zarazem serię italianistyczną, w której w najbliższych latach publikowane będą zarówno wyniki badań prowadzonych przez członków łódzkiego ośrodka, jak również opracowania zbiorowe powstałe przy współpracy innych uczelni polskich i włoskich.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP                                                               	13 
NAUCZYCIEL JĘZYKOZNAWCA — BADACZ: ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE              15 
POZNAWANIE JĘZYKA Z PERSPEKTYWY METODOLOGA                              16 
Model badań (języka i/lub nauki języka obcego)                   	16 
Model (nauki) języka (i/lub nauki języka obcego)                    	18 
WIEDZA O GLOTTODYDAKTYCE Z PERSPEKTYWY JĘZYKOZNAWCY                     21 
Glottodydaktyka a lingwistyka                                     	21 
Glottodydaktyka w teorii i praktyce nauczania                      . 	22 
Językoznawstwo w teorii językoznawczej i praktyce glottodydaktycznej    22 
Język przyswajany, język rodzimy, język pośredni                    	24 
Język przyswajany jest językiem obcym                             	24 
Językiem znanym jest język rodzimy                               	25 
Językiem władanym jest język pośredni                             	25 
Język obcy jest językiem wyuczanym                              	27 
Dwujęzyczność współrzędna i podporządkowana                	28 
Modele indukcyjne i dedukcyjne                              	29 
Procesy algorytmiczne i heurystyczne                        	 30 
Dydaktyka terapeutyczna i profilaktyczna                       	30 
WIEDZA O JĘZYKU Z PERSPEKTYWY GLOTTODYDAKTYKA                               	33 
Wiedza o języku                                                 	33 
Forma i substancja treści i wyrażenia                               	33 
Dwuczłonowość języka                                          	36 
Związki paradygmatyczne i syntagmatyczne                        	 38 
Semazjologia i onomazjologia                                     	43 
Kompetencja i performancja                                     	44 
Różne kompetencje językowe i badania językoznawcze                	46 
Język — świat — poznanie                                       	48 
Język — świat — myślenie                                       	 50 
Konwencja i konwencjonalizacja                                    	51 
Koncept i konceptualizacja                                        	 52 
Profil i profilowanie                                              	53 
Interpretant                                                   	55 
Język rodzimy i świat obcy — świat rodzimy i język obcy             	 55 
Problemy natury kognitywnej                                     	56 
Problemy natury funkcjonalnej                                      	57 
Problemy natury interferencyjnej i pozainterferencyjnej                 	58 
Język — myślenie — mowa                                       	 59 
Błędy i chybienia                     	59 
Kompetencja poprawnościowa i stosownościowa            	 62 
Krzywa akwizycji — progresja kompetencji języka pośredniego         	63 
Język — komunikacja — użytkownik               	 64 
Schemat komunikacji i funkcje języka                	64 
Zasady komunikacji endolingwalnej i działania użytkownika języka rodzimego   	 65 
Zasada kooperacji                   	 65 
Zasada relewancji                     	66 
Zasada ekonomii                     	69 
Zasady komunikacji egzolingwalnej i niebezpieczeństwa użytkownika języka obcego 	70 
Zasada skuteczności i stosowności                	71 
Zasada interpretowalności                 	 72 
Zasada akomodacji                    	75 
KOMPETENCJA JĘZYKOWA Z PERSPEKTYWY DYDAKTYKA-JĘZYKOZNAWCY        	79 
Uczmy (się) języka z wiedzą o języku                	79 
Uczmy (się) języka obcego językiem znanym             	 81 
Tłumaczmy język i o języku                   	83 
Mówmy tak, aby zrozumiano to, co chcieliśmy powiedzieć        	 84 
Uczmy się sami, ale poprawnie                  	85 
JĘZYKOZNAWCZE TECHNIKI KSZTAŁTOWANIA KOMPETENCJI SYNTAKTYCZNEJ     	89 
UJĘCIE JĘZYKOZNAWCZE — WIEDZA O SKŁADNI: CZYLI CZEGO (SIĘ) UCZYĆ       	90 
Kompetencja składniowa języka — ujęcie intralingwalne         	 90 
Kompetencja generująca: o generowaniu struktur składniowych        	90 
Kompetencja echoidalna: o sposobie przywoływania z pamięci       	 92 
Kompetencja formulaiczna: o formułach zamiast struktur         	 92 
Kompetencje składniowe języków — ujęcie interlingwalne        	 95 
Przyczyny problemów                    	 96 
Aspekty systemowe                   	 96 
Implikacje kognitywne                  	 97 
… i proponowane rozwiązania                  	99 
PROCEDURA DYDAKTYCZNA — UMIEJĘTNOŚĆ BUDOWANIA ZDAŃ: CZYLI JAK (SIĘ) UCZYĆ   	102 
Struktura tematyczno-rematyczna zdania: dwie logiki organizacji tekstu     	102 
Ujęcie frastyczne                    	 102 
Ujęcie systemowe                      	104 
Ujęcie kognitywne                     	107 
Ujęcie dydaktyczne                    	109 
Koncesja: przyzwolenie na nie-ćwiczenie              	 112 
O sposobach wyrażania „tylko” i „nie tylko”              	118 
Przyczynowość po francusku: jak poradzić sobie z przechodniością      	121 
Konstrukcje kauzatywne i antonimy wewnętrzne            	121 
Faire faire                       	 123 
Faire faire (wyr. Analityczne) ‹ wyrażenie syntetyczne         	 124 
Faire faire ‹ peryfraza                  	 124 
Faire faire ‹ ?                      	125 
Mieć czy być — faire ou etre                	  126 
Aspekty kognitywne i funkcjonalne                	127 
Części mowy: o odmienności profili, które zwykło się dostrzegać      	127 
Charakter nominalny vs werbalny                	 128 
Charakter posesywny vs atrybutywny                	128 
Elipsa i amplifikacja                     	129 
Zaimki                        	129 
Konstrukcje bezokolicznikowe                	  130 
Nie wszyscy są pierwsi, ostatni, jedyni              133 
Nie wszystko zostało jeszcze powiedziane              	 133 
Jako jedyny, pierwszy i ostatni                 	 134 
Najważniejszy, jaki kiedykolwiek / ktokolwiek / gdziekolwiek          	134 
To, że jest tyle nie znaczy, że nie może być więcej          	 135 
Rytuały językowe: o zachowaniach adekwatnych do sytuacji       	 135 
Jak zapytać o drogę?                     	136 
Rytuał prośby: prosić to nie rozkazywać               	136 
ASPEKTY AUTODYDAKTYCZNE: WIEDZA O JĘZYKU, ZNAJOMOŚĆ SKŁADNI I UMIEJĘTNOŚĆ BUDOWANIA ZDAŃ         	 138 
Algorytmy tłumaczeniowe                   	138 
Badania własne                     	139 
A może byśmy .                     	139 
Lepiej (będzie) jeśli .                    	140 
Im więcej, tym mniej                    	140 
Nie tyle x, ile y                      	140 
Ciągle to samo                     	 141 
Sans que                      	141 
„Ergatyw“ po polsku                  	 141 
Participe passé                      	142 
Algorytmy w praktyce                    	 142 
Środki i zasady                       	145 
Cele i sprawności                      	147 
JĘZYKOZNAWCZE TECHNIKI KSZTAŁTOWANIA KOMPETENCJI SEMANTYCZNEJ      	149 
UJĘCIE JĘZYKOZNAWCZE: ZNACZENIE ZNACZENIA I ZNACZENIA ZNACZEŃ       	150 
Teoria wyrazu i/lub znaku językowego                	150 
Cechy definicyjne znaku językowego                	150 
Dwuczłonowość                     	150 
Linearność                      	 150 
Arbitralność                     	151 
Różne koncepcje znaczenia                 	 153 
Znaczenie i oznaczanie                    	153 
Znaczenie znaczenia                     	155 
Znaczenie w użyciu                    155 
Znaczenie w języku i w umyśle                 	 158 
Składniki treści wyrażeń                   	159 
Konotacja i denotacja                   	160 
Informacje językowe czy encyklopedyczne               	161 
Treści symbolizowane i sugerowane                 	162 
Treści inferowane                      	163 
Treści artelektalne, socjolektalne i idiolektalne            	 164 
Trzy płaszczyzny języka                   	164 
Trzy rodzaje składników treści                 	165
Trzy formy znaczeń wyrażenia                 	165 
Trzy rodzaje kompetencji semantycznej              	166 
Relacje między znaczeniami wyrażeń: formy i rodzaje znaczeń       	 167 
Składniki treści wyrażenia: jednoznaczność i wieloznaczność leksemu       	168 
Możliwe znaczenia wyrażenia: relacje sememiczne leksemu         	 169 
Relacje między wyrażeniami: relacje sememiczne leksemów          	172 
UJĘCIE FUNKCJONALNE: RÓŻNICE SYSTEMOWE I ICH IMPLIKACJE GLOTTODYDAKTYCZNE   	175 
Różnice kategorialno-gramatyczne, czyli o rozbieżnościach przeddyskursywnych 	175 
Języki syntetyczne i analityczne                 	 175 
Ładunki znaczeniowe morfemów                	176 
Różnice funkcjonalno-dyskursywne, czyli o rozbieżnościach w mowie      	177 
Ekonomia semazjologiczna i onomazjologiczna            	 177 
Wyrażenia proste i złożone                  	178 
Konwergencja składników treści: wyrażenia analityczne i syntetyczne    	 179 
Dywergencja składników treści: wyrażenia generyczne i specyficzne      	182 
Aspekty kontrastywne: implikacje glottodydaktyczne           	 184 
Syntagmy werbalne                    	185 
Syntagmy przyimkowe                  186 
UJĘCIE DYDAKTYCZNE: JĘZYKOZNAWCZE TECHNIKI ANALIZY ZNACZENIA SŁOWA OBCEGO   	188 
Konfrontacje leksykalne                   	188 
Tertium comparationis                    	189 
Podejście operacyjne                   	 	190 
Ujęcie atrybutywne                    	 	191 
Modele analizy                     	 	192 
Analizy wprowadzające                    	193 
Relacje intraleksykalne — konfrontacja składników treści          	193 
Relacje interleksykalne — konfrontacja rodziny wyrażeń           	195 
Analiza logiczna                       	196 
Pojęcia semantyki logicznej                   	196 
Implikacje dydaktyczne                   	197 
Od zakresu do treści charakterystycznej             	 198 
Od treści charakterystycznej do zakresu              	199 
Zasadność analiz logicznych                  	200 
Analiza semiczna                     	 201
Tabela semiczna                     	 202 
Analiza semiczna w praktyce MCL                	204 
Analiza składnikowa                     	208 
Podstawowe pojęcia                    	208 
Dendryt leksykalny                    	209 
Ograniczenia selekcyjne                  	 211 
Reguły projekcyjne i znaczenia dyskursywne             	212 
Aplikacje dydaktyczne                  	  214 
Poszukiwanie znaczeń — kompetencja leksykalna           	215 
Konkatenacje i kolokacje — kompetencja leksotaktyczna         	217 
Analiza kkp                        	219
W języku ogólnym                      	219 
W języku specjalistycznym              	222 
Koncepty                      	 	222 
Konwencje                       	223 
Profile                       	 	224 
Praca własna                     	224 
Analiza semantograficzna                   	226 
Dwa sposoby konceptualizacji rzeczywistości: konceptualizacja językowa i wizualna   	226 
Dwa przedmioty wizualizacji graficznej: obrazowanie myśli i słów        	228 
Dwa odniesienia wizualizacji znaku językowego: obrazy desygnatów i obrazowanie znaczeń  	  231 
Różne rodzaje wizualizacji słowa i różne rodzaje wizualizowanych treści     	 233 
Remografy                      	 233 
Profilografy                      	 239 
Konceptografy                      	241 
Technika podświetlania                  . 	243 
Dwa sposoby wykorzystania technik wizualizacji: 
pozna(wa)nie i rozpozna(wa)nie treści słów    	 247 
Analizy podsumowujące                   .	 247 
JĘZYKOZNAWCZE TECHNIKI KSZTAŁTOWANIA KOMPETENCJI PRAGMATYCZNEJ     	251 
ELEMENTY KOMPETENCJI PRAGMATYCZNEJ               	 253 
Kompetencja pragmatyczna w pragmatyce językoznawczej         	253 
Akty mowy i działania językowe                 	 253 
Skutek i skuteczność                     	254 
Inferencje                       	254 
Implikacja                     		255 
Presupozycja                     	255 
Domniemanie                      	256 
Kompetencja pragmatyczna w dydaktyce języka obcego          	256 
Ujęcie dydaktyczne                     	257 
Ujęcie pragmatyczne                    	 257 
Ujęcie interlingwalne                     	257 
TECHNIKI NAUCZANIA EFEKTÓW ZNACZENIOWYCH RODZAJNIKA FRANCUSKIEGO     	258 
Przyczyny problemów                    	258 
Ujęcie gramatyczne i tradycyjne metody nauczania           	259 
Reguły użycia                       	259 
Ćwiczenia użycia                      	261 
Ujęcie językoznawcze                     	262 
Ujęcie logiczne                     	 265 
Ujęcie pragmatyczne                     	268 
Ujęcie dydaktyczne: od analizy pragmatycznej do technik nauczania      	271 
Procedura dydaktyczna                   	271 
Doświadczenia językowe                    	272 
Przed chwilą rozmawiałem z Potrzebowskim        272 
Rozmawiałem wczoraj z tą . no                  	273 
Poproszę obie osoby o powstanie                	273 
Pospiesz się, bo tramwaj jedzie                	274 
Przełożenie glottodydaktyczne: „pragmadydaktyka” w zastosowaniu       	274 
Utrwalenie i ewaluacja                    	276 
Tłumaczenia kontekstualne (z języka polskiego)            	276
Testy komutacyjne (w języku francuskim)             	 276 
Inferencje kontekstualne                   	278 
Praca własna                    	 282 
Podsumowanie                      	284 
TECHNIKI NAUCZANIA EFEKTÓW ZNACZENIOWYCH WYBRANYCH CZASÓW JĘZYKA FRANCUSKIEGO   	285 
Przyczyny problemów                   	 	285 
Ujęcie językoznawcze                     	286 
Perspektywa konfrontatywna…                  	286
…i jej implikacje kognitywno-dydaktyczne               	290 
Ujęcie pragmatyczne                     	292 
Ujęcie dydaktyczne: od analizy pragmatycznej do metody dydaktycznej     	293 
Procedura dydaktyczna                   	 293 
Doświadczenia pragmatyczne                 	294 
Inferencje kontekstualne                   	295 
Impaktualność, aspektualność, temporalność      297 
Analiza czasowości w praktyce                   300
Tłumaczenia kontekstualne i testy komutacyjne           	300 
Ewaluacja i prace własne                   	301 
Podsumowanie                      	302 
UJĘCIE METODOLOGICZNE: TECHNIKI PRZEDMIOTO-I PODMIOTOCENTRYCZNE     	304 
UCZEŃ BADACZ — JĘZYKOZNAWCA, CZYLI ZASADNOŚĆ METODY JĘZYKOZNAWCZEJ   	307 
MODEL (MCL) POZYSKIWANIA KOMPETENCJI JĘZYKA OBCEGO: PRÓBA FORMALIZACJI   	308 
Jak badamy? 
czyli proponowana metodologia badań              	 308 
Modele analizy                      	311 
Analiza diachroniczna                    	312 
Analiza synchroniczna                    	313 
Co badamy? 
czyli analiza przedmiotu badań                  	314 
Kompetencja syntaktyczna                   	314 
Kompetencja semantyczna                 	328 
Kompetencja pragmatyczna                   	332 
Podsumowanie i wnioski                    	338 
Interpretacja wyników badań, 
czyli próba formalnej reprezentacji krzywej akwizycji MCL 	 341 
Różne krzywe dla różnych modeli        		 343 
Arbitralność znaku językowego                	 344 
Motywacja znaczenia                    	345 
Luki leksykalne                     	345 
Dystans semantyczny derywatów                	346 
Modyfikacja ograniczeń selekcyjnych               	347 
Różne krzywe dla różnych kompetencji               	347 
Różne modele dla różnych potrzeb                 	349 
Różne potrzeby w inteligentnym rozwoju językowym            	353 
Z METODOLOGII BADAŃ NAD UMYSŁEM, JĘZYKIEM I AKWIZYCJĄ          	354 
Model umysłu                       	354 
Model języka                       	357 
Język myśli                       	 357 
Język ucieleśniony                      	362 
Model akwizycji                      	 364 
Akwizycja jr i jo                      	365 
Model modularny i holistyczny                 	 366 
Wiedza proceduralna i deklaratywna               	367 
Glottodydaktyka zewnątrz- i wewnątrzpodmiotowa           	369 
ZASADNOŚĆ METOD „JĘZYKOZNAWCZYCH”, 
CZYLI JAK, KOGO I KIEDY (NIE) NALEŻY NAUCZAĆ             	 370 
Pytania metodologii glottodydaktycznej             	371 
Zasadność metody mcl — przesłanki stworzenia            	 372 
Zastosowanie czynne i bierne                  	373 
Nauczyciel: (glotto)dydaktyk czy językoznawca            	 373 
Kompetencja sztuczna czy naturalna             	374 
Podręcznik MCL                     	 375 
Uczeń — językoznawca — nauczyciel                	379 
MCL a prawo najmniejszego wysiłku               	 379 
MCL a autonomia ucznia                    	380 
Uczeń — badacz samodzielny i dojrzały              	 381 
ANEKS                            	383 
BIBLIOGRAFIA                         	399 
RESUME: ASPECTS LINGUISTIQUES DU MODELE D’ACQUISITION DE LA COMPETENCE EN LANGUE ETRANGERE                	409 
OD REDAKCJI                          	417
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

22,28 zł
24,75 zł

Obca

Twórczość Ewy Sonnenberg istnieje w wielości języków oraz zmienności form znakowych. Ta literatura to stawanie się za pomocą języka. Tekstowe światy nachodzą tu na siebie, tworząc dyskursy ontologiczne i estetyczne. Sztuka pisarska autork...
6,02 zł
7,00 zł

Metody i modele analiz ilościowych w ekonomii i zarządzaniu. Część 8

W kolejnej, ósmej już, części „Metod i modeli analiz ilościowych w ekonomii i zarządzaniu” przedstawiono realizację sześciu odrębnych projektów wchodzących w zakres ekonomii ma-tematycznej, statystyki, ekonometrii i matematyki...
34,30 zł
49,00 zł

Na końcu języka

Język polski tak jak inne języki składa się z setek tysięcy słów. Słowa łączą się ze sobą w większe całości, na przykład wyrażenia i zdania, za pomocą których możemy się komunikować, wyrażać uczucia, wyobrażenia, śpiewać, pisać i tak dale...
153,00 zł
170,00 zł

Ocena zintegrowana - Assessment i Development Center. Nowa metodologia sytuacyjnej oceny kompetencji w świetle nowatorskiej koncepcji potencjału

Książka przedstawia zagadnienie potencjału i rozwoju oraz Assessment/Development Center - najbardziej precyzyjną, interaktywną i najefektywniejszą metodę oceny potencjału pracowników. Procedura AC/DC ukazana jest tu od strony metodologicznych za...
31,50 zł
35,00 zł

Modele biznesowe przedsiębiorstw związane z funkcjonowaniem elektrowni wiatrowych w Polsce

Energetyka odnawialna rozwija się nieprzerwanie od dziesięcioleci.Jest to efekt zmieniających się uwarunkowań mających swoje źródłow podejmowanych działaniach z zakresu międzynarodowej politykisurowcowej, ochrony środowiska n...
115,20 zł
128,00 zł

Realizacja przedsięwzięć infrastrukturalnych. Aspekty prawnośrodowiskowe

Proces inwestycyjny można podzielić na etapy kończące się wydaniem decyzji administracyjnej. Informacje o koniecznych decyzjach administracyjnych zostały rozproszone w poszczególnych ustawach dotyczących planowania przestrzennego, ochrony środow...
74,76 zł
89,00 zł

Nowe spojrzenie na model zakazów dowodowych w procesie karnym

Publikacja poświęcona problematyce zakazów dowodowych, a w szczególności ich wpływu na możliwość dokonania prawdziwych ustaleń faktycznych i realizacji standardów rzetelnego procesu karnego stanowi owoc obrad podczas Konferencji or...
41,58 zł
46,20 zł

Polityki zewnętrzne stanów amerykańskich w procesie kształtowania polityki zagranicznej Stanów Zjednoczonych

Celem niniejszej publikacji jest analiza praktyki politycznej oraz funkcji, jakie pełnią stany amerykańskie w kształtowaniu polityki zagranicznej Stanów Zjednoczonych. Analizy ich polityk zewnętrznych i funkcji przez nie pełnionych dokonano prze...
35,26 zł
39,18 zł

Aspekty mikrostrukturalne modyfikacji tarciowej z przemieszaniem materiału warstwy wierzchniej

W monografii omówiono i zobrazowano mikrostrukturę materiałów poddanych modyfikacji tarciowej z przemieszaniem materiału warstwy wierzchniej oraz dokonano oceny możliwości jej kształtowania za pomocą metody FSP. Autor przedstawił ró...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!