MENU

Kampania wyborcza w regulacji prawnej i w praktyce

(eBook)

(stan prawny na 15 lipca 2015 r.)

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2015

  • Autor: Anna Rakowska-Trela

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 29,40 zł
25,28
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Kampania wyborcza w regulacji prawnej i w praktyce

Kampania wyborcza jest obecnie zjawiskiem o niezwykle istotnej wadze, a jednocześnie jednym z tych etapów procedury wyborczej, które mają duże znaczenie dla funkcjonowania współczesnych społeczeństw demokratycznych. Problematyka ta nie była dotychczas w sposób całościowy przedstawiona w opracowaniu o prawniczym charakterze. Przeprowadzenie analizy prawnej problematyki kampanii wyborczej jest natomiast pożądane, jako że praktyka ustrojowa w tym zakresie uwypukla liczne problemy, które pojawiają się w jej toku. Autorka przeprowadza dogłębną analizę regulacji kampanii wyborczej, zawartej w kodeksie wyborczym na tle regulacji przyjmowanej w poprzedzających kodeks ordynacjach oraz rozwiązań w innych państwach, formułując wnioski zarówno co do sposobu interpretacji przepisów, jak i postulatów de lege ferenda. Dlatego też niniejsza książka stanowi istotną pozycję w sferze prawa wyborczego, która może wzbudzić zainteresowanie nie tylko przedstawicieli nauki prawa, lecz także politologów, socjologów, a nadto polityków oraz publicystów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów  10

Wstęp  12

I. Kampania wyborcza – zagadnienia wprowadzające  20
1. Pojęcie kampanii wyborczej  20
2. Funkcje wyborów a kampania wyborcza  32
3. Kampania wyborcza w konstytucjach i dokumentach międzynarodowych  41
4. Geneza regulacji prawnej kampanii wyborczej w Polsce  54
5. Konstytucyjne ramy kampanii wyborczej w Polsce  63
6. Zasady prawa wyborczego a kampania wyborcza  76

II. Czas trwania kampanii wyborczej  86
1. Determinanty i znaczenie czasu trwania kampanii wyborczej  86
2. Początek i długość kampanii wyborczych w Polsce  93
2.1. Ewolucja rozwiązań dotyczących czasu trwania kampanii wyborczych  93
2.2. Początek i czas trwania kampanii wyborczych w praktyce  98
2.3. Znaczenie prawne rozpoczęcia kampanii wyborczej  106
3. Zakończenie kampanii wyborczej. Cisza wyborcza  117

III. Uczestnicy kampanii wyborczej  142
1. Uczestnicy kampanii wyborczej – możliwe rozwiązania prawne  142
2. Ratio legis istnienia komitetów wyborczych w polskim prawie wyborczym  145
3. Pojęcie i charakter prawny komitetu wyborczego  149
4. Rodzaje komitetów wyborczych  158
5. Uprawnienia komitetów wyborczych w kampanii wyborczej  165

IV. Agitacja wyborcza i jej formy  178
1. Pojęcie agitacji wyborczej. Agitacja wyborcza a kampania wyborcza  178
2. Formy prowadzenia agitacji wyborczej  194
2.1. Zbieranie podpisów popierających zgłoszenia kandydatów  196
2.2. Zgromadzenia, pochody i manifestacje  198
2.3. Przemówienia  200
2.4. Loterie fantowe, innego rodzaju gry losowe i konkursy  201
2.5. Agitacja wyborcza w Internecie  203

V. Zasady prowadzenia agitacji wyborczej  212
1. Zgoda pełnomocnika wyborczego  212
2. Zbieranie podpisów popierających kandydatów  222
3. Pozakodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej  230
4. Kodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej  241
4.1. Ograniczenia co do miejsca prowadzenia agitacji wyborczej  241
4.2. Pozostałe kodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej  255
5. Problem prowadzenia agitacji wyborczej za pośrednictwem Internetu  261

VI. Materiały wyborcze i ich rozpowszechnianie  268
1. Pojęcie i ochrona materiałów wyborczych  268
2. Zasady rozpowszechniania materiałów wyborczych 275

VII. Sondaże wyborcze  300
3. Sondaże w kampanii wyborczej  300
4. Zakaz publikacji wyników sondaży w czasie ciszy wyborczej  313

VIII. Kampania wyborcza w radiu i telewizji  324
5. Znaczenie i specyfika kampanii wyborczej w radiu i telewizji  324
6. Pojęcie audycji wyborczej  334
7. Nieodpłatne rozpowszechnianie audycji wyborczych  340
8. Płatne rozpowszechnianie audycji wyborczych  355
9. Debaty wyborcze  366

IX. Postępowanie w trybie wyborczym jako element kampanii wyborczej  376
1. Procedury sądowo-wyborcze  376
2. Cel i przedmiot ochrony postępowania w trybie wyborczym  386
3. Ochrona prawdziwości informacji zawartych w materiałach wyborczych a prawo cywilne i prawo prasowe  399
4. Przebieg postępowania w trybie wyborczym  403

Zakończenie  428

Bibliografia  438

Od Redakcji  462
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

18,60 zł
24,48 zł

29 ważnych pytań o rozliczanie VAT

Rozliczanie VAT niezmiennie od lat sprawia nawet doświadczonym księgowym sporo kłopotów. A wszystko to w dużej mierze zarówno z powodu niejasności przepisów, jak również z powodu objęcia tym podatkiem w zasadzie całej aktywn...
53,91 zł
59,90 zł

SIEDEM PRAKTYK SZCZĘŚCIA

Człowiek od zawsze poszukiwał sposobu na osiągnięcie szczęścia i realizację pełni swojego potencjału. Ta przełomowa, a zarazem niezwykle praktyczna i życiowa książka przypomina, że szczęście wcale nie zależy od zewnętrznych okoliczności – to stan...
91,80 zł
102,00 zł

Pozycja prawna wspólnika spółki jawnej

Publikacja stanowi pierwszą na rynku wydawniczym monografię, w której dokonano analizy zagadnienia pozycji prawnej wspólnika spółki jawnej. Zawarta w niej została dogłębna charakterystyka praw i obowiązków wspólnika s...
22,50 zł
25,00 zł

Kształtowanie bezpieczeństwa wewnętrznego w wymiarze administracyjno-prawnym jako zadanie wybranych podmiotów administracji publicznej i sektora publicznego

Monografia analizuje kształtowanie bezpieczeństwa wewnętrznego w wymiarze administracyjno-prawnym, jako zadania wybranych podmiotów administracji publicznej i sektora prywatnego. Zwraca też uwagę, że do wykonywania takich zadań są potrzebne odpo...
49,50 zł
66,00 zł

Zarządzanie ryzykiem w małym banku – w kontekście zmieniających się regulacji nadzorczych

„Zarządzanie ryzykiem w małym banku" to kontynuacja wcześniejszej książki „Zarządzanie ryzykiem bankowym w praktyce". Pokazuje genezę nowoczesnych regulacji nadzorczych od Bazylei I do Bazylei III i CRD IV, od próby poprawi...
19,80 zł
22,00 zł

Ewolucja instytucji małżeństwa w świetle etiopskich kodeksów prawnych

Książka dotyczy dzieł prawnych, które powstały od początków państwa do upadku Cesarstwa Etiopskiego w 1974 roku. Publikacja jest próbą przedstawienia procesów, które doprowadziły do zmian w prawnym postrzeganiu instyt...
116,76 zł
139,00 zł

Odpowiedzialność dyscyplinarna adwokatów i radców prawnych. Wybór orzecznictwa. Wydanie 4

Orzecznictwo Aplikanta – Odpowiedzialność dyscyplinarna radców prawnych i adwokatów zawiera tezy orzeczeń do poszczególnych (wybranych) artykułów Kodeksu etyki adwokatów oraz Kodeksu etyki radców prawnych...
108,36 zł
129,00 zł

Wpływ instytucji prawnych rynku kapitałowego na efektywność Spółek Skarbu Państwa

Celem monografii jest zgłębienie za pomocą ekonomicznej analizy prawa problematyki poszukiwania efektywności spółek kontrolowanych przez Skarb Państwa, które powszechnie są postrzegane jako nieefektywne. Istota problemu badawczego sprowad...
76,50 zł
85,00 zł

Dyrektywa dotycząca podatków od gromadzenia kapitału a regulacje krajowe

Polska znajduje się w stosunkowo nielicznej grupie państw, dla których postanowienia dyrektywy 2008/7/WE mają istotne znaczenie praktyczne. Zakres podatku od czynności cywilnoprawnych dotyczący spółek obowiązujący przed przystąpieniem Pol...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!