MENU

Kapitał klienta w budowaniu wartości przedsiębiorstwa

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2015

  • Autor: Wiesława Caputa

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 55,00 zł
41,25
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Kapitał klienta w budowaniu wartości przedsiębiorstwa

Wymiana wartości pomiędzy przedsiębiorstwem i klientem odbywa się w warunkach dynamicznych zmian otoczenia, co z perspektywy realizacji celów przedsiębiorstwa oznacza m.in. konieczność: ustawicznej rekombinacji działań, rekonstrukcji map biznesu, szukania nowych czy też skoncentrowania działań na utrzymaniu dotychczasowych przewag, tworzenia kanałów komunikacyjnych umożliwiających transfer wiedzy dla i od jego interesariuszy. Nie zmienia to jednak faktu, że fundamentem biznesu jest i pozostanie klient, a wzrost stopnia skomplikowania relacji łączących przedsiębiorstwo z otoczeniem musi przekładać się na wzrost przekonania zarówno menedżerów, jak i pozostałych pracowników przedsiębiorstwa, że klient jest nie tylko indywidualnością, podmiotem kultywującym zaufanie i związki, ale częścią tkanki społecznej i kulturowej, partnerem, a zarazem, gwarantem jego trwania i rozwoju. Stąd też wszystkie procesy realizowane w przedsiębiorstwie muszą być projektowane oraz realizowane z myślą o kliencie i dla klienta, jako partnera w procesie tworzenia, a także konsumowania wartości.

Dążąc zatem do maksymalizacji korzyści płynących z zaangażowanego kapitału przedsiębiorstwo musi postrzegać klienta nie tylko jako biernego odbiorcę produktu, lecz również:
- dostawcę i kreatora wiedzy, która stwarza przedsiębiorstwu możliwość poprawy efektywności wykorzystania zasobów oraz ustawicznego kreowania nowych wartości, będących odpowiedzią na zmienność otoczenia;
- podmiot komunikujący wartość kreowaną przez przedsiębiorstwo pozostałym uczestnikom gry rynkowej.

Książka omawiając istotę i znaczenie kapitału klientów w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa oraz prezentując wyniki badań empirycznych zrealizowanych na rynku piwowarskim w Polsce, jest adresowana zarówno do pracowników naukowych, jak i praktyków zainteresowanych problematyką kreowania relacji z klientami oraz zarządzania wartością klienta. Publikacja może być również wykorzystana jako podręcznik dla: studentów wydziałów ekonomicznych i wydziałów zarządzania, a także słuchaczy kursów i studiów podyplomowych, szczególnie z zakresu: zarządzania, marketingu oraz finansów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Wstęp 7

Rozdział 1
Wartość przedsiębiorstwa i jej determinanty 15
1.1. Kreowanie wartości jako cel działalności przedsiębiorstwa 15
1.2. Ekonomiczny wymiar wartości 24
1.3. Wartość przedsiębiorstwa jako kategoria ekonomiczna 29
1.4. Czynniki wzrostu wartości przedsiębiorstwa 37
1.5. Zasoby w procesie kreowania wartości przedsiębiorstwa 44

Rozdział 2
Kapitał klienta jako element kapitału intelektualnego i miernik wartości klientów 63
2.1. Istota kapitału klientów 63
2.2. Wartość jako fundament kapitału klienta 73
2.1.1. Wartość dla klienta 74
2.1.1.1. Postrzegane korzyści 76
2.1.1.2. Postrzegane koszty 92
2.1.2. Wartość klienta 96

Rozdział 3
Determinanty wzrostu kapitału klienta a wzrost wartości przedsiębiorstwa 101
3.1. Obszary identyfikacji czynników kreujących wartość klienta 101
3.2. Marketing relacji w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa 105
3.3. Lojalność klientów jako czynnik determinujący wartość kapitału klientów 111
3.3.1. Istota, przyczyny i motywy lojalności klienta 111
3.3.2. Proces kreowania lojalności klienta a wartość klienta 113
3.4. Rentowność jako determinanta kapitału klienta 129
3.4.1. Rentowność klienta a potencjał lojalności klienta 129
3.4.2. Potencjał rynkowy klienta jako determinanta rentowności klienta 133
3.4.3. Potencjał zasobowy klienta jako determinanta rentowności 141
3.4.3.1. Potencjał referencyjny klienta 141
3.4.3.2. Potencjał informacyjno-kooperacyjny klienta i jego determinanty 146
3.4.3.3. Potencjał synergii 157

Rozdział 4
Kreowanie kapitału klienta w branży piwowarskiej - metodyka badań 163
4.1. Wiodący problem badawczy 163
4.2. Etapy, procedura i szczegółowe hipotezy badań 166
4.3. Charakterystyka badań wstępnych 169
4.4. Cele i metodyka badań zasadniczych 170

Rozdział 5
Wartość klienta i jej determinanty na rynku piwowarskim w Polsce 181
5.1. Zmiany w otoczeniu jako determinanta zachowań producentów i konsumentów 181
5.2. Preferencje konsumentów a cele rynkowe oferentów 191
5.3. Kluczowe czynniki determinujące potencjał rynkowy i zasobowy konsumentów 198
5.4. Determinanty zachowań nabywczych klienta - popytowa strona relacji 216
5.5. Zaufanie jako czynnik determinujący zachowania nabywcze konsumentów 222
5.6. Wielowymiarowa analiza skupień i korespondencji cech konsumentów piwa w Polsce 227
5.7. Syntetyczna ocena wartości klienta 233

Rozdział 6
Pozafinansowe determinanty wzrostu wartości przedsiębiorstwa 241
6.1. Ranking czynników determinujących wzrost wartości przedsiębiorstwa 241
6.2. Czynniki wzrostu wartości przedsiębiorstwa w obszarze klientów 243
6.3. Czynniki wzrostu wartości przedsiębiorstwa w obszarze procesów i innowacji 247
6.4. Czynniki determinujące wartość przedsiębiorstwa w obszarze personelu i zarządzania 250
6.5. Czynniki determinujące wartość przedsiębiorstwa w obszarze dostawcy i rynki zaopatrzenia 253

Rozdział 7
Relacje, marka i produkt, w procesie kreowania kapitału klientów i wartości przedsiębiorstwa 257
7.1. Relacje z klientami instytucjonalnymi w procesie budowania kapitału klienta 257
7.1.1. Percepcja charakteru relacji - perspektywa producenta 257
7.1.2. Percepcja charakteru relacji - perspektywa strony popytowej 267
7.1.3. Komparatywna analiza charakteru relacji łączącej producentów z klientami instytucjonalnymi 274
7.1.4. Działania marketingowe ukierunkowane na kreowanie relacji z klientami 280
7.2. Marka w procesie kreowania kapitału klientów 285
7.3. Oferta produktowa jako podstawa kreowania kapitału klientów 298
7.4. Finansowe efekty kreowania kapitału klientów w kontekście wzrostu wartości przedsiębiorstwa 302

Podsumowanie 315
Bibliografia 327
Załączniki 351
Spis tabel 375
Spis rysunków 377
Spis załączników 380

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

20,58 zł
29,40 zł

Sztuka i jej wartości

„W monografii zatytułowanej Sztuka i jej wartości zagadnienia te ukazane zostały w trzech logicznie powiązanych częściach: w rozważaniach teoretycznych związanych ze sztuką, w praktycznym podejściu do sztuki, w jej osobistym przeżywaniu, doświad...
30,10 zł
35,00 zł

ETYKA OBOWIĄZKU I WARTOŚCI

ETYKA OBOWIĄZKU I WARTOŚCI. Księga jubileuszowa z okazji 40-lecia pracy naukowej i dydaktycznej ks. prof. Ryszarda MoniaChęć uczczenia jubileuszu 40-lecia pracy naukowej i dydaktycznej ks. prof. Ryszarda Monia stała się dla jego środowiska ...
36,00 zł
40,00 zł

Przedsiębiorstwa w obliczu wyzwań XXI wieku

Wielowątkowe studium funkcjonowania przedsiębiorstwa w warunkach współczesnej gospodarki.Publikacja podejmuje ważny temat, szczególnie w kontekście wyzwań, przed którymi stoją kierujący przedsiębiorstwami w XXI wieku. A...
76,50 zł
85,00 zł

Prawnoprocesowa sytuacja przedsiębiorstwa energetycznego w sprawach z zakresu regulacji energetyki

W książce przedstawiono specyfikę prawa energetycznego materialnego i istotę prawa administracyjnego procesowego oraz powiązano te zagadnienia w procesie analizy sytuacji przedsiębiorstw energetycznych. Jest to jedyna publikacja na rynku, która ...
75,60 zł
84,00 zł

Wiodące wartości w zarządzaniu przedsiębiorstwami rodzinnymi

Książka jest próbą wypełnienia luki, jaka istnieje w opracowaniach teoretycznych i praktycznych w zakresie zarządzania zmianami, konfliktami i podejmowania decyzji w firmach rodzinnych. Problematyka ta jest związana z rzeczywistym kształtowaniem...
8,60 zł
10,00 zł

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa (CSR) – perspektywa marketingu

Niniejsza wieloautorska monografia naukowa stanowi pokłosie dyskusji naukowej dotyczącej społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa przeprowadzonej podczas ogólnopolskiej, międzywydziałowej konferencji naukowej z udziałem przedstawicieli nauk...
58,80 zł
84,00 zł

Kapitał kariery ludzi młodych

Książka przedstawia problematykę kariery ludzi młodych. W części teoretycznej analizuje przemiany, które dokonały się w tym obszarze w konsekwencji procesów globalizacyjno-restrukturyzacyjnych, prezentuje nowe modele funkcjonowania zawodo...
3,20 zł
4,26 zł

Finansowanie inwestycji infrastrukturalnych przez kapitał prywatny na zasadzie project finance (wyd. II). Rozdział 1. INFRASTRUKTURA GOSPODARCZA – POJĘCIE, ROZWÓJ, ZNACZENIE

Wraz ze zwiększaniem się udziału sektora prywatnego w przedsięwzięciach infrastrukturalnych rośnie znaczenie techniki project finance, której podstawowym założeniem jest oparcie finansowania projektu na środkach dłużnych, spłacanych wyłącznie z ...
8,60 zł
10,00 zł

Praktyka zarządzania wiedzą klienta w perspektywie małych i średnich przedsiębiorstw usługowych

Tematyka monografii wpisuje się w popularny w krajowej i światowej literaturze dyskurs łączący zagadnienia zarządzania wiedzą i relacjami z klientami. Zawarte w niej rozważania koncentrują się na działalności przedsiębiorstw z sektora MŚP. Dokonano w n...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!