MENU

Kapitał relacyjny banku. Relacje banku z kluczowymi interesariuszami. Tom 2

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2013

  • Autor: Monika Marcinkowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kapitał relacyjny banku. Relacje banku z kluczowymi interesariuszami. Tom 2

W rozprawie przedstawiono instytucję banku z perspektywy holistycznej, ukazując sieć relacji, kontraktów i interakcji z interesariuszami zaangażowanymi w jego funkcjonowanie. Obraz banku nakreślono tu zatem z niestandardowej perspektywy: podkreślono obowiązki instytucji wobec różnych interesariuszy i zaakcentowano wpływ zainteresowanych stron na jej wyniki i wartość. W pierwszym tomie rozprawy scharakteryzowano istotę kapitału relacyjnego banku oraz zaprezentowano zagadnienia dotyczące procesu zarządzania relacjami instytucji z interesariuszami. W drugim tomie przedstawiono funkcjonowanie banku z perspektywy relacji z kluczowymi interesariuszami: nadzorem, właścicielami, kierownictwem, pracownikami, klientami, wierzycielami, konkurentami (kooperentami), kooperantami (dostawcami i partnerami), państwem i społeczeństwem. Z kolei ostatni tom poświęcono zagadnieniu oceny kapitału relacyjnego banku, czyli analizy relacji banku z jego interesariuszami.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp                                                               9

Rozdział 1. Relacje banku z instytucjami sieci bezpieczeństwa                         13

1.1. Sieć bezpieczeństwa finansowego                                          13
1.1.1. Zapewnienie bezpieczeństwa banków                                  13
1.1.2. Instytucje sieci bezpieczeństwa                                       16
1.1.3. Regulacje nadzorcze                                          23
1.1.4. Konsekwencje konstrukcji sieci bezpieczeństwa dla zachowań banków  27
1.2. Oczekiwania i kontrybucje sieci bezpieczeństwa                         30
1.2.1. Oczekiwania instytucji sieci bezpieczeństwa wobec banków                31
1.2.2. Oczekiwania wobec sieci bezpieczeństwa – kontrybucje regulatorów i nadzorców   35
1.2.3. Ocena relacji banku z instytucjami sieci bezpieczeństwa              41

Rozdział 2. Relacje banku z właścicielami                                   45

2.1. Właściciele banków                                                     45
2.1.1. Właściciele i problem agencji                                        45
2.1.2. Prawa i obowiązki właścicieli banków                            47
2.1.3. Rodzaje właścicieli                                                50
2.1.4. Efektywność struktury własności                                52
2.2. Kształtowanie relacji z właścicielami                                  55
2.2.1. Zaangażowanie właścicieli                                     55
2.2.2. Relacje inwestorskie                                               59
2.3. Oczekiwania i kontrybucje właścicieli                                 63
2.3.1. Oczekiwania właścicieli wobec banków                                64
2.3.2. Oczekiwania wobec właścicieli – kontrybucje inwestorów            70
2.3.3. Ocena relacji banku z właścicielami                                   74

Rozdział 3. Relacje banku z kierownictwem                                  79

3.1. Zarząd i rada nadzorcza banku                                       79
3.1.1. Regulacje prawne dotyczące kierownictwa banku                   79
3.1.2. Rada nadzorcza banku                                              83
3.1.3. Zarząd banku                                                     88
3.2. Oczekiwania i kontrybucje kierownictwa                               99
3.2.1. Oczekiwania kierownictwa wobec banków                        99
3.2.2. Oczekiwania wobec kierownictwa – kontrybucje członków zarządu i rady nadzorczej                                         101
3.2.3. Ocena relacji banku z kierownictwem                            105

Rozdział 4. Relacje banku z pracownikami                                   109

4.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi                                      109
4.1.1. Pracownicy banku                                                 109
4.1.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi                                 114
4.1.3. Zaangażowanie pracowników i komunikacja z pracownikami               123
4.2. Oczekiwania i kontrybucje pracowników                               127
4.2.1. Oczekiwania pracowników wobec banków                        128
4.2.2. Oczekiwania wobec pracowników – kontrybucje zasobów ludzkich     133
4.2.3. Ocena relacji banku z pracownikami                             136

Rozdział 5. Relacje banku z klientami                                            139

5.1. Zarządzanie relacjami z klientami                                          139
5.1.1. Klienci banków                                                   139
5.1.2. Kapitał klienta: wartość klienta i wartość dla klienta                 144
5.1.3. System zarządzania relacjami z klientami                               158
5.2. Oczekiwania i kontrybucje klientów                                        165
5.2.1. Oczekiwania klientów wobec banków                            166
5.2.2. Oczekiwania wobec nabywców usług banku – kontrybucje klientów          170
5.2.3. Ocena relacji banku z klientami                                 173

Rozdział 6. Relacje banku z wierzycielami                                   177

6.1. Kapitał obcy w finansowaniu banków                                       177
6.1.1. Instrumenty dłużne emitowane przez banki                        177
6.1.2. Zobowiązania w polityce finansowej banków                            187
6.2. Dyscyplina rynkowa                                               194
6.3. Oczekiwania i kontrybucje wierzycieli                                 199
6.3.1. Oczekiwania wierzycieli wobec banku                                 199
6.3.2. Oczekiwania wobec dostawców kapitału obcego – kontrybucje wierzycieli   . 201
6.3.3. Ocena relacji banku z wierzycielami                                   202

Rozdział 7. Relacje banku z konkurentami                                   205

7.1. Konkurencja w sektorze bankowym                                   205
7.2. Wzajemne relacje banków                                                217
7.2.1. Współtworzenie systemu bankowego                                  217
7.2.2. Rynek międzybankowy, systemy płatności, systemy wymiany danych   222
7.2.3. Kooperencja banków                                               232
7.3. Oczekiwania i kontrybucje konkurentów                               235
7.3.1. Wzajemne oczekiwania i kontrybucje banków                           240
7.3.2. Ocena relacji banku z konkurentami                                   243

Rozdział 8. Relacje banku z kooperantami                                   245

8.1. Partnerstwo z dostawcami i kooperantami                              245
8.2. Outsourcing i centra usług                                                253
8.2.1. Outsourcing                                                      253
8.2.2. Centra usług                                                257
8.3. Alianse strategiczne banków                                              259
8.4. Oczekiwania i kontrybucje kooperantów                                     265
8.4.1. Oczekiwania kooperantów wobec banków                              268
8.4.2. Oczekiwania banku wobec partnerów – kontrybucje kooperantów      269
8.4.3. Ocena relacji banku z kooperantami                                   270

Rozdział 9. Relacje banku z państwem i społeczeństwem                             273

9.1. Relacje banku z państwem                                          273
9.1.1. Rola państwa w systemie bankowym                             273
9.1.2. Banki w systemie podatkowym                                       278
9.1.3. Odpowiedzialność banku wobec państwa i gospodarki               283
9.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu                                  286
9.3. Bank jako podmiot społecznie odpowiedzialny                                292
9.3.1. Odpowiedzialność społeczna i ekologiczna banków                       292
9.3.2. Pośredni wpływ społeczny i ekologiczny banków                   298
9.3.3. Ocena społecznego i ekologicznego wpływu banków                301
9.4. Bankowość społeczna                                              305
9.5. Oczekiwania i kontrybucje państwa i społeczeństwa                      307
9.5.1. Oczekiwania społeczeństwa i państwa wobec banków                     307
9.5.2. Oczekiwania banku wobec społeczności – kontrybucje państwa i społeczeństwa    312
9.5.3. Ocena relacji banku z państwem i społeczeństwem                  313

Zakończenie                                                                317
Bibliografia                                                           321
Spis tabel i rysunków                                                         363
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
41,25 zł
55,00 zł

Kapitał klienta w budowaniu wartości przedsiębiorstwa

Wymiana wartości pomiędzy przedsiębiorstwem i klientem odbywa się w warunkach dynamicznych zmian otoczenia, co z perspektywy realizacji celów przedsiębiorstwa oznacza m.in. konieczność: ustawicznej rekombinacji działań, rekonstrukcji map biznesu...
41,40 zł
69,00 zł

Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 2

Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Po...
30,80 zł
38,50 zł

Związki relacyjne na rynku zbrojeniowym

Epoka globalizacji, gospodarki elektronicznej bazująca na wiedzy wymaga współpracy między organizacjami. Umiejętność kooperacji staje się niezbędnym czynnikiem sukcesu każdego podmiotu gospodarczego. Współczesny biznes wymaga tworzenia no...
34,31 zł
39,90 zł

Polityka pieniężna Europejskiego Banku Centralnego i Systemu Rezerwy Federalnej w latach 2000-2017

MONOGRAFIA NAUKOWAPolityka monetarna oraz polityka fiskalna stanowią dwa główne narzędzia, jakie władze publiczne wykorzystują w prowadzeniu polityki ekonomicznej kraju lub obszaru gospodarczego. Autor analizuje uwarunkowania i skutki poli...
29,48 zł
39,30 zł

Jak schudnąć w 4 krokach - dieta 4x4. 4 kluczowe produkty, 4-minutowe treningi, 4 tygodnie dla ciała, którego pragniesz

Chcesz schudnąć, ale nie wiesz, jaki wykonać pierwszy krok w stronę zdrowszej diety i stylu życia? Autorka, certyfikowana trenerka gwiazd Hollywood, prezentuje program żywieniowy połączony z 4-minutowymi treningami – sesjami ćwiczeń tabata. Pomoż...
67,94 zł
79,00 zł

Akademie nauk − Uniwersytety − Organizacje nauki. Polsko-rosyjskie relacje w sferze nauki XVIII-XX w.

Przedstawione w tym tomie artykuły i studia są rezultatem wieloletniej współpracy środowiska historyków działających w Komisji Historyków Polski i Rosji. Zainteresowania autorów odzwierciedlają w znacznym stopniu obszary bad...
17,16 zł
22,00 zł

Seksualny kapitał

Jak można rozumieć związki mediów, kultury popularnej i (homo)seksualności? Jaki wpływ na seksualne projekty tożsamościowe mają procesy digitalizacji i konwergencji mediów? W jaki sposób jako użytkownicy mediów konfrontujemy...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!