Kapitał relacyjny banku. Relacje banku z kluczowymi interesariuszami. Tom 2
W rozprawie przedstawiono instytucję banku z perspektywy holistycznej, ukazując sieć relacji, kontraktów i interakcji z interesariuszami zaangażowanymi w jego funkcjonowanie. Obraz banku nakreślono tu zatem z niestandardowej perspektywy: podkreślono obowiązki instytucji wobec różnych interesariuszy i zaakcentowano wpływ zainteresowanych stron na jej wyniki i wartość. W pierwszym tomie rozprawy scharakteryzowano istotę kapitału relacyjnego banku oraz zaprezentowano zagadnienia dotyczące procesu zarządzania relacjami instytucji z interesariuszami. W drugim tomie przedstawiono funkcjonowanie banku z perspektywy relacji z kluczowymi interesariuszami: nadzorem, właścicielami, kierownictwem, pracownikami, klientami, wierzycielami, konkurentami (kooperentami), kooperantami (dostawcami i partnerami), państwem i społeczeństwem. Z kolei ostatni tom poświęcono zagadnieniu oceny kapitału relacyjnego banku, czyli analizy relacji banku z jego interesariuszami.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7525-830-1
- Liczba stron: 364
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Rozdział 1. Relacje banku z instytucjami sieci bezpieczeństwa 13 1.1. Sieć bezpieczeństwa finansowego 13 1.1.1. Zapewnienie bezpieczeństwa banków 13 1.1.2. Instytucje sieci bezpieczeństwa 16 1.1.3. Regulacje nadzorcze 23 1.1.4. Konsekwencje konstrukcji sieci bezpieczeństwa dla zachowań banków 27 1.2. Oczekiwania i kontrybucje sieci bezpieczeństwa 30 1.2.1. Oczekiwania instytucji sieci bezpieczeństwa wobec banków 31 1.2.2. Oczekiwania wobec sieci bezpieczeństwa – kontrybucje regulatorów i nadzorców 35 1.2.3. Ocena relacji banku z instytucjami sieci bezpieczeństwa 41 Rozdział 2. Relacje banku z właścicielami 45 2.1. Właściciele banków 45 2.1.1. Właściciele i problem agencji 45 2.1.2. Prawa i obowiązki właścicieli banków 47 2.1.3. Rodzaje właścicieli 50 2.1.4. Efektywność struktury własności 52 2.2. Kształtowanie relacji z właścicielami 55 2.2.1. Zaangażowanie właścicieli 55 2.2.2. Relacje inwestorskie 59 2.3. Oczekiwania i kontrybucje właścicieli 63 2.3.1. Oczekiwania właścicieli wobec banków 64 2.3.2. Oczekiwania wobec właścicieli – kontrybucje inwestorów 70 2.3.3. Ocena relacji banku z właścicielami 74 Rozdział 3. Relacje banku z kierownictwem 79 3.1. Zarząd i rada nadzorcza banku 79 3.1.1. Regulacje prawne dotyczące kierownictwa banku 79 3.1.2. Rada nadzorcza banku 83 3.1.3. Zarząd banku 88 3.2. Oczekiwania i kontrybucje kierownictwa 99 3.2.1. Oczekiwania kierownictwa wobec banków 99 3.2.2. Oczekiwania wobec kierownictwa – kontrybucje członków zarządu i rady nadzorczej 101 3.2.3. Ocena relacji banku z kierownictwem 105 Rozdział 4. Relacje banku z pracownikami 109 4.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi 109 4.1.1. Pracownicy banku 109 4.1.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi 114 4.1.3. Zaangażowanie pracowników i komunikacja z pracownikami 123 4.2. Oczekiwania i kontrybucje pracowników 127 4.2.1. Oczekiwania pracowników wobec banków 128 4.2.2. Oczekiwania wobec pracowników – kontrybucje zasobów ludzkich 133 4.2.3. Ocena relacji banku z pracownikami 136 Rozdział 5. Relacje banku z klientami 139 5.1. Zarządzanie relacjami z klientami 139 5.1.1. Klienci banków 139 5.1.2. Kapitał klienta: wartość klienta i wartość dla klienta 144 5.1.3. System zarządzania relacjami z klientami 158 5.2. Oczekiwania i kontrybucje klientów 165 5.2.1. Oczekiwania klientów wobec banków 166 5.2.2. Oczekiwania wobec nabywców usług banku – kontrybucje klientów 170 5.2.3. Ocena relacji banku z klientami 173 Rozdział 6. Relacje banku z wierzycielami 177 6.1. Kapitał obcy w finansowaniu banków 177 6.1.1. Instrumenty dłużne emitowane przez banki 177 6.1.2. Zobowiązania w polityce finansowej banków 187 6.2. Dyscyplina rynkowa 194 6.3. Oczekiwania i kontrybucje wierzycieli 199 6.3.1. Oczekiwania wierzycieli wobec banku 199 6.3.2. Oczekiwania wobec dostawców kapitału obcego – kontrybucje wierzycieli . 201 6.3.3. Ocena relacji banku z wierzycielami 202 Rozdział 7. Relacje banku z konkurentami 205 7.1. Konkurencja w sektorze bankowym 205 7.2. Wzajemne relacje banków 217 7.2.1. Współtworzenie systemu bankowego 217 7.2.2. Rynek międzybankowy, systemy płatności, systemy wymiany danych 222 7.2.3. Kooperencja banków 232 7.3. Oczekiwania i kontrybucje konkurentów 235 7.3.1. Wzajemne oczekiwania i kontrybucje banków 240 7.3.2. Ocena relacji banku z konkurentami 243 Rozdział 8. Relacje banku z kooperantami 245 8.1. Partnerstwo z dostawcami i kooperantami 245 8.2. Outsourcing i centra usług 253 8.2.1. Outsourcing 253 8.2.2. Centra usług 257 8.3. Alianse strategiczne banków 259 8.4. Oczekiwania i kontrybucje kooperantów 265 8.4.1. Oczekiwania kooperantów wobec banków 268 8.4.2. Oczekiwania banku wobec partnerów – kontrybucje kooperantów 269 8.4.3. Ocena relacji banku z kooperantami 270 Rozdział 9. Relacje banku z państwem i społeczeństwem 273 9.1. Relacje banku z państwem 273 9.1.1. Rola państwa w systemie bankowym 273 9.1.2. Banki w systemie podatkowym 278 9.1.3. Odpowiedzialność banku wobec państwa i gospodarki 283 9.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu 286 9.3. Bank jako podmiot społecznie odpowiedzialny 292 9.3.1. Odpowiedzialność społeczna i ekologiczna banków 292 9.3.2. Pośredni wpływ społeczny i ekologiczny banków 298 9.3.3. Ocena społecznego i ekologicznego wpływu banków 301 9.4. Bankowość społeczna 305 9.5. Oczekiwania i kontrybucje państwa i społeczeństwa 307 9.5.1. Oczekiwania społeczeństwa i państwa wobec banków 307 9.5.2. Oczekiwania banku wobec społeczności – kontrybucje państwa i społeczeństwa 312 9.5.3. Ocena relacji banku z państwem i społeczeństwem 313 Zakończenie 317 Bibliografia 321 Spis tabel i rysunków 363