MENU

Kicz w języku i komunikacji

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2016

  • Redakcja naukowa: Barbara Kudra, Katarzyna Szkudlarek-Śmiechowicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kicz w języku i komunikacji

Kicz to zjawisko trudne do zdefiniowania, nieostre i przede wszystkim – monosubiektywne. Jest więc czysto intuicyjną normą estetyczną (efektem estetyzacji) czy szerzej − aksjologiczną. Jeszcze w XIX w. pojęcie to dotyczyło malarstwa, obecnie zostało rozszerzone na wszelkie sfery życia. Kicz nabrał charakteru zjawiska ponadstylowego. Co więcej – stał się jednym z kanałów komunikowania, ukierunkowuje indywidualne i zbiorowe aksjologie, emocje, postawy, zachowania. Transformacja zjawiska w różnych dziedzinach ludzkiej działalności spowodowała, że dzisiaj istotą kiczu stała się nie tylko dewaluacja, ale przede wszystkim dezintegracja i dehieratyzacja wartości estetycznych, etycznych, poznawczych. Kicz to nie tylko „piękny efekt”, przesada, tandeta, „proste przeżycia duchowe”, by nie powiedzieć prymitywne, to nie tylko popkultura, stereotypowość, szablonowość, seryjność, sentymentalizm itp., lecz kicz to także „terapia kompleksów” – indywidualnych i zbiorowych. Terapia potrzebna, a niekiedy wręcz konieczna dla emocjonalnego zdrowia, samopoczucia, także znalezienia równowagi w zrelatywizowanej rzeczywistości (nie realności!). Rzeczywistości zazwyczaj brzydkiej i złej. Kicz to realizacja tęsknoty za rzeczywistością taką, jaką chcielibyśmy, by była.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie	9

I. KICZ – ZAGADNIENIA OGÓLNE	11
Jarosław Płuciennik (Uniwersytet Łódzki), Kicz, empatia, sprawiedliwość. Kognitywistyczne studium anachronizmu na przekładach biblijnych	13
Grzegorz Sztabiński (Uniwersytet Łódzki), Kicz a etos sztuki	27
Zuzana Stanislavová (Prešovská Univerzita v Prešove), Gỳč v súčasnom dievčenskom románe	37
Edyta Pałuszyńska (Uniwersytet Łódzki), Kicz w ujęciu leksykologicznym (w aspekcie semantycznym i pragmatycznym) 47
Barbara Kudra (Uniwersytet Łódzki), Komunikacja językowa kiczem podszyta. Rzecz o strategiach	57

II. KICZ W JĘZYKU, LITERATURZE I SZTUCE	65
Dorota Samborska-Kukuć (Uniwersytet Łódzki), Z tajników Sienkiewiczowskiego koniunkturalizmu. Botano- i zoomorfizacja w ornamentyce erotycznej	67
Ewa Górecka (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy), Kicz w przekładzie intersemiotycznym dzieła literackiego jako trop aksjologii. O pocztówkowych przedstawieniach jednej sceny z „Quo  vadis” H. Sienkiewicza	81
Tomasz Fisiak (Uniwersytet Łódzki), 50 odcieni kiczu – notatki o współczesnej literaturze erotycznej	95
Magdalena Nowakowska (Uniwersytet Łódzki), „Madame” Antoniego Libery – kicz czy zabawa kiczem?	103
Adela Mitrová (Prešovská Univerzita v Prešove), Ideologickỳ gỳč v dramatickej tvorbe pre deti a mládež	111
Radoslav Rusňák (Prešovská Univerzita v Prešove), Variácie gyča v prekladowej literatúre pre deti po roku 1990	121
Lujza Urbancová (Univerzita M. Bela v Banskej Bystrici), Gyč v hovorovej slovenčine	127
Beata Burska-Ratajczyk (Uniwersytet Łódzki), Kicz językowy w świadomości studentów łódzkiej polonistyki	133
Mateusz Gaze, Magdalena Karasek (Uniwersytet Łódzki), Kicz niejedno ma imię, czyli o językowym obrazie kiczu (na podstawie analizy słownikowej oraz stron www)	143
Mateusz Gaze, Magdalena Karasek (Uniwersytet Łódzki), Kicz niejedno ma imię, czyli o językowym obrazie kiczu (na podstawie badań ankietowych)	153
Maria Czempka-Wewióra (Uniwersytet Śląski), Tekst uproszczony w procesie nauczania języka polskiego jako obcego	161
Katarzyna Sikorska-Bujnowicz (Uniwersytet Łódzki), Życie tekstu kabaretowego poza sceną i rola kanału YouTube. Na przykładzie kabaretu PARANIENORMALNI	171
Małgorzata Miławska (Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu), „Kocham cię najbardziej na świecie”, czyli o tym, jak dialog wpływa na kiczowatość filmu (na wybranych przykładach)	181
Paweł Sporek (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie), Rozbrajanie filmowego kiczu. Mit o Herkulesie na kinowym ekranie (refleksje dydaktyka)	191
Sylwia Zasada (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie), Majteczki w kropeczki, Szalona ruda, Nektar z banana – kicz czy kultura popularna? Słowo o tekstach piosenek disco polo	203
Ilona Kachniarz (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu), Kicz jako rodzaj brzydoty. O wartości „złej sztuki”	209
Michał Wójciak (Uniwersytet Jagielloński), Od Elsy Schiaparelli do Jeremy’ego Scotta – ubiór w kategoriach kiczu i kampu	219
Lidia Kopania-Przebindowska (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej), Kicz i kamp w konkursie Eurowizji. Konkurs piosenki, kreowanie tożsamości europejskiej czy cyniczna gra?	229
Paweł Maciąg (Katolicki Uniwersytet Lubelski), Kicz w języku plastycznym sztuki religijnej – kryzys czy świadome działanie?	239
Karolina Feder (Uniwersytet Łódzki), Kicz religijny a promocja obiektów sakralnych	249
Roman Specht (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu), Kicz jako maska zbrodni	259

III. KICZ W MEDIACH	265
Monika Worsowicz (Uniwersytet Łódzki), Czym jest kicz prasowy? W kręgu polskich czasopism „true stories”	267
Julia Legomska (Uniwersytet Śląski), O pięknym dzieciństwie – kicz w komunikacyjnej strategii zespolonej przekazu prasowego (na przykładzie magazynu lifestylowego dla rodziców kidultów)	279
Monika Kaczor (Uniwersytet Zielonogórski), Między etyką a kiczem. Językowa analiza dyskusji na temat instrumentalnego traktowania wartości w przestrzeni publicznej (na przykładzie „Gazety Wyborczej” i „Tygodnika Powszechnego”)	291
Anna Łucarz (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy), „Must have sezonu”. Refleksje na temat języka w czasopismach shoppingowych	301
Katarzyna Jachimowska (Uniwersytet Łódzki), Nauka w okowach kiczu (na przykładzie czasopism popularnonaukowych)	315
Wioletta Stefaniak (Uniwersytet Warszawski), Wybrane elementy kiczu językowego w reklamie na przykładzie dziennika „Metro” – analiza tekstu	323
Beata Grochala (Uniwersytet Łódzki), Kicz jako sposób wyrażania emocji (metaforyka radiowych relacji sportowych)	335
Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla (Uniwersytet Łódzki), Dowcip językowy a kicz (na podstawie audycji „Okruszymki” w Radiu Zet)	343
Maciej Bojda (Uniwersytet Śląski), Masłowska kontra jedenasta muza, czyli entropia i destrukcja jako strategie oporu względem telewizyjnego kiczu	369
Anna Gumkowska (Uniwersytet Warszawski), Mem i mikroblog jako nowa forma gatunkowo-komunikacyjna. Czy kicz może zdefiniować gatunek?	377
Dominik Chomik (Uniwersytet Gdański), Kicz zdiagnozowany i estetyczne krucjaty portalu Fakt.pl	387
Rafał Maćkowiak (Uniwersytet Łódzki), Kicz na portalu YouTube	397
Paweł Wiater (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie), Political kitsch, czyli jak nie powinno się tworzyć kampanii	409
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

167,16 zł
199,00 zł

Oświadczenie woli w komunikacji elektronicznej

Monografia „Oświadczenie woli w komunikacji elektronicznej” to próba kompleksowego ujęcia problematyki oświadczenia woli – instytucji fundamentalnej dla całego systemu prawa cywilnego w Polsce – dokonana przez pryzmat wsp...
16,17 zł
23,10 zł

Linguarum silva. T. 7: Między przeszłością a teraźniejszością. Rozważania o języku i tekście

Siódmy tom Linguarum silva stanowi kolejną część serii wydawniczej ukazującej się od 2012 roku pod patronatem Instytutu Języka Polskiego im. Ireny Bajerowej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jego tytuł – Między przeszłością a teraźniejs...
28,35 zł
31,50 zł

Communication design, czyli projektowanie komunikacji

To już drugie wydanie cieszącego się niesłabnącą popularnością podręcznika profesora Michela Fleischera, w którym autor niezwykle kompleksowo i w szerokich kontekstach przybliża Czytelnikom problematykę designu. W książce omówiono sam pro...
27,52 zł
32,00 zł

„Mówimy, jak mówimy...” Komunikacja w języku potocznym: podejście interdyscyplinarne

Książka poświęcona jest kompleksowej analizie specyfiki komunikacji w języku potocznym. Jej zadaniem jest stworzenie nowego forum wymiany myśli pomiędzy naukowcami, których badania (z zakresu językoznawstwa, logiki, erystyki, psycholingwistyki, ...
27,43 zł
31,90 zł

Blogi w procesie komunikacji marketingowej

Publikacja dotyczy aktualnego nurtu rozważań nad problematyką komunikacji w przestrzeni hipermedialnej. Łączy w sobie wszechstronne studia teoretyczne i wyniki badań naukowych, stanowiące zasadniczą część książki. To rzetelne i merytoryczne opracowanie...
25,52 zł
28,35 zł

Substytucje nazwisk Polaków w języku chińskim

Przedmiotem opracowania są funkcjonujące we współczesnym języku chińskim substytucje nazwisk noszonych przez Polaków, przedstawione na szerokim tle różnic kulturowych i językowych pomiędzy Polską a Chinami. Na polskim rynku książek...
14,36 zł
16,70 zł

Druki ulotne w procesie komunikacji społecznej w XIX wieku (do 1918 roku)

Autorzy tomu z różnych perspektyw badawczych analizują druki ulotne pojawiające się na ziemiach polskich w XIX i XX w., podejmując m.in. takie kwestie, jak miejsce druków ulotnych w warsztacie historyka, trudności terminologiczne związane...
12,48 zł
16,00 zł

Szkolna polonistyka zanurzona w języku

Kolejny tom serii „Edukacja nauczyciela polonisty” podejmuje zagadnienia szkolnego kształcenia językowego. Wychodząc z założenia, że świat istnieje w języku i wyraża się poprzez język, autorzy rozważają między innymi problemy dotyczące konc...
37,80 zł
42,00 zł

Szkoła dialogu - czyli o narzędziach w pracy nauczyciela opartych na aktywnej komunikacji z uczniem

Efektywna komunikacja jest jedną z bardziej skutecznych metod wzmacniania autorytetu nauczyciela oraz podnoszenia motywacji uczniów do uczenia się. Wykorzystanie w procesie nauczania technik komunikacyjnych sprawia, że uczniowie postrzegają nauc...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!