Kompetencje w certyfikowaniu i audytowaniu systemów zarządzania jakością produktów
Niniejsza monografia poświęcona jest kompetencjom personelu jednostek certyfikujących, a także personelu kontraktowego, pełniącego funkcje zewnętrznego audytora znormalizowanych systemów zarządzania. Kierując się potrzebą aktualizowania i doskonalenia kompetencji audytorów systemów zarządzania, Autorki podjęły wysiłek zaktualizowania wiedzy o certyfikowaniu i audytowaniu systemów zarządzania, uwzględniając regulacje wiążące akredytowane jednostki certyfikujące oraz wytyczne o audytowaniu systemów zarządzania. Monografia składa się ze wstępu, sześciu rozdziałów oraz podsumowania. Książka przeznaczona jest dla zainteresowanych aktualizowaniem i doskonaleniem wiedzy o normalizacji, akredytacji i certyfikacji systemów zarządzania, o kompetencjach i umiejętnościach personelu w zakresie certyfikowania systemów oraz ich audytowania oraz o warsztacie audytora systemów zarządzania. W szczególności kierowana jest do zainteresowanych umiejętnościami przeprowadzania skutecznego audytu, formułowania pytań audytowych, identyfikowania niezgodności i potencjału doskonalenia, a także formułowania precyzyjnych, pisemnych niezgodności i spostrzeżeń.
- Kategorie:
- Redakcja: Ewa Czyż-Gwiazda, Krystyna Lisiecka, Mira Lisiecka-Biełanowicz
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-419-0
- ISBN druku: 978-83-7875-418-3
- Liczba stron: 195
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1 Rynek certyfikacji systemów zarządzania w Polsce 1.1. Tendencje w rozwoju certyfikacji systemów zarządzania jakością produktów 9 1.2. Akredytacja, autoryzacja i notyfikacja w systemie unijnej oceny zgodności 19 1.3. Normalizacja wyrazem ujednolicenia wymagań wyrobów, systemów i procesów 30 1.4. Wymagania dla jednostek certyfikujących systemy zarządzania w organizacji 40 Rozdział 2 Rygory jednostki certyfikującej systemy zarządzania w organizacji 2.1. Rozwój certyfikacji systemów zarządzania 49 2.2. Certyfikacja u klienta – wymagania względem audytorów zewnętrznych 54 2.3. Prowadzenie procesu certyfikacji systemu u klienta z punktu widzenia jednostki certyfikującej 58 Rozdział 3 Wprowadzenie do audytowania znormalizowanych systemów zarządzania w organizacjach 3.1. Zmiany w normie PN-EN ISO 9001:2015 w odniesieniu do edycji normy PN-EN ISO 9001:2009 72 3.2. Audyt wewnętrzny jako narzędzie oceny systemu zarządzania w organizacji 85 3.3. Proces audytu wewnętrznego przeprowadzany z wykorzystaniem nośników tradycyjnych 94 3.4. Rada jakości organem inspirującym działania doskonalące 99 Rozdział 4 Kompetencje – obowiązki, odpowiedzialność i uprawnienia audytora 4.1. Wiedza i umiejętności audytora – wymagania wobec audytorów 102 4.2. Wytyczne normy PN-EN ISO 19011:2012 105 4.3. Komunikacja audytora z audytowanym 108 Rozdział 5 Metodyczny warsztat audytora i jego instrumentarium 5.1. Zasady i etapy przeprowadzenia audytu systemu zarządzania jakością produktów 113 5.2. Ustalenie próbki do audytowania 131 5.3. Techniki i narzędzia stosowane w trakcie audytu 133 5.4. Lista pytań audytowych 135 5.5. Dokumentowanie wyników audytu 137 5.6. Scenki audytowe 143 5.7. Identyfikowanie zgodności/niezgodności 145 Rozdział 6 Ryzyko w audytowaniu systemu zarządzania jakością 6.1. Zjawisko niepewności wyzwaniem dla kierownictwa organizacji 148 6.2. Analiza i ocena ryzyka według rygorów standardu ISO 31000 151 6.3. Przykład praktyczny szacowania ryzyka 153 Podsumowanie 169 Załączniki 1. Kodeks etyczny 171 2. Lista pytań audytowych do badania zgodności systemu zarządzania jakością (SZJ) z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2009 174 3. Tablice rozkładu t-Studenta 181 4. Zestaw udokumentowanych informacji dla zintegrowanych systemów zarządzania 183 Bibliografia 187 Spis rysunków 193 Spis tabel 194