Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2020

  • Autor: Małgorzata Sidor-Rządkowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 67,00 zł
60,30
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 6,70 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL

Książka zawiera przegląd zagadnień pomocnych do wdrożenia i zastosowania systemu ocen pracowników opartego na kompetencjach. Autorka szczegółowo przedstawia sposób przygotowania i wdrożenia takiego systemu oraz metody jego integrowania z innymi dziedzinami ZZL, takimi jak rekrutacja i selekcja, rozwój zawodowy, kształtowanie wynagrodzeń oraz restrukturyzacja organizacji. Trzecie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i wzbogacone m.in. o treści poświęcone kompetencjom przyszłości. Autorka porusza zagadnienia takie, jak m.in. zarządzanie w świecie VUCA, istota sztucznej inteligencji, rola tzw. empatyzerów oraz postulat zastąpienia pojęcia work-life balance pojęciem work-life integrity. Adresaci: Kompleksowe ujęcie tematu sprawia, że książka może być cennym źródłem wiedzy zarówno dla osób zajmujących się naukowo problematyką zarządzania, jak i dla menedżerów wszelkich szczebli oraz dyrektorów i pracowników działów zasobów ludzkich. Praktycy HR znajdą tu wiele przydatnych wskazówek oraz zamieszczonych w załącznikach praktycznych narzędzi.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorce | str. 9

Wstęp | str. 11

Rozdział 1. Zarządzanie oparte na kompetencjach | str. 13
Pojęcie zarządzania kompetencjami | str. 13
Definicje terminu „kompetencje” | str. 20
Rodzaje kompetencji | str. 23

Rozdział 2. Opracowanie kompetencyjnych systemów ocen – działania przygotowawcze | str. 32
Identyfikacja i opis kompetencji | str. 32
Ustalanie poziomów kompetencji | str. 44
Kryteria oceny | str. 52

Rozdział 3. Wprowadzenie kompetencyjnego systemu ocen | str. 57
Dylematy związane z wprowadzeniem systemów ocen | str. 57
Planowanie działania | str.58
Kampania informacyjna | str. 62
Szkolenie osób oceniających | str. 69

Rozdział 4. 360-stopniowa ocena kompetencji | str. 79
Istota oceny 360-stopniowej | str. 79
Osoby dokonujące 360-stopniowej oceny kompetencji | str. 82
Ocena przełożonych przez podwładnych | str. 87
Organizacja przebiegu 360-stopniowej oceny kompetencji | str. 92

Rozdział 5. Rozmowa oceniająca | str. 102
Istota rozmowy oceniającej | str. 102
Wskazówki dla menedżera prowadzącego rozmowę oceniającą | str. 104
Przekazywanie informacji pozytywnych | str. 109
Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych | str. 110
Pojęcie i rola procesu facylitacji | str. 113

Rozdział 6. Błędy w procesie tworzenia i stosowania kompetencyjnych systemów ocen| str. 119
Nieprawidłowe określenie profili kompetencyjnych stanowisk | str. 119
Niewłaściwe wprowadzanie systemu oceny | str. 120
Błędy w procesie oceniania | str. 121
Błędy w procesie 360-stopniowej oceny pracowników | str. 127

Rozdział 7. Zarządzanie kompetencjami a rekrutacja i selekcja pracowników | str. 130
Profil kompetencyjny stanowiska jako podstawa doboru kandydatów do pracy | str. 130
Przygotowanie pytań na rozmowę kwalifikacyjną | str. 131
Zastosowanie testów psychologicznych | str. 134
Centrum oceny jako metoda badania kompetencji | str. 137
Wybór najodpowiedniejszego kandydata | str. 139

Rozdział 8. Zarządzanie kompetencjami a rozwój zawodowy pracowników | str. 142
Rozwój zawodowy jako wspólne zadanie pracownika i organizacji | str. 142
Konieczność stałej analizy potencjału zawodowego pracowników | str. 146
Raport z oceny 360-stopniowej jako źródło informacji o potrzebach rozwojowych| str. 149
Testy kompetencyjne | str. 152
Ośrodek rozwoju (development centre) | str. 156

Rozdział 9. Zarządzanie kompetencjami a kształtowanie systemów wynagrodzeń | str. 166
Wynagradzać za efekty czy za sposób osiągania efektów? | str. 166
Sposoby powiązania wynagrodzeń z kompetencjami | str. 171

Rozdział 10. Zarządzanie kompetencjami a restrukturyzacja organizacji | str. 176
Pojęcie restrukturyzacji | str. 176
Restrukturyzacja naprawcza a restrukturyzacja rozwojowa | str. 179

Rozdział 11. Kilka pytań o kompetencje przyszłości | str. 191
Rzeczywistość VUCA – zagrożenie czy wyzwanie? | str. 192
Zarządzanie 4.0, zarządzanie 5.0, zarządzanie 6.0 czy zarządzanie N.0? | str. 194
Zawody przyszłości czy zadania przyszłości? | str. 196
Zamknięte pokoje, open space, praca zdalna czy coworking? | str. 198
Work-life balance, work-life blending czy work-life integrity? | str. 199
Kompetencje przyszłości a sztuczna inteligencja | str. 201

Bibliografia | str. 205

Załączniki | str. 215
1. ForFuture Sp. z o.o. – diagnoza kompetencji zespołu handlowego firmy leasingowej metodą Development Center | str. 217
2. Katalog kompetencji opracowany przez firmę Navigo Grupa | str. 241
3. Fragment raportu z sesji Assessment Center | str. 245
4. Kwestionariusz oceny potencjału menedżerskiego | str. 247
5. Arkusz oceny kompetencji pracownika na stanowisku kierowniczym (fragment) | str. 253
6. Arkusz oceny kompetencji pracownika na stanowisku niekierowniczym (fragment) | str.
7. Przykładowe poziomy kompetencji „myślenie analityczne” | str. 257
8. Przykładowe poziomy kompetencji „komunikacja” | str. 259
9. Katalog kompetencji (fragment) | str. 261
10. Wykaz kryteriów oceny stosowanych w administracji państwowej 267

Indeks | str. 269
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

296,00 zł

KPA Komentarz - Kodeks Postępowania Administracyjnego

Najaktualniejszy na rynku i najbardziej praktyczny komentarz do przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. Zawiera kompleksowe omówienie przebiegu postępowania administracyjnego przed organami administracji publicznej, w tym postęp...
11,49 zł

Postępowanie międzyinstancyjne w postępowaniu sądowoadministracyjnym - 01 Rozdz. 1-2 - Instancja i instancyjność postępowania sądowoadministracyjnego w doktrynie prawa i judykaturze; System środków odwoławczych w postępowaniu sądowoadministracyjnym

Postępowanie międzyinstancyjne w postępowaniu sądowoadministracyjnym obejmuje swym zakresem zespół czynności podejmowanych w nich tak przez skarżących jak i sądy pierwszej instancji. W szczególności wyposażenie tych ostatnich w kompetencj...
129,00 zł

Europejskie prawo handlu elektronicznego

Unia Europejska wytworzyła rozbudowany i oryginalny porządek prawny dotyczący problematyki handlu elektronicznego. Obok dyrektywy o handlu elektronicznym, która stanowi najważniejszy instrument prawny dotyczący obrotu elektronicznego w UE, istot...
21,00 zł

Ludzkie, niezbyt ludzkie

„Choć zgodnie ze znanym powiedzeniem wszelkie przewidywania są trudne, zwłaszcza gdy dotyczą przyszłości, istnieją racje, aby spodziewać się, że problemy podmiotowości prawnej staną się jednymi z najpoważniejszych, o ile nie najpoważniejszymi wyz...
3,00 zł

Energetyka aspekty badań interdyscyplinarnych - ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII GWARANTEM BEZPIECZEŃSTWA ENERGETYCZNEGO POLSKI

Rozwój nowoczesnych technologii, a w zasadzie gwałtowne jego przyspieszenie, którego współcześnie jesteśmy świadkami, jest konsekwencją zmian zachodzących w sektorze energetycznym. Dotyczą one każdego segmentu, od wytwarzania paliw...
19,90 zł

Wynagrodzenia 2020 – zmiany w rozliczaniu i wypłacie

Ustalenie wysokości wynagrodzenia, a także innych świadczeń pracowniczych oraz sporządzenie listy płac często sprawiają kłopoty służbom kadrowo-płacowym. Szczególnie duże wątpliwości pojawiły się w związku z ostatnimi zmianami dotyczącymi zwolni...
9,90 zł

Objęcie, umorzenie, sprzedaż udziałów i akcji – skutki dla rozliczeń VAT

W obrocie gospodarczym zapłata za objęte udziały czy akcje w innej spółce następuje w różnej formie. Ma to wpływ na rozliczenie VAT od tych transakcji. Tak samo jest w przypadku umorzenia udziałów, czy akcji. Brak jest jednolitego ...
149,00 zł

Wykonanie testamentu w prawie rzymskim

W monografii przybliżono zagadnienia rzymskiego prawa spadkowego mające istotne znaczenie dla europejskiej kultury prawnej, które mogą też stanowić podstawę do badań komparatystycznych. Zaprezentowano dotychczasowe stanowiska doktryny w kwestii ...
42,40 zł

Dokształcanie pracowników - obowiązki i przywileje

Inwestycja w rozwój zawodowy stanowi szczególnego rodzaju kapitał, którego znaczenie rośnie w warunkach globalnej konkurencji. Kompetencje i kwalifikacje muszą być stale doskonalone, aby umożliwiały osobom sprostanie wyzwaniom zmie...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!