Komunikacja medialna placówek oświatowych jako instytucji usług publicznych
Publikacja została wsparta wynikami i wnioskami z przeprowadzonych unikatowych badań − należy przy tym zastrzec, że były to badania kilkuaspektowe, ograniczone do określonego terytorium. Celem autorów była analiza komunikacji z mediami i z wykorzystaniem instrumentów mediów placówek oświatowych podległych Kuratorium Oświaty w Katowicach. Uzyskane wyniki mogą jednakże stanowić materiał porównawczy dla podobnych badań, które są lub mogą być prowadzone w innych regionach. Instytucje oświatowe w różnych regionach, pomimo różnic wynikających z warunków lokalnych, wykazują wiele podobieństw w swojej działalności. Rozdział pierwszy ma charakter uniwersalny, pozornie abstrahujący od drugiej części książki, w której prezentowane są wyniki badań. W rozdziale drugim scharakteryzowano zadania i rolę rzecznika prasowego Kuratorium Oświaty, a także przytoczono formy kontaktów z prasą, radiem i telewizją. Rozdział trzeci stanowi studium przypadku miesięcznika „Magazyn Szkolny”. Treścią rozdziału czwartego są badania nad witrynami internetowymi szkół w województwie śląskim. Ich celem było określenie funkcji pełnionych przez te witryny.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-268-4
- ISBN druku: 978-83-7875-268-4
- Liczba stron: 323
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 1. Media w komunikacji marketingowej organizacji usług publicznych 13 1.1. Media a komunikowanie 15 1.2. Marketing instytucji oświatowych — na tle ewolucji marketingu 29 1.3. Relacja jako podstawa działań marketingowych organizacji usługowej 46 1.4. Szkoła jako instytucja usług publicznych działająca na obszarze samorządu terytorialnego 68 1.5. Podstawy funkcjonowania public relations w administracji samorządowej 98 1.6. Praktyka działań public relations w komunikacji marketingowej instytucji oświaty z wykorzystaniem mediów 112 2. Komunikacja medialna instytucji oświatowych — media tradycyjne 133 2.1. Rola i zadania rzecznika prasowego. Kontakty z prasą, radiem i telewizją 135 2.2. Szkoła w mediach lokalnych 144 2.3. Czasopisma i magazyny adresowane do środowiska oświatowego oraz prasa opinii 169 3. Problematyka „Magazynu Szkolnego” 183 3.1. Zawartość czasopisma — charakterystyka 185 3.2. Przepisy prawne 224 3.3. Relacje z imprez szkolnych, konferencji 226 3.4. Programy, projekty, akcje edukacyjne 230 3.5. Konkursy 233 3.6. Sprawozdania z działalności / rozwój i inwestycje 235 3.7. Współpraca międzyszkolna/międzynarodowa 238 3.8. Nowe rozwiązania edukacyjne 240 3.9. Problemy na drodze wychowawczej 242 3.10. Wspomaganie edukacji 248 3.11. Podsumowania/raporty 250 3.12. Twórczość własna uczniów i nauczycieli 251 3.13. Propagowanie wiedzy ekologicznej 253 3.14. Ogłoszenia/reklamy 254 4. Internet Public Relations w placówkach oświatowych 259 4.1. Polskie doświadczenia Internet PR 261 4.2. Internet PR w szkole 265 4.3. Witryny internetowe szkół w województwie śląskim — wyniki badań 271 Zakończenie 293 Bibliografia 303 Spis rysunków 317 Spis tabel 318 Spis wykresów 319 Aneks 321