MENU

Koncepcje i modele kompetencji pracowniczych w zarządzaniu

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2011

  • Autor: Marek Jabłoński

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 62,00 zł
46,50
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Koncepcje i modele kompetencji pracowniczych w zarządzaniu

Kompetencje pracownicze to jedno z kluczowych zagadnień nauk o zarządzaniu. Teoretycy i praktycy, jak również klasycy i współcześni badacze zgodnie przyjmują, iż wiodącym czynnikiem rozwoju przedsiębiorstw oraz podnoszenia sprawności zespołowych form organizacji pracy są kompeten­cje pracownicze, na bazie których członkowie organizacji podejmują decyzje i działania oraz osiągają zamierzone cele.

Książka zawiera prezentację najważniejszych klasycznych oraz współczesnych koncepcji i modeli kompetencji pracowniczych w zarządzaniu oraz me­todyczne podstawy badania kompetencji pracowniczych. Klasyczna interpretacja kompetencji pracowniczych odpowiada normatywom prekursorów na­uk o zarządzaniu, natomiast współczesna ściśle koresponduje z rozwojem nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania. W świetle przeprowadzo­nych rozważań ukazano kapitał intelektualny i samoorganizację, jako odniesienie do zasobów i organizacji pracy współczesnego przedsiębiorstwa. W książce dokonano prezentacji ewolucji roli czynnika ludzkiego organizacji oraz charakterystyki kluczowych obszarów problemowych dotyczących kie­rowania pracownikami we współczesnej organizacji.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Wstęp

Rozdział 1
Ewolucja roli czynnika ludzkiego organizacji
1.1. Czynnik ludzki a postęp techniczno-organizacyjny
1.2. Organizacja przedtaylorowska
1.3. Organizacja taylorowska
1.4. Organizacja "human relations"
1.5. Organizacja zhumanizowana
1.6. Organizacja współczesna
1.7. Umiejętności pracownicze a typy organizacji

Rozdział 2
Klasyczne ujęcia kompetencji pracowniczych
2.1. Kompetencje pracownicze w naukach o zarządzaniu
2.2. Rola menedżerów w rozwoju organizacji
2.3. Przedtaylorowskie ujęcia kompetencji menedżerskich
2.4. Czynniki organizacji pracy w szkole klasycznej
2.4.1. Hierarchiczny podział pracy
2.4.2. Poziomy podział pracy
2.5. Wyróżniki klasycznych ujęć uzdolnień kierowniczych
2.5.1. Profil idealnego kierownika
2.5.2. Zadania kierownika klasycznej organizacji
2.6. Strategie w identyfikacji kompetencji wykonawców
2.6.1. Psychofizjologiczna
2.6.2. Strukturalna
2.6.3. Behawioralna
2.7. Talenty pracownicze
2.7.1. Klasyczna interpretacja talentów pracowniczych
2.7.2. Struktura talentu
2.7.3. Funkcje talentów pracowniczych

Rozdział 3
Podstawy metodyczne badania kompetencji
3.1. Źródła współczesnego podejście do badania kompetencji.
3.2. Nurty badawcze w identyfikacji kompetencji
3.2.1. Strukturalizm
3.2.2. Fenomenologia
3.2.3. Behawioryzm
3.2.4. Synteza nurtów badawczych
3.3. Dominujące podejścia do kompetencji pracowniczych
3.3.1. Podejście twarde
3.3.2. Podejście miękkie
3.4. Wybrane modele kompetencji pracowniczych
3.4.1. Modele amerykańskie
3.4.2. Modele brytyjskie

Rozdział 4
Samoorganizacja
4.1. Istota, cechy i pojęcia pokrewne
4.2. Autonomia i zespołowość jako atrybuty samoorganizacji
4.3. Autonomia i zespołowość w wybranych typach organizacji
4.3.1. Organizacja klasyczna - praca indywidualna
4.3.2. Organizacja human relations - nieformalne grupy pracownicze
4.3.3. Organizacja zhumanizowana - zespoły problemowe
i samokierujące
4.3.4. Organizacja współczesna - zespoły interfunkcjonalne
i samokierujące
4.4. Zespoły samokierujące - przegląd wyników badań
4.5. Nauka o złożoności jako perspektywa interpretacji samoorganizacji
4.6. Techniczne uwarunkowania samoorganizacji
4.7. Samoorganizacja a współczesne koncepcje zarządzania

Rozdział 5
Współczesne ujęcia kompetencji pracowniczych
5.1. Istota i komponenty kompetencji pracowniczych
5.1.1. Kompetencje pracownicze w ujęciu statycznym
5.1.2. Dynamiczne ujęcie kompetencji pracowniczych
5.2. Funkcje kompetencji pracowniczych
5.2.1. Systemowe ujęcie funkcji kompetencji pracowniczych
5.2.2. Funkcje kompetencji pracowniczych na tle podejścia 9sytuacyjnego
113
5.2.3. Funkcje kompetencji a kategorie pracy
5.3. Metodologiczna architektura rozwoju kompetencji pracowniczych
w samoorganizacji
5.3.1. Benchmarking - imitacja
5.3.2. Zarządzanie wiedzą - wzmacnianie
5.3.3. Reengineering - modelowanie
5.4. Talenty pracownicze z perspektywy nowej ekonomii
5.5. Sposoby rozwoju kompetencji pracowniczych i tworzenia innowacji

Rozdział 6
Kompetencje pracownicze a kapitał intelektualny
6.1. Istota i struktura kapitału intelektualnego
6.2. Kapitał intelektualny a wartość rynkowa spółek
6.3. Wybrane metody pomiaru kapitału intelektualnego
6.3.1. Metody ilościowe
6.3.2. Metody jakościowe
6.4. Kompetencje pracownicze podstawą analizy kapitału intelektualnego
organizacji
6.5. Założenia i wytyczne analizy kapitału intelektualnego

Rozdział 7
Kierowanie pracownikami we współczesnej organizacji
7.1. Strategia i struktura organizacji
7.1.1. Istota i rodzaje strategii współczesnej organizacji
7.1.2. Strategia organizacji połączeniem strategii świadomych i emergentnych
7.1.3. Struktura procesowo-macierzowa
7.2. Kultura organizacyjna
7.2.1. Interpretacja kultury organizacji
7.2.2. Kultura wysokiej tolerancji niepewności
7.2.3. Wartości stymulujące kształtowanie kultury
współczesnej organizacji
7.3.Funkcje kierownicze
7.3.1. Funkcja identyfikacji
7.3.2. Funkcja organizowania
7.3.3. Funkcja komunikowania
7.3.4. Wytyczne realizacji funkcji kierowniczych
7.4. Funkcja motywacyjna
7.4.1. Teorie motywacji i ich implikacje praktyczne
7.4.2. Motywowanie przez inwigilację
7.4.3. Zasady kształtowania zachowań pracowniczych
7.5. Komunikowanie się
7.5.1. Komunikowanie się czynnikiem racjonalności działań
7.5.2. Komunikowanie się oparte na poszukiwaniu sprzężeń zwrotnych.
7.5.3. Komunikowanie się na styku "obszarów swobodnej działalności".
7.5.4. Kierowanie oparte na mediacji

Zakończenie
Bibliografia

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
35,91 zł
39,90 zł

Przebudzenie w drodze

Uwaga. To nie jest kolejny przedruk książki o tym, jak osiągnąć „sukces” próbujący dostosować tekst do polskich realiów. Moim celem nie jest zmotywowanie Cię do podróżowania ani do tego, abyś przez chwilę się naładował ...
11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
75,01 zł
98,70 zł

Microsoft Excel 2013 Budowanie modeli danych przy użyciu PowerPivot

Przewodnik po szybkim przetwarzaniu danych na wyniki. Przekształć swoje umiejętności, dane i swój biznes i twórz własne rozwiązania BI, używając programu, który już znasz i lubisz: Microsoft Excel. Dwaj eksperci w dziedzinie busine...
81,75 zł
109,00 zł

Modele opieki pielęgniarskiej nad dzieckiem z chorobą ostrą i zagrażającą życiu

Opieka pielęgniarska w pediatrii oznacza nie tylko sprawowanie opieki w ramach zleceń lekarskich i wykonywanie czynności pielęgniarskich, lecz również podjęcie działań profilaktycznych oraz edukację zdrowotną rodziców i dziecka.
35,40 zł
59,00 zł

Diagnozowanie kompetencji społecznych

Książka dostarcza rzetelnej wiedzy na temat kompetencji społecznych i ich znaczenia dla funkcjonowania dziecka w otoczeniu społecznym. Omówiono w niej narzędzia ułatwiające nauczycielom diagnozę kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkoln...
137,70 zł
153,00 zł

Dokumenty pracownicze. Wzory i komentarze

Książka zawiera ponad 200 wzorów z zakresu indywidualnego i zbiorowego prawa pracy. Każdy wzór został opatrzony komentarzem przedstawiającym kwestie budzące największe wątpliwości w praktyce oraz stanowisko doktryny w zakresie problem&oac...
37,80 zł
42,00 zł

Postaw na charakter i kompetencje. Stanowisko i władza nie zrobią z ciebie lidera

„Timothy’emu Clarkowi ponownie udało się ująć skomplikowany temat z elegancką prostotą. Opisane przezeń wymiary charakteru i kompetencji oraz cztery filary tych przymiotów składają się na ponadczasowe zasady, które pozwo...
61,20 zł
68,00 zł

Partnerstwo publiczno-prywatne w modelu koncesyjnym. Wybrane zagadnienia praktyczne

Książka zawiera praktyczne wskazówki, jak z sukcesem zrealizować przedsięwzięcie publiczne we współpracy z inwestorem prywatnym, uwzględniając każdy etap projektu. W prosty sposób, operując przykładami, autorzy przed...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!