Konkurencja na rynku lotniczych przewozów pasażerskich w warunkach globalizacji
Założeniem badawczym pracy jest identyfikacja głównych uwarunkowań rozwoju lotnictwa pasażerskiego, wzajemnych relacji oraz narzędzi i instrumentów warunkujących oczekiwaną efektywność podmiotów na rynku pasażerskich usług lotniczych. Złożoność tego procesu wymaga wielowymiarowego i interdyscyplinarnego podejścia, z uwzględnieniem poziomu mobilności społeczeństw, jako głównej determinanty rozwoju badanego rynku. W rozważaniach objęto analizą proces kreowania i umacniania przewagi rynkowej, zarówno pomiędzy indywidualnymi konkurentami, jak również aliansami oraz aliantami w ramach związków partnerskich, które wykorzystując siłę globalnej konkurencji, prowadzą do zmian strukturalnych w sektorze.
Przedstawione w pracy problemy poszerzają zakres problematyki dotyczącej ekonomiki transportu lotniczego. Dokonana w niej analiza rozwoju rynku pasażerskich przewozów wykazała, że ta gałąź transportu, będąc głównym stymulatorem przyspieszania procesu globalizacji, jednocześnie w znacznym stopniu temu procesowi podlega. Nakreślone w niej kierunki badań pozwalają na efektywne wykorzystanie rozwijających się procesów umacniania rynkowej przewagi i poprawy poziomu efektywności ekonomicznej podmiotów pasażerskich przewozów lotniczych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7246-723-2
- Liczba stron: 328
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Proces globalizacji w światowej gospodarce 15 1.1. Globalizacja i jej rynkowe znaczenie 15 1.2. Podstawowe uwarunkowania procesu globalizacji 28 1.3. Motywy, czynniki i instrumenty globalizacji a rynek 34 1.4. Globalizacja w sektorze usług lotniczych 40 1.5. Sojusze strategiczne, umowy code-share, fuzje i przejęcia 47 1.5.1. Sojusze strategiczne w sektorze transportu lotniczego 47 1.5.2. Umowy code-share jako narzędzie rozwoju rynku przewozów lotniczych 56 1.5.3. Fuzje i przejęcia 61 1.6. Negatywne skutki globalizacji 65 Rozdział 2. Konkurencja jako wyznacznik relacji rynkowych w transporcie lotniczym 73 2.1. Wyzwania konkurencyjne w globalnym otoczeniu rynkowym 73 2.2. Rywalizacja oparta na poziomie i potencjale konkurencyjności 85 2.3. Rodzaje konkurencji i sposoby jej wykorzystania 104 2.4. Dobór instrumentów konkurowania 112 2.5. Strategia konkurencji w przedsiębiorstwie usługowym 116 2.6. Konkurencja na rynku pasażerskich usług lotniczych 128 2.7. Przewaga konkurencyjna miarą pozycji rynkowej 133 Rozdział 3. Relacje na światowym rynku pasażerskich przewozów lotniczych 139 3.1. Lotnicze przewozy pasażerskie w uwarunkowaniach globalnych 139 3.2. Deregulacja i liberalizacja a poziom konkurencji 160 3.3. Efektywność lotniczych przewozów pasażerskich 171 3.4. Optymalizacja kosztów a efektywność przewozów pasażerskich 188 3.5. Polski rynek lotniczych przewozów pasażerskich 201 3.5.1. Polski rynek usług lotniczych jako element rynku światowego 201 3.5.2. Konkurencja na polskim rynku pasażerskich przewozów lotniczych w warunkach deregulacji i liberalizacji 215 3.6. Nowa jakość w rynkowych relacjach partnerskich 226 Rozdział 4. Koncepcje rozwoju rynku pasażerskich przewozów lotniczych w warunkach globalizacji 233 4.1. Badania rynkowe w procesie rozwoju pasażerskich usług lotniczych 233 4.2. Stymulatory popytu na usługi lotnicze 240 4.3. Orientacja marketingowa przedsiębiorstw lotniczych 249 4.4. Segmentacja i pozycjonowanie usług lotniczych 265 4.5. Programy lojalnościowe na rynku usług lotniczych 279 4.6. Przewidywane zmiany na rynku pasażerskich przewozów lotniczych 286 4.7. Prognozy rozwoju rynku pasażerskich przewozów lotniczych 294 4.7.1. Światowy rynek pasażerskich przewozów lotniczych 294 4.7.2. Polski rynek pasażerskich przewozów lotniczych 302 Zakończenie 305 Literatura 309 Spis rysunków 325 Spis tabel 328