MENU

Konkurencyjność przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w Polsce. Perspektywa mikro-, mezo- i makroekonomiczna

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2012

  • Autor: Magdalena Majchrzak

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 58,00 zł
43,50
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Konkurencyjność przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w Polsce. Perspektywa mikro-, mezo- i makroekonomiczna

Praca porusza bardzo ważny i aktualny problem badawczy. Rosnąca rola usług w tworzeniu produktu narodowego brutto oraz ich rosnący udział w za­trudnieniu, czynią poruszany przez autorkę temat niezwykle istotnym. (...) W części analitycznej autorka bardzo szczegółowo skupia uwagę na meto­dach pomiaru konkurencyjności na płaszczyźnie mikro, mezo, makro oraz mega, a także zwraca uwagę na skomplikowane zależności, które zachodzą między nimi. Badania przygotowane przez autorkę są bardzo szczegółowe i odzwierciedlają wieloaspektowość prezentowanego przez nią podejścia. W ostatniej części pracy autorka pogłębia rozważania na temat podsektora usług biznesowych oraz rozważa różne rodzaje strategii, które mogą być stosowane przez przedsiębiorstwa podsektora usług biznesowych. Dodatkowo autorka rozszerzyła analizę o perspektywę rozwoju gospodarczego, czyniąc tym samym wnioski z pracy bardziej uniwersalnymi.
Z recenzji Prof. Wojciecha Bieńkowskiego

Publikacja jest pierwszą w ostatnich latach pracą naukową podejmującą w sposób kompleksowy zagadnienie konkurencyjności przedsiębiorstw podsek­tora usług biznesowych w Polsce. Badania nad konkurencyjnością przedsiębiorstw, a w szczególności przedsiębiorstw podsektora usług bizneso­wych są skomplikowane, muszą być ze swej istoty wielopłaszczyznowe i wymagają stosowania różnych metod analizy oraz wykorzystania różnych teorii ekonomicznych. W tym miejscu wypada podkreślić, że autorka pracy wykazała się dużą odwagą badacza podejmując się tych badań. Czy zatem to trudne przedsięwzięcie badawcze jest udane, czy dało satysfakcjonujące i nowe wyniki? Odpowiedź recenzenta na to pytanie jest twierdząca. To ważna publikacja naukowa, z uwagi na liczne walory merytoryczne, takie jak wielopłaszczyznowość i kompleksowość ujęcia, solidne fundamenty teore­tyczne, nowe i oryginalne ujęcie problematyki usług biznesowych i znaczenia rozwoju tych usług w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego.
Z recenzji Prof. Sławomira Bukowskiego

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Wprowadzenie 7

Rozdział 1

Podsektor usług biznesowych jako przedmiot badań ekonomii 11
1.1. Usługi w teorii ekonomii 11
1.1.1. Usługi w ujęciu historycznym 11
1.1.2. Teoria trzech sektorów gospodarki i jej ewolucja 17
1.1.3. Interpretacje usług w teorii ekonomii 24
1.1.4. Tendencje rozwoju sektora usług 29
1.2. Dylematy definicyjne i formy usług biznesowych 31
1.2.1. Miejsce usług biznesowych w systemach klasyfikacji i podziałach usług 31
1.2.2. Pojęcie i zakres przedmiotowy usług biznesowych 40
1.2.3. Outsourcing i offshoring jako nowoczesne formy świadczenia usług biznesowych 46
1.2.4. Obszary zastosowań oraz zalety i wady outsourcingu i offshoringu usług biznesowych 49
1.3. Rola i funkcje usług biznesowych w gospodarce narodowej 54
1.3.1. Rola usług biznesowych w procesie produkcji w Polsce 54
1.3.2. Funkcje gospodarcze usług biznesowych 57
1.3.3. Perspektywy zmian dynamiki rozwoju podsektora usług biznesowych w Polsce 60

Rozdział 2
Konkurencyjność przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych - ujęcie teoretyczne 63
2.1. Pojęcie i rodzaje konkurencyjności 63
2.1.1. Wybrane ujęcia konkurencyjności 63
2.1.2. Rodzaje konkurencyjności 70
2.1.3. Definicja konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 72
2.2. Kierunki rozwoju badań nad konkurencyjnością i ich znaczenie dla podsektora usług biznesowych 73
2.2.1. Konkurencyjność a wybrane teorie handlu międzynarodowego 73
2.2.2. Modelowe ujęcia problematyki konkurencyjności 83
2.2.3. Dziewięcioczynnikowy model konkurencyjności i jego zastosowanie do analizy konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 86
2.3. Przewaga konkurencyjna i jej źródła. Implikacje dla przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 93
2.3.1. Klasyczne koncepcje przewagi konkurencyjnej 93
2.3.2. Współczesne koncepcje przewagi konkurencyjnej 97
2.3.3. Próba integracji różnych koncepcji przewagi konkurencyjnej i jej zastosowanie w analizie przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 101

Rozdział 3
Studium analityczno-badawcze stanu konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w wybranych województwach w Polsce 107
3.1. Płaszczyzny pomiaru konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 107
3.1.1. Konkurencyjność gospodarki jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 107
3.1.2. Konkurencyjność podsektora usług biznesowych 113
3.1.3. Konkurencyjność przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 116
3.2. Metodyczne aspekty oceny konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 122
3.2.1. Dylematy oceny konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 122
3.2.2. Przedmiot badań 123
3.2.3. Metoda badawcza 125
3.3. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 130
3.3.1. Charakterystyka próby badawczej 130
3.3.2. Czynniki mikroekonomiczne 134
3.3.3. Czynniki mezoekonomiczne 149
3.3.4. Czynniki makroekonomiczne 167

Rozdział 4
Services-led-development - propozycja nowej koncepcji rozwoju społeczno-gospodarczego 171
4.1. Specyfika przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych i możliwe strategie konkurowania 171
4.1.1. Specyfika przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w aspekcie badań własnych 171
4.1.2. Możliwe strategie konkurowania ze względu na relacje z konkurentami 174
4.1.3. Możliwe strategie konkurowania ze względu na rodzaj przewagi konkurencyjnej 177
4.2. Modele konkurowania przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w otoczeniu globalnym 182
4.2.1. Założenia brzegowe przyjęte do budowy modelu konkurowania przedsiębiorstwa podsektora usług biznesowych 182
4.2.2. Modele konkurowania przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 184
4.2.3. Uwarunkowania wdrożenia proponowanych modeli konkurowania i ich efekty 188
4.3. Poszukiwanie nowej koncepcji rozwoju społeczno-gospodarczego 190
4.3.1. Interpretacja wzrostu i rozwoju gospodarczego 190
4.3.2. Wybrane koncepcje wzrostu i rozwoju gospodarczego 193
4.3.3. Wstęp do koncepcji services-led-development 200

Podsumowanie 213
Bibliografia 217

Załączniki 227
Załącznik 1. Sekcje PKD 2007, których wybrane działy stanowią podsektor usług biznesowych 227
Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety 331
Załącznik 3. Liczba przedsiębiorstw ogółem i podsektora usług biznesowych według województw zarejestrowanych w rejestrze REGON 243
Załącznik 4. Liczba przedsiębiorstw wybranych działów przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych zarejestrowanych w rejestrze REGON 244

Spis rysunków 245
Spis tabel 247

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

44,10 zł
49,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Dystrybucja

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Analiza rynk...
27,09 zł
31,50 zł

Prawa dziecka. Perspektywa publicznoprawna

Zawarte w niniejszej monografii opracowania dotyczą trzech działów prawa publicznego. Pierwsza część poświęcona jest prawu międzynarodowemu, a poddane w niej analizy odnoszą się do zobowiązań państwa podejmowanych z perspektywy uniwersalnych i r...
24,08 zł
28,00 zł

Przywileje w zabezpieczeniu na starość w Polsce

„Praca […] podejmuje trudną z uwagi na ograniczone dane próbę ustalenia zakresu implikacji istnienia i funkcjonowania przywilejów w zabezpieczeniu na starość w sferze finansów publicznych i osobistych oraz wpływu na ry...
27,93 zł
39,90 zł

Kawa czy herbata? Pierwszy telewizyjny program śniadaniowy. Komunikat polimodalny z perspektywy lingwistyki dyskursu

Rozprawa prezentuje szczegółową analizę pierwszego ogólnopolskiego programu śniadaniowego Kawa czy herbata?. Poranny magazyn emitowany był na antenie TVP1 od 1992 do 2013 roku, czyli przez dwadzieścia jeden lat. Był to okres dużych zmian ...
28,90 zł
33,60 zł

Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje

Jedna z największych zmian, jaka zaszła w ramach rozwoju nauki o finansach na przełomie XX i XXI wieku, polega na wzroście zainteresowania finansami behawioralnymi. Ten obszar badawczy, wiążący ze sobą wiedzę przede wszystkim z zakresu finansów ...
21,50 zł
25,00 zł

Polskość w narracjach medialnych z perspektywy Górnego Śląska

Publikacja stanowi wieloaspektową refleksję nad recepcją polskości na Górnym Śląsku. Istotnymi zagadnieniami w ramach podejmowanych analiz są ewolucja i kondensacja polskości w czasie i w różnych środowiskach, znajdująca swoje odzwiercied...
25,06 zł
28,80 zł

Jerzy Dziewulski o terrorystach w Polsce

Najsłynniejszy polski antyterrorysta w szczerej rozmowie. Najgroźniejsi zamachowcy goszczący w Polsce. Biznesy polityków z siatką terrorystyczną. Ukrywanie się w Polsce Abu Nidala, nazywanego poprzednikiem Bin Ladenem. P...
42,14 zł
49,00 zł

Administracja rządowa i samorządowa w Polsce

Publikacja "Administracja rządowa i samorządowa w Polsce" zawiera skondensowaną wiedzę i rozwiązania służebne dla poznania ustroju polskiej administracji publicznej, jej organizacji i funkcjonowania. Może stać się przydatna do zgłębiania zaso...
37,80 zł
42,00 zł

Towarowa giełda energii jako instrument liberalizacji rynku gazu w Polsce

Dr hab. Łukasz Wojcieszak - Prawnik i politolog. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego. W 2016 roku otrzymał stopień doktora habilitowanego nauk społecznych. Zatrudniony na Politechnice Świętokrzyskiej w Kielcach. Autor licznych publikacji poświęconyc...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!