Konsumpcja miejska. Ekonomiczne refleksje nad ewoluowaniem funkcji miejskich
Praca zawiera refleksje na temat konsumpcji miejskiej, będące autorską propozycją analizowania specyfiki spożywania produktów miasta. Jest jednocześnie próbą zaadaptowania wybranych rezultatów badań ekonomicznych, socjologicznych, geograficznych, historycznych oraz przynależnych do nauk o zarządzaniu (marketing terytorialny, planowanie strategiczne i operacyjne) do sformułowania uwarunkowań funkcjonowania współczesnych miast. W trakcie omawiania poszczególnych aspektów konsumpcji miejskiej uwzględniono sugestie dotyczące implikacji różnych jej cech w procesach gospodarowania zasobami miast. Ponieważ praca jest jednym z rezultatów badań prowadzonych w ramach projektu badawczego pt. „Gospodarowanie zasobami przestrzennymi miast w świecie ponowoczesnym na przykładzie miast powiatowych województwa śląskiego”, szczególny nacisk położono na zagadnienia przestrzenne. W poszczególnych jej częściach skoncentrowano się na teoretycznym ujęciu konsumpcji miejskiej, omawiając: miasto jako przedmiot i miejsce konsumpcji, grupy oferentów i konsumentów miejskich oraz wybrane sposoby ustalania cech konsumpcji miejskiej, w tym planowanie wydatków miast i wyznaczanie kierunków rozwoju ze wskazaniem szczególnego znaczenia konsumpcji zbiorowej. Całość uzupełniają refleksje na temat znaczenia konsumpcjonizmu w procesie kształtowania przyszłości miast polskich.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-027-7
- Liczba stron: 188
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 1. Tworzenie się społeczeństwa konsumpcyjnego – wprowadzenie 11 2. Pojęcie konsumpcji miejskiej 23 2.1. Definicja i rodzaje konsumpcji 23 2.2. Założenia konsumpcji miejskiej 27 2.3. Specyfika konsumpcji miejskiej 30 2.4. Funkcje konsumpcji miejskiej 36 3. Miasto jako przedmiot konsumpcji 43 3.1. Produkt miasta 43 3.2. Oferta miasta w dyspozycji jego użytkowników 49 3.3. Oferta miasta jako przedmiot działań ponadlokalnych 56 4. Oferenci konsumpcji miejskiej – podmioty kształtujące warunki podaży 67 4.1. Oferujący przedmioty konsumpcji 67 4.2. Oferujący możliwości konsumpcji 75 4.3. Twórcy wzorców konsumpcji miejskiej 84 5. Miasto jako zbiór konsumentów – podmioty kształtujące warunki popytu 93 5.1. Zaspokajanie miejskich potrzeb jako warunek egzystencjalny miasta 93 5.2. Preferencje nabywców jako wyznacznik specjalizacji miejskiej 101 5.3. Zachcianki użytkowników miasta jako czynnik rozwoju miejskiego 110 6. Miasto jako miejsce konsumpcji – kształtowanie warunków konsumowania 117 6.1. Specyfika przestrzeni miejskiej jako obszaru konsumpcji 117 6.2. Konsumpcyjne znaczenie miejskich przestrzeni publicznych 125 6.3. Punkty przyciągające konsumentów – rozwój poprzez kreowanie alternatyw 133 7. Ustalanie cech konsumpcji miejskiej 141 7.1. Planowanie dochodów i wydatków miast a potrzeby ich użytkowników 141 7.2. Wyznaczanie kierunków rozwoju miasta a konsumpcja zbiorowa 147 7.3. Konsumpcja a metropolizacja – ambicje polityki miejskiej 155 8. Zakończenie. Konsumpcjonizm a przyszłość miast polskich 163 Bibliografia 169 Spis tabel i rysunków 181 Załącznik 183