Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Akcja akademicka

Kontrola zarządcza w rachunkowości budżetowej. Planowanie i zarządzanie ryzykiem(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2022

  • Seria / cykl: PORADNIKI LEX

  • Autor: Ireneusz Rosiek

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 110,00 zł
99,00
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 11,00 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: kontrola zarządcza

Kontrola zarządcza w rachunkowości budżetowej. Planowanie i zarządzanie ryzykiem

W publikacji autor omówił rolę i wpływ przepisów o kontroli zarządczej na rachunkowość budżetową. Skoncentrował się na dwóch procesach kontroli zarządczej: planowaniu (wyznaczaniu celów) oraz zarządzaniu ryzykiem. Są to jednocześnie procesy zarządcze najobszerniej opisane standardami kontroli zarządczej i uznane przez ustawodawcę za fundamentalne.

W opracowaniu czytelnik znajdzie analizę zagadnień takich jak:
• mierniki celów rachunkowości budżetowej oraz monitorowanie stopnia ich osiągnięcia;
• zarządzanie ryzykiem w obszarze zapewnienia wiarygodności sprawozdań budżetowych;
• ryzyko w stosowaniu klasyfikacji budżetowej.

Opracowanie zainteresuje ekonomistów, księgowych i menedżerów zatrudnionych w jednostkach sektora finansów publicznych, a także adwokatów, radców prawnych i sędziów w zakresie omawianej problematyki.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów  | str. 11
Wstęp  | str. 13
 
Rozdział 1
Kontrola zarządcza w systemie finansów publicznych  | str. 17
1.1. Geneza kontroli zarządczej i jej finansowy aspekt  | str. 17
1.1.1. Inspiracja biznesowymi praktykami w zakresie kontroli i ich implementacja w sektorze publicznym  | str. 17
1.1.2. Kontrola zarządcza jako konsekwencja członkostwa Polski w Unii Europejskiej  | str. 21
1.1.3. Od publicznej wewnętrznej kontroli finansowej do publicznej kontroli wewnętrznej  | str. 23
1.1.4. Model publicznej wewnętrznej kontroli finansowej  | str. 25
1.1.5. Zastąpienie kontroli finansowej kontrolą zarządczą  | str. 31
1.1.6. Różnorodność w rozumieniu pojęcia kontroli zarządczej  | str. 33
1.2. Kontrola zarządcza jako norma prawna obowiązująca od 2010 r.  | str. 36
1.2.1. Kontrola zarządcza jako model zarządzania  | str. 36
1.2.2. Standardy kontroli zarządczej jako standardy zarządzania  | str. 39
1.3. Poziomy zarządzania w administracji a poziomy kontroli zarządczej  | str. 43
1.3.1. Menedżeryzm w kontroli zarządczej a szczeble zarządzania w sektorze publicznym  | str. 43
1.3.2. Dwupoziomowość kontroli zarządczej a wielopoziomowość struktury instytucjonalnej w administracji publicznej  | str. 45
 
Rozdział 2
Charakterystyka rachunkowości budżetowej i jej relacje z kontrolą zarządczą  | str. 54
2.1. Potrzeby informacyjne jako determinanta rozwoju rachunkowości  | str. 54
2.2. Rachunkowość jako system informacyjny jednostki  | str. 60
2.3. System rachunkowości budżetowej  | str. 69
2.3.1. Hierarchiczna struktura rachunkowości budżetowej  | str. 69
2.3.2. Zakres oczekiwanych informacji w rachunkowości budżetowej  | str. 77
2.4. Dualizm relacji rachunkowości budżetowej i kontroli zarządczej  | str. 81
2.4.1. Rachunkowość budżetowa jako przedmiot kontroli zarządczej  | str. 81
2.4.2. Rachunkowość budżetowa jako podmiot kontroli zarządczej  | str. 88
 
Rozdział 3
Cele rachunkowości budżetowej i pomiar ich osiągnięcia  | str. 92
3.1. Planowanie jako proces wyznaczania celów i zadań oraz kontrola ich wykonania  | str. 92
3.1.1. Relacje celów i zadań w planowaniu  | str. 92
3.1.2. Cele zewnętrzne i wewnętrzne jednostki sektora finansów publicznych  | str. 96
3.1.3. Planowanie operacyjne a wzmocnienie akcentu na rezultaty  | str. 101
3.2. Cele działów finansowo-księgowych w jednostkach budżetowych  | str. 105
3.2.1. Wiarygodność sprawozdań jako wspólny cel kontroli zarządczej i rachunkowości  | str. 105
3.2.2. Użyteczność jako najważniejsza cecha sprawozdania  | str. 112
3.2.3. Mierniki celów rachunkowości budżetowej oraz monitorowanie stopnia ich osiągnięcia  | str. 123
3.2.4. Praktyka formułowania celów w zakresie rachunkowości budżetowej  | str. 127
 
Rozdział 4
Ryzyko w rachunkowości budżetowej na przykładzie stosowania klasyfikacji budżetowej  | str. 146
4.1. Proces zarządzania ryzykiem w modelu kontroli zarządczej  | str. 146
4.2. Zarządzanie ryzykiem w obszarze zapewnienia wiarygodności sprawozdań budżetowych  | str. 148
4.2.1. Założenia metodyczne oceny ryzyk i reakcji na nie  | str. 148
Punktowa ocena ryzyka i „apetyt na ryzyko”  | str. 148
Właściciele ryzyk  | str. 150
Reakcja na ryzyko  | str. 151
4.2.2. Cel komórki rachunkowości budżetowej oraz identyfikacja ryzyk związanych z jego osiągnięciem  | str. 154
Formułowanie mierzalnego celu komórki finansowo-księgowej  | str. 154
Identyfikacja ryzyk związanych z osiągnięciem celu komórki finansowo-księgowej  | str. 155
4.2.3. Ocena ryzyk dla wiarygodności sprawozdań budżetowych i reakcje na nie w zakresie stosowania klasyfikacji budżetowej  | str. 158
Analiza ryzyka R1  | str. 158
Propozycja reakcji na ryzyko  | str. 161
Analiza ryzyka R2  | str. 164
Propozycja reakcji na ryzyko  | str. 166
Analiza ryzyka R3  | str. 170
Propozycja reakcji na ryzyko  | str. 172
Analiza ryzyka R4, R5 i R6  | str. 176
Analiza ryzyka R7  | str. 183
Propozycja reakcji na ryzyko  | str. 189
Analiza ryzyka R8  | str. 190
Propozycja reakcji na ryzyko  | str. 191
Analiza ryzyka R9  | str. 191
Propozycja reakcji na ryzyko  | str. 192
4.2.4. Wnioski w zakresie zarządzania ryzykiem w obszarze rachunkowości budżetowej  | str. 193
Wnioski w zakresie metodyki  | str. 193
Wnioski w zakresie ryzyka dla wiarygodności sprawozdań budżetowych na pierwszym poziomie kontroli zarządczej  | str. 197
 
Rozdział 5
Niedoskonałości klasyfikacji budżetowej wpływające na użyteczność sprawozdań budżetowych  | str. 199
5.1. Konstrukcja prawna klasyfikacji budżetowej  | str. 199
5.1.1. Koncepcyjne założenia klasyfikacji budżetowej jako przyczyna niejednoznaczności przepisów  | str. 199
5.1.2. Zmiany koncepcyjne w zakresie rozdziałów klasyfikacji budżetowej w celu zwiększenia użyteczności dla jednostek samorządu terytorialnego  | str. 208
5.1.3. Kryteria tworzenia paragrafów klasyfikacji budżetowej jako źródło ryzyka  | str. 214
5.2. Niejednolitość interpretacyjna i możliwości jej eliminacji  | str. 218
5.2.1. Wewnętrzna sprzeczność interpretacji Ministerstwa Finansów  | str. 218
5.2.2. Przykład opłat dystrybucyjno-przesyłowych  | str. 218
5.2.3. Przykład abonamentu RTV – sprzeczność interpretacji z interpretowanym przepisem  | str. 220
5.2.4. Współpraca między interpretatorami  | str. 224
5.2.5. Zwiększenie dostępności (w tym wyszukiwalności) interpretacji  | str. 225
 
Zakończenie  | str. 227
Bibliografia  | str. 235
Akty prawne  | str. 241
Komunikaty  | str. 243
Interpretacje i korespondencja z nimi związana  | str. 245
Pozostałe źródła  | str. 247
Wykaz rysunków  | str. 249
Wykaz tabel  | str. 251
Aneks. Porównanie struktury standardów COSO i INTOSAI GOV 9100 ze strukturą polskich standardów kontroli finansowej i zarządczej  | str. 253
 
 
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

23,00 zł

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI - ROZWÓJ, WIELOWYMIAROWOŚĆ, PODEJŚCIA BADAWCZE - I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI – ROZWÓJ, FUNKCJE, WYBRANE MODELE

Człowiek jest istotą złożoną, a jego zachowania zmieniają się pod wpływem zdobywanych doświadczeń oraz związków z otoczeniem. Dlatego też badanie i opisywanie zachowań ludzkich jest procesem ciągłym i nieskończonym. Człowiek, bowiem, zmienia swo...
5,00 zł

Procesy innowacyjne w polskiej gospodarce – potencjał zmian - Zarządzanie pracownikami tymczasowymi w organizacji użytkującej ich pracę

Innowacje wpisane w jeden z priorytetowych obszarów rozwoju gospodarki Unii Europejskiej są przedmiotem wielu rozważań, zarówno tych o charakterze teoretycznym, jak i praktycznym. Pojęcie innowacji, wprowadzone do literatury ekonomicznej ...
15,00 zł

Wzrastaj aż pod niebo! - Wzrastaj aż pod niebo Rozdz 28.1. Kreatywne zarządzanie cd

Wyjątkowym novum, a jednocześnie wyzwaniem na obecne czasy jest umiejętność zarządzania sobą. Nie możesz bowiem skutecznie zarządzać innymi, jeśli nie nauczysz się kierować sobą. To nadzwyczaj trudna umiejętność, gdy nie masz do tego instruktora czy pr...
5,00 zł

Planowanie eksperymentów z wieloma zmiennymi w badaniach komunikacji marketingowej - Możliwości zastosowania innych eksperymentów frakcyjnych w badaniach komunikacji marketingowej

W dobie nastawienia na efektywność ekonomiczną podejmowanie decyzji w zakresie komunikacji marketingowej bez wstępnego testowania przekazu lub narzędzi czy też bez oceny efektów wcześniej stosowanych rozwiązań jest nieracjonalne i ryzykowne. Pot...
3,00 zł

Basen Morza Bałtyckiego Szkice o polityce, władzy i interesach oraz bezpieczeństwie Baltic Sea Basin Sketches on politics, power, interests and security - „Szwedzki wektor” w polityce morskiej i planowaniu strategicznym Rosji i ZSRR 1890‑1941 – zarys prob

W niniejszej monografii problematyka bezpieczeństwa (w tymgłównie energetycznego i politycznego) analizowana jest przez pryzmat aspektów kulturowych, społecznych, ekonomicznych i przekazumedialnego. Siedmiu Autorów arty...

Modelowanie preferencji a ryzyko ’21-’22

Analiza i modelowanie preferencji, jak również modelowanie ryzyka, to problematyka z zakresu badań operacyjnych znajdująca się na styku ekonomii, zarządzania, matematyki stosowanej i informatyki – stanowi ona przedmiot zainteresowania Auto...
4,00 zł

Zarządzanie i inżynieria produkcji. Wybrane zagadnienia - Zarządzanie zapasami w przedsiębiorstwie

Zaawansowane technologicznie i organizacyjnie procesy zachodzące w nowoczesnych przedsiębiorstwach coraz częściej wymagają interdyscyplinarnego podejścia. Niezbędne obszary wiedzy o organizacji i zarządzaniu konfrontowane są z indywidualnymi rolami, ja...
12,90 zł

Planowanie kariery

Dzięki tej książce można nauczyć się systematycznego planowania i pokonywania kolejnych etapów na drodze do osiągnięcia celów zawodowych. Listy kontrolne, które odpowiadają kolejnym częściom cyklu niezbędnych zmian, ułatwią odnalez...

Kontrola przedsiębiorcy

Książka stanowi pierwsze kompleksowe opracowanie kontroli w polskim systemie prawnym. Składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza po­święcona jest regulacji postępowania kontrolnego na poziomie przepisów lex generalis, natomiast ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!