MENU

Kreatywność językowa w komunikowaniu się

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2014

  • Autor: Bartłomiej Cieśla, Katarzyna Burska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kreatywność językowa w komunikowaniu się

W publikacji pokazano różne sposoby twórczego wykorzystania języka w literaturze, sztuce i edukacji. Młodzi adepci językoznawstwa, kulturoznawstwa, literaturoznawstwa, dziennikarstwa i filozofii dzielą się spostrzeżeniami na temat kreacyjnych możliwości tkwiących zarówno w samym języku, jak i jego użytkownikach. Zebrane artykuły dotyczą atrakcyjnych zabiegów słownych i słowno-wizualnych wykorzystywanych we współczesnej komunikacji. Poruszone zostały zagadnienia kreatywności genologicznej, innowacji w przekładach i oryginalności słownej w rozmaitych odmianach polszczyzny. Analizy licznych przekazów służące systematyzacji i pogłębieniu wiedzy w szerokim obszarze wskazanych problemów uzupełnione są o teoretyczne rozważania nad komunikacją, kreatywnością językową i sposobami jej rozwijania. Książka adresowana jest nie tylko do humanistów zajmujących się opisem komunikatów językowych, ale też do wszystkich osób, które chciałyby popracować nad własnymi umiejętnościami pisarskimi i rozwijać kompetencje językowe.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7

Kreatywność genologiczna

Ewa Bulisz − Kreatywność genologiczna we współczesnej prasie dla kobiet na przykładzie analizy edytoriali prasowych  11
Bartłomiej Cieśla − Poziomy kreatywności genologicznej  27
Marta Gaweł − Kreatywność językowa w tutorialach internetowych  43
Katarzyna Smejda − Kreatywność genologiczna na przykładzie powieści A. Makowieckiego pt. Ziemia nawrócona  57

Kreatywność na gruncie literatury

Małgorzata Czubińska − Kreatywność językowa tłumacza w przekładzie na język polski hybrydowej dramaturgii Kanady frankofońskiej  69
Anna Karpińska− Nowa mowa w służbie sztuki. Analiza innowacji i językowych eksperymentów na gruncie literatury  83
Anna Mazela − Fotografia w metaforze – środki artystyczne inspirowane obrazem fotograficznym na przykładzie poezji polskiej  93
Anna Piliszewska − Neologizm jako anagogiczna komunikacja z zaświatem w poezji Bolesława Leśmiana  105
Przemysław Ślizak − Kreatywność tłumacza − zbrodnia czy konieczność? Rozważania na kanwie tłumaczenia na język polski tytułu opowiadania Christiany de Caldas Brito Maroggia  119
Beata Kiszka − O sposobach komunikowania (się) w Balladynach i romansach Ignacego Karpowicza  133
Julita Gamoń − Semantyka czerwieni w Pożegnaniu jesieni Stanisława  Ignacego Witkiewicza  145

Teoretyczne rozważania o kreatywności i komunikacji

Monika Mazur-Bubak − „Komunikowanie się” kontra „komunikowanie”. O problemach komunikacji i ich wpływie na kształtowanie się tożsamości jednostki  161
Piotr Sękowski − Perswazja a argumentacja. Czy skuteczność argumentu idzie w parze z logiczną poprawnością?  175
Urszula Szwajda − W stronę pełnego bilingwizmu. Zmieniający się interjęzyk, czyli progres rozwoju językowego przypadku szczegółowego  185
Ewelina Waląg − Polski Język Migowy językiem obcym?  201
Jakub Ochnio − Obraz jako powszechne narzędzie komunikacji – refleksje nad semiologicznym statusem fotografii  209

Kreatywność w socjolektach, grupach etnicznych i narodowych

Emilia Kałuzińska − Media a kreatywność językowa dzieci  223
Sylwia Zasada − Kreatywność czy naśladownictwo w języku dzieci w wieku przedszkolnym?  239
Anna Sus − Co ma wpływ na kreatywność językową uczniów gimnazjum w edukacji polonistycznej?  247
Paulina Mucha − Przejawy kreatywności leksykalnej w wypowiedziach licealistów z Lubelszczyzny  259
Beata Szkałuba − Kreatywność leksykalna w socjolekcie taterników i alpinistów  273
Marika Jelińska − Kreatywność językowa Kaszubów na przykładzie uchwał podejmowanych przez Radę Języka Kaszubskiego  287
Amman Syetyerkhan − Obraz i zróżnicowanie języka mongolskiego na tle polszczyzny i polskości  297
Batkhishg Jugder − O sposobach wyrażania realiów mongolskich w języku polskim  309
Anna Ponikiewska − Kreatywność językowa a dyskredytacja. Na podstawie listów anonimowych przeciwko księżom z lat 60. XX wieku  319
Mateusz Król − Kreatywność w komunikacji queerowej na przykładzie polskiego aktywizmu społecznego  333
Zuzanna Kalicka-Karpowicz − Innowacje i neologizmy słowotwórcze jako problem poprawnościowy w pytaniach do internetowych poradni językowych  345

Sposoby rozwijania kreatywności

Joanna Antczak-Sokołowska − Wpływ terapii dyskursywnej na rozwój kreatywności językowej w komunikacji osób z autyzmem  362
Kamila Mrozek-Kochanek − Atrakcyjna klasyk@, czyli o wykorzystywaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu języka łacińskiego i kultury antycznej  375
Małgorzata Lewandowska − Moda, kuchnia i piłka nożna: kreatywność i kultura w nauczaniu języków obcych  389
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

22,50 zł
25,00 zł

Kreatywność. Jak ją rozwijać w sobie i w organizacji

Kolejna, i znów świetnie napisana, książka Marka Stączka. Tym razem autor „wziął na warsztat” jeden z procesów umysłowych szczególnie wyróżniających ludzi w całym świecie przyrody a jednocześnie niezwykle skompli...
36,00 zł
40,00 zł

Europa obywateli? Proces komunikowania politycznego w Unii Europejskiej

Komunikowanie polityczne w Unii Europejskiej jest zagadnieniem niezwykle istotnym. W dobie kryzysu gospodarczego oraz politycznego – deficytu legitymizacji władzy, wciąż spadającego zaufania do instytucji publicznych, a także niskiego poziomu zaa...
37,93 zł
44,10 zł

Kompetencja i sprawność językowa dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, umiarkowanym i lekkim

W literaturze przedmiotu podkreśla się, że mowa tej części dziecięcej populacji jest uboższa pod względem leksykalnym, a wypowiedzi krótsze, składniowo uproszczone z licznymi błędami gramatycznymi. Brak jest jednak danych, które potwierdz...
11,18 zł
13,00 zł

Estetyka słowa i grzeczność językowa wytworów pracy

Monografia – o charakterze interdyscyplinarnym – adresowana jest zarówno do ekonomistów i specjalistów ds. human resource management, jak i do językoznawców. Tych pierwszych zainteresować może z uwagi na ujęte w ...
24,43 zł
34,90 zł

Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w komunikowaniu masowym. Błąd, kryzys, skandal. T. 5

Niniejsza książka to piąta i jednocześnie ostatnia praca poświęcona szeroko pojmowanemu dyskursowi autopromocyjnemu. Dotychczasowe rozważania pozwoliły uchwycić zagadnienie autopromocji i autoprezentacji w perspektywie synchro- i diachronicznej. Ostatn...
26,09 zł
29,99 zł

Kreatywność

Podręcznik myślenia i życia ponad schematami. Dzisiaj myślenia kreatywnego wymaga się od każdego, na każdym kroku. Zarówno od prezesów, jak i gospodyń domowych. Jeśli poszukujemy rozwiązań jedynie w doświadczeniach z przeszłości, n...
19,11 zł
27,30 zł

Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. T. 1: Problemy teoretyczno-praktyczne

Przedmiotem studiów zaprezentowanych w publikacji są teoretyczne oraz praktyczne aspekty komunikowania lokalno-regionalnego. Szkice oraz opracowania otwierające niniejszy tom obejmują ustalenia teoretyczne w obszarze komunikowania lokalnego. Kol...
59,40 zł
66,00 zł

Public relations szkół wyższych. Model komunikowania się z otoczeniem w demokratycznej przestrzeni publicznej

Mimo że XXI wiek powszechnie określany jest mianem „wieku wiedzy”, owa wiedza coraz częściej traci dziś swój tradycyjny, nobliwy charakter, z właściwego sobie poziomu świętości schodzi na poziom rynku, staje się przedmiotem wymiany, ...
18,00 zł
20,00 zł

Kreatywność nauczycieli i uczniów w edukacji wczesnoszkolnej

Publikacja dotyczy ważnego zagadnienia, jakim jest kreatywność człowieka, rozwijana w procesie edukacji. Autorka koncentruje się na kreatywności nauczyciela i uczniów na pierwszym etapie edukacji szkolnej. Rozwój kreatywności, cenny z pun...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!