Książka na łamach wybranych czasopism w Polsce u progu XXI wieku
W książce zawarto bogatą literaturę przedmiotu z zakresu bibliologii, czytelnictwa, pra-soznawstwa, historii politycznej i innych dyscyplin, a także uwzględnia różne teksty pomocnicze, w tym akty prawne. Zawiera ona porównanie wybranych zainteresowań kulturalnych trzech rodzajów. Różnice między nimi są przecież ogromne. Autorka rozpatruje pewne zbieżności na dwóch płaszczyznach: statystycznej i jakościowej. Ustala pewne cechy wspólne w formach przekazu poświęconego książce. W książce znajduje się również obszerne zestawienie autorów, których dzieła recenzowano we wszystkich rodzajach omawianych pism. Może też być ona przydatna specjalistom z różnych dziedzin, jak np. bibliologia,
prasoznawstwo, socjologia kultury, historia polityczna, historia literatury, wiedza o literaturze popularnej i współczesnej kulturze masowej. Może też zainteresować zarówno osoby zajmujące się marketingiem i zarządzaniem, reklamą dóbr kultury, promocją książki, jak i badaczy czytelnictwa. Jest zarówno napisana dobrą polszczyzną, przejrzystym stylem, z pewnym polotem i dowcipem, jak i sensownie zilustrowana. Może też dotrzeć do czytelników zainteresowanych kulturą współczesną – bez względu na rodzaj wykształcenia.
Przedmiotem szczegółowej analizy stały się tygodniki opiniotwórcze, czasopisma kobie-ce oraz periodyki młodzieżowe. Podstawowym celem było zbadanie, czy na ich łamach znalazło się miejsce dla informacji związanych z książką, informacji niezwykle ważnych w czasach dla niej trudnych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7969-606-2
- ISBN druku: 978-83-7525-817-2
- Liczba stron: 720
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 12 Rozdział 1. Rynek książki i prasy w Polsce w latach 1989–2005 26 1.1. Rynek książki. Charakterystyka ogólna 26 1.2. Rynek prasy. Głównie tendencje rozwojowe 38 Rozdział 2. Prasa opinii 48 2.1. Prasa opinii. Krótka charakterystyka 48 2.2. „Polityka”: pismo pokoleń 52 2.2.1. Pół wieku „Polityki”: historia czasopisma 52 2.2.2. Zawartość, akcje i czytelnicy 61 2.2.3. Ciało jedno, a myśli tysiące: książka na łamach pisma 64 2.2.3.1. Tkanie słów: miejsce recenzji w układzie pisma 65 2.2.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 81 2.2.3.2. Napiszę, jak się napatrzę: wywiady 87 2.2.3.3. Warto czytać: reklamy książek 91 2.2.3.4. Łańcuch książkowo-pokarmowy: inne formy informacji o książce 103 2.2.3.4.1. Dojść do stosu, nie dalej:: sylwetki/portrety 103 2.2.3.4.2. Spotkanie z literaturą: teksty poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu 106 2.2.3.4.3. Napisz książkę i odnieś sukces!: konkursy i akcje 114 2.2.4. Kup gadżetę! Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 123 2.3. „Wprost” górą! 129 2.3.1. Z Poznania do Warszawy: historia czasopisma 129 2.3.2. Zawartość, akcje i czytelnicy 139 2.3.3. Czytam, więc jestem: książka na łamach pisma 143 2.3.3.1. Celna lektura: miejsce recenzji w układzie pisma 145 2.3.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 163 2.3.3.2. Dyskretny urok historyjek: wywiady 170 2.3.3.3. Supersensacja: reklamy książek 171 2.3.3.4. Literatura dopisana: inne formy informacji o książce 184 2.3.3.4.1. Nie gasić światła: sylwetki/portrety 185 2.3.3.4.2. Arcydzieła nijakości: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu 187 2.3.4.3. Pionierzy nowej epoki: konkursy i akcje 201 2.3.4. Gazeta w niebezpieczeństwie: inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 206 2.4. „NEWSWEEK POLSKA” – najlepsze medium 213 2.4.1. Historia pod tytułem „Newsweek” 213 2.4.2. Zawartość, akcje i czytelnicy 223 2.4.3. Fabrykanci bestsellerów: książka na łamach pisma 229 2.4.3.1. Muskając literaturę: miejsce recenzji w układzie pisma 231 2.4.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 241 2.4.3.2. Tajny przepis na sukces: wywiady 248 2.4.3.3. Czas na dobrą książkę: reklamy książek 250 2.4.3.4. Arcydzieła idą w hurcie: inne formy informacji o książce 262 2.4.3.4.1. Mgnienie wieczności: sylwetki/portrety 263 2.4.3.4.2. Lekarstwo dla duszy: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu 266 2.4.3.4.3. Nasze skarby, nasze blizny: konkursy i akcje 282 2.4.4. Lepsza twarz mediów. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 287 2.5. „Polityka”, „Wprost”, „Newsweek Polska”: więcej opinii – wnioski porównawcze 294 Rozdział 3. Prasa kobieca 302 3.1. Prasa kobieca. Krótka charakterystyka 302 3.2. „Zwierciadło” w moim życiu 307 3.2.1. Spójrz w siebie: historia periodyku 307 3.2.2. Zawartość, akcje, czytelnicy 312 3.2.3. Miłość, zazdrość, literatura: książka na łamach pisma 316 3.2.3.1. Nici światła między nami: miejsce recenzji w układzie pisma 318 3.2.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 329 3.2.3.2. Czarownik swojego plemienia: wywiady 337 3.2.3.3. Twoja książka, Twoja wiedza: reklamy książek 341 3.2.3.4. Tę książkę warto znać: inne formy informacji o książce 349 3.2.3.4.1. On rysuje jej sny: sylwetki/portrety 349 3.2.3.4.2. Warto było chcieć: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu 352 3.2.3.4.3. Kolory czasu: konkursy i akcje 356 3.2.4. Dowód artystycznej osobowości. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 366 3.3. „Twój Styl”: luksus dostępny dla wszystkich 373 3.3.1. Styl na lata: historia periodyku 373 3.3.2. Zawartość, akcje, czytelnicy 383 3.3.3. Róża jest różą jest różą jest…: książka na łamach pisma 388 3.3.3.1. Eliksir pisania: miejsce recenzji w układzie pisma 390 3.3.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 396 3.3.3.2. Łagodnieję z biegiem lat: wywiady 401 3.3.3.3. Przeczytaj koniecznie!: reklamy książek 404 3.3.3.4. Kto kupi buty dla noblistki?: inne formy informacji o książce 409 3.3.3.4.1. Książę i róża: sylwetki/portrety 410 3.3.3.4.2. Bez pouczania: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu 412 3.3.3.4.3. Książka w prezencie! Konkursy i akcje 420 3.3.4. Jadę tam, gdzie wojna. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 423 3.4. „Elle”. Rzeczywistość lukrowana 430 3.4.1. Mój wybór, moje „Elle”: historia periodyku 430 3.4.2. Zawartość, akcje, czytelnicy 435 3.4.3. Przeczytaj: książka na łamach pisma 440 3.4.3.1. Do czytania, i oglądania: miejsce recenzji w układzie pisma 442 3.4.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 449 3.4.3.2. Gonię kanarka na dachu: wywiady 456 3.4.3.3. Książka potrzebna czytelnikom: reklamy książek 458 3.4.3.4. Poezja dnia codziennego: inne formy informacji o książce 463 3.4.3.4.1. Konkursy i akcje 464 3.4.4. Gazeta jak rolls-royce. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 467 3.5. Po stronie kobiet: „Zwierciadło”, „Twój Styl”, „Elle” a książka – wnioski porównawcze 471 Rozdział 4. Prasa młodzieżowa 482 4.1. Prasa młodzieżowa. Krótka charakterystyka 482 4.2. „Filipinka”: Tylko dla dziewcząt 490 4.2.1. Była sobie Filipinka: historia czasopisma 490 4.2.2. Zawartość, czytelnicy, akcje 497 4.2.3. Ile w Tobie z Bridget Jones?: książka na łamach pisma 500 4.2.3.1. Czytasz i w lot chwytasz: miejsce recenzji w układzie pisma 504 4.2.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 514 4.2.3.2. Jagodowa tajemnica: wywiady 520 4.2.3.3. Super książka!: reklamy książek 523 4.2.3.4. Czego uczysz się od Harry`ego Pottera?: inne formy informacji o książce 529 4.2.3.4.1. Pani z Bullerbyn: sylwetki/portrety 529 4.2.3.4.2. Teraz manga: teksty poświęcone książce 532 4.2.3.4.3. Wygraj książkę: konkursy i akcje 535 4.2.4. Gazety na medal. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 542 4.3. „Dziewczyna”: Jest wspaniała! 544 4.3.1. Dziewczyna taka jak Ty: historia czasopisma 544 4.3.2. Zawartość, czytelnicy, akcje 550 4.3.3. Batman zamiast Sienkiewicza: książka na łamach pisma 555 4.3.3.1. Proste życie: miejsce recenzji w układzie pisma 558 4.3.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 564 4.3.3.2. Tylko dla niegrzecznych…: reklamy książek 572 4.3.3.3. Wiedźmin czy Winicjusz?: inne formy informacji o książce 575 4.3.3.3.1. Nasi herosi: sylwetki/portrety 576 4.3.3.3.2. Pod kolor: konkursy i akcje 578 4.3.4. Odpowiedź jest bliżej niż myślisz [pis oryg.]. Inne informacje: o praise i środowisku dziennikarskim 583 4.4. „Cogito. Szkoła. Matura. Studia. Życie” 588 4.4.1. Pomyśleli, zaistnieli: historia czasopisma 588 4.4.2. Zawartość, akcje, czytelnicy 594 4.4.3. Jak wydać powieść?: książka na łamach pisma 597 4.4.3.1. Znajdź czas na bestseller: miejsce recenzji w układzie pisma 600 4.4.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 605 4.4.3.2. Mam pogodne usposobienie: wywiady 611 4.4.3.3. Idealny prezent: reklamy książek 615 4.4.3.4. Spotkaj swego pisarza: inne formy informacji o książce 621 4.4.3.4.1. Wokół książki: teksty poświęcone książce 622 4.4.3.4.1. Zapamiętaj, co przeżyłeś: konkursy i akcje 625 4.4.4. Grunt to dobry pomysł. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 633 4.5. Przepis na prasę dla młodzieży: „Filipinka”, „Dziewczyna”, „Cogito” – wnioski porównawcze 637 Rozdział 5. …aby nie ucichł szelest przewracanych kartek…: porównanie omówionych czasopism 646 5.1. Książka dla wszystkich?: recenzje, omówienia, streszczenia 654 5.2. Warto czytać: reklamy książek 667 5.3. Autor pisze na własną odpowiedzialność: wywiady 669 Zakończenie 672 Bibliografia 678 Indeks osobowy 688 Wykaz aneksów 710 Wykaz tabel 712 Wykaz zdjęć 715 Od Redakcji 722