Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej
Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka. Ponadto sprzyja wykorzystywaniu różnorodnych metod nauczania, szczególnie tych aktywizujących, rozbudza motywację w przyswajaniu wiedzy i ćwiczy operatywność w zastosowaniu zdobytych wiadomości i umiejętności do rozwiązywania problemów o charakterze teoretycznym i praktycznym. Jej wyjątkową rolę dla wszechstronnego rozwoju dziecka podkreślają nie tylko pedagodzy, ale również psycholodzy, wyjaśniając, że czynności integrujące przekazywaną wiedzę uwzględniają i doskonalą umiejętność syntetycznego spojrzenia [...], ułatwiają opanowanie nowych treści, służą operatywności zdobytej wiedzy, a także aktywizują normalny stan czynnościowy mózgu, który ma zawsze charakter integracyjny.
(Fragment Wstępu)
- Kategorie:
- Redakcja: Aniela Korzon, Katarzyna Plutecka
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-499-0
- ISBN druku: 978-83-7587-499-0
- Liczba stron: 150
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Przegląd historyczny metod nauczania uczniów niesłyszących 9 1.1. Narodziny metody 9 1.2. Rozwój metod nauczania 10 1.3. Współczesne metody nauczania 16 1.3.1. Totalna komunikacja 16 1.3.2. Metoda macierzyńska 18 1.3.3. Fonogesty jako metoda nauczania 19 1.3.4. Metoda audytywno-werbalna 20 1.3.5. Metoda ośrodków pracy 21 Rozdział 2. Specyfika kształcenia zintegrowanego uczniów niesłyszących 23 2.1. Cele kształcenia 23 2.2. Zasady kształcenia 30 2.3. Metody kształcenia 36 2.4. Kształtowanie pojęć jako podstawowy problem nauczania języka dzieci niesłyszących 42 2.5. Środki dydaktyczne 47 Rozdział 3. Zasady i metody wychowania uczniów niesłyszących 51 Rozdział 4. Metoda ośrodków pracy jako model dla kształcenia zintegrowanego uczniów głuchych 57 4.1. Zajęcia wstępne 58 4.1.1. Sprawdzenie obecności 58 4.1.2. Praca z kalendarzem 59 4.1.3. Obserwacja i opis pogody 60 4.1.4. Przypomnienie o obowiązkach dyżurnego 61 4.2. Zajęcia przygotowujące do nauki mowy 61 4.2.1. Ćwiczenia oddechowe 62 4.2.2. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne 63 4.2.3. Ćwiczenia fonacyjne 67 4.2.4. Ćwiczenia słuchowe 70 4.3. Zajęcia właściwe – poznawcze 74 4.3.1. Wprowadzenie do tematu 76 4.3.2. Opracowanie nowej litery 81 4.3.3. Ćwiczenia w mówieniu i w pisaniu 84 4.3.4. Ćwiczenia kształtujące wstępne pojęcia matematyczne 94 4.3.5. Ćwiczenia w czytaniu 104 4.4. Zajęcia ekspresyjne 105 4.5. Zajęcia końcowe 107 4.5.1. Ocena pracy ucznia 107 4.5.2 Zadanie pracy domowej 108 4.5.3. Zajęcia porządkowe 109 Rozdział 5. Rewalidacja indywidualna 111 Rozdział 6. Realizacja założeń wychowania słuchowego w kształceniu zintegrowanym 117 Rozdział 7. Ocena opisowa w kształceniu zintegrowanym 121 Rozdział 8. Planowanie i konstruowanie programów nauczania oraz wychowania na pierwszym etapie edukacyjnym dla uczniów niesłyszących 127 Bibliografia 139 Aneks 145