MENU

Kształtowanie kapitału społecznego organizacji

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2018

  • Autor: Elżbieta Jędrych, Justyna Berniak-Woźny

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 59,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 29,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

47,20
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Kształtowanie kapitału społecznego organizacji

Autorki skupiły się na problematyce kapitału społecznego wewnatrz organizacji przyjmując definicję, w której kapitał społeczny rozumiany jest jako całość sieci wartości społecznych i norm determinujących relacje międzyludzkie umożliwiające osiągnięcie efektu współpracy. Fundamentem tej całości jest zaufanie.

Autorki podjęły próbę udzielenia odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:
- jak kształtowała się koncepcja i zakres pojęciowy kapitału społecznego
- jakie funkcje pełni kapitał społeczny wewnątrz organizacji; skąd bierze się zainteresowanie nauk o zarządzaniu tą problematyką
- czy są podstawy do tego, aby kapitałem społecznym można było zarządzać w organizacjach
- za pomocą jakich instrumentów można kształtować kapitał społeczny w organizacji

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7

Rozdział 1. 10
Koncepcja kapitału społecznego ujęcie makroekonomiczne 10
1.1. Przegląd podejść badawczych dotyczących kapitału społecznego 10
1.2. Funkcje kapitału społecznego 24
1.3. Kontrowersje związane z koncepcją kapitału społecznego 29
1.4. Pomiar kapitału społecznego; jego stan i pomiar w Polsce 36

Rozdział 2. 45
Kapitał społeczny organizacji 45
2.1. Kapitał społeczny i ludzki jako komponent kapitału intelektualnego organizacji 45
2.2. Wewnętrzny i zewnętrzny kapitał społeczny organizacji 62
2.3. Kapitał społeczny oparty na teoriach sieci relacji 72

Rozdział 3. 79
Struktura kapitału społecznego wewnątrz organizacji 79
3.1. Sieci relacji społecznych 80
3.2. Zaufanie, normy i wartości w kapitale społecznym 88
3.3. Pomiar kapitału społecznego organizacji 100

Rozdział 4. 109
Fundamenty zarządzania wewnętrznym kapitałem społecznym organizacji 109
4.1. Zarządzanie poprzez wartości 109
4.2. Rola kultury zaufania w zarządzania kapitałem społecznym 122
4.3. Instrumenty kształtowania postaw zaangażowania pracowników 137

Rozdział 5. 145
Inwestowanie w kapitał ludzki i społeczny w organizacji 145
5.1. Inwestowanie w rozwój pracowników 145
5.2. Inwestowanie w procesy zarządzania wiedzą pracowników 150
5.3. Inwestowanie w nowe technologie w komunikacji między pracownikami 158
5.4. Inwestowanie w innowacyjne procesy i narzędzia zarządzania kapitałem ludzkim i społecznym 164
 
Rozdział 6. 184
Rola Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w kształtowaniu kapitału społecznego organizacji 184
6.1. Koncepcja Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i jej funkcje 184
6.2. Modele Społecznej Odpowiedzialności Biznesu 190
6.3. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu wobec interesariuszy wewnętrznych – narzędzia i dobre praktyki 200

Rozdział 7. 223
Podmioty zarządzania kapitałem społecznym 223
7.1. Wspólnoty pracowników 223
7.2. Pracownicy działów personalnych 227
7.3. Zarząd i kierownicy liniowi 235
7.4. Podmioty zewnętrzne zarządzania kapitałem ludzkim i społecznym 243

Bibliografia 248

Spis tabel 261
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

35,10 zł
39,00 zł

Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania organizacji

Przed ryzykiem warto się zabezpieczać nie tylko rezerwami finansowymi, ale także przemyślanym planem reagowania na symptomy i przejawy ryzyka.Książka została napisana przez praktyka i wiodącego specjalistę z zakresu zarządzania zapewnianiem...
49,50 zł
55,00 zł

Metody podejścia procesowego w organizacjach Teoria i praktyka

Problematyka podejścia procesowego, wykorzystywanych metod i narzędzi stanowi podstawę wielu rozważań i dyskusji naukowych badaczy, jak również praktyków. Metodologiczne podstawy została ukształtowane na podstawie klasycznych rozwiązań or...
32,68 zł
38,90 zł

Organizacja wirtualna

W dzisiejszych czasach coraz większą rolę w zarządzaniu firmami odgrywają informacja i technologie informacyjne. Dzieje się tak, ponieważ przetrwanie na konkurencyjnym rynku wymusza ciągłe zmiany zwiększające efektywność działania. Koncepcja organizacj...
25,80 zł
30,00 zł

Myślenie systemowe w zarządzaniu organizacjami

W książce podjęto prośbę scharakteryzowania najważniejszych podejść metodologicznych do badania i rozwiązywania problemów tworzących trudne sytuacje decyzyjne, w których znajdują się menedżerowie zarządzający współczesnymi organiza...
131,40 zł
146,00 zł

Szkolnictwo wyższe w Polsce. Ustrój, prawo, organizacja

Czwarte wydanie - cenionej w środowisku osób zajmujących się polskim szkolnictwem wyższym - publikacji zostało rozszerzone, uaktualnione i wzbogacone ilustracjami wybitnego rysownika Adama Korpaka. W publikacji omówiono najważniejsze za...
36,87 zł
40,97 zł

Motywowanie w organizacjach publicznych

Zaprezentowane przez prof. Z. Ścibiorka, uwarunkowania systemu motywacyjnego pozwalają stwierdzić, że w organizacjach publicznych nieodzowne jest nieustanne monitorowanie kwestii ludzkich i oddziaływania na personel, efektywność bowiem poszczegó...
30,53 zł
35,50 zł

Doskonalenie zarządzania procesami biznesowymi w organizacji z wykorzystaniem modeli dojrzałości i technologii informacyjno-komunikacyjnych

W organizacji, dla której procesy są osią działania, problem doskonalenia i usprawniania procesów oraz problem dopasowania biznes-ICT zawsze występują łącznie. Niniejsza praca jest zatem próbą spojrzenia na organizację procesową je...
13,52 zł
15,02 zł

Otoczenie współczesnych organizacji – szanse i wyzwania nowej normalności gospodarczej

„Nowa normalność gospodarcza” to termin używany do opisania środowiska gospodarczego i społecznego po pandemii COVID-19, w którym wszystkie aspekty życia społecznego, gospodarczego i indywidualnego wymagają nowych sposobów dzi...
20,70 zł
23,00 zł

Dla honoru organizacji

Bogata w wątki autobiograficzne powieść, której akcja rozgrywa się na Wileńszczyźnie w latach 1942 - 1943. Według Mariana Hemara: "Józef też jest »specjalnym agentem« upoważnionym do zabijania ludzi. Józef też, jak...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!