Kształtowanie kapitału społecznego organizacji
Autorki skupiły się na problematyce kapitału społecznego wewnatrz organizacji przyjmując definicję, w której kapitał społeczny rozumiany jest jako całość sieci wartości społecznych i norm determinujących relacje międzyludzkie umożliwiające osiągnięcie efektu współpracy. Fundamentem tej całości jest zaufanie.
Autorki podjęły próbę udzielenia odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:
- jak kształtowała się koncepcja i zakres pojęciowy kapitału społecznego
- jakie funkcje pełni kapitał społeczny wewnątrz organizacji; skąd bierze się zainteresowanie nauk o zarządzaniu tą problematyką
- czy są podstawy do tego, aby kapitałem społecznym można było zarządzać w organizacjach
- za pomocą jakich instrumentów można kształtować kapitał społeczny w organizacji
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-19870-1
- ISBN druku: 978-83-01-19770-4
- Liczba stron: 262
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. 10 Koncepcja kapitału społecznego ujęcie makroekonomiczne 10 1.1. Przegląd podejść badawczych dotyczących kapitału społecznego 10 1.2. Funkcje kapitału społecznego 24 1.3. Kontrowersje związane z koncepcją kapitału społecznego 29 1.4. Pomiar kapitału społecznego; jego stan i pomiar w Polsce 36 Rozdział 2. 45 Kapitał społeczny organizacji 45 2.1. Kapitał społeczny i ludzki jako komponent kapitału intelektualnego organizacji 45 2.2. Wewnętrzny i zewnętrzny kapitał społeczny organizacji 62 2.3. Kapitał społeczny oparty na teoriach sieci relacji 72 Rozdział 3. 79 Struktura kapitału społecznego wewnątrz organizacji 79 3.1. Sieci relacji społecznych 80 3.2. Zaufanie, normy i wartości w kapitale społecznym 88 3.3. Pomiar kapitału społecznego organizacji 100 Rozdział 4. 109 Fundamenty zarządzania wewnętrznym kapitałem społecznym organizacji 109 4.1. Zarządzanie poprzez wartości 109 4.2. Rola kultury zaufania w zarządzania kapitałem społecznym 122 4.3. Instrumenty kształtowania postaw zaangażowania pracowników 137 Rozdział 5. 145 Inwestowanie w kapitał ludzki i społeczny w organizacji 145 5.1. Inwestowanie w rozwój pracowników 145 5.2. Inwestowanie w procesy zarządzania wiedzą pracowników 150 5.3. Inwestowanie w nowe technologie w komunikacji między pracownikami 158 5.4. Inwestowanie w innowacyjne procesy i narzędzia zarządzania kapitałem ludzkim i społecznym 164 Rozdział 6. 184 Rola Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w kształtowaniu kapitału społecznego organizacji 184 6.1. Koncepcja Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i jej funkcje 184 6.2. Modele Społecznej Odpowiedzialności Biznesu 190 6.3. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu wobec interesariuszy wewnętrznych – narzędzia i dobre praktyki 200 Rozdział 7. 223 Podmioty zarządzania kapitałem społecznym 223 7.1. Wspólnoty pracowników 223 7.2. Pracownicy działów personalnych 227 7.3. Zarząd i kierownicy liniowi 235 7.4. Podmioty zewnętrzne zarządzania kapitałem ludzkim i społecznym 243 Bibliografia 248 Spis tabel 261