MENU

Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2015

  • Autor: Małgorzata Sidor-Rządkowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników

Książka jest piątym wydaniem klasycznej już pracy Małgorzaty Sidor-Rządkowskiej na temat systemów ocen okresowych. Publikacja ta łączy solidne podstawy teoretyczne z przeglądem rozwiązań stosowanych w praktyce. Kompleksowo omówiono w niej zagadnienia, z którymi należy się zapoznać przed wprowadzeniem systemu ocen sprzyjającego otwartej polityce informacyjnej i wzmacniającego motywację pracowników, takie jak: powiązanie sposobów oceny z typem działalności i celami strategicznymi organizacji, planowanie systemów oraz szkolenia osób oceniających, wybór odpowiednich metod oceny i ustalanie kryteriów, zasady prowadzenia rozmów oceniających, ocena oddolna jako uzupełnienie systemu, unikanie błędów oceniania, system ocen okresowych na tle głównych aspektów polityki personalnej organizacji. Autorka przytacza również liczne przykłady i studia przypadków oraz zamieszcza bardzo przydatny zestaw formularzy ocen pracowników. Publikacja jest przeznaczona nie tylko dla przedstawicieli sektora przedsiębiorstw, ale także administracji publicznej. Zawarte tu metody i wskazówki znajdą zastosowanie zarówno w organizacjach biznesowych, jak i pozakomercyjnych. Stanowi cenne źródło wiedzy dla menedżerów wszystkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów personalnych, a także osób zajmujących się naukowo problematyką zarządzania zasobami ludzkimi. Dr Małgorzata Sidor-Rządkowska doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pracuje jako wykładowca na studiach MBA i podyplomowych, jest także konsultantem ds. personalnych. Prowadzi szkolenia zarówno w sektorze przedsiębiorstw, jak i w administracji publicznej. Autorka wielu książek, m.in.: Zwolnienia pracowników a polityka personalna firmy, Zarządzanie personelem w małej firmie, Kompetencyjne systemy ocen pracowników, Profesjonalny coaching, Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej, Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków (red. nauk.). Jest przewodniczącą jury ogólnopolskiego konkursu Top Menedżer HR.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorce   11
Wstęp   13
Rozdział 1. Miejsce systemu ocen okresowych w polityce personalnej przedsiębiorstwa   15	1.1. Najważniejsze cele oceny   15	1.2. Formy oceny   17	1.3. Kontrowersje wokół systemów ocen   17	1.4. Wymagania stawiane systemom ocen   20	1.5. Oczekiwania pracowników wobec systemu ocen okresowych   22	Studium przypadku I    23
Rozdział 2. Uwarunkowania systemu ocen   26	2.1. Rodzaj działalności i wielkość organizacji   26	2.2. Cele strategiczne firmy    27	2.3. Metoda zarządzania    30	2.4. Styl kierowania    31	2.5. Poziom kierowania   34	2.6. Poziom wymagań   36	2.7. Autorytet oceniających    36	2.8. Wiek pracowników    37	Studium przypadku II   44
Rozdział 3. Wprowadzanie systemu ocen okresowych    49	3.1. Planowanie działania   49	3.2. Szkolenie osób oceniających   49	3.2.1. Wybór rodzaju szkolenia    50	3.2.2. Wybór miejsca szkolenia   53	3.2.3. Problem wspólnego udziału w szkoleniu przełożonych i podwładnych    53	3.2.4. Ćwiczenia z użyciem kamery wideo   56	3.3. Przygotowanie osób ocenianych   59	Studium przypadku III   63
Rozdział 4. Przegląd najważniejszych zagadnień związanych z tworzeniem systemów ocen   66	4.1. Wybór osób oceniających   66	4.2. 360-stopniowa ocena pracownika   66	4.3. Przygotowanie 360-stopniowej oceny pracowników   71	4.4. Podział osób ocenianych   74	4.5. Ustalanie częstotliwości oceny   77	Studium przypadku IV   78
Rozdział 5. Metody oceny pracowników   80	5.1. Metody relatywne   80	5.1.1. Ranking    80	5.1.2. System porównywania parami    82	5.1.3. Metoda rozkładu normalnego    83	5.2. Metody absolutne   86	5.2.1. Ocena opisowa    86	5.2.2. Punktowa skala ocen    89	5.2.3. Skale ważone   90	5.2.4. Testowa metoda oceny   91	5.2.5. Metoda zdarzeń krytycznych   92	5.2.6. Skale behawioralne (BARS - behavioral anchored rating scale   94	5.2.7. Zarządzanie przez cele - ZPC (management by objectives - MBO   97	5.2.8. Assessment Center ("centrum oceny")   104
Rozdział 6. Ustalanie kryteriów oceny   110	6.1. Kryteria dotyczące efektywności   110	6.2. Kryteria dotyczące kwalifikacji   113	6.3. Kryteria dotyczące zachowań (behawioralne)   114	6.4. Kryteria osobowościowe   115	6.5. Zasady opracowywania kryteriów oceny   117	Studium przypadku VI   124
Rozdział 7. Zasady prowadzenia rozmów z ocenianymi pracownikami   126	7.1. Istota rozmowy oceniającej    126	7.2. Jak prowadzić rozmowę?   129	7.2.1. Wyrażanie szacunku i uznania   130	7.2.2. Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych   134	7.3. Najczęstsze przyczyny złej pracy   136	7.4. Dialog przełożony - podwładny a przyszłe zadania pracownika   137	Studium przypadku VII   138
Rozdział 8. Błędy w procesie oceniania   142	8.1. Błędy "techniczne"    142	8.2. Błędy w sztuce oceniania   142	8.3. Jak unikać błędów oceny?   148	Studium przypadku VIII   151
Rozdział 9. Ocena przełożonych przez podwładnych    154	9.1. "Odwrócenie ról" jako niezbędne uzupełnienie systemu ocen   154	9.2. Doświadczenia niektórych przedsiębiorstw   157	9.3. Zasady wprowadzania oceny przełożonych przez podwładnych   162	Studium przypadku IXa    163	Studium przypadku IXb   165
Rozdział 10. System ocen okresowych a pozostałe aspekty polityki personalnej firmy   167	10.1. System ocen okresowych a polityka płacowa przedsiębiorstwa   167	10.2. System ocen okresowych a polityka szkoleniowa firmy   169	10.3. System ocen okresowych a kształtowanie ścieżek kariery zawodowej pracowników   172	10.4. System ocen okresowych a zwalnianie pracowników   182	Studium przypadku X   186
Zakończenie   189
Aneks. Przykładowe formularze oceny pracowników   191
Bibliografia   247
Indeks   253
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
27,52 zł
32,00 zł

Ocena funkcjonowania terminali intermodalnych w aspekcie realizowanych procesów transportowo-przeładunkowych

Celem monografi i jest przedstawienie metodyki modelowania procesów transportowo-przeładunkowych realizowanych w terminalach intermodalnych w zastosowaniu do oceny realizacji zadań związanych z obsługą jednostek intermodalnych z punktu widzenia ...
24,08 zł
28,00 zł

Formy ekspresji podmiotowości nowoczesnej

W powszechnej świadomości polska poezja ostatnich dekad XVIII i początku XIX wieku jest zjawiskiem nieciekawym i nieatrakcyjnym, najczęściej dyskutowanym z perspektywy nadchodzącego romantyzmu, na tle którego wypada zawsze niekorzystnie. Książka...
67,20 zł
84,00 zł

Nowoczesne zarządzanie produkcją

Podręcznik akademicki przeznaczony dla studentów ekonomii i zarządzania oraz kierunków inżynierskich, w szczególności studiujących na specjalnościach związanych z zarządzaniem produkcją. Grupa autorów pod przewod...
14,36 zł
16,70 zł

Ocena systemu awansu zawodowego nauczycieli w Polsce

W książce przedstawiono wyniki pierwszego rzetelnego i obszernego problemowo badania funkcjonowania systemu awansu zawodowego nauczycieli. Zagadnienia związane z awansem zbadano, stosując metody ilościowe i jakościowe. Przeprowadzono badania ankietowe ...
61,62 zł
79,00 zł

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników

Książka jest kompleksowym opracowaniem, które przedstawia krok po kroku zasady zatrudniania pracowników oraz rozwiązywania umów o pracę. Uwzględnia liczne zmiany wchodzące w życie w 2023 r. w wyniku dużych nowelizacji prawa pracy. ...
36,00 zł
40,00 zł

Kryteria brzegowe implementacji systemów zarządzania jakością w przedsiębiorstwach branży motoryzacyjnej

W pracy podjęto problem weryfikacji gotowości przedsiębiorstw motoryzacyjnych do wdrożenia systemu zarządzania jakością. Potrzeba rozwiązania tego problemu naukowego wynika z rozbieżności poziomów utrzymywanych systemów jakości, co skutku...
19,15 zł
25,53 zł

Kanały dystrybucji – kształtowanie relacji (wyd. II)

Książka Zbigniewa Spyry jest jedną z nielicznych na polskim rynku publikacji podejmujących problematykę relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystry­bucji w sposób tak kompleksowy i udokumentowany. Dla lepszego zrozumienia poruszanej proble...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!