Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Podręczniki na studia

Kształtowanie relacji uczelni z przedsiębiorstwami w warunkach transformacji cyfrowej(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2021

  • Autor: Marcin Lis

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 69,00 zł
62,10
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 6,90 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Kształtowanie relacji uczelni z przedsiębiorstwami w warunkach transformacji cyfrowej

Zarządzanie relacjami to ważny element dialogu uczelni wyższych w Polsce z grupą interesariuszy instytucjonalnych jaką są przedsiębiorstwa. Stanowi ono „twórcze” rozszerzenie teorii zarządzania (w tym marketingu) polegające na kształtowaniu długotrwałych relacji poprzez tworzenie związków emocjonalnych w oparciu o oferowaną wartość. Kształtowanie bazującej na wartości relacji na linii nauka – biznes nie jest jednak proste. Jest to bowiem wymagający bieżących korekt i modyfikacji złożony proces, uzależniony zarówno od aktualnej pozycji i wizerunku uczelni wyższej w jej otoczeniu, jak i zmian związanych z dokonującą się transformacją cyfrową. Oznacza to, że uczelnie chcące skutecznie nawiązywać i wzmacniać więzi z interesariuszami instytucjonalnymi (przedsiębiorstwami) powinny stale dostosowywać swoje struktury i instrumenty (w tym również rozwiązania z obszaru nowoczesnych technologii) do wymagań stawianych przez zmieniający się układ sił na dynamicznym rynku usług szkolnictwa wyższego. Bardzo pomocne w tych działaniach będzie procesowe, systemowe podejście do kształtowania relacji. Podejście takie zaprezentowane i szczegółowo omówione zostanie w niniejszej książce.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie  7
1. Uczelnia jako aktor w procesach rozwoju gospodarki opartej na wiedzy 15
	1.1. Orientacja na wiedzę jako wymóg współczesności 15
	1.2. Transformacja uczelni w organizację przedsiębiorczą i podporządkowaną wiedzy 24
	1.3. Uwarunkowania rozwoju współpracy międzyorganizacyjnej uczelni i przedsiębiorstw w gospodarce opartej na wiedzy 36
2. Kształtowanie relacji uczelni z przedsiębiorstwami – studium literatury przedmiotu   53
	2.1. Wykorzystanie marketingu relacji w procesie kształtowania więzi międzyorganizacyjnych uczelni i przedsiębiorstw  53
	2.2. Przedsiębiorstwa jako interesariusze szkół wyższych 61
	2.3. Rozwój relacji uczelni i przedsiębiorstw 68
	2.4. Znaczenie wartości i satysfakcji w relacji uczelni i przedsiębiorstwa  84
3. Transformacja cyfrowa jako płaszczyzna nawiązywania i wzmacniania relacji uczelni wyższych z przedsiębiorstwami   97
	3.1. Transformacja cyfrowa jako nowe wyzwanie dla organizacji i jej otoczenia 97
	3.2. Kierunki i uwarunkowania rozwoju technologii cyfrowych w przedsiębiorstwach 105
	3.3. Wielowymiarowość procesu transformacji cyfrowej w uczelniach  117
4. Technologie cyfrowe w procesie kształtowania relacji szkoły wyższej z przedsiębiorstwami – wyniki badań  129
	4.1. Metodyka procesu badawczego  129
	4.2. Relacje między uczelniami a przedsiębiorstwami w świetle wyników badań ilościowych  142
	4.3. Wpływ wiedzy o technologiach cyfrowych na nawiązanie oraz wzmocnienie więzi łączącej uczelnie z przedsiębiorstwami 156
	4.4. Główne problemy w procesie kształtowania relacji uczelni z przedsiębiorstwami w świetle wyników badań jakościowych 173
		4.4.1. Perspektywa badanych przedstawicieli uczelni 173
		4.4.2. Perspektywa badanych przedstawicieli przedsiębiorstw współpracujących i niewspółpracujących z uczelniami  176
5. Nowe podejście do kształtowania relacji uczelni z przedsiębiorstwami – ujęcie modelowe  181
	5.1. Założenia budowy modelu  181
	5.2. Proces kształtowania długotrwałych relacji uczelni z przedsiębiorstwami w warunkach transformacji cyfrowej  186
	5.3. Identyfikacja, analiza oraz wybór potencjalnych partnerów relacji uczelni 190
	5.4. Oferowanie i współkreowanie wartości w procesie kształtowania długotrwałych relacji na linii uczelnia – przedsiębiorstwo 195
Zakończenie  205
Bibliografia 213
Netografia 237
Spis rysunków  239
Spis tabel 241
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Marcin Lis

Pracownik badawczo-dydaktyczny Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Od 2014 r. pełni funkcję prorektora. Animator działań realizowanych na rzecz rozwoju szkolnictwa wyższego oraz przedsiębiorczości, transferu wiedzy z nauki do gospodarki oraz  rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. Jego zainteresowania naukowe dotyczą zarządzania relacjami i kształtowania relacji uczelni z przedsiębiorstwami w warunkach transformacji cyfrowej, odpowiedzialnego przywództwa, zarządzania projektami, innowacjami, jakością i procesami biznesowymi.

Jest członkiem międzynarodowego stowarzyszenia The European Academy of Management (EURAM c/o EIASM – European Institute for Advanced Studies in Management), wiceprezesem Zarządu Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, oddział Dąbrowa Górnicza, a także członkiem Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Katowicach.

Pełni funkcję przewodniczącego zespołu doradczego do spraw programu: „Studenckie koła naukowe tworzą innowacje”. Jest też członkiem zespołu do spraw programu: „Społeczna odpowiedzialność nauki” oraz „Działalność upowszechniająca naukę” w Ministerstwie Edukacji i Nauki, jak również członkiem Zespołu do spraw Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Angażuje się w działania na rzecz rozwoju regionu oraz współpracy nauka - biznes m.in. jako: Wiceprezes Zarządu Śląskiego Związku Pracodawców Lewiatan, Prezes Delegatury Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach z siedzibą w Dąbrowie Górniczej oraz Wiceprzewodniczący Komisji ds. Innowacyjności, Konkurencyjności i Współpracy Nauki z Biznesem, a także Wiceprzewodniczący Komisji ds. Przemysłu 4.0. Uczestniczy w pracach Rady Społeczno-Gospodarczej przy Zarządzie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, Komitecie Sterującym Regionalnej Strategii Innowacji przy Marszałku Województwa Śląskiego, Radzie Programowej Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach oraz w pracach Rady Programowej Stowarzyszenia Biznes - Nauka - Samorząd „Prosilesia”. Jest członkiem Rady Programowej Krajowego Klastra Kluczowego „Silesia Automotive & Advanced Manufacturing” Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Ma bogate doświadczenie korporacyjne zdobyte w międzynarodowych firmach usługowych, był zatrudniony na kluczowych stanowiskach menedżerskich związanych z tworzeniem systemów zarządzania relacjami z klientami, zarządzaniem jakością i procesami, zarządzaniem projektami; wieloletni menedżer  na poziomie Executive w Orange S.A., jest absolwentem studiów MBA EY Academy of Business.

Za aktywność w zakresie kształtowania relacji pomiędzy nauką i biznesem odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej oraz złotą Odznaką Honorową za Zasługi dla Województwa Śląskiego.

Pochodzenie węgla nieorganicznego w wodach podziemnych strefy hipergenezy w warunkach naturalnych

W monografii przedstawiono metodę określenia genezy węgla nieorganicznego w wodach podziemnych strefy hipergenezy oraz ilościowego oszacowania jego udziału w zależności od źródła pochodzenia. Badania prowadzono na dwóch poligonach –...
3,00 zł

Energetyka w Wyzwaniach Badawczych - BEZPIECZEŃSTWO DOSTAW ENERGII DO POLSKI W WARUNKACH FUNKCJONOWANIA UNII ENERGETYCZNEJ

Bezpieczeństwo stało się ostatnio jednym z najbardziej nośnych haseł w nauce. Jest to fenomen o złożonej naturze. Wbrew pozorom nie wynika on ze wzrostu potencjalnych zagrożeń będących pochodną: wojen, lokalnych konfliktów zbrojnych, przewrot&oa...

Kształtowanie środków penalnych a prawo pokrzywdzonego i sprawcy do samostanowienia

Monografia koncentruje się wokół dwóch zasadniczych kwestii: Na ile przepisy polskiego materialnego prawa karnego uwzględniają stanowisko sprawcy i pokrzywdzonego w ramach przesłanek stosowania określonych środków penalnych? Czy w ...
19,00 zł

Kształtowanie jakości żywności. Wybrane zagadnienia

Podręcznik stanowi oryginalne i kompleksowe opracowanie zagadnień istotnych w kształceniu menedżerów jakości żywności. W podręczniku zawarto szczegółową charakterystykę czynników wpływających na jakość produktów spożywczych....
20,00 zł

EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA W WARUNKACH KULTURY GLOBALNEJ. OD ROZWAŻAŃ DEFINICYJNYCH DO PRAKTYCZNYCH ZASTOSOWAŃ t.3

Każdy człowiek uczestniczy w wielu różnych formach życia społecznego. Początkowo dziecko obraca się w kręgu swoich rodziców i rodzeństwa, a także bliższej i dalszej rodziny, poznaje zwyczaje panujące w rodzinie, uczy się zasad postępowani...

25 lat transformacji w krajach Europy Środkowej i Wschodniej - 08 Ukraińska droga do demokracji. Pierwsza dekada budowy niepodległej Ukrainy

Każda rocznica związana z procesem zmian systemowych w krajach Europy Środkowej i Wschodniej jest doskonałą okazją do zbilansowania przekształceń demokratycznych i oszacowania naszych perspektyw. Badaczy niepokoją jednak braki terminologiczne, a właści...

Turystyka historyczna T. 1 - 04 Podróże do Wilna i początki wileńskiej turystyki w drugiej połowie XIX wieku i w początkach XX stulecia (do 1914 roku) w świetle bedekerów i relacji

"Turystyka Historyczna" jest nowym periodykiem naukowym Instytutu Historii UŚ, którego wydanie wiąże się z otwartym w roku akademickim 2013/2014 kierunkiem studiów licencjackich o tej samej nazwie. Swoją tematyką obejmuje proble...

Kształtowanie się cen energii elektrycznej w Polsce

Książka dotyczy cen energii elektrycznej – jednej z najistotniejszych w ostatnim czasie determinant rozwoju gospodarki Polski i jakości życia jej mieszkańców. Determinanta ta zaczyna odgrywać coraz większą rolę głównie ze względu na...
3,00 zł

Poszukiwania naukowe w dobie transformacji energetycznej - Znaczenie ochrony środowiska dla bezpieczeństwa ludności cywilnej

Transformacja” to termin, który dominuje w dyskusji o przyszłości energetyki. Popularnie odnoszony jest do mocy wytwórczych i ograniczany do kwestii, z czego produkować energię elektryczną, ewentualnie czym zasilać pojazdy. Problem ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!