MENU

Ku kulturowej koncepcji pedagogiki

(eBook)

Fragmenty i ogarnięcie

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2009

  • Autor: Monika Jaworska-Witkowska

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 60,00 zł
46,80
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Ku kulturowej koncepcji pedagogiki

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy metodologicznej relacji pedagogiki wobec kultury i możliwości poznania humanistycznego dokonującego się w „trudnych syntezach” złożonych sytuacji poznawczych, czyli między drogami kultury. Druga z nich stawia kwestię „zysku symbolicznego”, jaki może być udziałem pedagogiki, pod warunkiem podjęcia przez nią wysiłku osadzenia problematyki także w kontekstach narracji zmarginalizowanych, zapomnianych czy zakazanych, a – jak się okazuje – budzących jej wrażliwość kulturową i zrozumienie niezbędnego zakresu osadzenia w kulturze dla każdego typu myślenia i działania edukacyjnego.

Prezentowana praca jest więc propozycją (kierunku) strategii naświetlania wybranych tropów dla pedagogiki, zarazem uruchamiającą już częściowo dyskursy, możliwe w pedagogice, i podejmuje próby kilku zapowiedzi aplikacyjnych, które wymagają rzecz jasna dalszych rozwinięć. Uzupełnienia te, zebrane w osobnym tomie, opisuję w zakończeniu pracy.

Przedstawiona Czytelnikowi obszerna i wielowątkowa książka nie będzie z pewnością łatwa w odbiorze, choć mam nadzieję, że trud zmierzenia się z nią opłaci się, a przynajmniej unaoczni powagę zadania, jakie współcześnie staje przed pedagogiką jako całością, choć nie zawsze jesteśmy tego świadomi, czy na to przygotowani.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	13
Przedmowa – próba oglądu przedpola tematyki	24
	„Własny pokój” pedagogiki w kulturze. Od świata granic do świata horyzontów	25
	Poszukiwanie – przeszukiwanie jako bieguny złożoności badawczej	31
	Zyski symboliczne i profity duchowe, czyli projekcje celów badań	33
	Integralność strukturalna a przedmiot i metoda badań	33
	Rekonstruowanie kryzysu teorii w naukach humanistycznych? Jakie są jego przyczyny?	35
	O wdrażaniu i upowszechnianiu kultury – perspektywa pedagogiczna	36
Podziękowania	38
Część I. Pedagogika między tropami kultury (problemy metodologiczne)	43
	Rozdział I. Przesłanki metodologiczne i historyczne rozważań dla postulatu integralności badawczej w pedagogice	43
		Wstęp	43
		1.1. W stronę specjalizacji tworzącej specjalności „wyższego rzędu” (T. Kotarbiński) i nową profesjonalizację (R. Nycz)	46
		1.2. O dwóch postawach programowych pedagogiki: strukturalnej i funkcjonalnej	52
		1.3. Dwa typy autonomii w rozwoju	53
		1.4. Funkcjonalne podejście do relacji kultura – pedagogika	54
		1.5. Podejście strukturalne do relacji pedagogika – kultura	55
		1.6. Problem strukturalnej integralności pedagogicznej w myśleniu i działaniu edukacyjnym	57
		1.7. Dominujące, tradycyjne wersje integralności	59
		1.8. Strukturalna integralność jako zagubiony trop (o obrazie złożoności edukacji w pedagogice międzywojennej): H. Rowid za B. F. Trentowskim, J. Mirski i Z. Mysłakowski	63
		1.9. W stronę integralności post-konwencjonalnej	69
		Podsumowanie (gruntowanie problematu: integralność strukturalna versus integralność funkcjonalna; teza pierwsza)	71
	Rozdział II. Zysk symboliczny w pedagogice. O odzyskiwaniu, pozyskiwaniu i wyzyskiwaniu kultury (tropy projektujące)	77
		Wstęp	77
		2.1. Ontologika pedagogiki i kultury. O paradoksalnej ontologii i epistemologii między (inter) i wobec (versus)	78
		2.2. Koncepcja wymiany dóbr kultury (P. Bourdieu) Zysk symboliczny versus „symboliczne” zyski	85
		2.3. Dialektyka pożytków, zysków i interesów symbolicznych dla pedagogiki w warunkach „globalnej ekonomii kulturowej” (A. Appadurai)	90
		2.4. O trzech typach integracji i zysku symbolicznego pedagogiki z kultury Integrowanie zysków czy zysk z integralności pedagogiki i kultury?	99
		2.5. Odzyskiwanie ontycznej integralności	104
		2.6. Odzyskiwanie integralności w rozwoju pełnej tożsamości płci	113
		2.7. Odzyskiwanie dzikości, czyli pedagogiczny sen(s) integralności u źródeł (A. Nalaskowski)	121
			2.7.1. Dzikość jako kategoria dla pedagogiki	122
			2.7.2. Dzikość w cieniu istotowego sporu natury i kultury	125
			2.7.3. Zdziczała socjalizacja i naturalna desocjalizacja? Co jest do zyskania?	127
		2.8. Wampiryzm w refleksji kulturowej, czyli o odzyskiwaniu fragmentu porządku symbolicznego	132
			2.8.1. Ontologia wampiryzmu jako symbol dynamiki pracy umysłu	136
			2.8.2. Wampir i Cień człowieka	137
			2.8.3. Wampir jako osobowość prześladowcza	138
			2.8.4. Wampir jako symbol/miejsce zdziczenia i innych „wulgarnych” żywiołów	140
			2.8.5. Wampiryczna rodzina, czyli o obcowaniu z grobami	141
			2.8.6. Symbolika krwi – przemieszczenia pedagogiczne	143
		2.9. Pozyskiwanie integralności dyskursywnej – komunikowanie humanistycznej wrażliwości	144
		2.10. Wyzyskiwanie epistemologicznej integralności Pakt poznawczy i zwłoki metodologiczne (J. Sławiński) między wiarowiedzą i władzowiedzą	150
		2.11. Dyskursy możliwe (D. Ulicka) kulturowej (treści) pedagogiki	156
		Podsumowanie (projektowanie zysków)	160
	Rozdział III. Pedagogika wobec kultury (tropy ramowe)	161
		Wstęp	161
		3.1. Jaka kultura? (L. Witkowski) Jaki paradygmat? (B. Śliwerski) Jakie (tropy) pedagogiki?	164
		3.2. Wyobraźnia antropologiczna (A. Mencwel) i jej przedłużenia w pedagogice antropologicznej (K. Ablewicz) i antropologii pedagogicznej (R. Schulz)	175
		3.3. Całopsychocielesność, mikroantropologia psychoanalityczna i humanizm przyszłości (D. Danek). Kierunki przemian metodologii
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

54,00 zł
60,00 zł

Jak sobie poczynamy. Historia różnych koncepcji i antykoncepcji

Książka dla młodzieży i dorosłych dla wszystkich, którzy chcą wiedzieć, jak sobie poczynamy i jaki wpływ ma na to religia, polityka i kultura.Książka w sposób dowcipny odkrywa przed czytelnikiem historię przemian dotyczących roli i...
40,50 zł
45,00 zł

Koncepcja ładu korporacyjnego sektora przedsiębiorstw komunalnych

Monografia skupia się na problematyce kształtowania systemu nadzoru korporacyjnego determinującego niezakłócone funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstwa. Nawiązuje do koncepcji interesariuszy i teorii kontraktualnej przedsiębiorstwa, sięg...
22,40 zł
32,00 zł

Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice

Psychologia i pedagogika są naukami empirycznymi, a to oznacza, że jedyną drogą wprowadzenia do nich nowych twierdzeń i teorii jest konfrontacja z danymi empirycznymi. Powtarzalność badań stanowi istotną cechę poznania naukowego. Metoda eksperymentu je...
36,12 zł
42,00 zł

Kulturowe konteksty pielgrzymowania i rozwoju turystyki religijnej.

Głównym celem teoriopoznawczym prezentowanej publikacji było rozpoznanie oraz opis i interpretacja na przykładzie regionu częstochowskiego tych kontekstów kultury, które konstytuują się wskutek obecności pielgrzymów i turyst...
23,40 zł
30,00 zł

Niepełnosprawność w kontekstach kulturowych i teoretycznych

Książka jest zaproszeniem do rozważań o niepełnosprawności w relacjach z kulturą. Pierwotnie publikacja stanowiła fragment części teoretycznej rozbudowanego raportu badawczego realizowanego w ramach grantu MNiSW nr 0795/B/H03/2007/33, poświęconego styl...
12,60 zł
16,80 zł

Społeczeństwa w obliczu zmian. Przeobrażenia polityczno-kulturowe w Hiszpanii i we Włoszech

Niniejsza publikacja przedstawia w sposób porównawczy problemy współczesnych Włoch i Hiszpanii. Najważniejsze kwestie poruszone przez autorów to m.in. korupcja, bezrobocie, upadek elit, emigracja, zadłużenie, stosunek Kościo...
8,91 zł
9,90 zł

Drukowane oracje na obłóczyny i profesje zakonne dominikanek lwowskich w XVIII w. – adresatki, autorzy, walory literackie, funkcje społeczne i kulturowe

Tekst z pracy zbiorowej Arma nostrae militiae. Kultura książki i pisma Zakonu Kaznodziejskiego na ziemiach polskich. Oddawany Czytelnikowi kolejny tom serii Dominikańskiego Instytutu Historycznego w Krakowie to zbiór studiów poświę...
49,50 zł
66,00 zł

Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej

(...) Wokół relacji pomiędzy kulturą a mechanizmami rynkowymi narosło wiele mitów. Najogólniej rzecz ujmując można wyróżnić dwa przeciwstawne ujęcia problemu: rynkowe i antyrynkowe. Zwolennicy pierwszej opcji są przekonani, ...
16,20 zł
18,00 zł

Edukacja dla bezpieczeństwa kulturowego

Kultura to bezcenne bogactwo każdego narodu, ukazujące jego piękno i mądrość, to skarb, którym naród może dzielić się z Innymi a zarazem wzbogacać siebie, akceptując i szanując dorobek innych społeczeństw. Naród silny, mądry, bez k...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!