Kultura biznesu. Normy i formy
Od pierwszego wydania Kultury biznesu minęło prawie 10 lat. Choć podstawowe zasady zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych nie uległy zmianie, to jednak konieczna jest aktualizacja uwzględniająca współczesne zachowania w świecie biznesu. W nowym wydaniu omówione zostały m.in. najczęściej popełniane błędy w oficjalnej korespondencji mailowej, zagadnienia związane z komunikowaniem się w mediach społecznościowych, różnice kulturowe w których trzeba pamiętać, szczególnie w kontaktach międzynarodowych. Przykłady zawarte w książce dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych. Odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się jednak wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych. Publikacja ma charakter normatywny, choć niektóre zagadnienia o większym znaczeniu kulturowym niepozbawione są podejścia opisowego, co pozostawia Czytelnika z własnymi wyborami odpowiednich zachowań w zależności od sytuacji, w której się znajdzie.
Wyróżnienie w kategorii Książka dla trenera 2020 w konkursie Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu:
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-21057-1
- ISBN druku: 978-83-01-21038-0
- Liczba stron: 384
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Słowo od autora 7 Wstęp 9 Kultura biznesu i kultura na co dzień 9 Fundamenty kultury w biznesie 13 Zasady kontra naturalne zachowanie 15 Zwykła grzeczność 17 Komplementy 19 Krytyka 20 Asertywność i nietakt 22 Zwolnienie pracownika 23 Rozmowa kwalifikacyjna 25 Obsługa klienta w sklepie, w punkcie usługowym 27 Standardy dobrego asystenta 28 Kultura na drodze 30 Podczas lotu 33 Podróż pociągiem 36 Grzeczność przy uprawianiu sportu 38 Szlifowanie manier 43 Quiz ze zwykłej grzeczności 47 Komunikacja międzyludzka 49 Profesjonalna autoprezentacja 51 Prezentacja osób 70 Tytułowanie w rozmowie 73 Zapamiętywanie imion i nazwisk 75 Wizytówki 78 Komunikacja niewerbalna 86 Komunikacja werbalna i dbałość o piękno języka 92 Intonacja 94 Słuchanie 97 Rozmowy telefoniczne 103 Prezenty 117 Quiz z komunikacji 126 Korespondencja 129 Rodzaje korespondencji służbowej 132 Układ stałych elementów korespondencji 142 Zasady prowadzenia korespondencji służbowej 151 Reklamacje w korespondencji 153 Koperty i papier firmowy 155 Quiz z korespondencji 156 Precedencja 159 Zasady precedencji, czyli pierwszeństwa 161 Precedencja w sytuacjach służbowych 162 Quiz z precedencji 181 Wizerunek 183 Ubiór służbowy mężczyzny i kobiety 186 Garderoba biznesmena 189 Garderoba bizneswoman 220 Dress code, czyli dostosowanie stroju do okazji 232 Quiz z wizerunku 245 Przyjęcia 247 Przyjęcia na stojąco 249 Przyjęcia przy stole 272 Zaproszenie gościa do restauracji 318 Przyjęcia herbatkowe 324 Przyjęcia ogrodowe 326 Quiz z przyjęć 329 Wystąpienia publiczne i organizacja spotkań 331 Błędy mówcy 333 Radzenie sobie w trudnych sytuacjach 335 Radzenie sobie z tremą 337 Najlepszy mówca 337 Przygotowanie treści wystąpienia 338 Organizacja spotkań 340 Negocjacje 356 Quiz z wystąpień publicznych i organizacji spotkań służbowych 365 Jak osiągnąć sukces na arenie międzynarodowej 367 Systematyka różnic kulturowych 371 Konsekwencje wynikające z nieznajomości różnic kulturowych 377 Przyjmowanie zagranicznych gości 379 Polska w kontekście różnic kulturowych 380 Quiz z różnic kulturowych 382 Literatura 384