MENU

Kultura organizacji publicznych świadczących usługi społeczne: orientacje, uwarunkowania, efekty

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2015

  • Redakcja naukowa: Aldona Frączkiewicz-Wronka, Izabela Marzec

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 21,00 zł
18,06
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Kultura organizacji publicznych świadczących usługi społeczne: orientacje, uwarunkowania, efekty

Książka porusza niezwykle aktualną tematykę funkcjonowania organizacji sektora publicznego. Celem opracowania jest wskazanie możliwości wykorzystania instrumentów zarządzania strategicznego, które mogą być zastosowane w odpowiedzi na ujawnioną potrzebę zmiany wzorców organizacyjnych w organizacjach świadczących usługi społeczne w zakresie pomocy społecznej i rynku pracy. Należy zaznaczyć, że Autorom przyszło zmierzyć się z przedsięwzięciem o stosunkowo wysokim poziomie złożoności. Autorzy skorzystali z dorobku naukowego znanych badaczy zarządzania i kultury, obszernej bibliografii zarówno polskich jak i zagranicznych autorów (...). Jest to udana, aktualna i świeża próba refleksji nad rolą kultury w zarządzaniu w sektorze publicznym (...). Z całym przekonaniem stwierdzam, że praca jest ciekawym wkładem w zrozumienie skomplikowanej tematyki kulturowych uwarunkowań zarządzania w sektorze publicznym (...). Fragment recenzji prof. dr. hab. Łukasza Sułkowskiego

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	11
1. Usługi społeczne we współczesnym państwie demokratycznym 	15
1.1. Teleologiczne aspekty polityki społecznej (Aldona Frączkiewicz-Wronka) 	15
1.2. Innowacja społeczna jako rama teoretyczna dla poszukiwania nowoczesnej koncepcji zarządzania organizacją realizującą wybrane cele polityki społecznej (Martyna Wronka-Pośpiech) 	18
1.3. Nowy paradygmat polityki społecznej (Aldona Frączkiewicz-Wronka) 	22
1.4. Usługi społeczne jako dobro publiczne (Maria Kotas) 	26
1.5. Miejsce usług społecznych w europejskim modelu socjalnym i strategii „Europa 2020” (Maria Kotas) 	32
2. Kultura organizacji świadczących usługi społeczne – podstawy teoretyczne 	38
2.1. Pojęcie kultury organizacyjnej, podstawowe koncepcje i podejścia badawcze – kultura organizacyjna w teorii zarządzania: racjonalizm, funkcjonalizm, symbolizm (Anna Adamus-Matuszyńska) 	38
2.2. Funkcje i elementy kultury organizacyjnej (Paweł Kocoń) 	47
2.3. Typologie i modele kultury organizacyjnej (Agnieszka Put) 	52
2.4. Wykorzystanie modelu konkurujących wartości do diagnozy kultury organizacji świadczących usługi społeczne (Agnieszka Put) 	57
2.4.1. Charakterystyka modelu wartości konkurujących 	57
2.4.2. Kwestionariusz OCAI 	59
2.4.3. Wykorzystanie modelu wartości konkurujących 	61
3. Teoretyczne uwarunkowania i efekty kultury organizacji świadczących usługi społeczne 	64
3.1. Otoczenie zewnętrzne jako czynnik oddziałujący na kulturę organizacji świadczących usługi społeczne (Sabina Ostrowska) 	64
3.1.1. Otoczenie organizacji świadczących usługi społeczne 	64
3.1.2. Charakter otoczenia organizacji świadczących usługi społeczne i jego wpływ na kulturę organizacji 	67
3.2. Związki między kulturą organizacyjną a orientacją strategiczną organizacji świadczących usługi społeczne (Martyna Wronka-Pośpiech) 	70
3.3. Wpływ kultury organizacyjnej na motywację i zaangażowanie organizacyjne pracowników organizacji świadczących usługi społeczne (Izabela Marzec, Agnieszka Put) 		74
3.3.1. Motywacja służby publicznej i motywowanie pracowników organizacji publicznych 	74
3.3.2. Zaangażowanie organizacyjne 	77
3.3.3. Wpływ kultury organizacyjnej na motywację i zaangażowanie pracowników 	80
3.4. Rola kultury organizacyjnej we wzmacnianiu efektywności funkcjonowania organizacji świadczących usługi społeczne (Sabina Ostrowska) 	85
3.4.1. Efektywność organizacji świadczącej usługi społeczne 	85
3.4.2. Rola kultury organizacyjnej we wzmacnianiu efektywności usług społecznych 	90
4. Kultura organizacji świadczących usługi społeczne, jej uwarunkowania i efekty w praktyce – wyniki badań empirycznych 	94
4.1. Metodyka badań ilościowych (Aldona Frączkiewicz-Wronka, Izabela Marzec) 	94
4.2. Profil kultury organizacji świadczących usługi społeczne (Izabela Marzec) 	98
4.3. Otoczenie organizacji świadczącej usługi społeczne (Sabina Ostrowska) 	110
4.4. Orientacja strategiczna organizacji świadczących usługi społeczne i jej relacje z kulturą organizacyjną (Martyna Wronka-Pośpiech) 	120
4.5. Kultura organizacyjna jako czynnik kształtowania zaangażowania organizacyjnego i motywacji służby publicznej pracowników w organizacjach świadczących usługi społeczne (Izabela Marzec) 	126
4.6. Efektywność organizacji świadczących usługi społeczne i jej relacje z kulturą organizacyjną (Sabina Ostrowska, Agata Austen) 	131
4.7. Podsumowanie wyników badań empirycznych (Izabela Marzec) 	136
5. Rola kultury organizacyjnej w zmianie w kierunku profesjonalizacji organizacji świadczących usługi społeczne 	140
5.1. Profesjonalizacja usług – charakterystyka pojęcia (Anna Adamus-Matuszyńska) 	140
5.2. Uwarunkowania procesu zmiany kultury w organizacjach świadczących usługi społeczne (Agata Austen) 	149
5.3. Narzędzia kierowania zmianą kultury w organizacjach świadczących usługi społeczne (Agata Austen) 	156
Zakończenie	165
Bibliografia	173
Spis tabel	195
Spis rysunków	197
Załączniki	199
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

99,96 zł
119,00 zł

Prawo gospodarcze publiczne. Wydanie 5

Publikacja ,,Prawo gospodarcze publiczne" służyć ma prezentacji poszczególnych przejawów i form oddziaływania państwa na gospodarkę przy wykorzystaniu różnych instrumentów prawnych.Oddziaływanie to przestrze...
7,72 zł
9,90 zł

Usługi budowlane – rozliczenia VAT i podatku dochodowego

Usługi budowlane to jedne z popularniejszych usług wykonywanych przez polskich podatników. Jak się okazuje w ich bieżącym świadczeniu nie przeszkodziła nawet szalejąca na świecie epidemia koronawirusa. W publikacji na przykładach omówione...
125,16 zł
149,00 zł

Realizacja zadań publicznych przez spółkę komunalną w systemie zamówień publicznych

Spółka komunalna, której domeną jest realizacja zadań publicznych ze sfery użyteczności publicznej, ma możliwość wykorzystania przewidzianych w prawie instytucji umożliwiających jej nie tylko wykonanie przedmiotowych zadań, ale rów...
222,30 zł
247,00 zł

Ustawa o finansach publicznych. Komentarz

W komentarzu zamieszczono systematyczną i wyczerpującą analizę wszystkich przepisów ustawy, w tym również przepisów uchylonych w poszczególnych latach. Obecne wydanie uwzględnia regulacje wchodzące w życie do 10 stycznia 202...
17,16 zł
19,95 zł

Biospołeczne uwarunkowania uczestnictwa w kulturze fizycznej i zdrowotnej osób w różnym wieku

Prezentowana publikacja dotyczy uniwersalnych zagadnień wartości kultury fizycznej w procesie kształcenia i wychowania, pedagogicznych i historycznych przejawów idei olimpijskiej, współczesnych problemów promocji zdrowia i edukacji...
12,48 zł
16,00 zł

Od kultury "ja" do kultury "siebie"

Od kultury "ja" do kultury "siebie" jest dyskusją z popularnym trybem badania tożsamości opartym na liniowym, synkretycznym modelu narracji. W antropologicznie zorientowanej analizie tekstów mogą okazać się użyteczne odmi...
30,96 zł
36,00 zł

Wynaturzenie. Literatura, kultura, język, translatoryka

Wynaturzenie w interesujący sposób problematyzuje ważną dla kultur i społeczeństw tematykę normy, zdrowia i pełni poprzez ukazanie jej od strony przeciwieństwa wymienionych zagadnień, to znaczy wynaturzenia, monstrualności i hybrydalności. Tego ...
34,02 zł
37,80 zł

TECHNICZNO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA GOSPODARKI CYFROWEJ

Informatyka gospodarcza jest to wyodrębniona z informatyki dziedzina badań naukowych, kształcenia akademickiego oraz praktyki gospodarczej, poświęcona metodyce oraz zastosowaniu w ekonomii środków i narzędzi techniki komputerowej. Zajmuje się wy...
28,79 zł
34,27 zł

Siła współpracy. Relacje przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu

Praca ze względu na zakres tematyczny i przyjętą konwencję prezentacji problemów wyróżnia się i prezentuje bardzo korzystnie na tle dotychczas wydanych publikacji z tego zakresu na rynku polskim. Jest to – moim zdaniem – pierw...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!