Kultura praktyki przedstawicieli profesji społecznych
Książka stanowi kompendium wiedzy o dużych walorach dydaktycznych, które mogą być wykorzystane w kształceniu pracowników socjalnych czy mediatorów (zwłaszcza rodzinnych, również szkolnych). Niesie także wiele akcentów o charakterze teoretycznym, pogłębiających ukierunkowanie lektur i kompetencji w procesie rozwijania świadomości metodologicznej i refleksyjności praktyków w obszarze zawodów społeczno-pedagogicznych. Szczególnym walorem związanym z analizami zawartymi w książce są interdyscyplinarne odniesienia formułowanych przesłanek. Widoczna jest tu perspektywa prawna, psychospołeczna czy psychologiczna. Zawarto w niej również przykłady praktyk w prowadzeniu mediacji (zwłaszcza mediacji rodzinnej). Teksty są przygotowane przez wysokiej klasy praktyków − mediatorów kanadyjskich, francuskich, belgijskich. Ich usytuowanie w strukturze książki zostało tak skonfigurowane, aby dać możliwość powrotu do tego samego problemu, który był omawiany wcześniej przez innego autora i tym samym pokazać, jak u różnych autorów odnajduje się bardzo podobne perspektywy teoretyczne, odniesienia, które stanowią o specyficznej i już bardzo spójnej koncepcji podejść mediacyjnych. W swoim przekroju książka stanowi istotne novum, może zarówno pełnić rolę podręcznika akademickiego, jak i stanowić aktualne odniesienie do badań i dalszych studiów.
- Kategorie:
- Redakcja: Dorota Wolska-Prylińska, Ewa Marynowicz-Hetka, Lorraine Filion
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7969-719-9
- ISBN druku: 978-83-7969-351-1
- Liczba stron: 314
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE – ZAPROSZENIE DO LEKTURY 9 INTRODUCTION – INVITATION À LA LECTURE 13 1. KULTURA PRAKTYKI PRZEDSTAWICIELI PROFESJI SPOŁECZNYCH 17 1.1. Orientowanie działania − rama konceptualna pojmowania kultury praktyki − Ewa Marynowicz-Hetka 17 1.2. Profesje społeczne − kontekst instytucjonalny stosowania mediacji/podejść mediacyjnych − Dorota Wolska-Prylińska 32 1.3. WYMIARY DZIAŁANIA PROFESJONALNEGO 43 1.3.1. Wymiar relacyjny – paradoksy i trudności – Katarzyna Gajek, Monika Wojtczak 43 1.3.2. Wymiar społeczny działania profesjonalnego − Ryszarda Czerniachowska, Elżbieta Skoczylas-Namielska, Monika Wojtczak 53 1.4. Oczekiwania w zakresie doskonalenia kultury praktyki − Ryszarda Czerniachowska 75 1.5. Kształcenie w zakresie podejść mediacyjnych − Dorota Wolska-Prylińska 83 2. PROBLEMATYKA PODEJŚĆ MEDIACYJNYCH W TEORII I PRAKTYCE FRANKOFOŃSKIEJ 93 2.1. Od działalności społecznej/ochotniczej do instytucjonalizacji. Początki mediacji rodzinnej − Jocelyne Dahan 93 2.2. Mediacja i przemoc rodzinna/domowa − Jacques Faget 105 2.3. Pozytywne wykorzystanie konfliktów − mediacja − Justin Lévesque 121 2.4. Działanie w kontekście władzy. Terapia zorientowana na rozwiązanie problemu − Juliette Simard, Daniel Turcotte 133 2.5. Kompetencje rodzin, sztuka terapii − Guy Ausloos 147 2.6. Specyfika mediacji w kontekście władzy rodzicielskiej − Pierrette Brisson-Amyot 160 2.7. Udział dziecka w mediacji rodzinnej. Od teorii do praktyki − Julie Achim, Francine Cyr, Lorraine Filion 167 3. KU PROFESJONALNOŚCI DZIAŁANIA − PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK W POSTĘPOWANIU MEDIACYJNYM 182 3.1. O sztuce zachęty do zmiany. Zastosowanie w mediacji rodzinnej elementów terapii zorientowanej na rozwiązania − Lorraine Filion 182 3.2. Kompetencje/potencjał rodzin separowanych − odkrywanie skarbów − Lorraine Filion 191 3.3. Zaprosić dziecko do mediacji rodzinnej − Christine Gaulejac, Agnès Van Kote 203 3.4. Przykład pracy mediatora nad odkrywaniem potrzeb i oczekiwań skonfliktowanych stron − Aldo Morrone 213 3.5. Długoterminowe efekty mediacji rodzinnej. Od zawarcia pokoju do jego zbudowania − Marianne Souquet 218 3.6. Mediacja rodzinna − rozwiązanie korzystne dla rodzin separowanych i rekonstruowanych − Lorraine Filion 225 3.7. Wzmacnianie potencjału rodzin separowanych w dążeniu do zmiany − seminaria współrodzicielstwa i dziecięca grupa wsparcia Confidences − Myriam Briand, Lorraine Filion, Alain Fredet 231 3.8. Pomoc przymusowa/z nakazu sądu − z ciemności w kierunku światła − Mario Cyr 239 GLOSY − W MIEJSCE ZAKOŃCZENIA 261 Przemoc w szkole i w rodzinie – zastosowanie mediacji. Potencjał i realia − Agnieszka Rękas 261 W trosce o mediację pedagogiczną (na rzecz dwoistości ,,uwspólnionego doświadczenia”) − Lech Witkowski 270 BIBLIOGRAFIA 293 NOTY O AUTORACH 305 NOTE SUR LES AUTEURS 310