Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Mądry prezent na święta »
MENU

Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Toruń, 2019

  • Redakcja naukowa: Jakub Osiński, Michał Pranke, Paweł Tański

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance

Stan badań na temat kultury rocka w polskim obszarze nauki jest jeszcze mało zaznaczony, jednak w ciągu kilkunastu ubiegłych lat można zauważyć wyraźną tendencję zwyżkową w tej dziedzinie. Na świecie, szczególnie w krajach anglosaskich, badania nad rockiem od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Jakub Kasperski Piosenka, canzona, chanson? – problematyka podstawowej formy muzycznej w muzyce rockowej / 9 Przemysław Piłaciński Herod 2014 jako piosenka / 21 Krzysztof Gajda Powtórzenie jako źródło znaczeń w piosence / 33 Radosław Marcinkiewicz Rock a leksykografia: power trio, cover band, tribute band. Z Dream Theater spacer drugi / 51 Monika Konert-Panek Under Pressure: dwa głosy – dwa akcenty / 65 Łukasz Lipiński Konstruowanie dźwięku – konstruowanie kultury: próba rozpoznania obszarów badań z perspektywy materialnej / 85 Bartosz Małczyński Bass Communion: eksperymenty w teksturze. Semantyka widm dźwiękowych na obrzeżach rocka / 91 Maciej Smółka Jak brzmi pustynia: kulturowa analiza desert rocka jako istoty brzmienia miasta Palm Desert / 99 Joanna Maleszyńska Ewangelia według Świętego Johna. Wstępne propozycje badawcze / 109 Kamil Dźwinel „Nieczuły leżę odurzony snem, / a tam, za murem, zawieszony sznur”. Konstrukcja przestrzeni i zdarzenia w twórczości Romana Kostrzewskiego / 119 Marek Kurkiewicz W środku i na zewnątrz. Refleksje o przestrzeni w tekstach Wojciecha Waglewskiego z debiutanckiej płyty grupy Voo Voo (1985) / 131 Paweł Tański „Za mało sypiam”. O tekstach piosenek Bartosza Waglewskiego z płyty Wilk zespołu Kim Nowak / 145 Jakub Kosek Wolnościowe zwierzenia kontestatora a teksty utworów grupy TSA / 167 Jakub Kosek O wybranych aspektach badań (auto)biograficznych narracji transmedialnych twórców rockowych (casus Johna Ozzy’ego Osbourne’a) / 181 Sylwia Białobłocka Punków też zachwyca „fschut słońca” / 193 Paweł Drygas Powstanie rocka za żelazną kurtyną. Analiza porównawcza / 203 Sylwia Gawłowska Piosenkowe manifesty wolności Grzegorza Ciechowskiego / 213 Marcin Romanowski Lekcja historii zespołu Sabaton / 221 Jakub Kasperski Przeobrażenia formy bluesowej w początkach rock’n’rolla / 235 Katarzyna Koćma Folk czy rock? Topical songs i amerykańskie lata 60. / 249 Wojciech Józef Burszta YES i długie trwanie w rocku / 259 Paweł Tański Nowe sytuacje. O kilku ważnych polskich piosenkach rockowych lat 80. XX wieku / 269 Waldemar Kuligowski Oszołomienie i eksces. Festiwale muzyczne jako święto / 283 Sebastian Surendra Transgresyjność w kulturze obnażania? Teledysk Pussy zespołu Rammstein / 299 Dominik Gac Zabawa czy rytuał? Miejsce black metalu w świecie performansu / 311 Paweł Jaskulski Cameron Crowe – rock’n’rollowe serce kina amerykańskiego / 321 Kamil Kościelski Square, White Negro i The Beatles, czyli kogo spotkał Mowgli w drodze do ludzkiej osady / 345 Agnieszka Kiejziewicz Visual kei i inne strategie performatywne. Przemiany japońskiego rocka w latach 1980–2015 / 361 Konrad Sierzputowski Perski kryzys. Muzyka jako uniwersalna i/lub wernakularna figura protestu / 371 Tomasz Gornat Potrójna schizofrenia: subkultura, Mod i początki The Who / 383 Sławomir Kuźnicki Diamond Dogs i Outside: dystopijne konteksty Davida Bowiego / 403 Mirosław Miernik 51. stan. Wizerunek USA w twórczości New Model Army / 413 Bartosz Suwiński W krainie umierającego słońca. O Dead Can Dance / 423 Joanna Skolik Heart of darkness Ricka Millera, czyli muzyczna interpretacja noweli Josepha Conrada / 431 Tomasz Florczyk Marcina Świetlickiego zmagania z rockiem. Dialogi i wielogłosy na płycie Ogród koncentracyjny / 441 Bartłomiej Alberski Koty dwa. Karol Kot Marcina Świetlickiego oraz Karol Kot Świetlików / 449 Michał Pranke Melodramat i Bowie. Lektura porównawcza / 467 Artur Duda Poezja czy grafomania? O albumie koncepcyjnym Lao Che Powstanie Warszawskie / 477 Beata Rynkiewicz Społeczeństwo jest niemiłe… Literackie i muzyczne fanaberie Mister D. Wokół twórczości Doroty Masłowskiej / 503 Rafał Foltyn Wilkołactwo w tekstach, nazewnictwie i przesłaniu europejskich zespołów metalowych / 517

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

Najdziwniejsze słowo świata

Badania funkcjonowania ludzkiego mózgu przyniosły więcej pytań, niż odpowiedzi. Z jednej strony, potrafimy coraz lepiej zrozumieć drogi impulsów, w wyniku których otrzymujemy subiektywny obraz świata i naszych decyzji. Z drugiej - ...
59,90 zł

Język - narzędzie kultury

Jak powstał język? Jak to się dzieje, że przyswaja go każdy człowiek? Skąd wzięło się tyle podobieństw między językami, skoro każdy z nich powstał na potrzeby innej kultury? Od lat panuje przekonanie, że język jest zakodowany w naszych genach i że istn...
33,00 zł

Z obłędu odsiać słowo, wers, drogę

Charles Bukowski w nowym wydaniu! Wydawać by się mogło, że Bukowski to mizogin i twardziel, jednak bohater jego wierszy ujawnia stany ducha nielicujące z emocjonalnością macho - obezwładniającą bezradność, smutek na granicy rozpaczy, nieprzezwyciężone ...
31,99 zł

Pierwsze słowo

Pewnej nocy do jednej zamkowej celi trafia trzech morderców carów, a każdy z nich słuszny i jedyny. Wallenrod, Winkelried i Wawrzyniec, namaszczony może nie pośród królewskiego truchła w kościelnych podziemiach, ale przecież...

Popkultura - pop czy kultura

Kiedy popkulturowe produkcje, takie jak Lśnienie Kinga, film Mała Miss czy seriale Californication i Czysta krew, niosą ze sobą wyłącznie niewymagającą rozrywkę dla mas, a kiedy stanowią okno, przez które można podglądać dzieła kultury i odkrywa...
29,90 zł

Bałkany-terror kultury

„Bałkany – terror kultury” to autorski wybór dokonany specjalnie dla Wydawnictwa Czarne z dorobku Ivana Čolovicia z lat 1997–2004. "Ivan Čolović, wybitny serbski intelektualista, w znakomitym tomie esejów pisz...

Kupa kultury

Od A jak „apokalipsa” do Z jak „zdrowy rozsądek”. Komuniści kombinowali przez lata i nie udało im się stworzyć kultury dla mas, która by te masy zainteresowała i porwała. Taka kultura kształtuje się teraz, ale nikogo nie ...
34,90 zł

Widok z Castle Rock

Laureatka Literackiej Nagrody Nobla 2013! Nawet opis prostego życia u Munro zyskuje psychologiczną głębię. "The Observer" Munro jest iluzjonistką, której sztuczek nie da się rozszyfrować. "Washington Post" "Widok z Castl...
79,00 zł

Dzieje kultury europejskiej. Prehistoria - starożytność

Impulsem, który zapoczątkował powstanie tej książki, była wizyta w Muzeum Narodowym w Poznaniu, gdzie zwrócił moją uwagę obraz Bernardo Strozziego Porwanie Europy (Il ratto di Europa, 1630–44). Zastanowiło mnie wówczas, w jak...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!