Kultura ruchu dziecka przedszkolnego
Kiedy kończę pisać określony tekst, od razu powstaje w mojej głowie nowe wyzwanie: jak zachęcić do czytania, aby ożywić myśli przelane na papier? Impulsem do realizacji przedsięwzięcia badawczego była chęć wypełnienia luki, jaką dostrzegłam w opracowaniach dotyczących problematyki aktywności ruchowej dziecka przedszkolnego, która najczęściej wpisana jest w obszar rozważań nad prawidłowościami rozwoju, w biologiczno-behawioralną optykę postrzegania dziecka. Posługując się w życiu zawodowym i prywatnym fotografią, dostrzegłam, że zdjęcia dziecka, które pokazują prawdę utrwalonej danej chwili dzieciństwa, często ukazują je ruchu. Album dziecka zawiera zatrzymane w kadrze gest, mimikę, a przede wszystkim bycie w ruchu, gdzie z perspektywy czasu dziecko samo odkrywa dokonujące się za sprawą ruchu zmiany. Wspomnienia z dzieciństwa niejednokrotnie wiążą się z poczuciem sprawstwa, wolności, niezależności oraz radością, jaką dają bieganie, wspinanie się, pływanie, odbijanie piłki, jazda na rowerze, hulajnodze, rolkach, łyżwach czy też – jak przekonuje Michał Rusinek – huśtanie.[...]
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8095-810-4
- ISBN druku: 978-83-8095-724-4
- Liczba stron: 254
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie, czyli o dostępie i wspólnym przemierzaniu intrygującego świata dziecka przedszkolnego Rozdział 1 (Z)rozumieć świat dziecka przedszkolnego 1.1. Dzieciństwo jako kategoria pedagogiczna 1.2. Potrzeby i możliwości dziecka wieku przedszkolnego 1.3. Dziecko sześcioletnie w szkole Rozdział 2 Bycie w ruchu – doświadczanie świata przez dziecko w wieku przedszkolnym 2.1. Rozwój aktywności motorycznej dziecka przedszkolnego 2.2. Aktywność fizyczna w kategorii dobra rozwojowego 2.3. Warunki i okazje do ruchowej aktywności dziecka Rozdział 3 Sygnatury zdrowia w funkcjonowaniu społeczności przedszkolnej 3.1. O epistemologii Przedszkola Promującego Zdrowie 3.2. Jakość edukacji fizycznej w przedszkolu – formowanie nawyków zdrowego dzieciństwa 3.3. Istota języka w reprezentacji doświadczeń ruchowych dziecka przedszkolnego Rozdział 4 Doświadczenia ruchowe dziecka przedszkolnego w autorskich założeniach badawczych 4.1. Określenie zadania badawczego 4.2. Wybór wstępnych kategorii badawczych 4.2.1. Językowy obraz świata 4.2.2. Kompetencja narracyjna 4.2.3. Kultura dziecięca 4.3. Metodologia kognitywna – możliwości badawcze w ujmowaniu ruchowych doświadczeń biograficznych dziecka przedszkolnego 4.3.1. Składniki wyjściowe analiz kognitywnych 4.3.2. Metoda wywiadu w rekonstruowaniu obrazów „bycia-w-ruchu” dziecka przedszkolnego 4.4. Zasady pozyskiwania danych oraz uczestników do badań Rozdział 5 „Moim światem jest ruch” – narracyjne obrazy aktywności ruchowej dziecka przedszkolnego 5.1. Dziecko trzyletnie, czyli oswajanie świata w ruchu 5.1.1. Razem... a jednak osobno 5.1.2. Sprawność małych i... dużych 5.2. Dziecko czteroletnie, czyli działanie w ruchu 5.2.1. Zajętość jako ustawiczne bycie w ruchu 5.2.2. Świat, który stawia opór memu ciału 5.3. Dziecko pięcioletnie, czyli tropienie świata w ruchu 5.3.1. Ciekawość i reagowanie ruchem 5.3.2. Biegam i śmieję się... więc jestem 5.4. Dziecko sześcioletnie, czyli doskonalenie siebie w ruchu 5.4.1. Testowanie swoich możliwości ruchowych 5.4.2. Odkrywanie i oswajanie swojego zdrowia Podsumowanie. (U)gruntowanie indywidualnych doświadczeń ruchowych badanych dzieci wieku przedszkolnego oraz próba nadania im znaczenia Bibliografia Aneks