Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Kultura rywalizacji i współpracy w szkole

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2022

  • Autor: Bogusław Śliwerski

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kultura rywalizacji i współpracy w szkole

Czy szkolna edukacja przygotowuje uczniów do radzenia sobie w sytuacjach koniecznej czy też podejmowanej z własnego wyboru walki? Czy szkoła sprawdza się jako poligon odnoszenia sukcesów i ponoszenia porażek oraz kulturowego radzenia sobie z nimi i towarzyszącymi im skutkami? Szkolna edukacja w Polsce jest przesycona ustawicznym ocenianiem uczniów zarówno przez nauczycieli, rówieśników w klasie szkolnej, jak i ich rodziców. Niemalże każda lekcja staje się areną walki o sukces lub przeżywania niepowodzeń. Nie wszyscy potrafią wytrzymać napór emocji wyzwalanych nie tylko przez innych, lecz także przez siebie. Właśnie dlatego warto przyjrzeć się kulturze szkolnej rywalizacji.

Autor przedstawia zagadnienia współzawodnictwa i współpracy w szkole, koncentrując się na ich uwarunkowaniach, przejawach oraz pozytywnych i negatywnych następstwach.

Nie każdy uczeń ma sukcesy i nie każdy zawsze może wygrywać w sytuacjach rywalizacji indywidualnej. Niektórym się wydaje, że do osiągnięcia zwycięstwa wystarczą energia, spryt oraz dobre chęci i lekceważą konieczną wiedzę i umiejętności.

Książka jest przeznaczona dla nauczycieli szkół, przedszkoli, wychowawców palcówek opiekuńczych, organizatorów form zimowego i letniego wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Będzie przydatna pracownikom naukowym oraz studentom kierunków pedagogicznych, prawa, psychologii, socjologii.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP  | str. 9
I
WSPÓŁZAWODNICTWO – RYWALIZACJA – KONKUROWANIE – WALKA – WOJNA – AGONISTYKA – GRA – ROZGRYWKA – WYŚCIG  | str. 21
 1. Rywalizacja  | str. 23
 2. Współzawodnictwo  | str. 25
 3. Konkurencja  | str. 27
 4. Rodzaje współzawodnictwa  | str. 32
4.1. Współzawodnictwo antagonistyczne (gra o sumie zerowej)  | str. 32
4.2. Współzawodnictwo twórcze (gra o sumie niezerowej)  | str. 35
 5. Strategie współzawodnictwa  | str. 39
 6. Walka  | str. 51
 7. Współzawodnictwo – rywalizacja w pedagogice  | str. 56
 8. Rywalizacja a współpraca  | str. 62
 9. Ekonomiczny i polityczny charakter współzawodnictwa/rywalizacji  | str. 64
10. Wojna jako szczególny rodzaj rywalizacji  | str. 72
 
II
MAKROSPOŁECZNE I MAKROPOLITYCZNE UWARUNKOWANIA RYWALIZACJI W EDUKACJI  | str. 79
 1. Rankingoza i konkursomania, czyli wielka gonitwa w edukacji  | str. 81
 2. Rywalizacja na progu  | str. 85
 3. Rankingi szkolne jako czynnik rywalizacji  | str. 103
 4. Międzynarodowa presja rankingowa  | str. 115
 5. Konkursomania  | str. 117
 6. Koopetycja – współzależność rywalizacji i współpracy  | str. 120
 
III
WEWNĄTRZSZKOLNE UWARUNKOWANIA RYWALIZACJI  | str. 128
 1. Szkoły grywalizacji  | str. 128
 2. Konflikty wewnątrzszkolne  | str. 134
 3. Lojalność w horyzoncie wartości  | str. 142
 4. Wyniki rywalizacji jako wskaźnik wychowania  | str. 151
 5. Wykroczenia jako brak wychowania  | str. 152
 6. Ocenianie jako środek represji  | str. 152
 7. Nauczyciele przeciwko ocenianiu zachowania  | str. 155
 8. Szkolne taktyki stratyfikacyjne  | str. 164
 9. Szkoła miejscem bicia rekordów Guinnessa  | str. 179
10. Gra w szachy transparentną rywalizacją  | str. 181
11. Korzyści i niebezpieczeństwa współzawodnictwa  | str. 187
12. Typowe błędy organizatorów współzawodnictwa  | str. 197
12.1. Obowiązkowe uczestnictwo  | str. 198
12.2. Wszystkoizm celów i treści  | str. 199
12.3. Permanencja  | str. 202
12.4. Nierówność współzawodniczących  | str. 203
13. (Nie-)właściwy styl kierowania zespołem  | str. 205
14. Ściąganie jako nieuczciwa rywalizacja  | str. 207
15. Sublimacja instynktu walki  | str. 213
16. Rywalizacja szkolna w opinii Nauczyciela Roku  | str. 220
17. Nauczyciele w wypalonej przestrzeni zawodowej  | str. 230
 
IV
INTRASUBIEKTYWNE WYMIARY RYWALIZACJI  | str. 240
 1. Uczniowskie i nauczycielskie poczucie zobowiązania wobec elitarności szkoły  | str. 240
 2. Wewnętrzny świat odporności na porażki  | str. 243
 3. Rywalizacja z samym sobą jako środek wychowawczy  | str. 252
 
V
KU WEWNĄTRZSZKOLNEJ WSPÓŁPRACY  | str. 260
 1. Szkoła współpracy  | str. 260
 2. Źródła solidarnościowej walki o demokratyzację szkolnictwa  | str. 264
 3. Początki ustrojowych zmian w polskiej edukacji  | str. 266
 4. Edukacja po trzydziestu trzech latach polskiej transformacji  | str. 273
 5. Diagnoza społeczna  | str. 285
 6. Współdziałanie nauczycieli i rodziców  | str. 296
 7. Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli  | str. 304
 8. Strategiczne planowanie rozwoju szkoły  | str. 315
 9. Przesłanki edukacji kooperacyjnej i wychowującej  | str. 319
10. Konstruktywistyczny model nauczania  | str. 322
11. Cechy konstruktywnej edukacji  | str. 322
12. Montessoriańska pedagogia współpracy  | str. 328
13. Nie zabijajcie coacha  | str. 342
ZAKOŃCZENIE  | str. 347
BIBLIOGRAFIA  | str. 353
 
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

22,45 zł

Kultura reformacji i reformowanie w kulturze

Już od czasów Maxa Webera w refleksji naukowej i filozoficznej pojawiała się myśl, że reformacja to nie tylko zjawisko historyczne, ale nade wszystko społeczno-kulturowe. Kojarzą się z nią m.in.: indywidualizm, doświadczeniowość, nowoczesność, i...
4,00 zł

Wybrane zagadnienia jakości kształcenia i dokształcania - Zastosowanie technologii nauczania w szkole średniej

Kategoria jakości często używana jest w toczących się współcześnie dyskursach o gospodarce, polityce, edukacji oraz kulturze. Jej znaczenie podkreśla się, mówiąc o „zarządzaniu jakością”, o „doskonaleniu jakości”, ...
1,49 zł

O etosie książki. Studia z dziejów bibliotek i kultury czytelniczej - 47 Literatura dla dzieci i młodzieży w ofercie lwowskich nakładców doby autonomii galicyjskiej (1867–1914)

Tom stanowi zbiór studiów ofiarowanych Profesor Irenie Sosze z okazji pięćdziesięciolecia pracy naukowej i dydaktycznej. Prezentowane studia, tematycznie dość szerokie, w całości wpisują się w rozległe zainteresowania Jubilatki i są świad...
1,49 zł

Przestrzenie przekładu - 07 Śladami kultury i obyczaju – o aluzji socjo‑kulturowej w przekładzie.pdf

Prezentowana monografia poświęcona jest w całości zagadnieniom przekładu. Zawarte w niej prace są wyrazem refleksji naukowej nad problemami powiązań między językiem a kulturą, nad zjawiskiem transferu międzykulturowego, nad funkcjonowaniem i recepcją...
24,50 zł

Między językami, między kulturami/Entre langues, entre cultures

Tom podejmuje szeroko rozumianą problematykę kontaktu językowego i kulturowego z różnych perspektyw badawczych: językoznawczej, socjolingwistycznej, glottodydaktycznej, przekładowej i kulturoznawczej. Autorzy analizują związki zachodzące m...
7,13 zł

Ralph Linton. Seria wydawnicza „Laboratorium Kultury” T. VII - Agata Stronciwilk: Życie i śmierć obrazów. O statusie obrazu w twórczości Szymona Prandziocha

Seria wydawnicza Laboratorium Kultury jest kontynuacją rocznika "Laboratorium Kultury".http://www.laboratoriumkultury.us.edu.pl Kolejny tom z serii Laboratorium Kultury został poświęcony dorobkowi naukowemu...
4,30 zł

Kultura emocjonalna szkoły – czasoprzestrzenie doświadczania emocji - 1 Katarzyna Michalska: Emocjonalne uwarunkowania jakości edukacji z perspektywy nauczyciela i ucznia

W monografii „Kultura emocjonalna szkoły – czasoprzestrzenie doświadczania emocji” autorzy podejmują wątki w ramie pojęciowej wyznaczanej kategorią kultury emocjonalnej. Mówią różnymi głosami, ale każdy z nich sprzeciwia...
3,49 zł

Symbole miejsca w kulturze i literaturze macedońskiej - 06 Rozdz. 5, cz. 2. Współrzędne macedońskiej symboliki geokulturowej: Antroposfera

W pracy o charakterze interdyscyplinarnym rozpatrywane są geokulturowe, społeczno-identyfikacyjne i artystyczne aspekty symbolicznych wyobrażeń miejsca w kontekście geografii, historii, literatury oraz etnografii Macedonii. Panorama oglądu zjawisk obej...
50,00 zł

Śmieć w kulturze

Książka Śmieć w kulturze to interdyscyplinarna refleksja nad problemem „śmieci”. Pojęcie to autorzy tekstów wchodzących w skład tego tomu traktują zarówno wąsko, dosłownie, jak i szeroko, metaforycznie. W ujęciu wąskim interes...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!