Kultury świata - kultury organizacji. Zapiski z podróży
Celem książki jest zainteresowanie czytelników problematyką kultury organizacyjnej, zwrócenie uwagi na jej rozmaite cechy i przejawy oraz uzasadnienie poglądu o istotnym wpływie zjawisk kulturowych na sprawność działania organizacji. Książka napisana jest w konwencji dziennika podróży. Poczynione obserwacje i przemyślenia służą do prezentacji rozmaitych wartości, norm społecznych i wzorów zachowań tworzących bogactwo odmian kultury organizacyjnej. Ze Wstępu Książkę czyta się z wielką przyjemnością, a odbiorca ma wrażenie osobistego udziału w opisywanych miejscach i zdarzeniach, co pomaga w lepszym zrozumieniu i pokonywaniu dysonansu kulturowego. Autor podąża zgodnie z założeniem, że podróż jest uczeniem się, a uczenie się – podróżą. Z recenzji prof. dr hab. Agnieszki Sitko-Lutek
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7525-723-6
- ISBN druku: 978-83-7525-723-6
- Liczba stron: 196
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Część I. Organizacja a kultura 11 1.1. Wpływ kultury na organizację 11 1.1.1. Bombaj – siła ukrytych znaczeń 11 1.1.2. Kształtowanie się kultury organizacyjnej 14 1.2. Wpływ organizacji na kulturę 17 1.2.1. Paryż – wszystko na sprzedaż 17 1.2.2. Spełnianie wymagań organizacji 20 1.3. Skutki dysonansu kulturowego w organizacji 22 1.3.1. Zagrzeb – czy zderzenie kultur musi być bolesne? 22 1.3.2. Sposoby reakcji na dysonans kulturowy 24 1.4. Różnorodność kulturowa organizacji 27 1.4.1. Londyn – Janusowe oblicze 27 1.4.2. Uwarunkowania twórczości w organizacji 30 1.5. Adaptacyjność organizacji 32 1.5.1. Nowy Jork – sieć nietrwałych powiązań 32 1.5.2. Sieciowe struktury organizacyjne 35 Część II. Instrumenty kulturowej socjalizacji 39 2.1. Symbole językowe 39 2.1.1. Rzym – potęga mitu 39 2.1.2. Kultury wysokiego i niskiego kontekstu 41 2.2. Symbole behawioralne 44 2.2.1. Nadrenia-Palatynat – po winnej drodze 44 2.2.2. Siła rytuału 47 2.3. Symbole osobowe 50 2.3.1. Umbria (Terni – Perugia – Asyż) – bohaterowie masowej wyobraźni 50 2.3.2. Organizacyjni bohaterowie 53 2.4. Symbole fizyczne 56 2.4.1. Cabo da Roca – Sintra – Cascais – magia miejsca 56 2.4.2. Potrzeba identyfikacji 59 2.5. Interakcje społeczne 62 2.5.1. Karlowe Wary – urok snobizmu 62 2.5.2. Społeczna atrakcyjność 64 Część III. Organizacyjne wartości 67 3.1. Władza w organizacji 67 3.1.1. Moskwa – wszechobecność władzy 67 3.1.2. Autorytaryzm 70 3.2. Organizacja jako rodzina 72 3.2.1. Zlin – cena opieki 72 3.2.2. Paternalizm 74 3.3. Organizacyjne wzorce 76 3.3.1. Baltimore – uregulowane życie 76 3.3.2. Formalizm 79 3.4. Organizacja jako jedność działania i myślenia 82 3.4.1. Singapur – kult dyscypliny 82 3.4.2. Kolektywizm 84 3.5. Człowiek w organizacji 87 3.5.1. Waszyngton – jednostka najważniejsza 87 3.5.2. Indywidualizm 90 Część IV. Organizacja jako system ról 93 4.1. Kształtowanie ról organizacyjnych 93 4.1.1. Nottingham – autentyzm wrażeń 93 4.1.2. Nauczanie a indoktrynacja w organizacji 95 4.2. Promocja organizacji 98 4.2.1. Wielkie Tyrnowo – nieustający spektakl 98 4.2.2. Kształtowanie wizerunku organizacji 101 4.3. Przedmiot identyfikacji 103 4.3.1. Rennes – scena obrotowa 103 4.3.2. Specjalizacja a typ identyfikacji pracownika 106 4.4. Organizacyjna gra 108 4.4.1. Budapeszt – wieczne pretensje 108 4.4.2. Rywalizacja w organizacji 112 4.5. Konkurencyjność organizacji 114 4.5.1. Neseber – Bałczik – Albena – czyli kto napisał scenariusz? 114 4.5.2. Źródła konkurencyjności 116 Część V. Stosunek do zmian 121 5.1. Konserwatyzm pragmatyczny 121 5.1.1. Praga – rutynowa spontaniczność 121 5.1.2. Pochwała stabilizacji 123 5.2. Konserwatyzm ideologiczny 126 5.2.1. Lyon – w obronie tradycji 126 5.2.2. Tradycjonalizm w organizacji 128 5.3. Innowacyjność a konkurencja 131 5.3.1. Grenoble – pochwała konkurencji 131 5.3.2. Kultura proinnowacyjności 134 5.4. Innowacyjność a elastyczna polityka kadrowa 136 5.4.1. Heidelberg – urozmaicone życie studenckie 136 5.4.2. Organizacyjni nomadowie 138 5.5. Innowacyjność a kryzys 140 5.5.1. Szeged – miasto odnowione 140 5.5.2. Przełamywanie stereotypów 143 Część VI. Stosunek do klientów 147 6.1. Przedsiębiorczość 147 6.1.1. Goa – przedsiębiorczość w dżungli 147 6.1.2. Sztuka pozyskiwania klientów 151 6.2. Klient dla firmy czy firma dla klienta? 152 6.2.1. Lublana i Kranj – „Co pan chce wiedzieć?” i „Co mogę dla pana zrobić?” 152 6.2.2. Etos produkcji a etos usług 157 6.3. Kompleksowość obsługi 159 6.3.1. Mannheim – „U nas jest wszystko” 159 6.3.2. Strategia dywersyfikacji 161 6.4. Rola planu 163 6.4.1. Sofia – najważniejszy jest plan 163 6.4.2. Do czego potrzebny jest plan? 165 6.5. Autonomizacja celów 167 6.5.1. Bratysława – usługi reglamentowane 167 6.5.2. Autonomizacja celów a typ motywacji pracowników 171 Część VII. Podstawa sukcesu 173 7.1. W służbie klienta 173 7.1.1. Liege – dyskrecja działania 173 7.1.2. Mentalność usługowa a mentalność produkcyjna 175 7.2. Skala działania 176 7.2.1. Koszyce – duże jest piękne 176 7.2.2. Skala działania a elastyczność organizacji 178 7.3. Zarządzanie czasem 181 7.3.1. Genewa – wykorzystać czas 181 7.3.2. Czas a sprawność działania 183 7.4. Fatalizm 185 7.4.1. Kuala Lumpur – obłaskawić los 185 7.4.2. Kultury magiczne w organizacji 188 7.5. Poczucie obowiązku 191 7.5.1. Lizbona – wielkość codzienności 191 7.5.2. Obowiązkowość jako podstawa profesjonalizmu