MENU

Kwartalnik Pedagogiczny 2019/1 (251)

(ePrasa)

Przestrzenie uczenia się

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Przestrzenie uczenia się: 251

  • Druk: Warszawa, 2019

  • Seria / cykl: KWARTALNIK PEDAGOGICZNY

  • Redakcja naukowa: Grażyna Szyling, Maria Groenwald

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kwartalnik Pedagogiczny 2019/1 (251)

Numer ma charakter monograficzny, a zgromadzone w nim artykuły prezentują wielorakie przestrzenie uczenia się, zróżnicowane paradygmatycznie i kulturowo. Autorzy tekstów osadzają uczenie się w ramach ontologicznych, epistemologicznych, aksjologicznych i praktycznych, problematyzując matrycowe ujęcia tej kategorii pedagogicznej i ukazując jej dynamikę, która ujawnia się w relacjach ze złożonymi kontekstami.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
ARTYKUŁY
Dorota Klus-Stańska – Wiedza osobista uczniów jako punkt zwrotny w teorii i praktyce dydaktycznej 7
Alexander Połonnikow, Natalia Korczałowa – Uczyć się od... „wyimaginowanego Innego” 21
Ewa Filipiak – Sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli – pozory zmiany czy przestrzeń
możliwości rozwoju kultury szkoły i jej uczestników 33
Agnieszka Gromkowska-Melosik – Międzynarodowe testy języka angielskiego: japońskie paradoksy i kontrowersje 47
Wojciech Siegień – Metonimie wojny w Polsce i Rosji. O pamięci w warunkach postapokaliptycznych 59
Agnieszka Kruszwicka, Michał Klichowski – Cyberparki jako hybrydowe przestrzenie uczenia się: rozważania na marginesie projektu COST 71

MATERIAŁY I SPRAWOZDANIA Z BADAŃ
Maria Groenwald – Wzajemność w uczeniu się 85
Marzenna Nowicka – Uczenie się od praktyków i z praktyki szkolnej – refleksje o barierach peryferyjnego uczestnictwa 99
Anna Józefowicz – Czego można nauczyć się z literatury dla dzieci, prezentującej dzieciństwo naznaczone doświadczaniem uchodźstwa? 113
Grażyna Szyling – Dydaktyki stabilne, pogranicze oraz in statu nascendi. Rozważania o książce Doroty Klus-Stańskiej: Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce 127

COLLOQUIA
Irina Manokha – To learn from … different generations: some important issues 139
Agnieszka Nowak-Łojewska, Leah O’Toole, Claire Regan, Manuela Ferreira – „To learn with” in the view of the holistic, relational and inclusive education 151
Nina L. Sungurova, Natalya B. Karabushchenko, Mikhailova Daria – Self-organization of students’ activity as a condition of effective electronic educational communication 163
Leah O’Toole, Claire Regan, Agnieszka Nowak-Łojewska – „To learn with” as an alternative voice for children’s education. Introduction to a European Project: Teaching for Holistic, Relational and Inclusive Early Childhood Education (THRIECE) 175
Michał Daszkiewicz, Laura Kerslake – Dialogue-based school practices as a means of reducing conceptual fossilisation in language learning 183

ARTICLES
Dorota Klus-Stańska – Personal knowledge as a turning point in teaching theory and practice 7
Alexander Połonnikow, Natalia Korczałowa – Learning from… “the Imagined Other” 21
Ewa Filipiak – Networks of cooperation and teachers’ self-education – the appearance of change or space for opportunities to develop the school culture and its participants 33
Agnieszka Gromkowska-Melosik – International tests of English: Japanese paradoxes and controversies 47
Wojciech Siegień – Metonymy of war in Poland and Russia. On memory in post-apocalyptic conditions 59
Agnieszka Kruszwicka, Michał Klichowski – CyberParks as hybrid learning spaces: reflections on the COST project 71

MATERIALS AND RESEARCH REPORTS
Maria Groenwald – Mutuality in learning 85
Marzenna Nowicka – Learning from practitioners and from school and kindergarten practice – reflections on barriers to peripheral participation 99
Anna Józefowicz – What can be learned from children’s literature presenting childhood marked by the experience of exile? 113
Grażyna Szyling – Stable, borderline and in statu nascendi didactics. Deliberations on Dorota Klus-Stańska’s book, Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce 127

COLLOQUIA
Irina Manokha – To learn from … different generations: some important issues 139
Agnieszka Nowak-Łojewska, Leah O’Toole, Claire Regan, Manuela Ferreira – “To learn with” in the view of the holistic, relational and inclusive education 151
Nina L. Sungurova, Natalya B. Karabushchenko, Mikhailova Daria – Self-organisation of students’ activity as a condition of effective electronic educational communication 163
Leah O’Toole, Claire Regan, Agnieszka Nowak-Łojewska – “To learn with” as an alternative voice for children’s education. Introduction to a European Project: Teaching for Holistic, Relational and Inclusive Early Childhood Education (THRIECE) 175
Michał Daszkiewicz, Laura Kerslake – Dialogue-based school practices as a means of reducing conceptual fossilisation in language learning 183
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
O Autorach
Brak informacji
(pdf)
O czasopiśmie
Brak informacji

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
O Autorach
Brak informacji
(pdf)
O czasopiśmie
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

16,14 zł
16,99 zł

Koński Targ 2/2013

Koński Targ powstał w roku 1996 jako nowatorski kwartalnik zawierający ogłoszenia sprzedaży koni pochodzących od prywatnych hodowców. Od tamtej pory niezmiennie jest jedyną gazetą ogłoszeniową o koniach na polskim rynku.Na przestrzen...
3,61 zł
3,80 zł

Kumpel nr 6 (244) CZERWIEC 2019

Ilustrowany MIESIĘCZNIK edukacyjno-rozrywkowy dla dzieci w wieku 6–10 lat. Na rynku od 2004 roku. Zawiera wyłącznie treści bezpieczne dla wieku – laureat Konkursu „Świat przyjazny dziecku”. Pismo myślących dzieciaków i ic...
15,87 zł
16,70 zł

Polish Archaeology in the Mediterranean 23/1

Część 1 tomu XXIII zawiera raporty z prac Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej UW (sezon 2011). Badania wykopaliskowe i prace konserwatorskie prowadzono na stanowiskach w Egipcie (Aleksandria, Marea, Marina el-Alamein, Tell el-Retaba, Tell el-...
4,70 zł
4,95 zł

Cogito nr 1 (535) STYCZEŃ 2019

„Cogito” to jedyny młodzieżowy DWUTYGODNIK, który z sukcesem pomaga młodym ludziom w wieku 15–19 lat przygotować się do matury z języka polskiego, matematyki, WOS-u, biologii i geografii. Publikuje arkusze do egzaminów p...
7,13 zł
7,50 zł

Forum nr 12/2019

FORUM to najpopularniejszy dwutygodnik z przedrukami prasy światowej w Polsce. Publikuje świetnie przygotowane tłumaczenia tekstów z takich tytułów jak: Der Spiegel, The Guardian, Die Zeit, El Pais, The New York Times i wielu innych. Tema...
20,90 zł
22,00 zł

Gastroenterologia Praktyczna 1/2014

"Gastroenterologia Praktyczna" to rzetelne i obiektywne czasopismo dla lekarzy praktyków. Każdy numer tworzy zespół wybitnych polskich specjalistów. Tematyka poruszanych zagadnień obejmuje praktyczne aspekty gastroenteroo...
7,13 zł
7,50 zł

Forum nr 5/2019

FORUM to najpopularniejszy dwutygodnik z przedrukami prasy światowej w Polsce. Publikuje świetnie przygotowane tłumaczenia tekstów z takich tytułów jak: Der Spiegel, The Guardian, Die Zeit, El Pais, The New York Times i wielu innych. Tema...
20,90 zł
22,00 zł

Neurologia Praktyczna 1/2017

Dwumiesięcznik skierowany do neurologówi lekarzy praktyki ogólnej, zainteresowanych bliższym poznaniem zagadnień z zakresu neurologii. Na jego treść składają się tłumaczone w pełnej wersji bieżące artykuły z czołowych światowych i europej...
28,50 zł
30,00 zł

Policja. Kwartalnik kadry kierowniczej Policji 3-4/2020

Policja. Kwartalnik Kadry Kierowniczej Policji 3-4/2020MATERIAŁY / MATERIALSMonika Hejduk, Nauczanie na odległość w Wyższej Szkole Policji w Szczytnie / Learning from a distance in Police Academy in Szczytno

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!