Kwartalnik Pedagogiczny 2020/4 (258)
Numer poświęcony różnorodnym problemom, którymi zajmuje się współczesna pedagogika. Znajdziemy w nim artykuły dotyczące m.in.: roli, jaką odgrywa sztuka społeczna, doskonalenia umiejętności argumentacyjnych dwujęzycznych uczniów Szkół Europejskich, sposobów rozwijania zainteresowań muzyką poważną dzieci i młodzieży, a także doświadczeń osoby transseksualnej w przestrzeni publicznej. Poznamy propozycję nowego modelu działań poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz dowiemy się, jak konstrukcjonizm społeczny wpływa na badania nad starzeniem się i starością. Z kolei w tekście opartym na zapiskach Róży Sternkac przeczytamy o Domu Sierot i stosowanej w nim pedagogii korczakowskiej.
- Kategorie:
- Redakcja: Adam Fijałkowski
- ISSN: 2657-6007
- Liczba stron: 144
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
A R T Y K U Ł Y Krystyna M. Błeszynska, Małgorzata Orłowska, Joanna Salska McNeil – Inkluzywny potencjał sztuki społecznej 7 Joanna Dobkowska – Koncepcja wspólnej podstawy biegłosci jezykowej w rozwijaniu umiejetnosci argumentacyjnych dwujezycznych uczniów Szkół Europejskich 23 Tomasz Dolski – Technika w procesie dydaktycznym jako narzedzie do rozwijania zainteresowan muzyka powa¿na dzieci i młodzie¿y. Implikacje dla edukacji muzycznej 37 Marcin Muszynski – Paradygmat konstrukcjonizmu społecznego w badaniach nad staroscia i starzeniem sie 50 Wojciech Lasota – Korczakowska pedagogia w Domu Sierot na podstawie zapisków Ró¿y Sternkac 66 Justyna Siemionow – Wsparcie rozwoju psychospołecznego ucznia – propozycja nowego modelu działan poradni psychologiczno-pedagogicznej 79 Marek Smulczyk – Znaczenie academic resilience w czasach pandemicznych. Diagnoza i mo¿liwosci wsparcia uczniów 93 Karolina Czerwiec – Doswiadczenia osoby transseksualnej w przestrzeni społecznej 118 Noty o Autorach 137 A R T I C L E S Krystyna M. Błeszynska, Małgorzata Orłowska, Joanna Salska McNeil – An inclusive potential of social art 7 Joanna Dobkowska – The concept of a common core of language proficiency in developing argumentative skills of bilingual European Schools students 23 Tomasz Dolski – Technology in the didactic process as a tool for developing children’s and youth’s interest in classical music. Implications for Music Education 37 Marcin Muszynski – The social constructionism paradigm in research on old age and ageing 50 Wojciech Lasota – Korczak’s pedagogy at the Orphans’ Home based on the notes of Ró¿a Sternkac 66 Justyna Siemionow – Supporting psychosocial development of a pupil – a proposal of a new model of a psychological and pedagogical counselling centre 79 Marek Smulczyk – The importance of academic resilience in pandemic times. Diagnosis and opportunities for supporting students 93 Karolina Czerwiec – Experiences of a transsexual person in the social space 118 Contributors to this issue 137