MENU

Kwartalnik Pedagogiczny 2022/3 (265)

(ePrasa)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2022

  • Seria / cykl: KWARTALNIK PEDAGOGICZNY

  • Redakcja naukowa: Joanna Madalińska-Michalak

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kwartalnik Pedagogiczny 2022/3 (265)

Numer jest poświęcony problematyce wczesnego dzieciństwa prezentowanej w świetle dorobku naukowego profesor Barbary Wilgockiej-Okoń (1927-2022). Profesor stworzyła na Uniwersytecie Warszawskim nowoczesny program kształcenia nauczycieli wczesnej edukacji oraz prowadziła badania nad rozwojem i wychowaniem dzieci. Szczególnie interesowały ją pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, zwłaszcza w zakresie dojrzałości i gotowości do podjęcia nauki oraz wymagań stawianych przez szkołę dziecku i jego rodzinie, a także wsparcia oczekiwanego od szkoły.

Na zeszyt składa się 6 tekstów, w których badacze koncentrują się na analizie i współczesnej interpretacji pojęcia dojrzałości / gotowości szkolnej oraz dekonstrukcji i redefinicji znaczenia tego procesu w ujęciu teoretycznym i praktycznym. Autorami opublikowanych artykułów naukowych są: Dorota Klus-Stańska, Ewa Filipiak, Małgorzata Żytko, Renata Michalak, Hanna Krauze-Sikorska i Jarosław Jendza.

*********

The issue is devoted to the problems of early childhood education presented in light of the scientific achievements of Professor Barbara Wilgocka-Okoń (1927-2022), who created a modern early childhood education teacher training program at the University of Warsaw and conducted research on the development and upbringing of children. She was particularly interested in preschool and early years pedagogy, especially in the areas of maturity and school readiness, the school’s requirements for the child and their family, and the support expected from the school.

The issue consists of 6 scientific articles in which researchers focus on the analysis and contemporary interpretation of the concept of maturity/school readiness, as well as the deconstruction and redefinition of the meaning of this process in theoretical and practical terms. The authors are Dorota Klus-Stańska, Ewa Filipiak, Małgorzata Żytko, Renata Michalak, Hanna Krauze-Sikorska and Jarosław Jendza.

*********

Prof. dr hab. Joanna Madalińska-Michalak (ORCID 0000-0001-9980-6597) – pedagog, kierownik Katedry Dydaktyki i Pedeutologii na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, profesor honorowy Uniwersytetu w Aarhus. Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (PTP 2014-2020), wiceprzewodnicząca World Education Reasearch Association (WERA), członkini Rady Naukowo-Zarządczej European Educational Research Association (EERA), przewodnicząca Sieci Naukowej Teacher Education Policy in Europe Network (TEPE Network 2016-2020). Redaktor serii naukowej "Key Issues in Teacher Education: Research, Policy and Practice" (Brill), redaktor naczelna „Kwartalnika Pedagogicznego” (WUW).
Od ponad 25 lat naukowo zajmuje się takimi subdyscyplinami pedagogiki jak: pedeutologią, pedagogiką porównawczą, pedagogiką szkoły oraz zarządzaniem i przywództwem edukacyjnym. Promotor rozpraw doktorskich z zakresu edukacji, kompetencji, rozwoju i pracy nauczyciela oraz przywództwa edukacyjnego i kultury szkoły. Uczestniczy w kształceniu i doskonaleniu nauczycieli oraz w doskonaleniu dyrektorów szkół z zakresu przywództwa edukacyjnego.
Autorka ponad 180 publikacji naukowych. Najważniejsze publikacje książkowe: "Pedeutologia. Prawno-etyczne podstawy zawodu nauczyciela" (WUW 2021), "Pedagogika i edukacja wobec kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii" (WUW 2020), "Teacher Leadership" (2018), "O nową jakość edukacji nauczycieli" (WUW 2017), "Etyka w systemie edukacji w Polsce" (współaut. A.J. Jeżowski, S. Więsław, 2017), "Dyrektor szkoły liderem – inspiracje i perspektywy" (2015), "Przywództwo edukacyjne – współczesne wyzwania" (współred. nauk. S.M. Kwiatkowski, 2014), "Skuteczne przywództwo na obszarach zaniedbanych społecznie. Studium porównawcze" (2012), "Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela" (2010), "Uwarunkowania sukcesów zawodowych nauczycieli. Studium przypadków" (2007) oraz "Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli. Studium teoretyczno-empiryczne" (2003).

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Małgorzata Żytko – Wprowadzenie 9

A R T Y K U Ł Y
Dorota Klus-Stańska − Dojrzałość szkolna/ gotowość szkolna – fenomen wciąż kontrowersyjny 13

Ewa Filipiak − Rozwijanie zdolności samodzielnego uczenia się – redefinicja myślenia o gotowości szkolnej dziecka w kontekście kulturowo-historycznej teorii
Lwa S. Wygotskiego 35

Małgorzata Żytko − Dekonstrukcja pojęcia gotowości szkolnej 53

Renata Michalak − Gotowość szkolna w perspektywie wczesnodziecięcych doświadczeń 71

Hanna Krauze-Sikorska − Osiąganie gotowości szkolnej przez dzieci ze środowisk defaworyzowanych społecznie – możliwości i skuteczność programów wspierających start szkolny 93

Jarosław Jendza − Przejście, gotowość i adaptacja jako znaczące kategorie pedagogii Montessori 109

Noty o Autorach 123

*********

Małgorzata Żytko – Introduction 9

A R T I C L E S
Dorota Klus-Stańska − School maturity/ school readiness – a phenomenon still controversial 13

Ewa Filipiak − Developing independent learning. Redefining thinking about school in the context of Lev S. Vygotsky’s sociocultural theory 35

Małgorzata Żytko − Deconstruction of the notion of school readiness 53

Renata Michalak − School readiness in the perspective of early childhood experiences 71

Hanna Krauze-Sikorska − Achieving school readiness by children from socially disadvantaged backgrounds. Opportunities and effectiveness of programmes
supporting school start 93

Jarosław Jendza − Transition, readiness and adaptation as significant categories of the Montessori pedagogy 109

Contributors to this issue 123
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
O czasopiśmie
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji
(pdf)
Autorzy
Brak informacji
(pdf)
Wprowadzenie
Brak informacji
(pdf)
Rada Naukowa
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

18,05 zł
19,00 zł

Polskie Forum Psychologiczne tom 24 numer 3

Wśród tekstów zamieszczonych w tym numerze między innymi: Kwestionariusze do badania psychicznych atrybutów dorosłości – podstawy teoretyczne, konstrukcja narzędzi i ich psychometryczna weryfikacja; Związek klarowności Ja z fo...
18,05 zł
19,00 zł

Przegląd Pedagogiczny, nr 1/2019

W najnowszym numerze znalazły się między innymi teksty: Pedagogika międzykulturowa w rewitalizacji heterologii w warunkach zróżnicowania kulturowego; Pokolenia odkryte i nieodkryte. Wgląd w niemieckie badania edukacyjne nad dzieciństwem, młodośc...
3,61 zł
3,80 zł

Kumpel nr 3 (229) MARZEC 2018

Ilustrowany MIESIĘCZNIK edukacyjno-rozrywkowy dla dzieci w wieku 6–10 lat. Na rynku od 2004 roku. Zawiera wyłącznie treści bezpieczne dla wieku – laureat Konkursu „Świat przyjazny dziecku”. Pismo myślących dzieciaków i ic...
9,03 zł
9,50 zł

Elektro.Info 3/2013

Kolejny numer „elektro.info” poświęciliśmy w głównej mierze automatyce przemysłowej oraz jej zastosowaniom. Rozwój techniki, a w szczególności wykorzystanie sterowników oraz mikroprocesorów w układach ster...
23,94 zł
25,20 zł

Z Dziejów Prawa. T. 3 (11)

Artykuły i rozprawy zamieszczone w kolejnym tomie studiów historycznoprawnych traktują m.in.: o powadze opinii kanonistów okresu klasycznego i neoklasycznego, poglądach Wincentego Skrzetuskiego na Senat w Rzeczypospolitej szlacheckiej, rz...
19,95 zł
21,00 zł

"Theory and Practice of Second Language Acquisition" 2017. Vol. 3 (2)

Theory and Practice of Second Language Acquisition, Volume 3, Issue 2 to piąty numer nowopowstałego czasopisma (półrocznik) poświęconego pracom teoretycznym oraz badaniom empirycznym zajmującym się przyswajaniem języka drugiego oraz uczeniem się...
9,50 zł
10,00 zł

SPECIAL OPS 3/2016

W numerze m.in.:• „Atlas” w Polsce, • Beretta ARX160 Włoska alternatywa,• COAT KGP,• Tarcze SOB,• Tactical Prison Rescue,• SOF Delta Cup.SPIS TREŚCI:A...
11,02 zł
11,60 zł

Izolacje 1/2022

W numerze m.in.: Cele i wytyczne w ramach zrównoważonego budownictwa;Ocena stanu konstrukcji murowych;Schöck: poprawiamy komfort i trwałość budowli.
19,00 zł
20,00 zł

Kronos 3/2016. Koniec uniwersytetu

Uniwersytet umiera. Znalazł się w śmiertelnym zagrożeniu. Temu właśnie zagrożeniu poświęcony jest nowy tom naszego kwartalnika. Czytelnik znajdzie w nim nie tylko diagnozę obecnej sytuacji, lecz także teksty dzisiaj już historyczne, rzucające jednak św...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!