Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU


L'impact des nouvelles technologies sur les pratiques évaluatives en langues vivantes - 04 Rozdz. 5. Analyse des résultats obtenus; En guise de conclusion(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2015

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Językoznawstwo Neofilologiczne

  • Autor: Ewa Półtorak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 14,00 zł
12,60
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 1,40 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

L'impact des nouvelles technologies sur les pratiques évaluatives en langues vivantes - 04 Rozdz. 5. Analyse des résultats obtenus; En guise de conclusion

Przedmiotem refleksji Autorki jest ocena możliwości, jakich dostarcza wykorzystanie nowych technologii w procesie ewaluacji postępów ucznia w nauce języka obcego. W centrum zainteresowania znalazła się analiza procesu pozyskiwania/przekazywania informacji zwrotnych (tzw. feedbacku), stanowiącego jeden z kluczowych elementów oceniania kształtującego, nazywanego także formatywnym. Głównym celem zaproponowanych w książce badań było znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy w procesie oceniania przekazywanie/pozyskiwanie informacji zwrotnych drogą elektroniczną przynosi takie same korzyści, zarówno dla nauczyciela jak i dla ucznia, jak stosowanie tradycyjnych technik? Zaplanowane badania dotyczyły przede wszystkim procesu nauczania/uczenia się języka obcego na poziomie podstawowym, odpowiadającym poziomom A1 i A2 (według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego) i zostały przeprowadzone na osobach rozpoczynających naukę języka francuskiego jako co najmniej drugiego języka obcego po języku polskim (ojczystym) i języku angielskim.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Table des matières

Liste des sigles, acronymes et abréviations utilisés / 9

Introduction / 11

Première partie
Évaluer en langues vivantes : questions théoriques

1. Délimitation des concepts de base / 19
1.1. Question de l’évaluation / 19 
1.2. Principales caractéristiques du processus évaluatif / 20
1.3. Concept de feedback / 27
1.4. Conception du feedback en didactique des langues vivantes / 30

2. Traitement des productions des apprenants / 35 
2.1. Remarques préliminaires / 35
2.2. Question de la norme / 36
2.2.1. Perception de la norme — principaux repères linguistiques / 36
2.2.2. Perception de la norme — perspective didactique / 40 
2.3. Question de l’erreur / 46
2.3.1. Statut de l’erreur dans les principales méthodes et approches de 
l’enseignement/apprentissage des langues étrangères / 49
2.3.2. Influences des recherches en linguistique et en psycholinguistique / 52
2.3.2.1. Analyse contrastive / 52
2.3.2.2. Analyse des erreurs / 53
2.3.2.3. Héritage de l’AE et recherches sur l’interlangue / 55
2.3.3. Influences des recherches en psychologie cognitive / 60
2.3.4. Traitement des productions erronées en classe de langue / 64
2.3.4.1. Types d’écarts / 64
2.3.4.2. Causes d’écarts / 66
2.3.4.3. Gravité d’écarts / 70
2.3.5. Statut de l’erreur dans l’approche actionnelle / 71
2.4. Choix du feedback / 72
2.4.1. Classification du feedback selon ses fonctions / 73
2.4.2. Classifications du feedback selon ses formes de transmission/réception
possibles / 75
2.4.3. Premières tentatives de recherches sur l’efficacité du feedback électronique / 80

3. Apport des nouvelles technologies de l’information et de la communication / 85
3.1. Quelques précisions terminologiques / 85
3.2. Classements généraux des TICE et leurs rôles dans le processus didactique / 87
3.3. Principales caractéristiques des TICE / 94
3.3.1. Notion d’interactivité / 96
3.3.2. Types d’interactivité / 97
3.3.3. Degrés d’interactivité / 99
3.4. TICE et le processus d’enseignement/apprentissage des langues étrangères / 100
3.5. Principaux types de supports multimédias employés en DLCE / 104
3.6. Outils d’élaboration de contenu didactique / 108
3.6.1. Question de la langue / 110
3.6.2. Question de la nature d’activités langagières possibles à générer / 112
3.6.2.1. Systèmes fermés / 112
3.6.2.1.1. Exemples de systèmes-auteurs « mono-activité » / 115
3.6.2.1.1.1. Exemples de générateurs de quiz / 115
3.6.2.1.1.2. Exemples de générateurs de tâches fermées / 117
3.6.2.1.1.3. Exemples de générateurs de jeux éducatifs / 119
3.6.2.1.2. Exemples de systèmes-auteurs « multi-activités » / 120
3.6.2.2. Systèmes ouverts / 124
3.6.3. Question du feedback / 129
3.6.3.1. Caractéristique du feedback électronique offert aux apprenants / 130
3.6.3.2. Caractéristique du feedback électronique offert à l’enseignant / 136

Deuxième partie
Impact des nouvelles technologies sur les pratiques évaluatives en langues vivantes : résultats des recherches empiriques

4. Présentation de la démarche méthodologique retenue / 143
4.1. Analyses des recherches pilotes / 143
4.1.1. Identification des principaux types de difficultés d’apprentissage / 145
4.1.2. Analyse des principales causes d’écarts observés / 152
4.1.3. Bilan des recherches pilotes / 155
4.2. Position du problème de recherche principal et caractéristique de l’approche méthodologique adoptée / 157
4.3. Déroulement de la recherche / 164
4.4. Présentation des participants / 166

5. Analyse des résultats obtenus / 175
5.1. Présentation des résultats / 175
5.1.1. Présentation des résultats obtenus dans les tests d’entraînement / 176
5.1.1.1. Analyse qualitative des réponses recueillies / 176
5.1.1.2. Analyse quantitative des résultats obtenus dans les tests d’entraînement / 187
5.1.1.3. Caractéristique générale des feedbacks proposés / 192
5.1.2. Comparaison des résultats obtenus dans les tests d’entraînement et dans les tests de contrôle / 201
5.1.2.1. Analyse des résultats obtenus dans le premier test de contrôle / 202
5.1.2.1.1. Comparaison des résultats du TE1 et du TC1 / 202
5.1.2.1.2. Comparaison des résultats du TE2 et du TC1 / 205
5.1.2.2. Analyse des résultats obtenus dans le second test de contrôle / 207
5.1.2.2.1. Comparaison des résultats du TE1 et du TC2 / 208
5.1.2.2.2. Comparaison des résultats du TE2 et du TC2 / 211
5.1.3. Comparaison de l’efficacité des deux types de feedback employés / 213
5.1.4. Comparaison de la nature des informations reçues par l’enseignant / 218
5.2. Discussion des résultats / 225

En guise de conclusion / 231

Annexes
Annexe 1. Exemples de générateurs de quiz analysés / 237
Annexe 2. Exemples de générateurs d’activités (ou de tâches fermées) analysés / 241
Annexe 3. Exemples de générateurs de jeux et d’activités ludiques analysés / 243
Annexe 4. Exemples de systèmes-auteurs « multi-activités » analysés / 249
Annexe 5. Exemples de plateformes d’apprentissage analysées / 252

Références bibliographiques / 257

Streszczenie / 269
Summary / 271
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

5,00 zł

Państwa Grupy Wyszehradzkiej: pomiędzy przeszłością a teraźniejszością - 05 Rozdz. 4, cz. 1. Polityka zagraniczna państw Grupy Wyszehradzkiej: Powstanie Grupy Wyszehradzkiej; Zabiegi państw Grupy Wyszehradzkiej o przyjęcie...

Prezentowana książka jest owocem pracy autorów, którzy już wcześniej razem opracowali publikacje: Doświadczenia węgierskiej transformacji ustrojowej od Janosa Kadara do Viktora Orbana (2011), Czechy i Słowacja. Politologiczne studium wsp&...
4,50 zł

Polskie intensyfikatory w ujęciu historycznym - 05 Rozdz. 5-7. "Wielmi". Intensyfikator związany z kategoriami ilości i wielkości; Intensyfikatory związane z kategorią siły; "Przednie". Intensyfikator związany z pozytywnym wartościowaniem

Publikacja dotyka zagadnienia intensyfikacji wyrażeń. Ponieważ intensywność jest pojmowana w sposób semantyczny, zakres pracy obejmuje jednostki leksykalne zbliżone znaczeniowo do współczesnego "bardzo". Opis diachroniczny zosta...

Elementy prywatne i publiczne w procesie cywilnym w świetle prac kodyfikacyjnych w Polsce (1918–1964) - 09 Cz. 2. Rozdz. 6-7. Środki odwoławcze w pracach nad nowym kodeksem postępowania cywilnego w Ministerstwie Sprawiedliwości w latach 1951–1955

Niniejsza praca jest historycznoprawnym studium, które po raz pierwszy w literaturze prawniczej przedstawia obraz zmagań kodyfikacyjnych w zakresie procedury cywilnej i ich uwarunkowań w Drugiej Rzeczypospolitej i Polsce Ludowej. Monografia trak...
4,50 zł

Polskie intensyfikatory w ujęciu historycznym - 06 Rozdz. 8. Intensyfikatory związane z nazwami złego ducha; Zakończenie; Literatura

Publikacja dotyka zagadnienia intensyfikacji wyrażeń. Ponieważ intensywność jest pojmowana w sposób semantyczny, zakres pracy obejmuje jednostki leksykalne zbliżone znaczeniowo do współczesnego "bardzo". Opis diachroniczny zosta...
5,00 zł

Cechy osobowości a doświadczanie szczęścia i poczucie sensu życia - 03 Rozdz. 3, cz. 1. Podmiotowe i sytuacyjne determinanty doświadczania szczęścia: Cechy osobowości człowieka szczęśliwego

Co cechuje człowieka szczęśliwego i co odróżnia go od nieszczęśliwego? Czy szczęście zależy od bycia szczęśliwym, czy też od wielu przyjemnych sytuacji? W jakim stopniu zadowolenie i poczucie szczęścia zależą od usposobienia oraz cech osobowości...
4,00 zł

Wzrastaj aż pod niebo! - Wzrastaj aż pod niebo Rozdz 26.1 cd Uniwersalne zasady

Wyjątkowym novum, a jednocześnie wyzwaniem na obecne czasy jest umiejętność zarządzania sobą. Nie możesz bowiem skutecznie zarządzać innymi, jeśli nie nauczysz się kierować sobą. To nadzwyczaj trudna umiejętność, gdy nie masz do tego instruktora czy pr...
3,50 zł

Word order tendencies in mediaeval English against the Indo-European background - 05 Rozdz. 5. The trajectory of word order change in English; Bibliography

Głównym celem pracy Ireneusza Kidy jest omówienie zmian w szyku zdaniowym średniowiecznej angielszczyzny na tle wybranych języków indoeuropejskich. Książka prezentuje jednocześnie autorską metodę tworzenia korpusu tekstowego, służą...

Tropy sekularyzacji w prozie dwudziestolecia międzywojennego - 02 Rozdz. 2, cz. 1. Przygody szkolnego umysłu. Sekularyzacja świadomości i historia intelektualna: Wprowadzenie; Lektury

"Tropy sekularyzacji w prozie dwudziestolecia międzywojennego" to opracowanie książkowe doktoratu bronionego w Instytucie Nauk o Literaturze Polskiej (promotor: prof. zw. dr hab. Józef Olejniczak). Zasadniczo skierowane jest do odbiorc...
4,00 zł

Sprawcza moc przechadzki, czyli polski literat we włoskim mieście - 01 Rozdz. 1-2. Wśród lęków i zmysłów; "Miasto na wulkanie"

Współcześnie, aby poznać odległą przestrzeń, nie musimy opuszczać domowych pieleszy. Wystarczy bowiem zerknąć na ekran telewizora lub monitor, by oddać się przyjemności oglądu miejsc oddalonych o tysiące kilometrów. Do niedawna tę możliwo...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!