La concettualizzazione del „corpo umano” nel discorso persuasivo rivolto al pubblico femminile - 04 Rozdz. 3, cz. 2. La concettualizzazione...: La concettualizzazione del corpo...; La concettualizzazione...; La concettualizzazione della cura del corp...
Monografia stanowi próbę zaprezentowania sposobu konceptualizacji pojęć corpo umano (pol. ludzkie ciało) i cura del corpo (pol. troska o ciało) w tekstach poświęconych zdrowiu i urodzie kobiet. Tym samym porusza bardzo aktualny we współczesnym świecie temat dbania o własne ciało, wygląd zewnętrzny, zdrowie i samopoczucie. Zamierzeniem pracy jest ukazanie, w oparciu o analizę korpusu złożonego z tekstów perswazyjnych, metaforycznego ujmowania rzeczywistości przez użytkowników języka włoskiego. Przedstawione badania wpisują się w ramy kognitywnego paradygmatu językoznawstwa. Podejmując zagadnienia perswazji językowej autorka rozważa szeroko pojęty dyskurs, jego typologie i powiązania z sytuacją komunikacji, jak również samą naturę perswazji i rodzaje stosowanej argumentacji jako jej narzędzia językowego. W pierwszych rozdziałach książki omówione zostaje pojęcie konceptualizacji (opartej na kategorialnej organizacji doświadczenia, będącej podstawą procesu ludzkiego poznania) oraz jej rola w opisie semantycznym wybranej klasy tekstów. Przybliża się także definicje, wyznaczniki i typy tekstów ze szczególnym uwzględnieniem tekstu argumentacyjnego. Kolejne części pracy dotyczą analizy wyrażeń metaforycznych ukazujących szereg zależności między pojęciem corpo a pojęciami: materia prima, pianta, edificio, oggetto del culto religioso (analogicznie cura del corpo - guerra, viaggio). Szczegółowo scharakteryzowani są również uczestnicy aktu komunikacyjnego oraz mechanizmy językowe wykorzystywane przez autorów tekstów perswazyjnych do oddziaływania na odbiorcę.
- Kategorie:
- Język wydania: włoski
- ISBN: 978-83-8012-236-9
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Indice Prefazione / 9 Capitolo 1 La concettualizzazione nell’approccio cognitivo / 13 1.1. Gli schemi di imagine / 16 1.2. I modelli cognitivi idealizzati / 18 1.3. La metafora cognitiva / 20 1.3.1. La teoria della metafora concettuale (TMC) / 23 1.3.2. I contributi successivi alla TMC / 28 1.4. La metonimia / 32 1.4.1. La sineddoche / 37 Capitolo 2 Il discorso persuasivo / 41 2.1. L’origine del testo — il processo della comunicazione / 42 2.1.1. I modelli della comunicazione / 42 2.1.2. La comunicazione linguistica in Internet / 46 2.2. La definizione del testo / 48 2.2.1. L’ambiguita della definizione / 49 2.3. La tipologia testuale / 59 2.3.1. Il testo argomentativo / 62 2.4. Le strutture del discorso / 65 2.4.1. Le strutture enunciative / 66 2.4.1.1. L’emittente / 68 2.4.1.2. Il ricevente / 72 2.4.1.3. Le relazioni tra l’emittente e il ricevente / 77 2.4.2. Le strutture funzionali / 79 2.4.2.1. La teoria degli atti linguistici / 80 2.4.2.2. L’argomentazione, la persuasione e la manipolazione / 83 2.4.3. Le strutture assiologiche / 95 Capitolo 3 La concettualizzazione del corpo umano e della sua cura / 97 3.1. La concettualizzazione del corpo umano come una totalita che consiste di parti / 97 3.1.1. L’integrita del corpo umano / 98 3.1.2. Il corpo umano sezionato / 99 3.1.2.1. La dimensione stratificata / 100 3.1.2.1.1. La gerarchia nell’ambito della dimensione stratificata / 104 3.1.2.1.2. La contiguita nell’ambito della dimensione stratificata / 105 3.1.2.2. La dimensione verticale / 107 3.1.2.2.1. La contiguita nell’ambito della dimensione verticale / 111 3.1.2.2.2. La gerarchia nell’ambito della dimensione verticale / 114 3.1.3. Conclusioni / 114 3.2. La concettualizzazione del corpo umano secondo la metafora ontologica IL CORPO UMANO E UNA MATERIA PRIMA / 116 3.2.1. Le capacita fisiche del corpo umano nella realta sensibile / 119 3.2.1.1. La vista / 119 3.2.1.2. Il tattoo / 122 3.2.1.3. L’olfatto / 124 3.2.2. La lavorazione del corpo umano / 124 3.2.3. Conclusioni / 130 3.3. La concettualizzazione del corpo umano secondo la metafora ontologica IL CORPO UMANO E UNA PIANTA / 131 3.4. La concettualizzazione del corpo umano secondo la metafora ontologica IL CORPO UMANO E UN EDIFICIO / 134 3.5. La concettualizzazione del corpo umano secondo la metafora ontologica IL CORPO UMANO E UN OGGETTO DEL CULTO RELIGIOSO / 137 3.6. La concettualizzazione della cura del corpo umano / 143 3.6.1. La cura del corpo umano strutturata dalla metafora della GUERRA / 144 3.6.1.1. I preparativi alla Guerra / 146 3.6.1.2. L’andamento della Guerra / 147 3.6.1.2.1. La strategia di combattimento / 147 3.6.1.2.2. La difensiva / 149 3.6.1.2.3. L’offensiva / 150 3.6.1.2.4. Gli obiettivi della Guerra / 152 3.6.1.2.5. Gli alleati del corpo umano / 153 3.6.1.2.6. I nemici del corpo umano / 155 3.6.1.2.7. L’arma / 158 3.6.1.3. La fine della Guerra / 159 3.6.1.4. Le dimensioni di struttura / 159 3.6.1.5. Conclusioni / 162 3.6.2. La cura del corpo umano strutturata dalla metafora del VIAGGIO / 163 3.6.2.1. Il percorso della cura del corpo umano / 165 3.6.2.2. Il movimento / 167 3.6.2.3. Conclusioni / 169 Capitolo 4 Le strategie persuasive / 171 4.1. Le armi della persuasione — l’approccio psicolinguistico / 173 4.2. I mezzi linguistici della persuasione / 177 4.2.1. La costruzione della fonte dell’enunciazione / 178 4.2.1.1. L’emittente nascosto / 178 4.2.1.2. L’emittente rivelato / 180 4.2.1.3. La voce dell’emittente nelle parole altrui / 183 4.2.1.4. La presenza dell’emittente nella relazione con il ricevente / 185 4.2.1.4.1. Gli strumenti lessicali e sintattici in servizio alla persuasione / 193 4.2.2. La valutazione e le strutture enunciative / 204 Conclusioni generali / 215 Riferimenti bibliografici / 219 Indice dei nomi / 233 Indice analitico / 237 Indice delle metafore / 241 Streszczenie / 243 Summary / 245