MENU

Le Surnaturel en littérature et au cinéma. The Supernatural in literature and cinema - Olga Glebova : The Supernatural and the Monstrous-Feminine in Susan Hill’s The Woman in Black

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2018

  • Redakcja naukowa: Agnieszka Loska, Anna Swoboda, Katarzyna Gadomska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Le Surnaturel en littérature et au cinéma. The Supernatural in literature and cinema - Olga Glebova : The Supernatural and the Monstrous-Feminine in Susan Hill’s The Woman in Black

Nadnaturalność (le surnaturel), niesamowitość (l’étrange), cudowność (le merveilleux) oraz fantastyka i horror… Pozornie wszystkie te pojęcia mogą zostać uznane za bliskie czy wręcz pokrewne. Różnice między nimi uwidaczniają się dopiero podczas wnikliwej analizy poetyki, struktury czy też logiki nimi rządzącej. Bez wątpienia jednak kategoria nadnaturalności, przekraczając granice literatury, mieści w sobie nie tylko fantastykę, niesamowitość czy cudowność, ale także science fiction i fantasy, gatunki, które w XX wieku czerpią z nich inspiracje.

Niniejsza publikacja, skierowana zarówno do literaturoznawców, jak i do miłośników tego typu literatury, jest próbą zbadania kategorii nadnaturalności we wspomnianych gatunkach, wciąż budzących zainteresowanie wielu krytyków, teoretyków oraz czytelników. Zawiera ona 27 artykułów (w językach angielskim, francuskim oraz włoskim), w których autorzy poruszają zagadnienie nadnaturalności w odniesieniu do literatury i kinematografii, ukazując z różnych perspektyw jej niezwykłą heterogeniczność.


Katarzyna Gadomska, dr hab., adiunkt w Instytucie Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego, badaczka paraliteratur francusko- i anglojęzycznych. Autorka dwóch monografii: Science-fiction et fantasy comme merveilleux contemporain (2002) oraz La prose néofantastique d’expression francaise aux XXe et XXIe siècles (2012), a także licznych artykułów, w periodykach krajowych i zagranicznych, na temat fantastyki, horroru, fantasy i science-fiction. [19.10.2012][R]

Agnieszka Loska, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego.

Interesuje się literaturą (neo)fantastyczną francusko- i anglojęzyczną.

Autorka artykułów, w periodykach krajowych i zagranicznych, na temat (neo)fantastyki, fantasy i grozy.

Współredaktorka dwóch monografii wieloautorskich: Poe, Grabiński, Ray, Lovecraft. Visions, Correspondences, Transitions (Katowice 2017, wraz z K. Gadomską, współudz. A. Swoboda) oraz Le Surnaturel en littérature et au cinéma. The Supernatural in literature and cinema (Katowice 2018, wraz z K. Gadomską i A. Swobodą). [07.10.2018]

Anna Swoboda, mgr, doktorantka w Instytucie Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego.

Interesuje się frankofońską literaturą afrykańską. Autorka artykułów w periodykach zagranicznych na temat twórczości senegalskich pisarek Ken Bugul i Fatou Diome. [09.2017]

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Sommaire


Préface (Katarzyna Gadomska, Agnieszka Loska, Anna Swoboda) | 11

Preface (Katarzyna Gadomska, Agnieszka Loska, Anna Swoboda) | 17


Maria Cristina Batalha : Le fantastique : origines et parcours
théoriques | 23

Marilyn Bueno : Réel, surnaturel et fiction : réflexions sur un certain
fantastique | 40

Katarzyna Gadomska : Le surnaturel et le corps. Le néofantastique du corps
dans les récits contemporains francophones | 53

Denis Moreau : Le surnaturel dans l’oeuvre de Thomas Ligotti : Cette absolue
ténèbre derrière la semblance des choses | 68

Elena Vetere : Elementi lovecraftiani nel ciclo fantasy Cronache del Ghiaccio
e del Fuoco di G.R.R. Martin | 82

Eric Auriacombe : Le surnaturel dans le Jeu des Trônes : À propos de
Jon Snow | 93

Ewa Drab : The Fantastic Variations of Neil Gaiman’s American Gods | 107

Olga Glebova : The Supernatural and the Monstrous-Feminine in Susan
Hill’s The Woman in Black | 116

Aleksandra Bogusławska : L’espace anxiogène dans La Meute de Serge
Brussolo sur l’exemple de la figure de la demeure noire | 131

Fabrizio Foni : Magic is the New Black: Gothic Tradition, Cross-Dressing,
and Pulp Fiction | 144

Mathieu Pierre : L’ambiguïté du surnaturel dans la série télévisée
fantastique | 160

Isabelle Rachel Casta : « Celui qui inquiète le voir… ». Un dispositif de l’ombre : autour des 
Revenants | 171

Florence Fix : Le surnaturel : une esthétique du regard impliqué
(Dracula à la scène et à l’écran) | 185

Agnieszka Loska : La figure de l’enfant monstrueux et le surnaturel
dans le romanesque d’Anne Duguël | 198

Java Singh : El Espinazo del Diablo and Pa Negre: Childhood Resilience
through the Gothic and the Monstrous in Spanish Civil War Cinema | 210

Tiago Monteiro : Ghosts in the Machine: Supernatural Dread vs. Technology
in the Brazilian Erotic Horror Thriller Excitação (1976) | 225

Pierre-Emmanuel Moog : L’usage du surnaturel chez Perrault
et chez les Grimm | 238

Sonia Dosoruth : La problématique identitaire au prisme du fantastique
dans Alice au pays des merveilles | 253

Paul Faggianelli Brocart : Territoires du surnaturel : l’espace de l’aventure
à la fin du XIXe siècle | 272

Vicky Montambault : Il était une fois au pays (dés)enchanté : le merveilleux
inquiétant chez Gaétan Soucy | 286

Zineb Ouled Ali : L’Olympe des Infortunes, au-delà de la Fable | 299

Francesco Corigliano : The Supernatural and Folklore in the Short Tales
by Giovanni Magherini-Graziani and Eraldo Baldini | 307

Vânia Rego : Des univers et des créatures étranges : le surnaturel
chez José Luís Peixoto | 320

Jessica Tindira : “Cette nature fragile :” Conflict and the Fantastic
in the Novels of Maryse Condé | 334

Fétigué Coulibaly : Le pouvoir surnaturel dans la dramaturgie
postcoloniale. L’exemple de La Tignasse et La Termitière | 347

Anna Swoboda : Le personnage face au surnaturel dans La Folie et la Mort
et De l’autre côté du regard de Ken Bugul | 359

Joseph Ahimann Preira : Mystique et mysticisme dans Le Soleil, la folle
et le taureau de Mamadou Samb | 372
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

26,10 zł
30,00 zł

Efekt Susan

Znakomicie napisany futurystyczny thriller jednego z najpopularniejszych duńskich pisarzy. Susan Svendsen ma wyjątkowy dar – jest ekspertem w skłanianiu ludzi do odkrywania przed nią swoich tajemnic. Podczas zwykłej rozmo...
22,41 zł
24,90 zł

The Grey Woman

Often in the stories written by Fred M. White the main character is mysterious. The model of such a hero is George Verily, Ex-Company Sergeant-Major. He was madly in love with his maid. However, he could not even decide on the first step. Some of the e...
22,41 zł
24,90 zł

The Woman Who Did

In 1895, this scandalous book titled „The Woman Who Did” by Grant Allen promulgating certain startling views on marriage and kindred questions, became a bestseller. The book told the story of an independent, young, self-assured middle-class...
14,36 zł
16,70 zł

Literature, Music, Drama and Performance

Eseje zawarte w tomie omawiają różne aspekty związków między literaturą, muzyką, teatrem i sztukami performatywnymi w osiemnasto- i dziewiętnastowiecznej Wielkiej Brytanii. Autorzy prezentują różne punkty widzenia i metodologie ora...
22,41 zł
24,90 zł

The Black Opal

„The Black Opal: A Romance of Thrilling Adventure” was written by Fenton Ash and was first published in 1906. It is a lost race adventure novel set in a medieval kingdom in the Sargasso Sea. Fenton Ash is the first and main pseudonym of UK ...
18,90 zł
21,00 zł

War and Peace in Indian Literature and Culture

The volume is the effect of the International Seminar ‘The State and Society at Peace and War in Indian Literature and Art’, , was held on the University of Warsaw premises between 13-15 September 2012 and attended by 21 active participants...
22,41 zł
24,90 zł

Names in the Black Book

Three unsolved murders in a week are not so unusual--for River Street, grunted Steve Harrison, shifting his muscular bulk restlessly in his chair. His companion lighted a cigarette and Harrison observed that her slim hand was none too steady. She was e...
36,00 zł
40,00 zł

In Orbe Turcorum. Selected Papers on Language, Literature and Culture of Turks

The papers included in this book cover a wide range of topics, but at the same time are representative of only a fraction of the Professor Tadeusz Majda scholarly interests. We decided to select articles from three research areas: the language, literat...
22,41 zł
24,90 zł

Black Heart and White Heart and Other Stories

Henry Rider Haggard loves to focus on adventure stories in Africa. In this story, he paid attention to love, magic and faith. At the heart of the story is the father who lost his daughter, due to the attack of the barbarians. The author well emphasizes...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!