MENU

Legal Communication : A Cross-Cultural Perspective

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2010

  • Autor: Anna Jopek-Bosiacka

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 16,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 10,32 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

14,36
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Legal Communication : A Cross-Cultural Perspective

Praca stanowi pierwszą w polskiej literaturze próbę integralnego powiązania ze sobą zagadnień lingwistyki o zabarwieniu kulturowym z zagadnieniami prawoznawstwa. Można ją traktować jako jeden z podstawowych tekstów w zakresie kształcenia adeptów przekładu prawnego.

Książka jest przeznaczona dla tłumaczy oraz innych specjalistów w dziedzinie prawnej, przede wszystkim prawodawców, sędziów i pracowników naukowych, specjalizujących się w teorii i filozofii prawa. Prawnikom i językoznawcom pomaga w bliższym zrozumieniu tekstów prawnych w nowych kontekstach komunikacji prawnej.

Legal Communication: A Cross-Cultural Perspective proposes an integrated interdisciplinary framework for describing and explaining legal communication. The pragmalinguistic analysis of English and continental legal discourse combines two areas of expertise: linguistics and jurisprudence. Legal discourse is treated as an instance of cross-cultural communication and explained against tendencies of globalization and Europeanization.

This book is intended for legal translators and interpreters as well as other specialists in the legal domain, first of all legislators, judges and academics specializing in theory and philosophy of law. It brings both lawyers and linguists closer to the understanding of legal texts in new contexts of legal communication.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Introduction 7

PART I. SETTING THE LEGAL SCENE 15

Chapter 1. Language of law and legal communication 17

1.1. The concept and the status of the language of law 18
1.2. Evolution of the language of law 28
1.3. The language of law as special purpose communication 35
1.4. Approaches to studies of language of law and legal communication 41

Chapter 2. Speaking voices in legal context 51

2.1. Participant roles and their linguistic expression from the point of view of (socio)linguistics and jurisprudence 52
2.1.1. Addresser and sender 55
2.1.2. Addressee and receiver 58
2.2. The position of translator in legal communication 65
2.3. The structure of the legal community 70
2.3.1. Analysing communities 71
2.3.2. Legal community as specialist discourse community 77

PART II. TOWARDS AN INTERTEXTUAL DESCRIPTION OF LEGAL DISCOURSE 85

Chapter 3. Semantics of legal discourse 87

3.1. Precision 93
3.2. Indeterminacy 103
3.3. Specialization 106
3.4. Complexity 109
3.5. Conservatism 121

Chapter 4. Pragmatics of legal discourse 131

4.1. Evolution of text typologies 133
4.2. Legal discourse as authoritarian discourse 137
4.3. Legal rhetoric and legal genres 140
4.4. Legal reasoning 150
4.5. Legal speech acts and performativity 157
4.6. Legal modality 166
4.7. Intertextuality of legal discourse 174

PART III. LEGAL DISCOURSE IN CROSS-CULTURAL CONTEXT 179

Chapter 5. Law, context, culture 181

5.1. Analysing context 181
5.2. Legal culture(s) as context 188

Chapter 6. Legal power 195

6.1. Analysing power 196
6.2. Power of expert knowledge 201
6.3. Legal interpretation 204

Chapter 7. ‘Europeanisation’ of Polish legal discourse and legal culture 211

7.1. The European legal culture as a hybrid culture 211
7.2 Development of the European legal culture 212
7.3. The ‘Europeanisation’ of Polish legislative discourse 222

Conclusions 233
Bibliography 241
Index 267
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: prawo język przekład kultura

Inni Klienci oglądali również

167,16 zł
199,00 zł

The History of Polish Legal System from the 10th to the 20th century

Textbook is an attempt to present the history of Poland’s state system and law from the earliest times up to the present. Generally speaking, this publication is intended for Polish students who are studying law in English. It also attempts to po...
141,96 zł
169,00 zł

The Concept of Dilemma in Legal and Judicial Ethics

Książka stanowi kompleksowe opracowanie na temat dylematu moralnego w kontekście etyki prawniczej.W pierwszej części monografii (teoretycznej), autorzy prezentują pojęcie dylematu na gruncie metaetyki oraz możliwości jego zastosowania w pra...
26,46 zł
37,80 zł

Nature(s): Environments We Live By in Literary and Cultural Discourses

W tomie Nature(s): Environments We Live By… autorzy o rozmaitych badawczych zainteresowaniach proponują czytelnikom wyprawę na łono Natury odzwierciedlonej w tekstach i zjawiskach kulturowych. Podczas gdy jedni badacze podejmują tematy dobrze ju...
26,99 zł
29,99 zł

Legal English Workbook

Popraw swoje słownictwo prawnicze i rozumienie tekstów pisanych przy użyciu żargonu, którym posługują się prawnicy w Wielkiej Brytanii i USA. Podręcznik Legal English składa się z 20 rozdziałów i obejmuje elementy różnych dz...
28,80 zł
32,00 zł

Innovations, entrepreneurship and the creative process – the micro- and macroeconomic perspective

Revolutionary changes in economy, progressive globalization of the world of innovation, greater openness of societies, migration processes, large social mobility and unlimited relations by means of technological tools, developed for only a few years, f...
167,16 zł
199,00 zł

Legal protection of human health against the unsafe agricultural food

Compliance with the hygiene, in particular, not exceeding the levels of contaminants and residues of substances harmful to health in primary agricultural production is a condition of food safety for human health. The main research question of this book...
33,54 zł
39,00 zł

Economics and Business Communication Challenges. International Week

Celem pracy jest przedstawienie rozważań teoretycznych i wniosków z badań empirycznych w obszarze komunikacji biznesowej i zarządzania. Monografia zawiera rozdziały napisane przez wykładowców uczestniczących w Programie Erasmus+, kt&oacut...
24,94 zł
29,00 zł

Studying the Memory of Communism. Genealogies, Social Practices and Communication

Rigels Halili, Adam Kola, Guido Franzinetti, Introduction / 7Ene Koresaar, Kirsti Joesalu, Post-communist memories and life stories in Estonia: from memory work to life historical memory studies / 19Almantas Samalavičius, Memory...
26,66 zł
31,00 zł

Internet Communication Management. International Week

New technologies, including management information systems, the Internet and mobile communication technologies, have transformed many aspects of modern business and marketing. It seems only natural that recent studies have begun to address the role of ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!